Бягане за здраве и добра форма

Здравейте, потребители на ббтеам. Направих тази тема да получа съвети. Решил съм да бягам за здраве и да подържам добра форма. Преди това не съм спортувал, последно време почнах много да мисля как трябва да се живея здравословно  промених си много мисленето  и вмомента неми харесва какъв застоял живот съм живял до сега. Моля по разбиращите на тема крос да споделят по колко врме да бягам за начало и колко вода да приемам като спортувам и как да я приемам след, по време на бягане или преди бягадане да може да избягвам нежалани контузии и да ми дава повече стимул искам да си приложа тренировките ми не просто като преходен период а като начин на живот.

Темата беше редактирана от Красимир Киряков на 22.12.14 23:41.

Също искам да знам на колко време да сменям врмето на бягане и кога е най хубавото време за тичане сутрен,обед или вечер?

ПС:  На 23 години съм , 1м,70 , 60 кг

23.12.14
06:59

Пробвай следното: Бягаш когато можеш и колкото можеш :). Вода пиеш, когато си жаден и на малки глътки. Иначе, от много мислене деня ще мине в мислене и бягането ще остане за утре.

Аз бягам от дете. Бягал съм без да загрявам, с малко загрявка, с много загрявка, къси разстояния, маратонско бягане, интервално бягане и никога не съм се контузвал. Просто, когато приключиш с бягането си обличай дебела дреха за да не се разболееш и носи удобни маратонки.

Здравейте, за мен най-удачният вариант за извършване на крос е сутрин на празен стомах. Защо предпочитам точно тогава, защото по това време на деня не сте приели никакви калории и ще използвате собствените си мазнини за енергия. Започнете с добра разгрявка на всички стави в тялото Ви, тъй като тичането е многоставно упражнение и натоварването е върху цялото тяло. Стречинга е също изключително важна част от подготовката за крос. Той ще Ви даде повече гъвкавост и ще намали вероятността от контузии по време на изпълнението му. Относно приемането на вода нека не бъде на големи глътки, както някои от момчетата по-горе споменаха и също нещо изключително важно е да Не приемате повече от 300-400 мл вода, тъй като тя при навлизане в стомаха  го надува, а той от своя страна притиска белите дробове и намалява работният им капацитет.  Всичко това казано по друг начин означава намаляване на издръжливостта. Поддържайте равномерно темпо на дишане за да контролирате пулса и избягването на хипервентилация. Последното което мога да Ви препоръчам е да използвате изотонични напитки богати на витамини, минерали и соли за да се запазвате добре хидратирани по време на упражнението.

Благодаря ви за съветите! Вече почнах да бягам 3 седмица, първата седмица започнах да бягам за 7 мин 4 дена в седмицата програмата ми е вторник,четвъртак,събота и неделя като всяка седмица увеличавам времето с 2мин. вече съм стигнал на 13 мин и смятам да направя така да издържам на голями разстояние и ще се опитам сяка седмица да се награждам с себе си. Започнах да бягам на искуствяни терени с тревна покривка. Вода засега пия по 1л. на ден но мисля да кача на 1,5 л. до 2 л. ям по три пъти на ден но мисля да включа един ден в програмата физически упражнения лостове и вдигане на гири. като вкарам в менюто си още едно ядене и да станат 4 пъти. Започнах да ям само риба вместо месо рядко си позволявам и то само пилешко. Също мисля да почна да практикувам йога та за сега се предържам само за идръжливост. :)

Мнението беше редактирано от Красимир Киряков на 14.01.15 11:48.

казано от Кирил Стоянов на 23.12.14, 17:31:

Здравейте, за мен най-удачният вариант за извършване на крос е сутрин на празен стомах. Защо предпочитам точно тогава, защото по това време на деня не сте приели никакви калории и ще използвате собствените си мазнини за енергия. Започнете с добра разгрявка на всички стави в тялото Ви, тъй като тичането е многоставно упражнение и натоварването е върху цялото тяло. Стречинга е също изключително важна част от подготовката за крос. Той ще Ви даде повече гъвкавост и ще намали вероятността от контузии по време на изпълнението му. Относно приемането на вода нека не бъде на големи глътки, както някои от момчетата по-горе споменаха и също нещо изключително важно е да Не приемате повече от 300-400 мл вода, тъй като тя при навлизане в стомаха  го надува, а той от своя страна притиска белите дробове и намалява работният им капацитет.  Всичко това казано по друг начин означава намаляване на издръжливостта. Поддържайте равномерно темпо на дишане за да контролирате пулса и избягването на хипервентилация. Последното което мога да Ви препоръчам е да използвате изотонични напитки богати на витамини, минерали и соли за да се запазвате добре хидратирани по време на упражнението.

Благодаря ви за съветите! Вече почнах да бягам 3 седмица, първата седмица започнах да бягам за 7 мин 4 дена в седмицата програмата ми е вторник,четвъртак,събота и неделя като всяка седмица увеличавам времето с 2мин. вече съм стигнал на 13 мин и смятам да направя така да издържам на голями разстояние и ще се опитам сяка седмица да се награждам с себе си. Започнах да бягам на искуствяни терени с тревна покривка. Вода засега пия по 1л. на ден но мисля да кача на 1,5 л. до 2 л. ям по три пъти на ден но мисля да включа един ден в програмата физически упражнения лостове и вдигане на гири. като вкарам в менюто си още едно ядене и да станат 4 пъти. Започнах да ям само риба вместо месо рядко си позволявам и то само пилешко. Също мисля да почна да практикувам йога та за сега се предържам само за идръжливост.

Мнението беше редактирано от Красимир Киряков на 14.01.15 11:47.

15.01.15
22:21

казано от Красимир Киряков на 14.01.15, 11:12:

Започнах да ям само риба вместо месо рядко си позволявам и то само пилешко.

Това пък защо?
Ако можеш да си намираш хубаво месо от фирмени магазини на малки регионални производители или направо от фермери, можеш да се възползваш от вкусовото разнообразие на толкова много меса, че пилешкото ще ти се вижда като някакъв компромис ако се налага да го ядеш.

15.02.15
07:19

казано от Красимир Киряков на 14.01.15, 11:09:

Благодаря ви за съветите! Вече почнах да бягам 3 седмица, първата седмица започнах да бягам за 7 мин 4 дена в седмицата програмата ми е вторник,четвъртак,събота и неделя като всяка седмица увеличавам времето с 2мин. вече съм стигнал на 13 мин и смятам да направя така да издържам на голями разстояние и ще се опитам сяка седмица да се награждам с себе си. Започнах да бягам на искуствяни терени с тревна покривка. Вода засега пия по 1л. на ден но мисля да кача на 1,5 л. до 2 л. ям по три пъти на ден но мисля да включа един ден в програмата физически упражнения лостове и вдигане на гири. като вкарам в менюто си още едно ядене и да станат 4 пъти. Започнах да ям само риба вместо месо рядко си позволявам и то само пилешко. Също мисля да почна да практикувам йога та за сега се предържам само за идръжливост. :)

Аз съм на 12 години и бягам по 30 мин. Започнах да бягам преди 1 месец по 15-20 мин.
П.С. Висок съм 144 см 34кг

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1