HIIT (Интервално кардио)

18.05.08
15:55

Привет.Прочетох няколко теми от форума за интервалното кардио.Разбрах какво е това и смятам да го пробвам,единственото което не ми стана ясно е колко време трябва да трае спринта(бързото тичане) и колко умереното темпо.Аз си мислех нещо от сорта на 30секунди и 1 минута,но на няколко теми пише различно(примерно 1 минута и 4 минути)и се пообърках.
Разбирам,че вероятно това е дискутиран въпрос,но просто искам едно кратко отговорче колко минути траят двете части?И колко време е добре да тичам общо?Мерси.

Темата беше редактирана от Димитър Михайлов на 28.05.08 10:47.

18.05.08
16:18

казано от m-joy на 18.05.08, 15:55:

Привет.Прочетох няколко теми от форума за интервалното кардио.Разбрах какво е това и смятам да го пробвам,единственото което не ми стана ясно е колко време трябва да трае спринта(бързото тичане) и колко умереното темпо.Аз си мислех нещо от сорта на 30секунди и 1 минута,но на няколко теми пише различно(примерно 1 минута и 4 минути)и се пообърках.
Разбирам,че вероятно това е дискутиран въпрос,но просто искам едно кратко отговорче колко минути траят двете части?И колко време е добре да тичам общо?Мерси.

Зарежи тия измервания,нали тялото е твое,не усещаш ли кога се измаряш?Когато спринта се превърне в потичване,сменяш на умерено темпо и обратно,когато усетиш,че отново можеш да дръпнеш едни 100-150 м - СПРИНТ!

Когато си мн уморен,едва дишаш и се къпеш в собствената си пот или просто нямаш сила за спринт - спираш.Просто е!

Мнението беше редактирано от BusyMan на 18.05.08 16:19.

28.05.08
09:04

Идеята на спринта все пак е да изцедиш всичко за максимално кратко време и именно затова трябва да се съобразяваш със собствените си възможности. Доколкото си спомням, в интервалното кардио, таймингът се променя с времето и повишаването на издражливостта ти, така че регулирай го спрямо собствените си възможности и се съобразявай с навикването на организма ти към тренировката, а не с това, което някой е създал за някой точно определен човек. Тези тайминги са в някаква степен ориентировъчни и не е казано , че трябва да умираш, за да ги спазваш, или да се спираш, ако можеш повече.

28.05.08
09:21

пич тия 30сек за мене не са спринт. За 7сек се взимат 60м за 30сек нз колко ще направиш. 15 може би става, въпреки че също ми изглежда доста. Като се разбиеш на 2 такива спринта нз как ще правиш бавното тичане.

28.05.08
11:09

HIIT се научава на вело и след това се пробва с бягане.

28.05.08
15:02

Не съм чел до сега за тази ситема, но когато ходех да тичам, непосредствено след всеки крос правех по 50-100м спринт. Което лично на мен ми се отразява страхотно.

30.05.08
06:38

Интервала не трябва да надвишава 1 минута.

30.05.08
07:15

Пробвай първоначално с 10 сек. спринт 30 сек. леко бягане. И както каза емзо първо пробвай няколко пъти на велото.

Мнението беше редактирано от difference на 30.05.08 07:16.

Преди да задавате въпрос във форума пускайте по едно търсене, цяла статия съм писал по въпроса:

http://www.bb-team.org/articles/1408/

31.05.08
15:02

Аз лично го правя в 2 варианта:

1) когато спринтът е на 100%

спринт интервал - 20 - 30 сек
бавен интервал - 60 - 90 сек

редувам ги 5 пъти примерно

2) когато спринтът е на някъде около 80%

спринт интервал - 45 - 60 сек
бавен интервал - 60 - 90 сек

редувам ги към 5 пъти а понякога и 6-8

Между другото, да докараш спринт иа макс е доста тежко. Понякога си мислиш че тичаш със все сила,
ама усещаш, че и повече може като се замислиш.

Аз започвам винаги с поне 5 мин бавен интервал (загрявка) и след последния спринт интервал
бавния ми е пак към 5 мин са отпускане.

Те тия числа са само ориентировъчни. Ти сам си го усещаш като напрайш няколко тренинга с часовника.

Аз много го обичам тва HIIT. Тонизира цялата мускулатура. Ставаш по-издръжлив.
Чувството след петата тренировка е уникално. Аз и да не свалям си го правя като мога.

13.06.08
18:53

А добре, нали мазнини започват да се горят около 20-25мин. Интервалното кардио казвате 15-20мин. Нещо не ми се вързва! Или при интервалното кардио заради натоварването минутите се променят?

14.06.08
19:09

При интервалното кардио, както и при щангите, мазнините се горят във времето между 2 тренировки ;)

25.07.08
11:18

Има ли някой тук със shin splints като мен, който се занимава с ХИИТ? На мен това ми спира рязко прогреса...

Ивайло Стайков

06.08.08
20:23

според мен ако за първи път правиш високоинтензивна интервална тренировка започни с 5мин разгряване с 65% от максималният ти пулс,после стречинг и след това правиш от 4 до 6 спринтови интервала по 15 сек с интензивност от 90 до 95% от максималният ти пулс с 1 мин активна почивка между тях ,например бавно бягане или бързо ходене с интензивност от 65 до 70% от максималният ти пулс.След това завърши с 3мин бързо ходене с постепенно намаляваща интензивност докато стигнеш пулса в покой,малко стречинг и готово.Не е много сложно.Като напреднеш увеличавай времето на интензивната фаза,а по/късно намали почивката в съотношение 1 към 1

Мнението беше редактирано от Ивайло Стайков на 06.08.08 20:24.

07.08.08
08:30

КОлко пъти седмично да се прави HIIT?Аз мисля 3 пъти тъй като ще я съчетавам и с силова тренировка.

Ивайло Стайков

07.08.08
16:42

казано от Ест на 07.08.08, 08:30:

КОлко пъти седмично да се прави HIIT?Аз мисля 3 пъти тъй като ще я съчетавам и с силова тренировка.


ако тренираш и с тежести,не повече от 2 до 3 пъти седмично за да можеш да се възстановиш,а не да се претовариш,и да имаш поне 8 часа сън

Мнението беше редактирано от Ивайло Стайков на 07.08.08 16:44.

18.08.08
06:57

Абе защо му викате ХИИТ на интервалната тренировка. Аз я помня като “фартлек”. Доколкото си спомням е измислена от финландците някъде през 40-те години на миналия век.
Моето мнение е да се прави на стадион 100 - 150 м. спринт (правия участък на стадиона) и бавно бягане по виража.

18.08.08
12:34

“Many think that “Fartlek Interval Training” (FIT) is the future of HIIT. While both HIIT and FIT use changes in intensity, tha major difference is that Fartlek training uses a RANDOM changes in both time and intensity. You won’t know what is coming, machines will be programed to create random workouts (some aerobic machines are designed to do this already) The Fartlek doesn’t give you body (or your mind) any time to adopt, you don’t know whether a faster interval or a slower interval is coming, so your metabolism and enegery stay on high!”

19.08.08
11:38

казано от TRIARII на 18.08.08, 12:34:

“Many think that “Fartlek Interval Training” (FIT) is the future of HIIT. While both HIIT and FIT use changes in intensity, tha major difference is that Fartlek training uses a RANDOM changes in both time and intensity. You won’t know what is coming, machines will be programed to create random workouts (some aerobic machines are designed to do this already) The Fartlek doesn’t give you body (or your mind) any time to adopt, you don’t know whether a faster interval or a slower interval is coming, so your metabolism and enegery stay on high!”

THANKS

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1