Проблем с месото и покачване на мускулна маса

Здравейте! На 21 години съм, висока 163 см, тежа 61 кг. Преди 5-6 години тренирах много активно и се хранех с чисти продукти. След травма в коляното спрях както тренировките, така и правилното хранене и натрупах излишни килограми, свалих мускулна маса, като цяло съм доста отпусната. От шест месеца се опитвам да вляза във форма, но имам проблем с протеините и по-точно с месото. Не съм вегетарианка, но не се чувствам добре, когато го приемам. Яде ми се месо два-три пъти в седмицата, през останалото време се насилвам и не ми е приятно. Изчела съм много за заместители и ги приемам (като броколи, соя...). Знам и за хранителни добавки, с които мога да запълня липсата, но няма как да пия само шейкове през три часа. Вече половин година не виждам почти никакви резултати. Не качвам мускулна маса, а тренирам пет пъти в седмицата. Дневната доза протеин ми е от 60 до 80 гр. Преди пет години нещата ми се случваха много бързо и бях доста оформена и релефна, но тогава приемах много белтъчини. Трябва ли да се насилвам с месото, за да постигна желаните резултати? Не знам какво да измисля, дайте ми съвет. И също какво ще кажете за соята? Много противоречиви мнения изчетох и не знам дали ежедневно мога да я приемам.

Темата беше редактирана от Татяна Петлова на 31.05.17 11:13.

31.05.17
11:54

Не е задължително да ядеш месо.
Не знам кой ти е казал че трябва да пиеш шейкове през 3 часа, но те е излъгал. Пиеш толкова, колкото не ти достигат за да удариш определения от теб дневен прием. В твоя случай 60-80 гр. са нищо. Само суроватъчен протеин да приемаш без никакъв друг протеин това са ти 3 шейка. Разбира се най-добрия вариант е да ги приемаш от храна, което при твоите цели си е напълно постижимо с яйца и млечни продукти. 5 яйца и една топка моцарела и вече си на 60 гр. Пиеш и два шейка  си на 100. А това за броколите като заместител на месото...немам думи🙂

31.05.17
11:55

Броколите и соята не могат да заместят месото в никакъв случай.Има други източници на протеин- риба,яйца и извара..Другите са високомазнинни варианти сирене кашкавал..

Здравей, Татяна!

Броколи и соя не са заместители на месото. Може би се е имало предвид, че са източник на протеин, но дори и да е така, соя не ти препоръчвам да ядеш, а пък броколите си ги брой за зеленчук, а не за източник на белтъчини. 🙂

Не, не трябва да се насилваш с месото, за да постигнеш резултати.

Казваш, че ти се яде месо 2-3 пъти в седмицата - супер, тогава яж месо.

През останалото време си набавяй протеин от различни видове риба, морски продукти, яйца, можеш да включваш и млечни като допълнение. Основата да е това, а в бонус добавяй и растителни източници на протеин. Опцията за 1-2 дози протеинов шейк в някои дни също е добра идея.

Вероятно знаеш, но все пак имай предвид, че за да качваш тегло, трябва да усвояваш повече калории от изразходваните, т.е. дори и да успееш да постигнеш желаното количество протеин, ако при тегленето на чертата не ядеш достатъчно, няма да качваш.

ПП: не се сравнявай с това, каквото е било преди 5 години. То е минало. 🙂 Приеми нещата такива, каквито са сега и гледай напред. Подобрявай нещата спрямо сега.

Мнението беше редактирано от Вероника Налбатска на 31.05.17 21:54.

Имаме план за твоята по-добра спортна форма!

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1