Каква кола карате ?

Прескочи до:

13.04.09
19:31

казано от emzo на 13.04.09, 18:53:

Градско разхода се мери литри на час  :D с тия задръствания дето ги имате.

п.с. да не ме чува дявола, че и тук се увеличава трафика.

Така си е. Аз бях свикнал само на Софийските задръствания и ми беше яко кеф като се прибера в Зарата и да няма коли,
ама сега по 5-6 месеца е станал някакъв ад, хубаво, че започват да се взимат мерки навреме, че ще стане като НА София. :lol:

DI

13.04.09
19:38

Не... Трябва да призная, че новите дизелчета вървят добре! (говорим за след 95та)
Представете си колко бях изненадан днес - Аudi A8 4.2 TDi(2008)... Фучи, фучи :) Разбрах, че е дизел чак като спря :P

Аве недейте се наиграва с тея дизеляци.
Нищо лично, Емзо, но това беше модерно преди 5 години.
Трошливи, тракливи, зимата не палят, лятото гаснат и като се повреди, веднага ше схванете разликата между дизел и бензин. Като няма майстори и цената на ремонта е х3.
Горят масло и какво ли още не и всичкото това се пише на двигателя, не на мене...
И като питаш, моето БМВ 1,8, с чип, без проблем ги прави средно 6,5 на магистралата. А това е тежка кола, 12 годишна, и аз съм тежък шофьор и обикновено пътувам с багаж и спътници. И 140 км/ч не ги харесвам за скорост.
А БМВ не е популярна с нисък разход.
Като не знам какво значи при теб на магистралата, според мен значи на поне 4-500 км.

Дизелът харчи едно 20% надолу в литража.
Обаче цената му е едно 15 на сто нагоре.
Мощността е доста надолу.
А емисиите му са в пъти по - зле.. .А това предстои да има значение. Вкл. финансово.
Така че според мене....
Ако сте толкова примрели за пестене - бензин + метанов инжекцион и ето ви пак спъната работа за още по - евтино!
Не гърми... Не върви...

13.04.09
20:10

Дзвер , от дизел до дизел има разлика.
Не си смених подгревните свещи и с 1 палих без ядове и на -16, на по-студено не съм пробвал.Масло не ми гори, а я настъпвам правя си кефа.
За чупенето .... всяка кола се чупи, засега да чукна на дърво нищо сериозно.Майстори ...... гррррр аман от тях, 90% от малкото дреболии, които съм имал сам съм си ги откривал и отстранявал.

Емисиите са зле - вярно е.
За мощността обаче не те разбрах ? Надолу спрямо кое ? Една турбо печка получава много голям прираст на ускорение и мощност спрямо атмосферки и то само с ремап.

И говоря за 200км/ч като скорост, не като дистанция, а аз поне не знам бензинова кола да даде 6-6,5/100 разход при такава скорост.

Дразни ме малко тракането и миризмата на нафта, ама кефа цена нямал викат :D

ER

13.04.09
20:32

Tи ми говориш за икономии, а после кефа цена нямал ...
Последно?

13.04.09
22:21

казано от Георги Гайдов на 13.04.09, 18:35:

Ами то няма лошо. Жени и коли колкото и да сменяш все е малко. За първото не съм съгласен ама за колите да ;)
На мен ми трябва нещо малко(от София съм) и икономично(не ми е висока заплатата). Засега мисля да е VW Polo.

Леко да не я счупиш като седнеш, че с тия мускули... :D :P

DI

14.04.09
03:36

Токущо станах на 18 :) сега чакаме книжката и Алфата :P

14.04.09
06:16

за дизелите - в събота и неделя правихме тест-драйв на субару и личното ми впечатление е, че дизеловата импреза върви по-добре и повече от бензиновата - и двете 2.0 боксерови мотори с по 150кс
към DiscoveryCold - умната с алфата - много вървят, но мисли, че понякога се налага да спираш и то екстремно ;)

14.04.09
08:40

Напълно нормално е съвременните дизели да вървят повече от бензиновите си братя.
При Audi Q7, 4.2TDI мотор е по - бърз със секунда от 4.2TFSI мотора.
Разликата идва от въртящия момент, която е огромна пък в полза на дизеловия мотор.

14.04.09
08:53

Някуде четох, че ауди изкарват или са изкарали дизел с 700Nm. Това ще чупи вратове :Д

Emzo, имам предвид че еднакви по кубатура двигатели на един производител, но единият бензинов, другият дизелов, ако ще дизеловият с турбо да е, пак е много назад от бензиновия.
За ниските обороти си прав, предполагам е заради системата на запалване. Действително дизелът е по - пъргав в ниските обороти, като причината за това е, че достига максималното КПД на 1500 - 2000 оборота, докато бензинката - доста по късно. Ама това нищо не значи, освен че на светофара може да дръпне един метър напред на жълто... Освен това бензинката развърта далеч повече пр иравни други условия. Тя продължава да си набира и при 5, и при 6 хил. оборота. При дизелака - забрави!

В крайна сметка, въпрос на вкус, Ясно ми е, че има фенове на дизела. Ясно ми е, че комън рейла много променя нещатаи че навлизащата блутек система ще промени и емисиите. Но въпреки това дизелът за ме нси е едно назад. Освен това е по - скъп и по - търсен. Което го прави по - несигурен.

Но колегите са прави. Или мощност, или икономия. Не може и двете. Ако колата ти е много икономична, то това значи че пести енергия брат... Щом я пести, тя просто не я харчи.

Но да не ставаме спор бензин срещу дизел, че спора край няма. Отново ще кажа само: ако човек не разбира от коли да се пази от дизела. Щото опре ли до оправия, греда, че и много лева.

14.04.09
13:06

DZVER при еднакви обеми и мощност съвременен дизелов двигател мачка бензиновия заради доста по високия въртящ момент. И на теория и на практика. И на светофара не те дърпа 1-2 метра ами си те дърпа докрай щото минава на горна предавка. Безмислено е да се сравнява дизел с бензин. И двете си имат + и -.

14.04.09
13:31

казано от D3BEP на 14.04.09, 12:44:

Emzo, имам предвид че еднакви по кубатура двигатели на един производител, но единият бензинов, другият дизелов, ако ще дизеловият с турбо да е, пак е много назад от бензиновия.

Пълна глупост и спирам до тук.
Изглежда, че нямаш поглед върху съвременни дизели.
Като пример ще дам двата 4,2 литрови мотори на Ауди А8 - TDI и FSI.
Дизеловият набира от 0 до 100 за 5,9 секунди, а бензиновия за 6,1 секунди.
Даже и да оборудват бензиновия с турбо както при Q7 - 4.2TFSI,
пак бензиновия не става по - бърз от дизеловия.

Мнението беше редактирано от Fitness Freak на 14.04.09 13:31.

Точно от много, ама много съвременни мотори си имам понятие.

казано от Finish First на 14.04.09, 13:31:

казано от D3BEP на 14.04.09, 12:44:

Emzo, имам предвид че еднакви по кубатура двигатели на един производител, но единият бензинов, другият дизелов, ако ще дизеловият с турбо да е, пак е много назад от бензиновия.

Пълна глупост и спирам до тук.
Изглежда, че нямаш поглед върху съвременни дизели.
Като пример ще дам двата 4,2 литрови мотори на Ауди А8 - TDI и FSI.
Дизеловият набира от 0 до 100 за 5,9 секунди, а бензиновия за 6,1 секунди.
Даже и да оборудват бензиновия с турбо както при Q7 - 4.2TFSI,
пак бензиновия не става по - бърз от дизеловия.

Добреее. Велик си.
Т.е. каза това, което казах и аз, че дизелака развърта по - бързо на кратки разстояния.
Хай сега дай на двата мотора:
1. Конски сили.
2. Максималната скорост.
3. Кпд.
И дай да сравняваме.
А, следва ли да отчетеш, че дизеловия е с турбина, или не следва? Щото и на бензина се слага такъв ... инструмент. Не е задължителен за двигателя. Сляга се по определена причина. Каква ли? И какво прави турбината?
Както и да е...

Мнението беше редактирано от Стефан Симеонов на 14.04.09 13:47.

14.04.09
13:54

ДЗВЕР, колата ми дърпа яко от 1,5рпм до 4,8к рпм, на 5к ми е ограничителя, заводски не е така естествено.
Къси са предавките, но който сменя бързо не е проблем.

Или мощност, или икономия. Не може и двете.

Смея да твърдя обратното, имам си и статистика на разхода.
Искам да видя бензинова кола, която при скорост 200км/ч гори 6-6,5/100 бензин !

DI

14.04.09
14:05

Зависи под какъв наклон е еmzo :P

Хуву ве колеги, немам нищо против да си обичате дизелите. Аз просто не препоръчвам на колегата да си купува дизел, хеле пък настаро, особено за първа кола, ама щом държите...

Емзо, брат, как го мериш тоя разход? На борд компютър?
А как я мериш скоростта? По стрелката?
Горните ми върпоси са и отговор. Всички тея показатели лъжат. И на различните производители лъжат различно.
Разход се мери от лампа, наливаш догоре и до лампа, делиш на километрите. Всичк одруго е бошлаф. Сбъркан моментен разход.
Естествено, че при дизела колата харчи малко по - малко. Тя па имаше си хас да харчи и повече. Никой не го отрича това, ама малко сметката не излиза. Дизела най - бързия, най - мощния, с най - голям въртящ момент, най - висока скорост, най икономичния.
Интересно що тогава в целия свят продажбите им падат... По бързо от бензиновите, но нейсе.
Въпреки лудата рекламна политика и консорциума на Ауди, БМВ и Мерцедес да прокарат дизеловия двигател(имат такъв например в САЩ).

14.04.09
16:00

И аз не обичам печки. Не съм такъв разбирач, като някои, но бензиновата кола си е бензинова!

казано от Гошко на 13.04.09, 18:38:

казано от LttS на 11.04.09, 20:58:

Opel Vectra, ама чакам да зема книжка :down:

х2 , но 5-ти май е доооооста по-рано от 13-ти юни , така че си преди мене .

П.П : Дай точен модел ?

От тия по-новите с по 115 hp, 1.8, бензин, пълна инжекция.
Извънградско разхода е 6 на 100 в града не съм засичал, но има голямо значение от шофьора и начина на каране.
Мога да пусна и снимки тия дни, щото е малко по-нестандартна, ако мога така да се изразя. :)

14.04.09
16:30

Ще купуваме един Dodge Charger от 70-та ще го реставрираме и ще има мн гонки :P

Без да влизам в някакви спорове не мога да не кажа че съвременните дизели превъзхождат бензиновите двигатели по всички показатели. Това с “зимата не ще да пали” важи за дизелите на над 10-12 години, така че няма какво да се коментира. То се спомена - по-нисък разход, по-бързо ускорение и какво ли още не. Личните ми наблюдения са за mercedes clk270 cdi 2004, по-бърз е от аналозите clk 200 kompressor и clk 240 и дава среден разход с 2-2.5 литра по-малко и т.н.

14.04.09
18:52

Дизерларките се чупят по-лесно...форисрай я  на 3 сфетофара и трябва да ходиш на сервиз докато двигателите на бензинките са много по издръжливи.Виждал съм как зимата нови и скъпи мерцедеси и джипове дизели(знам,че за дизел,защото отзад пише ТДИ-турбо дизел) се мъчат да запалят при -5,-6 градуса докато бензиките палят на 2рата секунда.

14.04.09
19:04

Не виждам как нов джип мерцедес няма да пали при -5-6.

QcK имал съм 20 годишно пежо чист дизел което на минус 10 ми дърпаше ключа от ръката!!! Да не ти казва сестра ми как я ръчкаше от втора в четвърта (жена кво да се прави) замисля се кочинката и продължава. Е Калояне аз виждам как нов джип няма да запали просто е чупен или задръстен от някоя нафта наливана от туба. Ако колата е чупена или нещо не е в ред може и от завода да излиза и на 50 градуса пак да не пали. Естественно, че дизела си има предимства и недостатъци затова има пазар и за двата вида автомобили и всяка фирма прави и с двата вида двигатели. Не доминира единия пред другия вид.

14.04.09
19:43

казано от D3BEP на 14.04.09, 15:03:

Емзо, брат, как го мериш тоя разход? На борд компютър?
А как я мериш скоростта? По стрелката?

ДЗВЕР, не казвам, че дизела е най-доброто, нищо чудно утре да карам бензинова кола, това зависи от много фактори.Засега ми излиза по-евтино спрямо предните ми бензинови коли, едната беше дори с газов инжекцион.
Разход меря по-следния начин:
Сипвам докато прелее.Излизам на Тракия и карам с 200 и малко км/ч според GPS (на който имам вяра) скоростта е с около 5км отгоре.Да не са 200 ..... 190 да са.Отивам в ПЛД и доливам пак докато прелее - 6/100.

Мапвам колата, сипвам до горе, докато прелее, карам 700км и ми светва лампата- отивам и наливам точно 50л нафта +- 100-200гр.
50/700= 0,0714285714285714 или 7,14/100.
Това за мен е точен метод на засичане.
И пак JTD не е най-икономичния ДВГ.
VAG TDI според мен е по-добре.

Ето статистика за около двайсет и няколко хиляди км. на мой роднина.Гарантирам, че няма лъжа и измама:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/305036.html

Иде лято, мен климатроника дали е пуснат или не, не ме бърка изобщо.Колко бензинови коли до 100-130к.с. могат да се похвалят със същото ?

Дизерларките се чупят по-лесно...форисрай я  на 3 сфетофара и трябва да ходиш на сервиз докато двигателите на бензинките са много по издръжливи.Виждал съм как зимата нови и скъпи мерцедеси и джипове дизели(знам,че за дизел,защото отзад пише ТДИ-турбо дизел) се мъчат да запалят при -5,-6 градуса докато бензиките палят на 2рата секунда.

Щом казваш.

Мнението беше редактирано от emzo на 14.04.09 19:45.

казано от Александър Кацарски на 14.04.09, 16:42:

Без да влизам в някакви спорове не мога да не кажа че съвременните дизели превъзхождат бензиновите двигатели по всички показатели. Това с “зимата не ще да пали” важи за дизелите на над 10-12 години, така че няма какво да се коментира. То се спомена - по-нисък разход, по-бързо ускорение и какво ли още не. Личните ми наблюдения са за mercedes clk270 cdi 2004, по-бърз е от аналозите clk 200 kompressor и clk 240 и дава среден разход с 2-2.5 литра по-малко и т.н.

Мочета, аре да не влизаме в непозната територия.
Нито Ти, Сашо, нито Калоян всъщност знаете толкова за мерцедесите.

Първо, 270 е най - голямото дърво и тракало на Мерцедес (елате да ви го покажа в някоко варианта, предимно на Е класи). Неслучайно ГО СПРЯХА ОТ ПРОИЗВОДСТВО.
Второ, дали не сравняваме двигател 2,7 с двигател 2,0?
Знаеш ли къде е най - голямата разлика ,Сашо?
Аз ще ти кажа, щото явно не знаеш.
270 е 5 цилиндъра.
200 компресор е 4.
На всеки с елементарни познания по автомобилизъм това говори достатъчно.

Аз обаче ще отида по - далеч и ще ти покажа “сериозните” разлики между
4 цилиндровия 200 компресор и,
забележи: заменилият 270 ШЕСТ ЦИЛИНДРОВ 280 ЦДИ

ЗАБЕЛЕЖИ РАЗЛИКИТЕ:

200 компресор - 4 цил. редови, 1796 куб. см(почти двойно по - малък обем!!!!!), 135 коня, 225 км.ч максимална скорост!!!!! Разход - градско - 13/100, извънградско 7
280 ЦДИ - 3000 куб.см(Забележи!!!) V - образни 6 цилиндъра (забележи, ако ти говори нещо!!!) 140 коня(5 коня повече за двойно по - голям комън рейл и най - висока технология) максимална скорост 230(5 км.ч. повече) разход - 11 към 5,8…

Сам си направи изводите. Прекалено е очевадно според мен. Два пъти по - голям двигател, НАЙ - ДОБРИЯ КОМЪН РЕЙЛ в света, и какъв е резултата? 5 км.ч. Великан.
Кото и да го напрайш, и В образно, и ще образно... Дизелът си е мегадърво.

Всъщност би било смислено да сравним 280 с 280 ЦДИ. Ама няма смисъл, щото обикновенният бензинов 280 е скромните 250 коня, смятайте го.... Просот при еднакъв обем и конфиграция са различен клас двигатели - заради горивото....

Просто ще помоля: опитай с друга марка. Съвсем добронамерено ще ти кажа, че с тая няма да ти се получи, щото добре я познавам и всъщност говоря основно за нея. А тя е най - добрият дизел. И пак не бива.

Поздрави!

Мнението беше редактирано от Стефан Симеонов на 14.04.09 19:51.

ER

14.04.09
19:54

Пък аз въобще не искам да се обаждам на тема 2ра ръка комън-рейл и висококачествено бг говиро хехе :)

14.04.09
21:05

Днес смених колата - Xantia, 2.0i, 16v, 135hp, 97, бензин... Доволен засега  :lol:. Утре като сменям ремъци, няма да съм така щастлив...

Мнението беше редактирано от biggggy на 14.04.09 21:06.

казано от D3BEP на 14.04.09, 19:46:

казано от Александър Кацарски на 14.04.09, 16:42:

Без да влизам в някакви спорове не мога да не кажа че съвременните дизели превъзхождат бензиновите двигатели по всички показатели. Това с “зимата не ще да пали” важи за дизелите на над 10-12 години, така че няма какво да се коментира. То се спомена - по-нисък разход, по-бързо ускорение и какво ли още не. Личните ми наблюдения са за mercedes clk270 cdi 2004, по-бърз е от аналозите clk 200 kompressor и clk 240 и дава среден разход с 2-2.5 литра по-малко и т.н.

Мочета, аре да не влизаме в непозната територия.
Нито Ти, Сашо, нито Калоян всъщност знаете толкова за мерцедесите.

Първо, 270 е най - голямото дърво и тракало на Мерцедес (елате да ви го покажа в някоко варианта, предимно на Е класи). Неслучайно ГО СПРЯХА ОТ ПРОИЗВОДСТВО.
Второ, дали не сравняваме двигател 2,7 с двигател 2,0?
Знаеш ли къде е най - голямата разлика ,Сашо?
Аз ще ти кажа, щото явно не знаеш.
270 е 5 цилиндъра.
200 компресор е 4.
На всеки с елементарни познания по автомобилизъм това говори достатъчно.

Аз обаче ще отида по - далеч и ще ти покажа “сериозните” разлики между
4 цилиндровия 200 компресор и,
забележи: заменилият 270 ШЕСТ ЦИЛИНДРОВ 280 ЦДИ

ЗАБЕЛЕЖИ РАЗЛИКИТЕ:

200 компресор - 4 цил. редови, 1796 куб. см(почти двойно по - малък обем!!!!!), 135 коня, 225 км.ч максимална скорост!!!!! Разход - градско - 13/100, извънградско 7
280 ЦДИ - 3000 куб.см(Забележи!!!) V - образни 6 цилиндъра (забележи, ако ти говори нещо!!!) 140 коня(5 коня повече за двойно по - голям комън рейл и най - висока технология) максимална скорост 230(5 км.ч. повече) разход - 11 към 5,8…

Сам си направи изводите. Прекалено е очевадно според мен. Два пъти по - голям двигател, НАЙ - ДОБРИЯ КОМЪН РЕЙЛ в света, и какъв е резултата? 5 км.ч. Великан.
Кото и да го напрайш, и В образно, и ще образно... Дизелът си е мегадърво.

Всъщност би било смислено да сравним 280 с 280 ЦДИ. Ама няма смисъл, щото обикновенният бензинов 280 е скромните 250 коня, смятайте го.... Просот при еднакъв обем и конфиграция са различен клас двигатели - заради горивото....

Просто ще помоля: опитай с друга марка. Съвсем добронамерено ще ти кажа, че с тая няма да ти се получи, щото добре я познавам и всъщност говоря основно за нея. А тя е най - добрият дизел. И пак не бива.

Поздрави!

Само да вметна,че дизелът отделя повече енергия при горенето.Това,че Мерцедес са най-добрите дизели е според теб.Нека сравним VW или Audi.Да сравним 2.0FSI и 2.0TDI,резултатите ще са други.Аз имам наблюдения върху тези двигатели и коли,мога да кажа,че дизелът е по-добър ;)

казано от emzo на 14.04.09, 19:43:

казано от D3BEP на 14.04.09, 15:03:

Емзо, брат, как го мериш тоя разход? На борд компютър?
А как я мериш скоростта? По стрелката?

ДЗВЕР, не казвам, че дизела е най-доброто, нищо чудно утре да карам бензинова кола, това зависи от много фактори.Засега ми излиза по-евтино спрямо предните ми бензинови коли, едната беше дори с газов инжекцион.
Разход меря по-следния начин:
Сипвам докато прелее.Излизам на Тракия и карам с 200 и малко км/ч според GPS (на който имам вяра) скоростта е с около 5км отгоре.Да не са 200 ..... 190 да са.Отивам в ПЛД и доливам пак докато прелее - 6/100.

Мапвам колата, сипвам до горе, докато прелее, карам 700км и ми светва лампата- отивам и наливам точно 50л нафта +- 100-200гр.
50/700= 0,0714285714285714 или 7,14/100.
Това за мен е точен метод на засичане.
И пак JTD не е най-икономичния ДВГ.
VAG TDI според мен е по-добре.

Ето статистика за около двайсет и няколко хиляди км. на мой роднина.Гарантирам, че няма лъжа и измама:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/305036.html

Иде лято, мен климатроника дали е пуснат или не, не ме бърка изобщо.Колко бензинови коли до 100-130к.с. могат да се похвалят със същото ?

Дизерларките се чупят по-лесно...форисрай я  на 3 сфетофара и трябва да ходиш на сервиз докато двигателите на бензинките са много по издръжливи.Виждал съм как зимата нови и скъпи мерцедеси и джипове дизели(знам,че за дизел,защото отзад пише ТДИ-турбо дизел) се мъчат да запалят при -5,-6 градуса докато бензиките палят на 2рата секунда.

Щом казваш.

Точно така VAG са най добрите :)

15.04.09
05:44

Надявам се го казваш не от фенщина !
Аз лично не робувам на никоя марка, защото и VAG имат няколко ДВГ, които са големи изцепки ;)

ER

15.04.09
05:56

казано от Траян Атанасов на 14.04.09, 21:17:

Само да вметна,че дизелът отделя повече енергия при горенето.Това,че Мерцедес са най-добрите дизели е според теб.Нека сравним VW или Audi.Да сравним 2.0FSI и 2.0TDI,резултатите ще са други.Аз имам наблюдения върху тези двигатели и коли,мога да кажа,че дизелът е по-добър ;)

Aбе, що ми сравняваш ТУРБО мотор с натурално аспириран (атмосферен)...

Сравни TDI 2.0 с TFSI 2.0 като мн знаеш :)

Мнението беше редактирано от eraziel на 15.04.09 05:56.

казано от Траян Атанасов на 14.04.09, 21:17:

Само да вметна,че дизелът отделя повече енергия при горенето.Това,че Мерцедес са най-добрите дизели е според теб.Нека сравним VW или Audi.Да сравним 2.0FSI и 2.0TDI,резултатите ще са други.Аз имам наблюдения върху тези двигатели и коли,мога да кажа,че дизелът е по-добър ;)

Това, коеот казваш за енергията, е вярно, или ЩЕШЕ ДА БЪДЕ ВЯРНО, ако например сравниш теглото и обема на частите на дизеловия и бензиновия двигател. Почни със сравнението и сам ще разбереш какво говоря. Неслучайно в един по 0 горен пост ви питах за КПД. Ама то не е само светофарно бягане. Не е и само калории. Важно е каква част от иначе сериозната енергия на дизела отива реално в създаване на мощност, каква част се губи, служи за избутване или пък просто се превръща в топлина по веригата. Там е истината. Иначе и от дизела има по - калорично, ама не го ползват за двигатели на коли...

Що се отнася до кой дизел какъв бил...
Въпрос на вкус, на Фолц дизелите също не са лоши.
Но истината е че АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ СЕРИОЗНИ ИНОВАЦИИ В ДИЗЕЛА - комън рейла, блутек и прочие - са рожба на изследователската дейност на мерцедес. Мерцедес разработват технологии. Нещо което ВАГ не прави. ТОй разаботва просто модели.
Нормално като се замислиш, за фирма като мерц, която прави освен колите самолети, кораби, танкове, ракети, подводници и ред други неща. И е лидер на товарния и тежкотоварния пазар... Който е само на дизел!
И на практика фолцваген са просто ползватели - те се включват втори на пазара, с вече готово ноу хау, и ги озползват за да вкарат форсирани и поусъвършенствани двигатели. Вероятно оттам и впечатлението, че са по - добри.
Което за мен не значи че са по - добри, а че просто си заработват нишата, но както и да е.
Лично аз на второ място бих споменал именно тях. Но тука ше стане вече кой е по - по фен... Да, добри са им дизелите и са продаваеми.

Мнението беше редактирано от Стефан Симеонов на 15.04.09 09:28.

15.04.09
09:34

ДЗВЕР, FIAT разработва Common Rail (работещ прототип още през 93г !), продават патента на Bosch и първата кола с common rail агрегат е Alfa Romeо 156 края 1997г.
Мерцедес го слагат след това в 220ЦДИ през 98г !!!

Утре чакаме “нова” служебна колица - Астра Ф комби с всичките му екстри за модела :Д

Мнението беше редактирано от emzo на 15.04.09 09:36.

Абе ако издребнеем толкоз, то разработката е от втората световна война, за пръв път приложена в прототип 1960 г.
А фиат и мецедес пускат оделите си почти заедно, само дето доколкото знам двигателят на фиат не е точно окончателният комън рейл, а по - скоро помпа - дюза. Докато разработката на мерцедес е далеч по - напреднала.
И, освен това, ти ми даваш данни - не съм ги проверявал, но за първата кола с комън рейл.
Какво значение може да има това(особено при разлика от дни на премиерата), като първият двигател - за локомотив мисля, с комън рейл, е бил вече на 20-тина години и е бил на Мерцедес?
Въобще е грешна представата за бош и фиат...
Абе много може да се каже за мерцедес и дизела, приятелю. Първата дизелова кола е тяхна. Първата дизелова турбина е на групата им - майбах.

Мнението беше редактирано от Стефан Симеонов на 15.04.09 10:42.

15.04.09
10:41

Мерцедес  E 200 купе.

казано от Nike09 на 15.04.09, 10:41:

Мерцедес  E 200 купе.

????
Ко е туй ве бате? W124-ката ли?

15.04.09
10:59

Първия дизелов - не знам, първия комън рейл - прототип за лек автомобил - ФИАТ 93г, монтиран 1во поколение в алфа 156.

казано от D3BEP на 15.04.09, 09:23:

казано от Траян Атанасов на 14.04.09, 21:17:

Само да вметна,че дизелът отделя повече енергия при горенето.Това,че Мерцедес са най-добрите дизели е според теб.Нека сравним VW или Audi.Да сравним 2.0FSI и 2.0TDI,резултатите ще са други.Аз имам наблюдения върху тези двигатели и коли,мога да кажа,че дизелът е по-добър ;)

Това, коеот казваш за енергията, е вярно, или ЩЕШЕ ДА БЪДЕ ВЯРНО, ако например сравниш теглото и обема на частите на дизеловия и бензиновия двигател. Почни със сравнението и сам ще разбереш какво говоря. Неслучайно в един по 0 горен пост ви питах за КПД. Ама то не е само светофарно бягане. Не е и само калории. Важно е каква част от иначе сериозната енергия на дизела отива реално в създаване на мощност, каква част се губи, служи за избутване или пък просто се превръща в топлина по веригата. Там е истината. Иначе и от дизела има по - калорично, ама не го ползват за двигатели на коли...

Що се отнася до кой дизел какъв бил...
Въпрос на вкус, на Фолц дизелите също не са лоши.
Но истината е че АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ СЕРИОЗНИ ИНОВАЦИИ В ДИЗЕЛА - комън рейла, блутек и прочие - са рожба на изследователската дейност на мерцедес. Мерцедес разработват технологии. Нещо което ВАГ не прави. ТОй разаботва просто модели.
Нормално като се замислиш, за фирма като мерц, която прави освен колите самолети, кораби, танкове, ракети, подводници и ред други неща. И е лидер на товарния и тежкотоварния пазар... Който е само на дизел!
И на практика фолцваген са просто ползватели - те се включват втори на пазара, с вече готово ноу хау, и ги озползват за да вкарат форсирани и поусъвършенствани двигатели. Вероятно оттам и впечатлението, че са по - добри.
Което за мен не значи че са по - добри, а че просто си заработват нишата, но както и да е.
Лично аз на второ място бих споменал именно тях. Но тука ше стане вече кой е по - по фен... Да, добри са им дизелите и са продаваеми.

Прав си за това,че засега не могат да използват цялата енергия на дизеловото гориво,но всеки по-нов модел дизелов двигател,използва все по-голяма част от КПД-то му.Не си прав,че VAG не разработват собствени технологии технологии.

15.04.09
16:26

Истината е една-и двата мотора са добри,но това колко ще са икономични и колко ще издържат зависи от ползването им.Ако форсираш на всеки светофат и извънградско караш с по 140,а на магистрала 200 ами ще ти гори яко и мотора ще ти се разбие много по-бързо отколкото ако караш нормално-в града 50-60,извънградско 90-100,магистрала 130-140.Emzo не можеш да ме убедиш,че караш с 200 и ти харчи 7/100 просто е невъзможно,а и стрелката на бензина не покзва винаги вярно-резервуара ми е 60 литра,стрелката показва,че има около 20(малко преди 20 е 18-19 да кажем) казвам да пълнят до горе-40 литра,но колата събра едва едва 35.200км/х си е 100% поне 5000 оборота и да ти харчи 7/100…то ако караш на 2000 оборота трябва да ти харчи 4-5 ?Каква кола караш?

Мнението беше редактирано от QcK на 15.04.09 16:27.

15.04.09
16:54

E, ти ако си караш така, надали ще те тресе особено, дали ти харчи с литър-два повече или по-малко.
Кеф, цена няма.(освен в някои ситуации...)

Мнението беше редактирано от 6th на 15.04.09 16:54.

Прескочи до:
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1