Витамин Б6

 
Technique
Фитнес ентусиаст
  • Тук е от 4 окт 2009
  • 27 мнения

Какво ще кажете за витамин Б6 като добавка за по-добро изгаряне на мазнини?  От фитнес.бг е следното:

  За трениращите освен влиянието му в белтъчната обмяна е важно и това върху мастната. Пряко е свързан с обмяната (синтезата) на ненаситените мастни киселини, активира превръщането на белтъци в мазнини и разграждането на висшите масти в по-нисши. Превръща линоленовата в арахидонова киселина и има липотропно действие. При затлъстяване е намерено понижение на количеството му в плазмата и тъканите. Затова често при диети за отслабване той се предписва в по-високи дози – 50-100мг дневно за 2-4 седмици. Често е в комбинация с витамините РР и В2, както и с високи дози (0,5 - 2,0 гр.) вит. С и можем да го видим в много от “Fat Burners”. Ефектът му в тази насока е свързан с обмяната на катехоламините (адреналин, норадреналин, допамин), играещи роля върху мастната мобилизация (липолиза) и осъществяващи известно диуретично действие. Наблюдавано е, че при прием над 40 мг дневно рискът от образуване на камъни в бъбреците под формата на оксалати е увеличен с 2/3 спрямо консумиращи по 3 мг или по-малко дневно. Приемът му е задължителен при консумацията на много белтъчини, като за всеки грам протеин се препоръчват приема на  около 0,02 мг вит. В6 . Той може да намали антипаркинсоновия ефект на L-DOPA и затова част от спортистите го избягват като суплемент непосредствено преди лягане.

На теория добре, но както знаем доста често теорията се разминава с практиката, та затова питам дали някой го е ползвал и какви отзиви може да даде за него?

21 окт 2009 15:43