Трудно начало

Здравейте. Дори не знам откъде да започна,защото през последните месеци се случиха редица неща,които доведоха до качването на много килограми. Преместих се в нов град,нов университет,загубих близък човек и стресът и депресията си казаха своето. Станах такава,каквато никога не съм била. Дори когато се погледна в огледалото се отвращавам от себе си. Но за да предотвратя редица болести заради наднорменото ми тегло,реших,че трябва да сложа край на безразборното хранене и да стана по-активна. Ще се радвам тези,които са по-запознати от мен с хранене и тренировки да ми помогнат,макар и малко,за да мога да постигна по-добрата версия на себе си!

здравей.. искам първо да те приветствам , защото гледам че си ново попълнение към форума.

по въпроса с отслабването, най-важният елемент може би знаеш е диетата. движещ фактор за избора и ефективността  на тази диета е индекса на телесната маса , иначе казано това е един коефициент, определен от тегло , височина, калориен разход и т.н. , затова:

- би ли могла да напишеш колко тежиш, си висока и какво време прекарваш в движение? .. или потърси в търсачката ‘‘ibm calculator’’ и въведи данните си в няколко такива калкулатора.
-  ще е полезно да се знае и какво време имаш за спорт.

Мнението беше редактирано от стилиянски на 04.01.20 22:19.

Здравей и добре дошла!

Мотивация, воля и хъс, и успехът е твой!

Дай повече инфо 🙂

Мнението беше редактирано от Малина Илиева на 04.01.20 22:20.

05.01.20
00:27

казано от Цветелина Петрова на 04.01.20, 12:16:

Здравейте. Дори не знам откъде да започна,защото през последните месеци се случиха редица неща,които доведоха до качването на много килограми. Преместих се в нов град,нов университет,загубих близък човек и стресът и депресията си казаха своето. Станах такава,каквато никога не съм била. Дори когато се погледна в огледалото се отвращавам от себе си. Но за да предотвратя редица болести заради наднорменото ми тегло,реших,че трябва да сложа край на безразборното хранене и да стана по-активна. Ще се радвам тези,които са по-запознати от мен с хранене и тренировки да ми помогнат,макар и малко,за да мога да постигна по-добрата версия на себе си!

   

Просто спри захарните изделия и напитки(отначало ще ти е супер кофти, обаче после.......никога не си се чувствала по-добре) започни да тичаш, намали максимално времето което прекарваш с “токсични хора” и съответно увеличи максимално времето което прекарваш с хората които те правят щастлива, също така през свободното си време може да се опитваш да научаваш някви нови полезни работи - много е забавно 🙂 например упражнявай се да танцуваш - напиши в ютюб “името на някфа яка песен” + “choreography” и имитирай движенията който ти харесват от там, с времето ще стават по-добре, или пък се научавай да свириш на китара или на цигулка, или търси туториали по пеене в тубата или нещо съвсем различно - абе да бъде някво ползотворно за теб.

Храненето и тренировките са мнооого дълбоки и завързани теми, много хора знаят достатъчно за да си мислят, че са прави за определени неща, но не знаят достатъчно за да разберат когато не са, затова колкото и правдоподобно да ти се струва нещо не го приемай за чиста монета.

Аз далеч не съм от най-вещитие по темата(или по каквото и да е било като цяло), но въпреки това се надявам написаното от мен да ти е от полза.
Поздрави!

05.01.20
00:56

А също така - намали и тестото максимално. Бай да уей мисля, че ако наистина ти е забавно да танцуваш, това би ти било най-добрият вариан за кардио. Аз примерно по едно време много бях се зарибил по тях(въпреки, че не ми се отдават), час и половина - два, не ги усещам, ставам вир вода и е много по-забавно от тичането и от ходенето.поздравче :  )

05.01.20
20:21

Не са ти нужни много неща.
Единствено трябва да се запознаеш с това какво са макроси (макронутриенти), кой какви калории носи (на грам), трябва да стигнеш сама до извода - защо протеинът ти е важен.
Натам трябва да погледнеш кои храни са богати на него, но пък с по-ниски въглехидрати и мазнини, за да не прехвърляш дневния калориен прием.
По-нататък си изчисляваш калориите (има такива калкулатори из интернет), които ще те държат в дефицит. Инсталираш си приложение, с което да си следиш храната (калориите). Препоръчвам MyFitnessPal.

През свободното време гледаш да се движиш, може и нещо по-високоинтензивно, бягане (зависи от килограмите, понеже, ако си по-пълна няма да е много добре за ставите), а защо не и фитнес?
... и остана да очакваш резултати. 🙂 При начинаещите те се постигат в доста по-кратки срокове, а от там идва и допълнителната мотивация, която поставя още вода в мелницата.
Като видиш как се случват нещата, ще почнеш сама да си регулираш нуждите.

Относно всякаквите типове диети - не е нужно. Нито е нужно да спираш захарта, но ти обещавам, че ако си спазваш другите неща, то с времето хич няма да се сещаш и да усещаш глад за сладко. Единствените важни неща са да си в калориен дефицит, да си набавяш нужния протеин (дори в началото не толкова важно, но лесно постижимо), фибри, микроелементи и работната етика да е на ниво. 🙂

Успех!

Здравейте отново. Висока съм 1.68 и съм на 20 години. Не бих искала да кажа точно колко тежа,понеже винаги съм се срамувала от това и ми е проблем от дете,но цифрата е над 75кг. Проблемите ми са следните:
-изпитвам емоционален глад(имам предвид под стрес ям дори без да ми се яде и все вредни храни)
-много трудно се отказвам най-вече от сладко(пробвала съм здравословни заместители,но уви-накрая винаги когато видя десерт му се нахвърлям)
-преяждам(опитвала съм да ям по-малко количество храна,но усещането за глад надделява)
Общо взето загубена кауза на този етап 😀Преди съм спазвала хранителен и тренировъчен режим и постигнах добри резултати за около месец. Но сега,понеже килограмите са доста повече за сваляне (близо 10-15) ми е малко по трудно с продължителните тренировки,а аз съм човек,скаран с фитнеса от психическа гледна точка. Затова започнах Табата упражнения в домашни условия  през ден по 5-10 мин(понеже не съм се движила особено последните месеци и ми е трудно сега,затова правя упражненията докъдето издържа). И предполагам че след месец-два би трябвало да има промяна поне в издръжливостта ми и да мога да тренирам повече. Така,че благодаря на всички за съветите,радвам се,че всеки се опитва да помогне по някакъв начин. 🙂

Мнението беше редактирано от Цветелина Петрова на 06.01.20 12:24.

06.01.20
20:37

Първото, което трябва да направиш е да откриеш активност, която да ти харесва, но да е сред хора. Преодолей бариерата, че си с наднормено тегло, 75кг. не са много. Не е страшно да тренираш във фитнес зала, не е казано, че тренировките трябва да са продължителни, първоначално просто трябва да ги има. Дори да не комуникираш с хората в залата, ще си сред “хора”, трябва да се разсееш от случващото се около теб и да намалиш стреса, малко по-малко ще се получи. Ако не искаш да тренираш сама в някоя фитнес зала,  ходи с група на групови занимания или тренирай с инструктор, тъкмо ще имаш стимул и ще увеличиш контактите си. Ще ти отнеме най-много месец да се почувстваш на мястото си и фитнеса или избраната от теб спортна зала да стане твоето място, стига да искаш да си активна и да не си мързелива. Не винаги началото на промяната започва с орязване на храната и голямо ограничаване. Погледни се в огледалото, гледай се всеки ден и, ако не се харесваш е нормално, всичко е в твой ръце. Ако нямаш воля да не ядеш сладко, нямаш и достъчно желание за промяна. Трябва да спреш с ограниченото мислене, че имаш нужда от сладко и да се поддаваш, нямаш такава нужда. Наскоро  познат бивш инструктор, който за няколко месеца е качил не 10-15кг, а сигурно 30-40кг, ми казва “как да не ям в офиса като всеки ден някой черпи с нещо сладко  и колежките постоянно носят нещо”. Това за мен не е оправдание,  а навик, слабост и примирение, сливаш се с стадото и не искаш да бъдеш различна. Бъди упорита и спортувай, храни се здравословно, опитай се да намалиш стреса и ще успееш с целите си, най-малкото ще си свежа, жива и по-здрава. Усепх!

Мнението беше редактирано от Дени на 06.01.20 20:39.

06.01.20
21:05

Излишните килограмите могат единствено да ти послужат като трамплин.
Относно “емоционалния глад” - направи му контра в съзнанието си, точно като си инсталираш някаква програма за следене на калориите. В такъв случай ще се чувстваш виновна, когато ги прехвърляш дневния оптимален прием и това никак няма да ти се харесва. Важното в този момент, обаче, е да не се отказваш, дори и в продължение на няколко дни да ги надхвърляш. По-скоро трябва да се стремиш да ги намаляш, дори и бавно.

Леко ‘цинично’, но ... Страхът е когато си насереш гащите, а куражът е това, което трябва да направиш с вече насраните такива. 🙂

Започни от някъде.

07.01.20
00:31

казано от Цветелина Петрова на 06.01.20, 12:23:

...
-изпитвам емоционален глад(имам предвид под стрес ям дори без да ми се яде и все вредни храни)
-много трудно се отказвам най-вече от сладко(пробвала съм здравословни заместители,но уви-накрая винаги когато видя десерт му се нахвърлям)...


В такива моменти на мен много ми помага един цитат- we must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret и обратното: ти избираш кое да ти доставя удоволствие - храната или хубавите неща, които можеш да преживееш, ако си здрава, красива и с бистър ум. Аз разбрах, че една от цените да съм здрав, красив и с бистър ум е да не очаквам да изпитвам удоволствие от храненето - прото сядам в планираното време, ям си планираните неща и не консумирам нищо друго освен вода без основателна причина (да ми се яде не е такава). Основателна причина е да съм на рожден ден например или да съм на гости - ям там каквото ми сложат и твае 😄


Захарта си е баш наркотик, при консумацията на определено количество, мозъкът ти гръмва от допамин, а тва си води до чиста зависимост. Не случайно не можеш да спреш да ядеш сладко и вредни храни.


На мен за слаткото и вредната храна много ми помогна една техника, която намерих в нета, която я правят наркоманите и като цяло хората, които искат да се отърват от някоя зависимост, доста е трудна, но за сметка на това е много ефективна, тя е единственото нещо, което ми помогна да спра binge eating-a и май е едно от най-трудните неща, които съм правил. Колкото повече пъти се практикува, толкова по-бързо изчезва желанието и зависимостта става все по-слаба и по-слаба, докато не изчезне.

 

Ето какво представлява, две неща - първото: когато се изпита съответното желание, в случая глад за сладко или за вредна храна, спираш.... настаняваш се някъде - да ти е максимало удобно, стоиш там, просто стоиш - максимално неподвижно.... и не правиш нищо...не мисли за нищо, не си фантазирай нищо, не опитвай да затъпиш или да разсееш желанието, а обратното, опитай се да го усетиш максимално подробно, наблюдавай си тялото как реагира на него, стой там, без да мърдаш много много... просто наблюдавай. Колкото повече стоиш, толкова по-трудно ще става, с всяка изминала минута ще те гори отвътре повече и повече, желанието ще става все по-силно и по-силно.... ще стане непоносимо...и  изведнъж просто ще изчезне. Аз за първи път като я направих тази техника (една сутрин супер много беше ми се дояло чипс с копък и сметана) стоях повече от 3 часа докато желанието не изчезна....както супер много ма гореше от вътре - просто спря 😄 и бях няккъв супер изумен 😄

Второ: след като желанието изчезне, ставаш и започваш да правиш нещо, което ти е забавно, но това нещо трябва да е съвсем различно от зависимостта и да е ползотворно за теб: танци, тичане, пеенен-такива работи 😄

казано от Цветелина Петрова на 06.01.20, 12:23:

-преяждам(опитвала съм да ям по-малко количество храна,но усещането за глад надделява)

Тук на мен интермитент фастинга ми помогна. Виж в ютюб как се прави. Ако си любознателна също можеш да погледнеш влиянието на хормоните - грелин, лептин, инсулин и глюкагон  и кога се секретират.

Мнението беше редактирано от zdrav4an на 07.01.20 00:33.

Пак казвам...всичко е до мотивацията. Мислила ли си какво би те мотивирало да сваляш килограми, да водиш по-активен начин на живот, да се храниш балансирано?
За съжаление аз имам горчив опит от миналата година февруари, когато започнах. Мотивира ме неприятна случка в семейството..., но всяко зло за добро. Стартирах на доста килограми, след две раждания, а сега съм почти 20 кг. по-малко.
Не бях стъпвала във фитнес, беше ме срам от това как изглеждам, от това как ще ме гледат другите, от това,че не знам какво да правя там. Няма да забравя първото си посещение - понеделник, около 19 ч., залата фул по това време, а аз ...с широки, раздърпани дрехи, с никакво самочувствие, смазана.
Но...мотивирана от други обстоятелства...слагах слушалките и забравях за всичко. Водена само от целта си...
Успех!

Мнението беше редактирано от Малина Илиева на 07.01.20 08:57.

Такааа,пак съм аз с новините от последните 5 дни😂. Започнах кето режим. Да,признавам си,има моменти,в които се чувствам супер добре, че не съм преяла, но в други... оо,мисълта за сладко просто ме убива. Била съм на косъм да отида и да си купя чипс,кроасан и всички подобни “хубави неща”,но слава богу все още удържам. Гледах рецепти за кето десерти,но почти всички са такива,за които ми трябват бадемово брашно,хуск и т.н. Проблемът е,че точно в момента няма откъде да намеря такива неща,а и нямам особено много време да ги приготвям. Но имаше и момент,в който си зададох въпроса: Дали това е правилно за мен? Защото наистина се чувствам гладна,защото ям 2 пъти на ден,имам главоболие и тем подобни. Да,знам,че има един такъв период на адаптация,но приемам предложения за алтернативен вариант също за сваляне на килограми и най-вече тези от вас,които са по-наясно да ме посъветват и да ми кажат според тях къде греша аз. Ще съм много благодарна. Хубав ден на всички 🙂

Мнението беше редактирано от Цветелина Петрова на 15.01.20 13:00.

15.01.20
18:45

Всичко ти е в главата и трябва да се примириш и бориш с това.
Алтернатива и преки пътища няма.

Ако искаш да си здрава и добре изглеждаща - това е цената и ако си достатъчно дисциплинирана и амбицирана - ще я платиш. Свиква се. Не знам някой да е умрял, за това, че му се е дояло нещо сладко, но не е ял.

ПС: Щом се чувстваш гладна и ядеш 2 пъти на ден, какъв е проблемът да ядеш 3-4 пъти, но  яденетата ти да са с голямо съдържание на нискокалорични храни - зеленчуци + храни с по-високо количество протеин и по-малко въгл. и мазнини? Запълват ти стомаха, носят ти голяма част от нужните микроелементи и вършат работа за целта ти. Протеинът засища най-стабилно.
Друг трик, който можеш да ползваш - преди ядене изпивай по една чаена/водна чаша с вода. По този начин пълниш стомаха си с вода (усещаш моментна засита) и приемаш по-малко храна.

Мнението беше редактирано от ULTRA на 15.01.20 18:51.

Бих искал да ти споделя една сентенция, в която може да се каже, че вярвам.

“Колкото повече сладко яде една жена,
толкова по-сладка става самата тя”

Надявам се това да повлияе благоприятно на женското ти самочувствие.
Но от друга страна, ако се окаже, че при ръст 168см. разполагаш с цели 100кг. натурална женственост, то определено би ти се отразило добре да свалиш поне 10-15кг, както от визуална, така и от здравословна гледна точка. Не бих искал да те демотивирам.
Любопитно ми е как се е отразила коронавирус пандемията на теглото ти?
А също така и на мотивацията ти?

Гарантирано по-добри резултати след едва 30 дни!

Виж услугите ни
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1