1500km in 2020 - marathon training and injury prevention

Прескочи до:

28.01.21
11:42

“Силовите” тренировки, които да суплементират дългото бягане, са доста специфични и... не толкова силови :). Служат главно за засилване на някакви слаби места или превенция на контузии и т.н. Все неща строго индивидуални. Много бих внимавал с тях, защото лесно биха попречили на дългото бягане, ако то е приоритет.

28.01.21
13:32

Добре дошла отново, тъкмо вчера попаднах на дневниката ти случайно. Успешна да ти е тази година и пиши така от време на време.

28.01.21
15:43

казано от Витан на 28.01.21, 11:42:

“Силовите” тренировки, които да суплементират дългото бягане, са доста специфични и... не толкова силови :). Служат главно за засилване на някакви слаби места или превенция на контузии и т.н. Все неща строго индивидуални. Много бих внимавал с тях, защото лесно биха попречили на дългото бягане, ако то е приоритет.

Съгласна съм с теб. Да го наречем some form of resistance training тогава.
Чудя се адекватно ли е дори да започна отново дори с нещо кръгово със собствено тегло, РЕДОВНО като за начало и да мисля оттам 🤔

29.01.21
11:14

Щом не държиш да непременно да подпомагат дългото бягане, може да правиш каквото ти е кеф и просто за по-различен тонус. Ако все пак искаш и някакъв пренос в бяганията, ще трябва да наблегнеш на специфични протоколи за различните групи на долната част на тялото, а за горната отново каквото ти е кеф.
А според седмичния план на бяганията, най-добрите дни за други тренировки са ти вторник, сряда, четвъртък и евентуално събота, като въобще не е задължително да го правиш и четирите дни.

29.01.21
17:37

казано от BGDN. на 28.01.21, 10:27:

Ще ми се все пак да падна под 1:45 на халф ...

Адмирации за хъса и упоритостта ти!Дано го постигнеш,с подобен резултат може да се изкачиш 10-15 места напред в софийския примерно,и въпреки голямата конкуренция,да се намърдаш измежду първите 40,а защо не и 30.Успех 🙂

Мнението беше редактирано от old_man на 29.01.21 17:39.

31.01.21
09:50

казано от James Hinks на 29.01.21, 11:14:

Щом не държиш да непременно да подпомагат дългото бягане, може да правиш каквото ти е кеф и просто за по-различен тонус. Ако все пак искаш и някакъв пренос в бяганията, ще трябва да наблегнеш на специфични протоколи за различните групи на долната част на тялото, а за горната отново каквото ти е кеф.
А според седмичния план на бяганията, най-добрите дни за други тренировки са ти вторник, сряда, четвъртък и евентуално събота, като въобще не е задължително да го правиш и четирите дни.

Мерси много за помощта! Къде според теб бих могла да намеря примерен такъв протокол?
Оглеждайки из нета, повечето мейнстрийм тренировки за бегачи ми изглеждат малко като  скалъпен комерс. 😁
Искам от скъпото, хо хо 😄

31.01.21
09:53

казано от old_man на 29.01.21, 17:37:

казано от BGDN. на 28.01.21, 10:27:

Ще ми се все пак да падна под 1:45 на халф ...

Адмирации за хъса и упоритостта ти!Дано го постигнеш,с подобен резултат може да се изкачиш 10-15 места напред в софийския примерно,и въпреки голямата конкуренция,да се намърдаш измежду първите 40,а защо не и 30.Успех 🙂

Благодаря ти много 😁
Сега ми стана любопитно и проверих. Тази година с 1:48 съм била... 48ма! 😄 Верно едни три минутки какво правят.

31.01.21
10:55

Четох, че Тайгър Уудс бягал по 50км всеки ден, това разбира се, преди да претърпи 6-7 операции на коленете. Питам се, възможно ли е изобщо или е поредният мит?

31.01.21
12:48

казано от Brown Bomber на 31.01.21, 10:55:

Четох, че Тайгър Уудс бягал по 50км всеки ден, това разбира се, преди да претърпи 6-7 операции на коленете. Питам се, възможно ли е изобщо или е поредният мит?

Не е възможно, това са пълни глупости, ако въобще питаш сериозно де :)
Но по-важното освен това е че е напълно безмислено...
Пак ще се коригирам, възможно е, обаче за колко време и на каква цена. Но все пак в твоя въпрос се съдържа и отговора.

Мнението беше редактирано от kaloyan на 31.01.21 12:50.

31.01.21
22:40

казано от BGDN. на 31.01.21, 09:50:

Оглеждайки из нета, повечето мейнстрийм тренировки за бегачи ми изглеждат малко като  скалъпен комерс. 😁
Искам от скъпото, хо хо 😄

Комерс са си, но най-вероятно това са им тренировките, все пак не наблягат на тях (дългите бегачи). Разочаровам те малко, ама кво да се прави, това е :)

01.02.21
15:31

казано от BGDN. на 31.01.21, 09:50:

Мерси много за помощта! Къде според теб бих могла да намеря примерен такъв протокол?
Оглеждайки из нета, повечето мейнстрийм тренировки за бегачи ми изглеждат малко като  скалъпен комерс. 😁
Искам от скъпото, хо хо 😄

Моля, няма за какво.
Честно да ти кажа - не знам. За беговите има много готови протоколи, но за ОФП-то няма почти нищо. Но пък мога да ти помогна с няколко принципни идеи...

Мнението беше редактирано от James Hinks на 01.02.21 15:31.

01.02.21
16:50

Не знам дали си попадала на това. Ако не си, би могло да ти е от полза.

https://garyhowells.co.uk/strength-and-conditioning-for-distance-runners/

Прескочи до:

Имаме план за твоята по-добра спортна форма!

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1