Автомобили - личен опит, съвети, мнения, съпоставки

08.09.15
09:30

Видях тема за коли, но тя по-скоро е за мечтан автомобил.
Смятам, че една такава тема за обсъждане на реално- притежавани коли може да е полезна. Из интернет влизах в разни форуми, но мисля че тук също може да се обсъди кой каква кола има и какво намира за недостатък/ плюс.


Смятам да си купя лек автомобил и се колебая много. До 3500-4000лв. Какво ви е мнението за Nissan Almera?

Темата беше редактирана от introducer на 08.09.15 09:31.

08.09.15
09:56

Готина тема която в която всеки може да сподели мнения и препоръки за количките.

За кой мотор става на въпрос ? Имам един приятел който имаше няколко години Алмера и мога да го питам за силните и слабите страни на модела.

Хубаво е да знаете, че в България почти всички коли са “на реални километри, в перфектно състояние, на най-ниска цена”  :D
За справка примерно отваряте mobile.de или autoscout.de и ще видите за какво говоря (makeup)

08.09.15
10:22

Интересува ме 1.5 бензин 98 к.с. , ще ми се да й сложа газово.

Другата кола за която се чудя е Алфа 147 1.6 V Twin spark с газ

08.09.15
11:24

Алфата е хубава кола, ама да не я караш в България. Тук просто пътищата не стават за нея.
За този бюджет погледни VW Bora или Audi a3.

08.09.15
11:38

Заради лошата си слава алфите държат ниски цени за това което предлагат.
Alfa 147 не е лоша.

1) Моторите са здрави
2) Ориентирай се към 2.0 мотора - разхода на гориво и поддръжката са почти еднакви с по-малките версии.
3) Selespeed автоматиците се твърди, че са трошливи.
4) Оригиналното окачване е скъпо, но вече има евтини варианти.
5) Преди покупка преглед в сервиз, в който разбират от Алфи. За София - Лисан / Екстрийм сервиз / Вентура

Относно лично притежаваните:

Сеат Леон 1.9tdi, 140кс (с чип е)

Волана е остърган и предните врати са поразтропани за 170к (реални), имам я от 4-годишна
Твърда возия
Доста нисък разход. Под 7 градско и 5-6 извънградско
За 3 години съм сменял масло, филтри, накладки. Турбото трябваше да се почиства един път. Карам я малко - по 10-12к на година
Много бавно загрява мотора зимата и се мръзне вътре. Това е общ недостатък на дизелите с изключение на тия които имат печки.
Маховик и турбо са скъпи, а в един момент ще се обадят. Това е риск при съвременните дизели.

Ауди А6 Quattro, 4.2л

Много качествени материали за салона
Добра возия и доста прилично ускорение
Разход 20-25л/100км градско, 12-16 извънградско
Quattro-то е голям плюс за мен
Оригиналното окачване е скъпо, но има и по-евтини варианти
Автоматика е прилична цифра при евентуален ремонт, 2-2.5к

По въпроса за алфите, като притежател на 3 алфи, а най- вероятно и четвърта, давам съвет  ако не Ви се дават постоянно солидни суми за ремонти и поддръжка, недейте си взимайте алфа. Редовно си заминават долни и горни носачи, тампоните на стаб щангата са ежедневки. Електрониката също прави проблеми. Икономични са от към разход на гориво/ имаме само дизели/ . Бързо се обезценяват. Изобщо яма за пари са.
ТС - парковете си горят доста и май не работят добре на газ. Като цяло аз не бих препоръчал покупката на алфа.

културист

08.09.15
14:22

казано от Иван Марков на 08.09.15, 14:15:

По въпроса за алфите, като притежател на 3 алфи, а най- вероятно и четвърта, давам съвет  ако не Ви се дават постоянно солидни суми за ремонти и поддръжка, недейте си взимайте алфа. Редовно си заминават долни и горни носачи, тампоните на стаб щангата са ежедневки. Електрониката също прави проблеми. Икономични са от към разход на гориво/ имаме само дизели/ . Бързо се обезценяват. Изобщо яма за пари са.
ТС - парковете си горят доста и май не работят добре на газ. Като цяло аз не бих препоръчал покупката на алфа.

Коментара щеше да е още по озадачителен, ако беше споменал като послепис, че имаш 3 алфи и ще си взимаш четвърта.

Мнението беше редактирано от културист на 08.09.15 14:23.

08.09.15
14:26

Crosswagon Q4 1,9 JTD е добър избор за кола от марката Alfa Romeo все пак :)

То колкото различни хора се изкажат, толкова оплюти и похвалени коли ще има в тая тема ;)
И аз се нервя на разбития 600 хиляден Пасат В4, но в събота минах по “път”, по който ако съм бил с “джипче” ще мина, ако ли не - невъзможно...Което не му пречи да ме вбесява ежедневно :)

казано от културист на 08.09.15, 14:22:

казано от Иван Марков на 08.09.15, 14:15:

По въпроса за алфите, като притежател на 3 алфи, а най- вероятно и четвърта, давам съвет  ако не Ви се дават постоянно солидни суми за ремонти и поддръжка, недейте си взимайте алфа. Редовно си заминават долни и горни носачи, тампоните на стаб щангата са ежедневки. Електрониката също прави проблеми. Икономични са от към разход на гориво/ имаме само дизели/ . Бързо се обезценяват. Изобщо яма за пари са.
ТС - парковете си горят доста и май не работят добре на газ. Като цяло аз не бих препоръчал покупката на алфа.

Коментара щеше да е още по озадачителен, ако беше споменал като послепис, че имаш 3 алфи и ще си взимаш четвърта.

За мен е голямо удоволствие да си карам коя да е от алфите, дори  и най- старата, която май е вече на 15 години. Може да звучи много странно, но съм имал възможността да управлявам що годе сериозни автомобили, вкл.  лимуз. и джипове от по над 400 коня, но да си карам алфата ми е най кеф. Това не променя факта, че от началото на годината за ремонти на две от алфите сме дали 1500 лева., миналата година само  за едната 2500 . Отделно скъпи данъци,  смяната на масло не е евтина. Та на мен ми си е кеф да си карам, но това не променя факта, че колата се чупи повече от конкурентните марки и си гълта доста пари за ремонти и то доста често.
П.п. - пиша от телефон.

08.09.15
18:19

Миналата година купих кола с подобен бюджет... Отидох на оглед за А4 Комби (1.8Т), но имаше проблем с турбото. Тръгнах по автокъщите в с.Труд /Пловдив/ и след 2 обиколки и 4 часа умуване си купих Сеат Кордоба 2000г. 1.9ТДИ (90 коня)

1. Като положителни черти мога да се изкажа за разхода и като цяло двигателите ТДИ на VAG. Най-ниския разход, който съм виждал за кола.
Маршрута /Ст.З.-Пловдив/ съм правил експеримент и съм я докарвал до 3.1/100 л., средна скорост по борд комп. 74км/ч. С климатик- 700-800гр. повече. В града разхода по борд комп е около 5 без климатик.
2. Дълбок багажник.
3.Евтини части
Отрицателни:
1.Пластмасите- пукат, чупят се, ужас!
2.Возията не е от най-добрите.
3.Хубав, голям дисплей с информация от бордовия, а с касетофон, че и с общо управление на двете в една платка.

Ако в момента купувам кола със същия бюджет, щях да упорствам за Ауди, Пасат или Хонда Акорд.

08.09.15
20:28

И аз съм на тази вълна в момента, даже с подобен бюджет (една идея по нисък). Ще следя с интерес темата. Аз се оглеждам за бензинов (до 101 коня) хечбек или миниван, малък данък, 5 врати, сравнително евтина поддръжка. Колите които са в полезрението ми са - Astra G, Ford Focus, Golf 4, Renault Scenic, Kia Rio и Fiat Stilo. Най-много ми харесва Фиата, поне като дизайн, а и може да се намери по-нова година, за тези пари. Тази седмица ще ходя да гледам един Golf 4 и един хубав Ярис (да го видя дали е толкова малък на живо :D).

Ако някой знае читави автокъщи, нека сподели. Аз минах през Горубляне, но там коли от този ценови клас са дефицит - масата са между 7-8 хил. лв. Евентуално мисля да обиколя и в Дупница.

Мнението беше редактирано от Петър на 08.09.15 20:28.

08.09.15
20:58

Читави автокъщи :D

Частни обяви няма ли?

08.09.15
21:50

С малко търсене и аз бих предпочел частна обява. Хора -всякакви, много са и на зор. Пък ще можеш да си я покараш колата по-така, да я закараш на преглед в сервиз...
За справка:
Като купих моята, 100 лв. хвръкнаха за гражданска и транзитни номера (10-15лв. по-малко, реално).
Месец по-късно - 265лв. за Еко такса и още 50-тина лева в КАТ.

08.09.15
22:04

Дизел, втора ръка, без реална сервизна история не бих купил никога. Цената на нови ГНП, турбо и дюзи взети заедно се равняват приблизително на цената на нов двигател за същия автомобил. Дори когато купувам нова кола, първото за което правя сметка е цената на последващите обслужвания, консумативи, разход на гориво и цени на резерlни части. Най-важното нещо за мен в една кола, е това да е практична за семейството и бизнеса ми едновременно. От автокъща, автомобил не бих купил.

ПП Автомобилът, който съм си заплюл в обозримо бъдеще, за съжаление не отговаря на почти никой от критериите, които съм посочил по-горе. :D :D :D

08.09.15
22:05

Доста хора ме посъветваха, че било по-добре да не е карана в България, а и изборът в автокъщите е доста по-голям. Колко резон има това според вас? Аз познавам хора които само да чуят нещо леко да тракне и водят колата в сервиз, но има и в другата крайност. Иначе карането на кола в сервиз за преглед преди покупка е задължително и при двата варианта на закупуване, само че карането от автокъща до сервиз излиза по-скъпо.

Мнението беше редактирано от Петър на 08.09.15 22:07.

08.09.15
22:23

Сервизът не ти гарантира нищо, бедна ти е фантазията какви магарии се правят за да се продаде една счупена кола. Познат си купи от горубляне кола, която не можа да стигне на собствен ход до Бургас. Двигателя е късал ремък, при което са сменили главата с нова, понеже явно старата е била пърен брак, но спуканите бутала са оставени и на път в едното се отваря дупка колкото 5ст. И това при положение, че човекът купил колата дълги години работеше като механик в голям автосервиз. А пред очите ми пълниха дупка от изгнила ламарина със вестници и полиестерна смола, след два дена колата беше като истинска. Сервиз не може да ти гарантира и компресията на автомобила, защото не знаеш в момента с какво масло и добавки се кара колата. При покупка на стара кола, човек винаги трябва да е с едно на ум.

08.09.15
22:24

казано от Valdis на 08.09.15, 22:04:

ПП Автомобилът, който съм си заплюл в обозримо бъдеще, за съжаление не отговаря на почти никой от критериите, които съм посочил по-горе. :D :D :D

Кеф цена няма!
Една покупка ако не е поне малко нерационална и импулсивна после няма да ти е кеф.


А кола до 4000 лева, която не е карана в България трябва да е купувана от Европа за максимум 1500 евро. За тия пари колата ще е карана яко. Или ще е на малко километри, но поддържана лошо И/или с някаква скрита болест.

08.09.15
22:43

Интересна темичка .....:D

И аз да се изкажа ,като любител и фен на една от най недолюбваните марки коли ...Опелчетата ....много хора не ги харесват ,но от за парите си колите са си добри като за нашите условия .....

Имал съм 4 и все Орляци.....Корса 1,5 турбо дизел.....на тая кола само и сменях редовно консумативите и си карах .....разход е смешен ....градско 5-6 , извън 3,5-4 литра ,почти не се е чупила докато ми беше в ръцете и да станеше нещо се оправяше за около 20 -30 лева....:D
Май само за генератора дадох някой лев повече ....

След тва Вектра Б ,пак дизел ,2,0 литра 101 коня ......един единствен сериозен ремонт с някво транзисторче на помпата което се оправи за около 300 кинта което смешно за такъв тип ремонти на помпи .....за близо 6 години само един път смених биалетки и задното окачване ,а в нашия Свищовския вилает пътищата са на ужасно ниво !!!!
Разхода доста добър особенно на дълго ....5   ,в града 7-8 литра .....и най важното двигателя не е капризен като новите комън рейли ,папкаше всичко и не се оплакваше .....колко пиратска нафта съм издухал не е истина ....:D


След нея Вектра Ц .....отново дизел....2,2   125 магарета ,оределено най проблемната ми кола ,но пък нея най си обичах .....сребрист GTS   с всички екстри за модела ....кожа, темпомат ,съпорт за кръста , заводски халогенки ,джантички ,борд комп,СД, печка ,ел .джамове на цялата кола ...и т.н.   
Съответно като най нова и с повече електроника правеше мизерейки от време на време но повечето си ги отремонтирах сам че след толкова години каране на  Опелски дизели поназнайвах едно две нещица.....
Разхода почти като на предходната но вървежа в пъти по добър,но тая си искаше натискане на дълго че турбото с променлива геометрия не харесва много само градското каране ...на дълго беше истинско удоволствие да се кара тая кола...:)


Карал съм за малко и 1,9 дизела на Опел който е комън рейл  150 коня .....там просто усмивката ти стои залепена докато шофираш ...но са капризни най малкото трябва да им махнеш DPF филтъра и катализатора за да си спестиш проблеми..

Уточнявам че дизелите са с дампферен маховик  който е сериозна цифра ако се наложи смяна ,но пък 2,0 и 2,2 са с верига а комън рейла не е !!!


Сегашната ми кола е пак Опел  или Воксхол че ся съм на острова ...тоя път обаче бензин ....че като не се кара на разтояние няма смисъл от дизел.....

Колата е Корса 1,2 twinport 80 магарета .....доста здрав двигателец( с ангренажна  верига ) ....която може би му е слабото място на тоя двигател и ремонта не е много евтин .....
Плюсовете са че икономична и лесна за поддръжка .....иска малко по редовна смяна на маслото заради веригата и туй то .....

09.09.15
15:13

казано от Петър на 08.09.15, 20:28:

Аз минах през Горубляне, но там коли от този ценови клас са дефицит - масата са между 7-8 хил. лв. Евентуално мисля да обиколя и в Дупница.

През тези места само се минава и се гледа. Не се купува от там, освен ако собственика не ти роднина и то много близък :)

казано от Петър на 08.09.15, 22:05:

Доста хора ме посъветваха, че било по-добре да не е карана в България, а и изборът в автокъщите е доста по-голям.

Не виждам никаква логика в това, освен ако не сия купил директно от чужбина ти. Относно избора в автосалоните...голям, голям, колко да е голям ? Немското мобиле и аутоскот, та и няколко други сайта, които предлагат коли от Европа имат общо над 10-ина милиона оферти :D
Да не говорим, че с малко търсене ще попаднеш на една интересна закономерност - един и същ автомобил(говорим като марка, модел, оборудване и година на производство) се предлага в България и навън в два различни варианта :
1. Цената съвпада(почти, плюс някаква горница и докарване) там и тук. Тук обаче колите са с по 100-150-170, понякога дори и 200 хиляди километра по-малък пробег ;)
2. Километрите са еднакви и там и тук. Там обаче цената им е двойна.

Имам доста познати с автосалони...Имат си майстори-тарикати, които правят чудеса в съживяването, козметичното оформление и подмладяването на автомобилите. Километража се връща още в движение на автовоза, а сервизна книжка с печати на реално съществуващи сервизи струва 50 евро.

Аз съм работил в нелегална автокозметична къща в Горубляне, занимавахме се с това - да превръщаме ръждясали кошници в напудрени за продан автомобили.

Относно техническата част - имаше една S класа, която трябваше периодично да се припалва от нощната смяна на една бензиностанция, за да е топла, иначе няма палене. И през ден да се изкарва от мястото й, за да се забърше капещото масло. Една нощ, обаче нощната смяна си отспа :D На сутринта идва джамбазина с клиент и му вика “Ей я бе, пали студена от раз.” Да, бе, да. Въртя тоя дизелак, въртя и така и не запали :D

Та толкоз за Горубляне, от там и колело не бих си купил :D

12.09.15
09:47

За първа кола и в такъв бюджет, си вземи нещо просто и евтино за ремонт.
Аз лично съм си направил една проста формула. 1 година каране - 1000лева за покупка. Ако колата ми струва 3000, трябва да ме изкара поне 3 години. Тези пари са и малко и много, всеки да мери според аршина си.
Преди време също се бях насочил към Алмера, Фокус, Астра, Голф и Алфа 147.
Взех си Фокус 1.6 бензин, сложих газ и в момента минавам 100км за 6-7-8 лева. Такава икономия не можеш да постигнеш с какъвто и да е дизел. Бензиновите двигатели са по-прости и евтини за подръжка. Имай предвид, че продължават да се откриват огромни находища на природния газ и цената му ще остане по-ниска.
Ако сте ти и приятелка/жена, няма значение колко ще е голяма колата. Ако обаче имате поне едно дете, задължително комби/ван!
Алфа 147 като дизайн ми харесва. Двигателите също са добри. Но е малка и ще ти е скъпа през годините.
Алмерата е с двигател с верига, сравнително евтина. За съжаление не е популярна и трудно ще намериш читава.
Фокус не си взимай! Рискът от износен двигател е сериозен. Вози прекрасно, евтин е за поддръжка и ремонт, но масово са с износени сегменти и двигателни блокове. Масово!
Голфа е малко по-скъп, но уж надежден.
Можеш да погледнеш някое старо Ауди или Пасат също.
И задължително ходи на огледи с някой, който разбира от коли.

Мнението беше редактирано от adutev на 12.09.15 11:02.

12.09.15
11:03

казано от Ангел на 08.09.15, 18:19:

...1.9ТДИ (90 коня)

До сега не съм карал скъпи автомобили ,но тръгна ли да купувам винаги това ми е бил основният критерий.Ламарините са на заден план.
Бензин ,газ/бензин и метан за мен са компромиси!

12.09.15
12:26

Благодаря много на всички коментирали, продължавайте в същия дух

От всичко изчетено стигнах до изводите, че:
1. По-добре да е от частно лице
2. Търся икономичност (няма да карам градско)- по-добре газ/бензин, вместо дизел
3. Не се целя в година или километри- склонен съм и на по-обстоен ремонт, стига да си струва после
4. По-възможност да не е много скъп данъка и застраховките (по-малък двигател)

Относно Алфа 147 ми казаха, че 1.9JTD е по-добрият двигател, а бензиновите по-бързо се скапвали. Друг недостатък е, че возят малко твърдичко (возили са ме), ниски са. Този 1.9 е цели 120 коня и не знам колко ще му е данъка. Изобщо много противоречива марка и според хората.

Нисан Алмера ми харесва на “хартия”. До нас има един досущ такъв, направо е трепач като го гледаш, но дотам. Има частни обяви из страната, ще трябва да бия път сигурно до Панагюрище или Лом :D Иначе 1,5 двигателят, който модифициран е 98 коня, а не седемдесет и няколко. Хем малка кубатура, хем мощен. Таблото е супер (по-новото,  не с касетофона), но никога не съм се возил. На японките им се носи далеч по-добра слава от на италианските коли.

Астрите и Голфовете са ми прекалено банални сякаш. Не че не ги разглеждам, но Голфовете държат цена, а от Астрите ми харесват само Бертон- моделите. Фордовете влизат и те в тая графа, като много юркани и тормозени коли (като всички немски коли на по 10-15години). То и БМВ Е46 е класика, ама само разни откачалки масово ги карат (и мъже и жени), направо не смея да купя подобна.


Антон Дутев, не съм семеен, но си падам по-практичен (да не кажа свидлив) :D Колата я взимам за разни не много чести пътувания (2-3 пъти месечно) из страната и тук-там за градско вечер примерно. Наистина ми се ще малко повече информация за Нисана, понеже не познавам никой който има такава.

П.С.
А за кожените салони какво ще ме посъветвате? За или против?

12.09.15
13:06

Кожата- въпрос на предпочитание. По-скъп материал е, но пък какво потене пада :D
Мога да дам още един съвет- гледай да купиш модел, който е масов.
Аз съм с пежо 406 купе и се видях в чудо, докато намеря предна броня (това важи за всички части).

12.09.15
13:31

Голямото предимство на кожата е че е лесна за почистване, особено се усеща ако имаш деца, куче, или друго цапащо животно :D

Визуално също стои по-добре, но по някое време вече не ти прави впечатление.
Разлика в комфорта за мен няма, малко е до гъзария работата.

Лятото запотява стабилно, ако не усилиш климатика или седалките не са вентилируеми.

12.09.15
16:15

Няколко несортирани и несвързани съвета и от мен.

Първо да кажа че от коли не разбирам, но пък точно затова се опитвам някакви правила да си правя и следвам.

Газта колкото и да звучи примамливо на хартия, си е нефабрична сериозна модификация. Все нещо ѝ се настройва, все някакви уплътнителчета се сменят или изпускат, все нещо или на газ или на бензин неще да пали, двата автомобила с газова, над който имам по- близки наблюдения са през месец - два при газаджията за някакви донастройвания, леки ремонтчета, етц. Може и тези да са се улучили просто кофти. Отделно, ако си решен за газ, трябва да се консултираш с който ще ти слага газовата, да изберете подходяща газова и подходящ двигател, чувал съм че не всички се сработват както трябва.
И някой като каже че с 8 литра газ изминава 100 км градско все ми се струва нереалистично. Наистина ли са толкова икономични?

Мой приятел, който караше Алфа (верно че беше сравнително отдавна и вече имат по- нови модели) веднъж в момент на лирично отклонение ми каза че, ако не искам да излизам от един сервиз само за да влизам още същия ден в друг, да не си взимам Алфа.

И сега личен опит: Имал съм два автомобила, карал съм ги по 5 години примерно.

Голф2 бензин 1.6 75 коня: Дърта кошница, но двигателя железен. Ламарините също. Дърпах с него 10-15 години по- нови БМВ-та по светофарите хахах. Сигурно на голфа частите са по- евтини и мен не ме беше страх да го настъпвам. Градско 10-11, извънградско 7-8 бензин. Баща ми го кара сега с газова, по- икономичен е разбира се. Но още върви без някакви сериозни ремонти а е на 30+ години. Значи цената на голфовете дето си я държат явно има защо. Малките му ремонти бяха по 50-80 лева, по- сериозните (крива кормилна рейка например) 150-250 лв.

Ауди А4 комби 1.9 ТДИ 89 коня мисля че е, не с червеното “И”, комби, 2001 г.: Вози като немска лимузина. В града аз като я карам гори 6-6 и нещо, извън града 5-6. Двигателя също железен. Ходовата част легендарно слаба (за да вози като лимузина все пак :) - по паважа се чува само съскането на гумите). Но всъщност не е болка за умирачка. 250 лева са комплекта осемте носачи отпред, 40-50 лева работа при доверен майстор. Прави се на 2-3 години с много каране в града в дупките и по паважите. Именно на дълъг път се вижда удоволствието от карането ѝ. С 5 човека и пълен догоре багажник от 140 км/ч нагоре като я настъпя и се усеща ускорението. Вече и тя е старичка, та не съм я настъпвал много- много нагоре, но има ресурс. Карана беше в България 3-4 години преди да я купя, преди това уж внос от Германия, ама като сменях акумулатора и отстрани имаше италианска монета заклещена :) Тоест възможно най- кофти комбинацията - италианска поддръжка и после българско каране, но аз грижи сериозни не съм имал. Наложи се да махна по едно време катализатора, и някакъв ремонт се наложи на нафтената помпа, че капеше нафта и ме притесняваше, иначе си вървеше. Хидравликата на кормилна рейка (не знам кво ги правя хаха) ремонта беше 300 кинта, изкормянето на катализатора и ремонта на помпата беше 500.

Щом си практичен, не си взимай корейски автомобили. На жената една приятелка кара една Киа на 5-6 години, ибах тая Кия - вечно нещо ѝ има. И то все някакви тъпотии- “еми хлопа, ама не можем да разберем какво е”, “тресе, ама не е ясно от какво”, “не винаги пали, но не е ясно къде е проблема” и т.н.

Приятел, през чиито ръце минават доста коли ми каза че, най- изгодно е да си купиш Фиат. На такива години, с такива екстри, на такива пари просто нямало кой да им се намаже. Иначе, интересно, той самият кара Ауди и Мерцедес, ама да кажем, че той може да си позволи да кара каквото му е на сърцето. Знам за лошата слава на фиатите, но пък един мой баджанак, който също като теб е много практичен млад мъж кара и той фиат от по- малките и е много доволен.

А иначе си мисля че в избора на кола трябва да има и елемент на любов и тръпка като при избора на жена - не може само от практични съображения да си воден. И аз моята кола я взех импулсивно - беше любов от пръв поглед - само като я зърнах и я пожелах. Вече си бяхме стиснали ръцете с продавача преди даже да ѝ направя едно кръгче пробно и да я заведа на майстор. Четох някъде че ако като си заключиш колата на паркинга и се отдалечаваш, ако се обръщаш да си я погледнеш, значи си направил правилния избор.

Успех и да се похвалиш като я вземеш.

12.09.15
16:27

А, пропуснах за Нисан Алмера да кажа, че колегата ми си купи такъв миналата година. Беше много надъхан, бяха му казали че е супер Нисан Алмера да си вземеш, ходѝ в София от частни лица да гледа няколко пъти и накрая купи - от някаква мацка я взе, и уж всичко 6, обаче се почна - ай някви тампони ли, амортисьори ли, нещо си там по газовата, нещо двигателя нещо му помръкна май първоначалния ентусиазъм. Той е малко чешит марка и трудно ще си признае дори и да чувства че е сбъркал в избора, но все пак ще го питам за подробности - колко и какви проблеми е имал, какво да гледаш на този модел и т.н. Ама след седмица, че е в отпуск другата седмица.

13.09.15
09:00

Най-практичните коли са хечбега и комбито. Ако нямаш навъртяни няколко хиляди километра и поне един пътен инцидент, значи не си опитен шофьор и е добре да се ориентираш към стар автомобил със сравнително евтини части. Аз съм с най-добри впечатления от БМВ, АУДИ А3, голфовете и опел корса. Лично аз от две години карам а3 от 97-ма и вкарвам всички разходи в carspending.com - дотук всеки изминат километър ми е излязъл 55 ст., като 14 от тях са за гориво. Аз също си мислех, че ще карам два - три пъти в месеца, но реално не слизам от колата вече :). Вида гориво няма голямо значение. Малките коли и новите модели харчат малко, големите коли и големите двигатели харчат много. Основно всичко се свежда до това колко “тежък” крак имаш.
Ако избираш между два малолитражни двигателя те съветвам да избереш по-големия. Разликата в разхода е незначителна, докато при втория разполагаш с повече мощност, което при положение, че ще караш извън населени места е за предпочитане.
Разбирам, че искаш да се отличаваш и да не караш масово разпространен модел, но това е прагматичното решение - има си причина всички да карат еднакви коли. Решението е да избереш по-необичаен цвят и/или да й направиш някой мунинг или да си вземеш нещо по-екзотично, но да рискуваш да си направиш живота малко по-интересен. Реално каквото и да вземеш ще ти трябва и известна доза късмет :).
Според мен големината на данъка се губи на фона на другите разходи по една кола, особено за тези под 150 коня. Интересен факт е, че гогато колата ми беше регистрирана в община Белово данъка и беше 154 лв. ( 1,9 TDI 110hp), а като я прехвърлих в Пазарджик стана 84. В Бургас може и да е по-страшно положението, не знам :).
Обърни внимание и на гумите, ако джантите са по-големи от 15-ки, знай че гумите ще са сравнително скъпи (поне хубвите) и трудно се намират втора ръка.

13.09.15
10:57

Карал съм 2-3 години Опел Астра 1996та (не полицейските) , 1.4 бензин, без газ, комби. С нея ходих от Бургас до София и там, като студент въртях градско. Кефеше ме, че съм пренасял кво ли не с багажника, включително и един приятел (даже тогава ме спряха куките, но това е друга история :D ), в градски условия беше сравнително икономична, но по магистралата трябваше да карам с около 90, за да държа на разход 5.5/ 100км :D
За ремонти сме правили само предно окачване. Накрая май водната помпа имаше проблем и перката на радиатора, но колата е глътнала за 6-7 години каране най-много 500лв, другото бяха консумативи (масла, ремъци, накладки и пр.)

Изкочиха ми вчера с една оферта за Рено Меган купе, около 2000г., 1.6 бензин, в уж запазено състояние за около 1300лв !? А ся де?

13.09.15
11:19

Предишната ми кола беше Рено Меган 1.6 , 90 коня, но от 1997 година, седан.
Като цяло бях много доволен.Сложих газов инжекцион, разхода ми беше 8 смесено на газ. Като возия е доста добре(но купето вози малко по-твърдо). Щом е 2000г значи е меган 1 , фаза 2. Поддръжката е евтина, колата не е претенциозна нито откъм гориво, нито откъм масло. Има някои малки недостатъци - има една шайба на скоростната кутия, която французите са направили пластмасова и при по-силно тряскане в дупка се чупи и оставаш на място. Все едно е заминал съединителя. Смяната в сервиз е 90 лева, но след като отново се получи същото, сложих метална и забравих за проблема.
Малко ми е съмнително такъв меган от 2000г да струва 1300лв. Моят от 97г с изгорял лак ми звъняха за по 1700-1800, а аз го дадох на леля ми(говорим за преди 3 месеца). Сигурно има някакъв проблем, така че имай едно наум. Иначе, ако е читав, колата си заслужава на 100% , нищо че хората плюят по Рено, аз съм минал през него.
Дано колата се окаже запазена, успех!

14.09.15
11:55

@ЛюбенК Това отношение 55/14 ст. ме порази. В тези 55 ст. разход на км включваш ли разхода по първоначалното придобиване на самия автомобил или само данъци, ремонти, консумативи?

14.09.15
22:45

Включвам го, мислех че карспендинг е достатъчно известен сайт и реших да не пояснявам. Основната ми цел, да вкарвам всичките разходи по-колата там, е да разбера кое е по-евтино - да си купиш кола за 3 500 лева, която да поддържаш и караш поне 3 години или да си ползваш таксита и да си свиркаш :).
Това ми е профила: http://www.carspending.com/bg/vehicles/4133-audi-a3-8l
Имам един лек ремонт на турбокомпресор, което си е тежък ремонт финансово и изкривен носач, които вдигат разходите, но това са вследствие на моя грешка.
‘Ма е жълта и така хем карам масов модел, хем още не съм видял друга такава.
И ако я видите на гарата или летището да знаете, че НЕ Е ТАКСИ!, че ми омръзна вече :D.

15.09.15
17:41

Баси якия сайт :)

Иначе то е ясно че не е много по- евтино да караш собствен автомобил сравнен с такси, тази груба сметка си я направих на ум преди още преди 10 години когато ми назря въпроса с кола, ноо, пък удобството от собствения автомобил е несравнимо в по- голямата част от случаите и не може да му се даде цифрово изражение или да се остойности . Някои неща са направо немислими с такси - кърска любов, чакане 1 час някъде в колата в дъждовно време, обикаляне по много и близки адреси, и т.н.

20.09.15
19:39

казано от Гената на 13.09.15, 11:19:

Малко ми е съмнително такъв меган от 2000г да струва 1300лв.

Излезе прав :D
Като започнем оттам, че трудно пали и стигнем ръждата по калниците и скъсаните дамаски :D

Иначе големият плюс да я купиш от собственик- видях го пича какъв беше ухилен и леко напушляк даже ми изглеждаше. Кой знае кво й се е случило на тая кола.

21.09.15
13:46

Наскоро си купих VW Golf IV, много съм доволен 1999г  Б/Г возя се като цар

Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1