Моля за малко съвети относно моя хранителен режим

Здравейте, ще опитам да бъда кратък, преди година и половина тренирах 4 месеца само за чистене и имах страхотни резултати - добри плочки, но бях в голям калориен дефицит и качих много малко мускули. Сега, разчитайки само на този 4 месечен опит съм си поставил нови цели - да кача маса и сила и евентуално малко да изчистя до лятото доколкото е възможно. Знам, че за 6 месеца трудно ще стана кой знае какво, но все пак се допитах до професионален треньор, който ми направи тренировъчен и хранителен режим. Тренировъчният е добър за него няма да говоря, но хранителни искам да ви го споделя, понеже имам нужда от малко съвети и да ми кажете дали му куца нещо. Имам доверие на моя инструктор, но някой храни от неговите не мога да ги ям и ще опитам да направя малко промени....другото което е, той ми каза, че не е нужно да си смятам калориите - това ме изненада мислех, че ако съм в дефицит няма как да качвам ?? мисля все пак да си ги сметна, за да съм по-спокоен....

това е неговият план:

ще пиша само за тренировъчните дни

Хранене 1: малко след ставане (например около 10:00 часа)
80 гр сурови ядки + купа кисело мляко+ банан+ 4 белтъка и един жълтък + доза витамини (зависи от марката имат различна препоръчителна доза според съдържанието на таблетка)
Хранене 2: около 12:00 часа
Около 200 грама риба по избор + средно голяма купа зелена салата или зеленчуци по избор или спанак + около 70-80 грама оориз
Хранене 3: 14:00 часа
Около 200 грама пилешко или пуешко филе или телешко месо + малка купа зелена салата  + 100 грама  ориз
ТРЕНИРОВКА (около 15:00 часа)
Хранене 4: веднага след тренировка:
Доза протеин, и около 15-20 минути след това: около 200 грама пилешко или пуешко филе + малка купа зелена салата и / или сезонни зеленчуци + 100 грама  ориз
Хранене 5: около 20:00 часа
Около 200 грама телешко месо + зелена салата или зеле или зеленчуци по избор (добре е да има броколи или спанак)
Хранене 6: около 30 минути преди лягане
Около 200 грама нискомаслена извара + чаша прясно мляко

питанията ми къв вас са:

1. По-добре ли е да пия доза протеин и сутринта или само след тренировка ? Питах го, той каза че може да ми дойде в повече, но аз преди пиех сутрин преди закуската и се чувствах добре...мисля да си пия по 2 дози на ден ?

2. Колко време преди тренировка трябва да е основното хранене ?

3.Понеже не обичам прясно мляко мисля да пия изварата с кисело, не му казах за това все пак не е нувно да му съобщавам всичко но исках да попитам прясното има ли предимства пред киселото ??? едва ли ще загубя нещо ако пия кисело преди лягане...и без това прясното има лактоза доколкото знам

4. Понеже преди като тренира приемах сурови ядки(слънчоглед) и се чувствах супер сега също искам да ги позлвам, той ми каза, че е желателно да ги включа в храненето преди тренировка, което малко ме изненада...доколкото знам имат мазнини, защо са ми преди трен ?? аз ги приемах преди в някакво междинно хранене, как е по-добре преди трен или в някакво междинно хранене ?

5. Задължително трябва да съм в излишък, за да качвам и трупам сила нали ? той ми обясни някаква теория, според която не е нужно да ги смятам, но аз мисля да си ги сметна с 500 калории излишък, за да съм по спокоен...бих искал да чуя малко мнения тук

6 И последно яйцата не са ли ми малко само 4 белтъка + 1 жълтък ? даже мислех, ако не ми стигат калории да приемам същата закуска и вечер вместо изварата.....все пак искам да качвам, дори и да натрупам мазнини ще се изчистя след това сега ме интересува само да кача маса и сила и нищо друго...в чистенето съм добър и за 2-3 месеца ще се изчистя, така че не ме трежови дори и да кача малко мазнини с мускулите...да кажа, че метаболизма ми е бърз доста и лесно чистя, трудно свалям...та тук бих искал да получа съвет режимът по-добре ли ще изглежга ако във вечерята ям това, дето за закуска, или да си приемам само изварата...все пак овеса е въглехидрат вечер и дори и за маса не знам дали е удачно

Бих искал да получа отговори за да съм сигурен, че тренирам добре...мотивацията ми е огромна, но без информация тя не помага все пак дори и да си надъхан, ако не тренираш правилно няма да има кой знае какви резултати...Благодаря

Carbohydrate

07.01.17
09:31

Имам парашут, който може да издържи 60 кг тежест прикачена към него. Какво ще стане, ако скоча с него от самолет?

казано от Силви Георгиев на 07.01.17, 06:05:

Тренировъчният е добър за него няма да говоря, но хранителни искам да ви го споделя, понеже имам нужда от малко съвети и да ми кажете дали му куца нещо. Имам доверие на моя инструктор, но някой храни от неговите не мога да ги ям и ще опитам да направя малко промени....другото което е, той ми каза, че не е нужно да си смятам калориите - това ме изненада мислех, че ако съм в дефицит няма как да качвам ??

На първо време, след като имаш доверие на инструктора си и ще работите заедно, е добре да коментираш директно с него всички съображения, които имаш, да му задаваш въпроси и т.н. Той може би не знае, че не можеш да ядеш някои от “неговите” храни.
Колкото повече въпроси задаваш, толкова по-добре при изпипване на режима ти.

Относно режима: досега колко хранения дневно си имал? Защото ако си свикнал и се чувстваш добре на 3 хранения, то да скочиш на 6 няма да е толкова добра идея, а по принцип можеш да си приемаш нужните калории и при по-малко на брой хранения.

казано от Силви Георгиев на 07.01.17, 06:05:

1. По-добре ли е да пия доза протеин и сутринта или само след тренировка ?

Няма смисъл да пиеш протеин сутринта, след като си имаш закуска, в която имаш източници на протеин.

казано от Силви Георгиев на 07.01.17, 06:05:

2. Колко време преди тренировка трябва да е основното хранене ?

По разписаната от теб схема имаш хранене в 14:00 и после тренировка в 15:00. Това не е ОК - прекалено кратко време между храненето и тренировката, едва ли ще ти е добре да тренираш на пълен стомах. Опитай да има поне 2.5-3 часа между предтренировъчното хранене и самата тренировка.

казано от Силви Георгиев на 07.01.17, 06:05:

3.Понеже не обичам прясно мляко мисля да пия изварата с кисело, не му казах за това все пак не е нувно да му съобщавам всичко но исках да попитам прясното има ли предимства пред киселото ???

Според мен е нужно да му съобщаваш всичко, което касае теб и изготвения от него режим. Иначе - да, можеш да ядеш кисело мляко, стига да ти харесва.

казано от Силви Георгиев на 07.01.17, 06:05:

4. Понеже преди като тренира приемах сурови ядки(слънчоглед) и се чувствах супер сега също искам да ги позлвам, той ми каза, че е желателно да ги включа в храненето преди тренировка, което малко ме изненада...доколкото знам имат мазнини, защо са ми преди трен ??

Какво те притеснява относно мазнините и тренировката?

казано от Силви Георгиев на 07.01.17, 06:05:

5. Задължително трябва да съм в излишък, за да качвам и трупам сила нали ? той ми обясни някаква теория, според която не е нужно да ги смятам, но аз мисля да си ги сметна с 500 калории излишък, за да съм по спокоен...бих искал да чуя малко мнения тук

Да, за да качваш тегло трябва да усвояваш повече калории от изразходваните, но не е нужно да смяташ като луд, за да го постигаш. Достатъчно е да се наблюдаваш - ако не качваш тегло/сваляш, увеличаваш калориите и тн. Ако се чувстваш добре да смяташ калории и това те успокоява, то няма да ти навреди и можеш да го правиш.

казано от Силви Георгиев на 07.01.17, 06:05:

6 И последно яйцата не са ли ми малко само 4 белтъка + 1 жълтък ?...та тук бих искал да получа съвет режимът по-добре ли ще изглежга ако във вечерята ям това, дето за закуска, или да си приемам само изварата...

Гледай цялото хранене и всички храни, които присъстват. Ако тези яйца са единственият ти източник на протеин, то да - малко са. Но в случая не е така.
Друг е въпросът обаче, че е добре да си ядеш и жълтъците (всички).

Да, можеш да вечеряш с храните, които са ти били и в закуската.

Не забравяйте с инструктора ти полезните мазнини в менюто. С тях и доста лесно ще увеличиш калорийния прием и би могъл да намалиш броя хранения, но добавяйки повече мазнини в отделните, да си по-сит и да стигаш желаните калории.

Успех!

казано от Carbohydrate на 07.01.17, 09:31:

Имам парашут, който може да издържи 60 кг тежест прикачена към него. Какво ще стане, ако скоча с него от самолет?

по малоумен коментар плс :D

Carbohydrate

08.01.17
15:42

казано от Силви Георгиев на 08.01.17, 02:44:

казано от Carbohydrate на 07.01.17, 09:31:

Имам парашут, който може да издържи 60 кг тежест прикачена към него. Какво ще стане, ако скоча с него от самолет?

по малоумен коментар плс :D

Сега ще ти напиша, което не си видял и ще видиш, кой ще се извинявя накрая ;):
Приеми, че парашута е твоя хранителен режим, който си пуснал тук.
Сега, треньорът ти знае всичко за теб, иначе е просто кражба на пари от теб и нищо повече. Трябва да знае всичко за теб:
килограми, ръст, тип тяло, какви тренировки си правил и ще правиш, колко време си ги правил и ще ги правиш и т.н. Това в случая с парашута, е човекът, който трябва да скочи с него.
И сега, ти как мислиш, би ли скочил с този парашут? Как да ти напишем нещо, когато нищо не си написал. Каквото си ни споделил, като информацията, така ти и отговорих. Дали тази храна ще те направи такъв, какъвто искаш? Не знаем, защото не знаем твоето моментно състояние и какви ще са ти тренировките, от които ЗАВИСИ и начина на хранене!!!
А, и не бързай да плюеш в кладенеца, защото може да се наложи да пиеш от него ;)

Само 1 последен въпрос ако може 1-2 мнения сметнах си белтъчини и въглехидратите и изкарах, че приемам супер мн протеин 329 гр....това е към 3.8 на кг много ли е ?????реално 4 основни хранения + закуска и изварата вечер.....не знам дали да ги направя 3 основни, а 4 тото пример да е ядки и ябълка...и въглените са ми малко излизат към 350, което е 4 на кг, а чета, че е желателно да е към 5-6.6 гр на кг....тоест мисля да махна малко протеини и да увелича ориза и овеса за закуска, за да достигна нужните грамове на белтъците и въглените ??? правилно ли постъпвам ? 3.8 гр на кг протеин много ли е за 4-5 месечен стаж ?

09.01.17
14:34

Много са тези белтъчини, освен ако не си на препарати. Въглехидрата е добре, даже ако омазняваш може да го намалиш и него. Ако искаш да запазаиш калорииния прием замени белтъчините с мазнини. Храненията ги направи колкото ти е удобно на теб, според ежедневието ти.
П.с. Коментирай тези неща с инструктура, защо му плащаш като питаш нас... А и колкото повече информация му даваш, толкова по-полезен ще ти е той. Инструктура би трябвало да се съобрази с твоите възможности, все пак си любител, а не професионалист.

Мнението беше редактирано от deqn91 на 09.01.17 14:37.

Имаме план за твоята по-добра спортна форма!

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1