относно вечерно,нощно,среднощно и т.н. хранене

taekwondist

03.10.07
20:51

Кажете сега колко часа преди да заспите ядете,ядете ли през ноща - и каква храна?На тоя въпрос няма едно с едно еднакво мнение:)Даите да го разнищим.

03.10.07
21:25

Яж час - час и половина преди лягане няма значение кога, и гледай да няма много въглехидрати в това ядене.

По-скоро гледай да няма никакви въглехидрати. :) Иначе час преди сън мисля, че е добре - поне за мен това е времето, което ми е нужно да “заредя”, но и да мога да заспя без онова особено чувство в стомаха, провокиращо ме да кажа “тежко ми е”.

- Протеинов шейк не е лош избор, а по-компетентните препоръчват трикомпонентен за това време.
- Вариант е и салата с риба тон (в много хранителни режими на спортисти съм я виждал като последно хранене)
- Яйца + извара във всякаква форма (омлет, бъркани, варени)

taekwondist

04.10.07
07:15

Стига ли това за да растът мускулите в смисъл хормонът на растежа да не отива напразно(абе разбрахте ме нали като няма материал в кръвта хормонът на растежа не върши работа)

04.10.07
07:54

казано от Димитър Михайлов на 04.10.07, 04:46:

По-скоро гледай да няма никакви въглехидрати. :)

Митко прочети 5-тия параграф от статията на Скот Абел там той оборва мнението че въглехидратите по време на сън са вредни и че се трупат като мазнина - http://www.t-nation.com/readArticle.do;jsessionid=9A843BF122B64F4686208A9CA6EA97A6.hydra?id=1748139

04.10.07
07:55

Alkorin, Димитър Михайлов,
В името на дискусията, една малкa контратеза от Scott Abel, T-nation:

Once again, this is a misinterpretation of studying improper dieting practices of regular people and then applying it to athletes and active people. The original premise was based on the fact that many North Americans skip breakfast, eat a sparse lunch, and then get home and eat ravenously till bedtime.

Athletes do not eat this way. Also, there was some research that suggests that the overnight GH output was thwarted by carb intake before bed.

Much is missed with such assumptions. For one thing, once again there is no predisposition to store fat from any energy source in a calorie-controlled situation. Once fat burning metabolism has been established and calories are balanced throughout the day, then carbs before bed or at night can be a good thing.

I’ve followed this eating pattern for 20 years now. Ask any pre-contest athletes what one of the worst parts of prep is and they’ll surely tell you it’s the insomnia related to a low-calorie biological needs state. Understanding neurotransmitters goes a long way to a remedy for this situation. Many low carb dieters get weak willed and binge eat at night simply because of a lack of understanding of the above information and body processes. Or they could just be getting bad diet strategy advice.

The neurotransmitters in the brain central to this concern are from the catecholamine family such as dopamine, and more importantly serotonin. Serotonin in particular plays a crucial role in eating, sleeping and abiding natural circadian rhythms.

Having some carbohydrates at the last meal of the day will go a long way to regulating serotonin output to induce sleep, especially in a fatigued state.

Once again, in a calorie-controlled situation — once fat burning metabolism has been established — there is no predisposition for your body to store fat from any energy source regardless of timing.

If you consider only the training affect and nutrient intake effect of diet on training, you fail to see all the other hormonal and biochemical interactions that various foodstuffs and macro nutrients influence.

GH, for instance, is also thwarted by insomnia or restless sleep. So this becomes a Catch 22 situation. For me as a coach, sleep does far too many good and essential things for recovery to be neglected by an oversight in faulty logic or dogmatic approaches to diet. If you want to be able to stick to a calorie deficit diet and get ample rest and recovery, then make sure there are some carbohydrates in your last meal of the day.

04.10.07
07:59

Ами Владе аз точно това казвах :)

FZ

04.10.07
09:47

казано от taekwondist на 03.10.07, 20:51:

Кажете сега колко часа преди да заспите ядете,ядете ли през ноща - и каква храна?На тоя въпрос няма едно с едно еднакво мнение:)Даите да го разнищим.

Може извара , казеин също .

04.10.07
12:58

Alkorin, vlade
Това са прекрасни недоказани теории. Но нека да не вярваме на всяка статия, а да слушаме тялото си.

04.10.07
20:03

Протеин с ленено олио става като вариант

04.10.07
20:21

Що се отнася до среднощното хранене, ако не гониш професионални резултати е тъпо да си скапваш съня (не казвам, че няма полза).

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1