Малко щанги на средна възраст

Темата е заключена.
Прескочи до:

14.09.19
23:24

казано от Деян на 14.09.19, 22:59:

Абе и според мен има значение. Ако например някой нисичък с бая по-къси ръце бута раменна, лег и т.н./приемаме, че ширината на хвата и на двамата е еднаква/, разстоянието да кажем от началото до края на движението ще е 40 см., докато на дългуча ще е 50 см.-образно казано, ама си е и така. При 5 повторения да кажем, дългуча ще следва да е преодолял 50 см. повече на тази тежест, а на 5 серии, вече отиваме на 5 метра повече, с които дългуча трябва да преодолява гравитацията. При клека мисля е същото-гъзът на единия ще се движи много повече нагоре надолу и преодоляваното разстояние ще е повече. При тягата същото-един 190 см. човек 100 кг. ще трябва да преодолява много по-голямо растояние от долу, та до заключването горе и ще му е по-трудно, сравнено с човек същата категория, но висок 170 см. и по-къси крака. При еднаква тежест и еднаква категория, по-ниският с по-късите крайници за мен ще има съществено предимство в редица движения. Естествено, че има и други условности, но говоря принципно.

Така е адаш,въпрос на лостова система и физични закони.Все пак,зависи от съотношението долен/горен крайник.Ако дължината на предмишницата ми заедно с дланта е не 45см. както е в действителност ,а 40 примерно,разбира се,че ще сгъвам с доста повече килограми за бицепс.
За по-сложните движения съм съгласен също.

14.09.19
23:31

То затова, Адаш никакво впечатление не ми правят вдигания от лег, уж с тежко, ама направили мостове, дето и Кольо Фичето ще им завиди, хванали не знам колко широко и ми бутат от лег с движение от 15-20 см. Ок, признава се това в трибоя и е нормално да се стремят да вдигат така, ама.....
ПФ, и аз на скапаната тясна пейка последната тренировка, направих малка чупка в кръста и подпирах с краката, че иначе равновесието отиваше. Май и затова бутнах 110 кг., щото ако си я правех на широката пейка, дето направо си лежа на нея и краката си ги мъндахерцам, де да знам 😀

Мнението беше редактирано от Деян на 14.09.19 23:35.

15.09.19
09:38

Търсите си оправдания. Боян е много по-слаб, с много по-дълги крайници и военната му е 65кг.

Мнението беше редактирано от Brown Bomber на 15.09.19 09:39.

15.09.19
10:20

казано от Brown Bomber на 15.09.19, 09:38:

Търсите си оправдания. Боян е много по-слаб, с много по-дълги крайници и военната му е 65кг.

.......и по-млад, кипи му кръвчицата.
Но ако беше по-нисък и с по-къси крайници, може би щеше да вдига още повече и ние дебелите да се излагаме също повече 😎 Но и такива като Боян са единици, аз поне с неговото телосложение не съм видял младежи, които дори да се доближават до него.

А сега малко за моите размисли и колебания от 2-3 дни. Очевидно за мен е, че ако не хвана някаква система, където всичко да ми е разписано и да се старая да го следвам, трудно ще прогресирам в тежестите. Някак по усет не става-поне аз не мога, а и постоянно сменям начинът си на трениране. Две години си стоя на почти едни и същи кила, с някои изключения. Та сега съм решил да напъна поне 2-3 месеца с план и разписани тежести. Чудя се между  5/3/1 в класическия вариант от сайта тук /коментирахме системата 5/3/1 в стария ми дневник преди време/ или 5х5 в
Ей този вид. Въпросът е, че при 5/3/1 прогреса е по-бавен, да не говорим, че там тръгвам от 90 % на реалния или предполагаем макс.....всъщност заради това миналата тренировка пробвах максовете на две движения-още тогава планирах какво ще правя 😉 Също така ще съм в лек дефицит и с по-малко въглени, та може би 5/3/1 е по-приемлив. При 5х5 в посочения по-лек вариант /избран именно заради дефицита/, макар да върнах тежестите при изготвянето на схемата с едно 10 кг., планираният прогрес все пак е доста по-екстремен. Ако избера 5/3/1 ще го правя повече време де, защото за 2 - 3 м. не знам какъв успех ще имам. Отчел съм и коментарите от предния път, относна системата. Но просто ми трябва нещо конкретно разписано, при което да не влагам мисъл, а да изпълнявам. А и помага за дисциплината. Ако избера 5/3/1 го почвам още днес, защото нямам търпение, като съответно другите 3 тренировки ще отидат другата седмица и после вече ще са си по 4 на седмица. Ако пък ще е 5х5, ще е от вторник, като днес ще ида само за някакво раздвижване. Мисля също така класическата тяга да е заменя с широка-много ми харесва да я правя така, а и не е пречка според Уендлър, тъй като можеш да избереш всякакво базово за системата.
Та решението за трениране по план и с разписани тежести е взето окончателно и ако има коментари, да са само относно изборът между тези два варианта.

Мнението беше редактирано от Деян на 15.09.19 10:33.

15.09.19
10:38

казано от old_man на 14.09.19, 23:24:

казано от Деян на 14.09.19, 22:59:

Абе и според мен има значение. Ако например някой нисичък с бая по-къси ръце бута раменна, лег и т.н./приемаме, че ширината на хвата и на двамата е еднаква/, разстоянието да кажем от началото до края на движението ще е 40 см., докато на дългуча ще е 50 см.-образно казано, ама си е и така. При 5 повторения да кажем, дългуча ще следва да е преодолял 50 см. повече на тази тежест, а на 5 серии, вече отиваме на 5 метра повече, с които дългуча трябва да преодолява гравитацията. При клека мисля е същото-гъзът на единия ще се движи много повече нагоре надолу и преодоляваното разстояние ще е повече. При тягата същото-един 190 см. човек 100 кг. ще трябва да преодолява много по-голямо растояние от долу, та до заключването горе и ще му е по-трудно, сравнено с човек същата категория, но висок 170 см. и по-къси крака. При еднаква тежест и еднаква категория, по-ниският с по-късите крайници за мен ще има съществено предимство в редица движения. Естествено, че има и други условности, но говоря принципно.

Така е адаш,въпрос на лостова система и физични закони.Все пак,зависи от съотношението долен/горен крайник.Ако дължината на предмишницата ми заедно с дланта е не 45см. както е в действителност ,а 40 примерно,разбира се,че ще сгъвам с доста повече килограми за бицепс.
За по-сложните движения съм съгласен също.

Баш физика е...ама ви бягат някои моменти,а именно кое ги бута ,дърпа тези “лостове”.
И понеже видях късно,че не желаеш коментари за дължината на крайниците,да кажа две думи за широката тяга:
-рискуваш с  нея,защото дори и при малко кг на лоста,може да тръгнеш със заоблен гръб, тъй като 100% не можеш да клекнеш за старт така дълбоко,както е необходимо.

Мнението беше редактирано от nervak на 15.09.19 17:40.

15.09.19
17:44

Да, флексията е на крачка :-) Обаче после перките и трапеца ги усещам осезаемо. Ще видя. Може да я правя от стойка или от върху дискове.
Опс, да си кажа. Нищо и никакъв макс и една по-тежка тройка на лега преди това и имам втори ден вече МТ на гърдите и леко на предните рамене. Днес май ще пропусна трена.
Не съм казвал, че не желая коментари за дължината на крайниците, явно не си ме разбрал. Казах ако има коментари-ако това си чел, да е само относно тези две предложени системи, без да се предлагат други варианти. Спрял съм се на тези две, да не кажа вече, че и почти съм избрал 5/3/1.
ПС, писах да ми архивират дневника, че ще правя нов. Та ако има желание за реплики, а този вече е архивиран, ще коментираме в новия.

Мнението беше редактирано от Деян на 15.09.19 17:57.

15.09.19
19:35

Правиш я флексията...надали клякаш ниско и изпъчени гърди и събрани плешки.Аз точно с широка тяга се счупих веднъж...на загрявка с 100кг,а тогава правех тройка на 220.

Мнението беше редактирано от nervak на 15.09.19 19:36.

15.09.19
19:38

Ще го мисля, ще се снимам на клип, да видя как е, но наистина движението те кара да се изгърбваш. Тамън да набарам нещо дет ме кефи и пак нещо излезе дейба 😄 А мислих и фитили да взимам, щото на широката при по-тежко хвата отива.

Прескочи до:
Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1