Таванската стая на Елейна

Темата е заключена.
Прескочи до:

01.05.16
09:57

Христос Воскресе!

Мнението беше редактирано от Елена на 18.07.16 22:37.

01.05.16
10:27

Воистина Воскресе!

Варивата са полезни и подлежат на едтествената регулация на организма.  Можеш да ядеш на корем.  Това са сложни въглехидрати—1/3 от калориите отиват за смилането им.  /Това прочетох за тях в кпигата на Нийл Бернард “Храни, които топят мазнини.”/

Мнението беше редактирано от Кико Сан на 01.05.16 10:28.

01.05.16
10:30

Благодаря, Кико! Нали сега ограничавам въглехидратите, та няма да ям леща точно “на корем” :), но оценявам отговора ти. Благодаря!

Хубав ден! :)

Мнението беше редактирано от Елена на 01.05.16 10:31.

01.05.16
10:46

Моят избор от варивата винаги е бил червена леща. Приготвя се за 15мин, лесно,вкусно,с много протеин и малко карбс.
Което ме напомня, че скоро не съм си правила.
Един съвет- смятай в СС,не в готово.

01.05.16
10:55

Да, не се знае колко вода ще поеме лещата. Но в случая с варивата е малко по-трудно, защото правя леща - чорба за няколко човека и ще трябва да измеря 100 г сготвена леща. Благодаря за идеята за червената леща! :)

Весел Великден!

Мнението беше редактирано от Елена на 01.05.16 10:57.

01.05.16
17:36

казано от Елена на 01.05.16, 09:57:

Христос Воскресе!

Имам един въпрос относно варивата при ВМ-НВД.
На някои места казват, че не са препоръчителни, но така и не намерих разумна причина за това. Имали много въглехидрати - ами ще си ги дозирам. В 100 г сварена леща има 20 г въглехидрати, което може спокойно да се вмести в 50-те за деня. От друга страна варивата са полезни, съдържат и приличен процент протеин, ВХ в тях са комплексни. Защо не са препоръчителни?

Тук има малко недоразумение. Не са препоръчителни не само при ВМ- НВХ, а при всякакъв вид хранене и то не защото съдържат въглехидрати, а защото съдържат лектини и фитична киселина, които пречат на усвояването на минералите, демек имат повече антинутриенти от положителни. Затова се накисват предварително, не за да се сварят по-бързо, а за да се намали количеството на антивеществата. Също затова, белият ориз е по-добър вариант от пълнозърнестия.
И все пак, веднъж седмично леща или боб, предварително накиснати няма да ни разядат червата хаха :)
Добра статия по въпроса

Мнението беше редактирано от Mara Croft на 01.05.16 17:41.

01.05.16
17:42

Добре, че не ми се мяркат козунаци.

Мнението беше редактирано от Елена на 18.07.16 22:37.

02.05.16
12:24

Попаднах на един сайт за кетогенно хранене, откъдето взех рецептата за тези нисковъглехидратни бисквити (с бадемово брашно).
3 г въглехидрат във всяка бисквита. Страданието ми май ще понамалее! :D Имат и по 10 г мазнини обаче, така че ще трябва по-полека с тях, но пак си е откритие.

02.05.16
12:25

Може ли рецептата? Изглеждат много добре.

02.05.16
14:29

Рецептата за бисквитите - тук

Мнението беше редактирано от Елена на 18.07.16 22:36.

Предполагам, че това усърдно смятане ще е временно, докато свикнеш и изградиш представа. Не пречи обаче, дори и в един момент да спреш да смяташ ежедневно, да си сверяваш часовника регулярно (особено, ако настъпят периоди на застой в постигането на целите). :)

При готвенето също можеш да намалиш времето, като си изградиш някаква стратегия за по-мащабно готвене наведнъж и приготвяне на заготовки.

Бисквитките изглеждат супер и на пръв поглед са доста лесни. :)
Само внимавай с изкуствените подсладители в разните купешки сладка “без захар”. :)

02.05.16
14:37

Елена , ако имаш интерес мога да ти предложа алтернатива на смятането на калории, нещо,което аз изпозвам в по-голямата чàст от времето.

Първо питам дали има интерес, че да не ме замерят пак с камъни :Д

На мен ми стана интересно... (blush)

казано от Juls на 02.05.16, 14:37:

Елена , ако имаш интерес мога да ти предложа алтернатива на смятането на калории, нещо,което аз изпозвам в по-голямата чàст от времето.
Първо питам дали има интерес, че да не ме замерят пак с камъни :Д

И аз бих искала да прочета, моля!

02.05.16
20:43

казано от Златина Цонева на 02.05.16, 16:36:

казано от Juls на 02.05.16, 14:37:

Елена , ако имаш интерес мога да ти предложа алтернатива на смятането на калории, нещо,което аз изпозвам в по-голямата чàст от времето.
Първо питам дали има интерес, че да не ме замерят пак с камъни :Д

И аз бих искала да прочета, моля!

Надявам се утре да успея да напиша поста. ИСка си доста писане и после препрочитане веднъж-дваж ,за да съм сигурна,че няма да пропусна нещо.: )

03.05.16
10:59

казано от Maria Peeva на 01.05.16, 17:36:

Тук има малко недоразумение

имат повече антинутриенти от положителни.

Има голямо недоразумение ;) Не е зле да се прочете сериозна литература по въпроса.
Особено за тая митична фитинова киселина...дето толкова ви е страх от нея.

03.05.16
14:35

И според мен няма как наистина да са вредни варивата.

Мнението беше редактирано от Елена на 18.07.16 22:36.

04.05.16
08:13

казано от Елена на 03.05.16, 14:35:

И според мен няма как наистина да са вредни варивата.

Което не пречи малко да се понакисват преди консумация. :)

Мнението беше редактирано от Boby_ на 04.05.16 08:13.

04.05.16
08:15

Така е. :) Честно да си кажа, за фасула и нахута знаех, но за лещата - не. Предполагам, че и с пз ориза трябва да се процедира по същия начин, а не само да се измива.

Мнението беше редактирано от Елена на 04.05.16 08:36.

04.05.16
13:51

Толкова.

Мнението беше редактирано от Елена на 18.07.16 22:35.

04.05.16
14:01

Добре, че Хари не си е изял всичката закуска значи :D

04.05.16
14:10

казано от Елена на 04.05.16, 08:15:

Така е. :) Честно да си кажа, за фасула и нахута знаех, но за лещата - не. Предполагам, че и с пз ориза трябва да се процедира по същия начин, а не само да се измива.

Ориза не е бобова култура.

ПП: Извинявай, но не мога да не попитам: кето бисквита?!...какво всъщност има в нея?

04.05.16
14:14

Не, не е бобова култура, но Мария беше споменала нещо за пълнозърнестия ориз горе, затова и предположих, че и той може би трябва да се накисва за малко.

Кето-бисквитата най-общо казано съдържа бадемово брашно, кокосово брашно, кокосово масло, яйца, канела, аз сложих и малко ксилитол. Има линк към рецептата в мнение 450.

Мнението беше редактирано от Елена на 04.05.16 14:17.

04.05.16
18:54

.

Мнението беше редактирано от Елена на 18.07.16 22:43.

04.05.16
19:09

казано от Елена на 04.05.16, 18:54:

2. Вече почти седмица държа ВХ ниски и често не се чувствам добре;

Ели, защо не си ги вдигаш малко повече на всеки 3-ти ден да кажем? Мисля, че по-лесно ще ти понася.
И да питам, според теб какъв соматотип си - екто, мезо или ендоморф?
Ако разбереш какъв си, смятам, че това ще те насочи към типа тренировки и количествата на макротата... за да си постигнеш по-лесно целите. :)

Мнението беше редактирано от Love на 04.05.16 19:09.

04.05.16
19:15

Не знам, Иви, още не знам точно как ще процедирам, затова казах, че съм в процес на обмисляне. Идеята ти звучи разумно обаче.

А какъв тип съм - не знам, вероятно ендоморф. Обаче аз не вярвам много в тренировки и хранене, подходящи за определени телосложения, кръвни групи и др.

Мнението беше редактирано от Елена на 05.05.16 17:48.

Прескочи до:

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1