Най-натоварващите ставите упражнения

Animal

11.06.06
20:04

Нека в тази тема изброим упражненията за всяка става, които най-много износват ставата и създават най-голяма предпоставка за контузия, дори при правилно изпълнение. Ще започна пръв с някои упражнения, според мен:

Колена - клек
Кръст - Тяга
Лакти - Френско разгъване за трицепс
Рамена - Раменна преса зад врат, придърпване на скрипец зад врат

zweio

11.06.06
21:39

Износват ставата ? Че тя като гума ли се износва ?

11.06.06
22:47

[quote author=“Animal”]Рамена - Раменна преса зад врат, придърпване на скрипец зад врат

Това упражнение дали е за рамо и дали товари раменната става?! :D
Чуковете (гребане с щанга) товарят кръста много. Просто за всеки индивидуално. Където травма - там и проблемни упражнения.

Най-сериозната ми контузия беше в рамото и дойде от кросоувър  :shock:

12.06.06
09:23

[quote author=“HELL2HEAVEN”][quote author=“Animal”]Рамена - Раменна преса зад врат, придърпване на скрипец зад врат

Това упражнение дали е за рамо и дали товари раменната става?! :D
Чуковете (гребане с щанга) товарят кръста много. Просто за всеки индивидуално. Където травма - там и проблемни упражнения.

И при мен е така, тягата не ми товари толкова кръста, но гребането е просто кошмар за мен , може би заради статичното напрежение на кръста, и затова не го правя :roll:, заменил съм го с дърпане на дъмбел .
Иначе за другите упражнения си абсолютно прав, като само мога да добавя всички упражнения за предмишница( поне при мен е така) , бицепс с права щанга - пак се натоварват китките и лъчевата кост на предмишницата , въртолет - пак китките ми се усукват много и не го правя :roll:.

Animal

12.06.06
16:13

[quote author=“HELL2HEAVEN”][quote author=“Animal”]Рамена - Раменна преса зад врат, придърпване на скрипец зад врат

Това упражнение дали е за рамо и дали товари раменната става?! :D
Чуковете (гребане с щанга) товарят кръста много. Просто за всеки индивидуално. Където травма - там и проблемни упражнения.

Ами няма нужда упражнението да е за рамо, за да товари рамото. И да - товари го, на мен най-сериозната ми контузия е именно от това упражнение и е точно в рамото. Аз вече не дърпам зад врат. Иначе за гребането с щанга съм съгласен, че може да спори с тягата за първото място. А темата ми е именно за това - “Където травма - там и проблемни упражнения.” - тоест, който има слабо място в дадена става може да избягва съответните упржанения и тук е мястото където ще стане ясно кои точно са те.

[quote author=“red”] ....бицепс с права щанга - пак се натоварват китките и лъчевата кост на предмишницата , въртолет - пак китките ми се усукват много и не го правя :roll:.

да тези трябва също да ги добавим

[quote author=“zwei0”]Износват ставата ? Че тя като гума ли се износва ?

По-скоро се износват като шарнир, но в общи линии се износват :)

[quote author=“red”][quote author=“HELL2HEAVEN”][quote author=“Animal”]Рамена - Раменна преса зад врат, придърпване на скрипец зад врат

Това упражнение дали е за рамо и дали товари раменната става?! :D
Чуковете (гребане с щанга) товарят кръста много. Просто за всеки индивидуално. Където травма - там и проблемни упражнения.

И при мен е така, тягата не ми товари толкова кръста, но гребането е просто кошмар за мен , може би заради статичното напрежение на кръста, и затова не го правя :roll:, заменил съм го с дърпане на дъмбел .
Иначе за другите упражнения си абсолютно прав, като само мога да добавя всички упражнения за предмишница( поне при мен е така) , бицепс с права щанга - пак се натоварват китките и лъчевата кост на предмишницата , въртолет - пак китките ми се усукват много и не го правя :roll:.

добре тренираната тяга не трябва да се усеща в кръста.

04.07.06
15:48

Още един такъв пост и получаваш ДИРЕКТЕН БАН !!!! Имаш официално предупреждение !!
ASTOR

Animal

07.07.06
19:52

еми така е, опитва се човек да направи нещо хубаво, и някви нервни младежи почват да го обиждат и да му се качват на главата като се захващат за абсолютно незначителни неща, като това дали кръстът е става или не, което няма никакво значение в случая, при положение че можеш да го контузиш. Та господина с перфектната техника е свободен, както и всички трениращи, да си прави каквито упражнения иска, но ще го помоля ако има да казва нещо да държи тона си на интелигентно ниво.

14.07.06
13:01

То май всички упражнения, които се изпълняват зад врат, товарят раменната става-раменни преси, дърпане на скрипец зад врат, набиране зад врат.
Manson, ти си се контузил на кросовъра, защото рамото ти вече е било “повредено” от някое друго упражнение. Аз често получавам болки от много упражнения в рамената, защото навремето се правех на голям мъж :lol: .
Някъде бях чел, че разликите в това на кой как му е удобно да прави бицепсово сгъване с щанга-с крив или прав лост, се определят от самата става. За това на някои им е удобен кривия, а на други правия лост. 
За кръста мога да добавя още едно упражнение-коремни преси на римски стол.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1