Трениране до отказ.

04.04.11
10:23

Обичам да тренирам до отказ и го правя поне в 50-60% от серите който правя.Въпроса ми е до колко това е добре или не и защо ?
Кога трябва да се тренира до отказ и кога не трябва ?
P.S Стажа ми залта е доста години но съм спирал за доста големи периоди също така.С оглед на темета да кажем че въпроса е зададен за човек с 2 годишен опит в залата.Благодаря предварително.

04.04.11
10:39

Според мен при тренировки до отказ след това възстановяването е далеч по трудно за тялото и може лесно да доведе до претерениране например. Гледам да правя тренировки до отказ не повече от веднъж в месеца за дадена мускулна група. Ако храненето ти е много добро и можеш да усетиш кога си се възстановил може и по често.

04.04.11
10:42

Прави само по една работеща или последната серия на упражнението до отказ, като не надвишаваш 2 отказа за малки и 3 отказа за големи мускулни групи на тренировка. Разбира се, това което те съветвам е много условно и зависи от %RM, брой повторения, брой упражнения, колко пъти тренираш дадена мускулна група седмично, в кои упражнения стигаш до отказ, темпото на вдигане, каква е амплитудата, стигаш ли до отказ в ексцентрична фаза и тн.

Мнението беше редактирано от default на 04.04.11 10:43.

ще си прецакаш нервната сиситема която е в основата на вдигането на тежести :) ...работни тежести качваш ли... аз се съмнявам :) трябва цялото ти трениране да има някакъв смисъл ако ставаше с трениране до отказ във всяка серия охооо .. нямаше да има един милион програми за сила и така нататък :) не е толкова просто

04.04.11
11:29

казано от kristiancho на 04.04.11, 11:05:

ще си прецакаш нервната сиситема която е в основата на вдигането на тежести :) ...работни тежести качваш ли... аз се съмнявам :) трябва цялото ти трениране да има някакъв смисъл ако ставаше с трениране до отказ във всяка серия охооо .. нямаше да има един милион програми за сила и така нататък :) не е толкова просто

Да качвам работни тежести на задоволително ниво , но тренирам от 4 месеца плътно и голяма част от напредъка идва според
мен от мускулната памет (тоест въстановявам си формата която съм имал преди).

Мнението беше редактирано от Digger на 04.04.11 11:30.

04.04.11
14:00

технически или пълен отказ се има предвид?

04.04.11
23:59

На всяка серия, която съм направил през живота си правя така:избирам тежест, която ми позволява 8 чисти повторения,,взимам щангата ии  ги правя 8те повторения- т.е.100%.
Какво казвате че ако мога да направя 8 да правя 6-7?Аз немога така.Дали греша?И дали ако спра да тренирам до пълен технически отказ ще имам по-добър напредък?В смисъл каква е тази тренировка ,в която не съм дал всичко от себе си?Не ме кефи нещо..

Мнението беше редактирано от PULLUP на 05.04.11 00:00.

05.04.11
00:04

казано от PULLUP на 04.04.11, 23:59:

На всяка серия, която съм направил през живота си правя така:избирам тежест, която ми позволява 8 чисти повторения,,взимам щангата ии  ги правя 8те повторения- т.е.100%.
Какво казвате че ако мога да направя 8 да правя 6-7?Аз немога така.Дали греша?И дали ако спра да тренирам до пълен технически отказ ще имам по-добър напредък?В смисъл каква е тази тренировка ,в която не съм дал всичко от себе си?Не ме кефи нещо..

Така както описваш начина си на трениране не мисля, че си стигал до отказ или поне не във всяка серия.

05.04.11
00:10

Когато последното ти повторение е с чийтинг или едва-едва, можем да говорим за технически отказ. Когато запецнеш на лежанката и се наложи да разтоварват щангата от гърдите ти, това е пълен отказ. След серия, която е стигнала до пълен отказ, довършването на тренировката с поворения и килограми, които иначе не са ми проблем е ...много под въпрос. Поне аз така ги усещам нещата.
Идеята на тренирането “на свежо” е  точно в това - да не прегаряш. Да можеш да си направиш тренировката с пълна интензивност и обем, както и да си възстановен за да я повториш възможно най-скоро.
Докато при тренирането до отказ се разчита на пълно скапване и последващ голям период за възстановяване и хипервъзстановяване.Най-общо казано.
Въпрос на избор и цели е, какви точно методи ще се използват.

05.04.11
00:15

Това с отказа и претренирането е спорна работа според мен. Дали човека който прави 5 упражнения или този който прави 6 серии претренира.Друг е въпроса вече , че ти  правиш 5 серии и половината са до отказ което си е сигурно претрениране.

05.04.11
00:24

Стигай до отказ на най-тежките си серии.На леки серии да стигаш до отказ е смешно.

05.04.11
00:34

казано от DeadManWalking на 05.04.11, 00:24:

Стигай до отказ на най-тежките си серии.На леки серии да стигаш до отказ е смешно.

Аз нямам леки серии?

20.04.11
10:28

казано от PULLUP на 04.04.11, 23:59:

На всяка серия, която съм направил през живота си правя така:избирам тежест, която ми позволява 8 чисти повторения,,взимам щангата ии  ги правя 8те повторения- т.е.100%.
Какво казвате че ако мога да направя 8 да правя 6-7?Аз немога така.Дали греша?И дали ако спра да тренирам до пълен технически отказ ще имам по-добър напредък?В смисъл каква е тази тренировка ,в която не съм дал всичко от себе си?Не ме кефи нещо..

Аз имам предвид точно това.Моя начин на трениране е доста сходен само дето съм се насочил към 6 а не 8 повторения.
Благодаря на всички за коментарите.Постнах темата преди около седмицa или две и отогава прекарвам сбодното си време
в четене на статите на Mike Mentzer относто Heavy Duty принципите и HIT.Орентирал съм се да почна да тренирам кратко интензивно и рядко каквйто са основните принципи на Mentzer. Ако някой има опит по темата е добре дошъл да сподели и даде насоки.Особено съм любопитен за времето на въстановяване м/y тренировките ,макар и за това да има доста изписано.

Ivaylo Stefanov

20.04.11
19:03

Първо ти стигаш позитивен отказ,а не тотален( предполагам не правиш негативни повт. до отказ след позитивния такъв).Пробвал съм,методиката на Менцер но със метода ,, пауза-почивка”. Слагаш тежест с която правиш макс. 8 повт.,правиш ги,оставяш тежеста за околко 18-20сек..След това правиш 2-3 повт..пак 18-20сек. пауза и така докато направиш общо 12-15 повт.в серията.Такава серия се прави само в едно упражнение за мускулната група в тренировка!!!След нея може 2-3 серии асистиращо упражнение. По този начин до 1-я месец качвам сериозно сила и малко (1-2кг.) маса,но след това.......Според мен за,, Хеви Дюти”си трябва много сериозно въстановяване(не само креатин и протеин),за да тренираш постоянно по нея!

02.02.19
18:29

казано от Кристиянчо на 04.04.11, 11:05:

ще си прецакаш нервната сиситема която е в основата на вдигането на тежести 🙂 ...работни тежести качваш ли... аз се съмнявам 🙂 трябва цялото ти трениране да има някакъв смисъл ако ставаше с трениране до отказ във всяка серия охооо ..


нямаше да има един милион програми за сила и така нататък 🙂 не е толкова просто


Аз като цяло поне половината серии са ми до отказ и си прогресирам на сила

02.02.19
18:30

казано от PULLUP на 04.04.11, 23:59:

На всяка серия, която съм направил през живота си правя така:избирам тежест, която ми позволява 8 чисти повторения,,взимам щангата ии  ги правя 8те повторения- т.е.100%.
Какво казвате че ако мога да направя 8 да правя 6-7?Аз немога така.Дали греша?И дали ако спра да тренирам до пълен технически отказ ще имам по-добър напредък?В смисъл каква е тази тренировка ,в която не съм дал всичко от себе си?Не ме кефи нещо..

Съгласен съм с твойто мнение

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1