По-добре мед, отколкото захар!
Ради Хаджирадев
20.03.2007
Медът постоянно е предмет на изследване от науката. Преди време се е използвал в народната медицина като излечител на рани. Сега учени от университета в Бон успяха да докажат, че той наистина може за седмици да лекува рани, инфектирани от устойчиви бактерии.
Антисептичните (антибактериални) ефекти на меда бяха до скоро необясними, но с напредването на науката това се промени. Знаем, че пчелите синтезират ензим, наречен - glucose oxidase, който осигурява постоянния приток на хидроген-пероксид, който организмът ни извлича от захарта в меда. Именно хидроген-пероксидът е силен антисептик и е причината за заздравяващите качества.
Както знаем медът може да увеличи нивото на антиоксидантите в кръвта. Те са средството, с което природата се бори със заразите и най-вече с признаците на остаряването. Силата им е еквивалентна на тази, в много от зеленчуците. Дори учени от университета в Илиноис публикуваха изследване през Април 2006, в което като извлечение предлагат меда като заместител на захарта - основен подсладител на приеманата от нас храна.
Изследвания на различен цвят мед установяват, че най-тъмният изразава най-силно ефектите от антиоксидантите. Като вземем под внимание опасно високата консумация на захар в Америка - 3 паунда на седмица на човек (около 1350 грама) веднага можем да видим ползата от меда като заместител на захарта в подслаждането - антиоксидантите ще са в наистина значително количество и ще окажат своя благотворен ефект.
Въпреки добрите думи, не трябва да забравяме, че той е източник на прости захари и гликемичният му индекс е 88 (при глюкоза, приета за 100), което е около 35% повече от този на кристалната захар.
Ето и състава му:
- фруктоза: 38%
- глюкоза: 31%
- захароза: 1%
- вода: 17%
- други захари: 9%
- неорганични вещеста: 0.17%
Ползвайте мед, но в умерени количества, за по-сладък и здравословен живот!
Ресурси
По материали от интернетАбонамент
Ако харесвате това, което четете тук, следете нашите публикации по удобния за вас начин:
Абонамент
Ако харесвате това, което четете тук, следете нашите публикации по удобния за вас начин:

6 







аз пък знам, че медът е единствената храна, която няма да ти навреди дори в големи количества .. след тренировка няколко лъжички мед ?
Няма нещо,което в ГОЛЕМИ количества да не ти навреди!Всичко прекалено е вредно…
Добра статия.
Преди години, моя братовчедка (мед. сестра) ми каза, че пчелния мед, приеман в големи количества вреди на костите. Нямам ясен спомен за обяснението което ми даде. Има ли нещо вярно?
Ще повлияе ли сравнително на акне ?
Чета и слушам хиляди реклами за хранителни добавки - някои от тях безумно скъпи. Съдържат какви ли не микроелемнти и витамини. Няма нищо по-естествено и здравословно от разнообразното хранене и непрекаляване с нищо Достатъчно е да ограничите до степен на неизползване на кристалната захар под каквато и да било форма,да намалите солта до максимум,да намалите тестените храни.Единствената хранителна добавка,която бих препоръчал е една лъжичка мед в сутрешния чай. Достъпна и много полезна, но не чакайте да станете 70 години и да очаквате промените в костната система да се върнат назад. Е па нема да стане ако ще да ползвате и най скъпите хран.добавки.Рационалното хранене да стане приоритет от млада възраст ако искате да се радвате на добро здраве И никакви диети.
Аз като чуя медицинсло лице да се изказва"компетентно" и ... Тая медицинска сестра, ако е имала предвид яденето на два колиграма мед за деня, да, определено не бива, ама вредно за костите.... То и химиотерапията е вредна, и то убийствено вредна, но ... Съседът ни е пчелар любител. Покрай него и ние си взехме кошери. За месец се срещнах само с три пчеларя, над 65 годишна възрваст. Ами толкова енергични хора, аз и сред политиците не съм звиждала. Жизнени и енергични, определено много енергични.