Не ходя на фитнес, искам здравословно да кача няколко килограма, как би било удачно

03.10.09
18:30

Здравейте,

За мен - мъж, 173см, 64кг, 27 години.

Допреди 5-6 месеца ядях каквото ми падне, като резултат бях стигнал около 67-8кг и едно хубаво обло шкембе :) Започнах да правя упражнения за корем (вкъщи, около 2 пъти в седмицата, за по 40тина мин) и реших да огранича мазнините в това, което ям. Покрай това започнах да ям салати (общо взето зеленчуци, сирене, извара, кашкавал), плодове, ден в седмицата риба, спрях да ям гадории като салами, руска салата, да пия кола и тем подобни. В резултат сега съм 64 кг и корема ми е на прилично ниво, но покрай това съм смъкнал 3-4кг и всички ми казват, че съм отслабнал, което не ме радва особено.
Физическото ми натоварване се свежда до средно няколко часа салса на седмица, упражненията за корем 2 пъти по 40тина мин, имам и дъмбели вкъщи, с които правя упражнения за ръце... но не особено сериозно, че наблягам на корема последно време.
На фитнес общо взето не ми се ходи, но мога да обмисля алтернативата.

В момента се чувствам перфектно. Това е една от причините да се чудя, изобщо дали е здравословно да правя каквото и да е. Не съм чак извън пътя слаб, но определено бих изглеждал по-добре с няколко килограма повече. В тоя ред на мисли, можете ли да ми предложите някакви книги или други източници на информация, които да ми дадат някакъв по-пълен поглед над темата за здравословното хранене и теглото. В Интернет има много статии, но те са откъслечни и от тях не мога да си направя генерални изводи как да действам.

Ще се радвам на коментари и съвети за моята ситуация. Благодаря.

03.10.09
20:34

Хмм, с две думи искаш да качиш мазно? Замисли се, как ще ти бъде по-добре, сега горе-долу изчистен, но 64кг. или 70 кг. но само мазно.
След като се чустваш перфектно, не мисля че трябва да започваш някакъв режим, при положение че не тренираш. :) В интернет, включително и този сайт има достатъчно информация, за да се научиш как да ядеш здравословно. Въпроса е да имаш точно определена цел.
В крайна сметка, във фитнеса няма нищо лошо. Предвид възрастта ти, може добре да ти се отрази на нервите и да бъде някакво разнообразие. Най-малкото, можеш да ходиш на лостове през ден в най-близкото училище и да ги използваш заедно с гиричките.
Ще повторя, няма нищо лошо един човек да спортува. ;)

04.10.09
21:44

Хаха мазно не ща :)

Нямам достатъчно знания по въпроса за да преценя алтернативите. Затова питах за някаква систематизирана информация. В този сайт например, има фитнес програми писани от не знам кой... има статии за храни, има и 3 вида диети. Аз искам информация, която да е от някой авторитетен източник, която да включва фундаменталните принципи на хранене/фитнес и да обяснява защо Х е добро и при какви условия е такова. Не съм такъв фен да тръгна да блъскам, да си експериментирам с тялото и да си усложнявам храненето. Нямам и време за такива неща.

Примерно, нямам отговор на въпросите:
  Качването на килограми, без достатъчно физическо натоварване, единствено с мазнини ли става
  Какво е достатъчно физическо натоварване (ясно, че е индивидуално, но трябва да мога да добия някаква представа за себе си)
  Като ходя на фитнес, режима доколкото знам трябва да се спазва. Освен това повечето програми май са по мин 3 дни в седмицата. Понеже не обичам стриктните режими, искам да съм наясно какво се случва, ако се пропускат дни и дали има и доколко ефективни са програми с по 2 дни примерно.
  За храненето чувам, че става на по 5-6 пъти на ден... което ми се струва ужасно много. Имам чувството, че непрекъснато за това трябва да мисля, и да броя калории и белтъчини и бла бла
  Ако предположим, че започна някакви по-сериозни занимания и кача Х килограма, после какви усилия ще ми коства да ги поддържам.

Или може би с две думи, нямам нужда бицепса ми да е 50см, колко леко мога да мина :)

А за спортуването естествено, че е добре да се прави.
Мен лично фитнеса не ме привлича, като начин и среда за спорт, но както казах може и да пробвам, ако добия представа, какво и как да правя. Аз се разнообразявам и раздвижвам със салса и с упражнения вкъщи. За момента това ми поддържа тонуса, но очевидно няма да ми донесе 5 кг отгоре.

05.10.09
09:09

Има най-различни видове спорт:плуване,тенис,лека атлетика.С които да се раздвижиш.Не е задължително обезателно фитнес да избереш.Може да тренираш нещо друго.И ако засилиш храненето,няма начин да не прибавиш още 5-6 килограма.Въпрос на избор е за всеки,човек спортува което му харесва.

Владимир Недков

05.10.09
12:44

Венци, това което искаш е индивидуална програма за покачване на активно тегло чрез спорт. Такава информация ще получиш от специалист след консултация. Сериозно си се объркал, ако си мислиш че хората пишещи в bb-team.org са неавторитетни неспециалисти. Виж долу в десния ъгъл - там пише един времеви период гаранция за качество.

Успех в търсенето!

11.10.09
18:28

Както не веднъж е казвано - качествената храна е особено важна. За да качиш мускул, трябва да спортуваш. С аеробни натоварвания тип плуване, тичане и т.н. става доста бавно. Не е нужно да блъскаш като животно. Предвит факта, че не си тренирал, проста програмка от лицеви упори, кофички, набирания би трябвало да даде ефект, поне като за начало. При начинаещите мускул се образува доста по-бързо, отколкото при напреднали, така че, ако искаш качествена маса, дори и малко, ще трябва да се потрудиш. все си мисля, че с елементарни упражнениа, за няколко месеца ще качиш заветните килограми при правилно хранене, кеото не е нужно да е от 5000 калори, предвид на по скромните тренировки. Успех.

15.10.09
00:56

Благодаря за отговорите.

Сигурен съм, че има авторитетни специалисти в сайта, но не всички могат да са такива (и им трябва), а аз не мога да различа едните от другите ;) В крайна сметка нямаше изобщо да си правя труда да пиша тук, ако смятах, че няма хора, които могат да ми дадат полезни съвети, идеи и тн.

Ще поогледам за фитнес зала около мен, ако си харесам нещо, тогава ще видя и за индивидуална програма. Между другото залите по адреси във fitness-spots.com са доста полезни. Ако можеше и да се търси около даден адрес или поне по квартали щеше да е супер. Естествено и ако имаше повече коментари от хора, които са използвали залите... още по-добре.

Ще вметна само, че въпреки, че не съм ходил на фитнес малко от малко съм спортувал. Преди време ходих почти 3 години на кьокошинкай, след това редовно тичах сутрен сигурно почти 2 години, после си вдигам и дъмбелите, които са по 12кг, което за мен е комфортна тежест. Спорта сам по себе си не ми е проблем, въпросът е да се наканя и да знам какво правя :)

А като за начало мога да пообърна още малко внимание на храненето, както сте писали.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1