Кондиция

Прескочи до:

Сериозно ли?

Днес клякам със 100 кила максимум 5 повторения.
След 2 месеца, клякам със 120 кила 5 повторения.

Повишил ли съм си силата или не?

31.07.19
22:47

Еднакво ли натоварваш стабилизиращите мускули, когато клякаш върху равен под с 200 кг и върху Босу топка с 20кг? Ски пистата равна и права ли е или трябва да се наклянаш напред, назад и встрани? Ако упражнението няма количествено измерение, означава ли, че е безмислено?

31.07.19
23:09

Скиорите тренират сила с щанги, но това е само част от тренировъчния процес. Даже доколкото си спомням клякат а тяга не правят. Иначе правят много динамични упражнения с голямо разнообразие. Интересното е че тук има противоречие. Той хем е закъсал с кръста, хем гони високи постижения, в които му трябва много донамика. Ако кажа че това е неправилно ще ми се разсърди.

31.07.19
23:30

казано от Alexander Krastev на 31.07.19, 20:14:

Сериозно ли?

Днес клякам със 100 кила максимум 5 повторения.
След 2 месеца, клякам със 120 кила 5 повторения.

Повишил ли съм си силата или не?

Същото е и с баланса - днес стартирам с 0 крачки на опънат до край слак лайн, след 3 месеца ходя по цялата дължина на доволно отпуснат слак, докато си приказвам за глобалното затопляне и зяпам мацките в парка. Вдигнал ли съм левела на баланса?

Не всичко е клек, лег и тяга,  приятели.

31.07.19
23:38

казано от kaloyan на 31.07.19, 23:09:

Скиорите тренират сила с щанги, но това е само част от тренировъчния процес. Даже доколкото си спомням клякат а тяга не правят. Иначе правят много динамични упражнения с голямо разнообразие. Интересното е че тук има противоречие. Той хем е закъсал с кръста, хем гони високи постижения, в които му трябва много донамика. Ако кажа че това е неправилно ще ми се разсърди.

Е, като съм получил дискова да спра да правя това, което обичам ли?

Падаш, ставаш, лекуваш и продължаваш 🙂

Преценяваш грешките, коригираш където можеш и така...

Мнението беше редактирано от ND1452 на 31.07.19 23:39.

01.08.19
06:17

Е не да спреш, ама ти гониш резултати по сериозни, съответно трябва да се товариш повече, за да ги постигнеш 🙂

казано от Brown Bomber на 31.07.19, 22:47:

Еднакво ли натоварваш стабилизиращите мускули, когато клякаш върху равен под с 200 кг и върху Босу топка с 20кг? Ски пистата равна и права ли е или трябва да се наклянаш напред, назад и встрани? Ако упражнението няма количествено измерение, означава ли, че е безмислено?

Последно пиша по темата.

1. Дискусията тръгна от там, че човека търси сила в долната част. Ако се сещаш за друго упражнение, което да дава повече сила в долната част от клека, ела да те черпя някоя бира следващия път, като си в София.

2. Упражненията за стабилност на Босу и други нестабилни повърхности НЯМАТ ПРЕДИМСТВА пред стандартните упражнения с лост на равна повърхност - клек и тяга. Има една камара изследвания по въпроса и не е установена по-висока мускулна активност нито в динамисти, нито в синергисти, нито в стабилизиращи мускули спрямо стандартния клек с лост. Това, че някой е измислил полукълбо и е намерил начин да го продава и да прави кинти, не го прави по-пълноценно упражнение! 200 кила клек с лост превъзхожда отвсякъде клек на босу топка с 20 кг дъмбел. Освен да се правиш на клоун пред мацките във фитнеса, тази топка няма други предимства. Който иска, може и да жонглира на нея.

Effect of absolute and relative loading on muscle activity during stable and unstable squatting.

CONCLUSIONS:
Unstable squatting is of equal or less (depending on the loading condition) benefit to improving or maximizing muscle activity during resistance exercise.

Isometric squat force output and muscle activity in stable and unstable conditions.

The primary finding in this investigation is that isometric squatting in an unstable condition significantly reduces peak force, rate of force development, and agonist muscle activity with no change in antagonist or synergist muscle activity. In terms of providing a stimulus for strength gain no discernable benefit of performing a resistance exercise in an unstable condition was observed in the current study.

Trunk muscle activity during stability ball and free weight exercises.

In conclusion, activity of the trunk muscles during SQs and DLs is greater or equal to that which is produced during the stability ball exercises. It appears that stability ball exercises may not provide a sufficient stimulus for increasing muscular strength or hypertrophy; consequently, the role of stability ball exercises in strength and conditioning programs is questioned. SQs and DLs are recommended for increasing strength and hypertrophy of the back extensors.

Effect of surface stability on core muscle activity for dynamic resistance exercises.

The current study did not demonstrate any advantage in utilizing the BOSU Balance Trainer. Therefore, fitness trainers should be advised that each of the aforementioned lifts can be performed while standing on stable ground without losing the potential core muscle training benefits.

И една статия в Т-нейшън за 10 седмично изследване с контролна и експериментална група, което установило, че в крайна сметка заниманията с Босу топка пречат на атлетическите качества

3. Относно “баланса” и “координацията” - при тези неща има спортна специфичност. Преноса на “баланс” и “координация” от един спорт към друг е пренебрежимо малък.

Т.е. ходенето на въже подобрява баланса и координацията при ходене на въже, но няма пренос в ските или в баскетбола. Това, че мога да вкарам баскетболна топка от центъра на баскетболното игрище, не ми помага да уцеля кошчето за боклук с топче хартия на 3 метра до мен. Ако искаш да имаш добър баланс при ските, просто трябва да караш ски.

4. Силата е универсална, но нейното приложение е специфично. Няма спорт, в който 2 атлета с еднакви технически умения и тегло,  но с различна сила, при който по-силния атлет да се представя по-зле.

Мнението беше редактирано от Alexander Krastev на 01.08.19 10:33.

01.08.19
08:52

31/07/2019

сутрешна-ски

вечерта - бири, пържени картофи, кюфтета, ябълков пай, след което

10*20 лицеви на юмруци

5*8 раменна преса с пудовка 16-ка на ръка
5*6 раменна преса с пудовка 16-ка на ръка
5*4 раменна преса с пудовка 16-ка на ръка

01.08.19
13:00

Ясно е, че няма да пия бира, защото въпросът беше дали допълнителните упражнения са излишни, а не дали клекът е най-доброто за долна част.
Виж как изглежда типичния състезател по трибой и ми кажи, дали се доближава до представата ти за универсален атлет.
В Т-нейшън в 9 от 10 статии, има снимка на ненатурални атлети и е леко странно, че имат статистика за всичко.

п. с. Сравнението за кошчето за боклук е абсурдно. Да разбирам, че отричаш всички тренировки извън практикуването на самия спорт. Тоест един боксьор не трябва да прави чувал, круши, лапи, упражнения с топки и въжета, а само базови с щанга и спаринг в подготовката си?

Мнението беше редактирано от Brown Bomber на 01.08.19 13:07.

Carbohydrate

01.08.19
13:08

Един от методите за повишаване на силата е изометрични упражнения и не до там статични и наобратно, ако целта е общо физ. натоварване и издържливост.

01.08.19
13:32

Ти пропускаш нещо много важно. Тази босу топка а и други подобни, помага много за заякването на глезена, а това ти гарантирам много се пренебрегва. Нали се казва, че толкова си силен колкото е най-слабото звено. Това са глезени и китки повечето пъти. Затова много хора правят тяга с фитили. Естествено че няма смисъл от това.

01.08.19
14:55

За максимална сила в краката - клек,ясно е. Но във всеки спорт има специфични упражнения и без тях не става ! Колкото и да ти е макса на клек ( в случая ),трябват и други упражнения.

Важното е да прави ТОЧНИТЕ специфични упражнения,които се използват при ски подготовката.

01.08.19
15:45

казано от ND1452 на 31.07.19, 18:25:

Относно твърдението, че реакциите и нервната система са константа и каквото ти е дала природата - това е - това твърдение е абсолютно без покритие.

Напротив, това е точно така. Може да подбриш много физически качества, но точно тази нервномоторна реакция не подлежи на тренировки.

казано от ND1452 на 31.07.19, 23:30:

Същото е и с баланса - днес стартирам с 0 крачки на опънат до край слак лайн, след 3 месеца ходя по цялата дължина на доволно отпуснат слак, докато си приказвам за глобалното затопляне и зяпам мацките в парка. Вдигнал ли съм левела на баланса?

Подобрил си баланса на едно конкретно нещо, в случая слак лайн, пренос към скейтборда например, няма.

казано от Alexander Krastev на 01.08.19, 08:52:

Няма спорт, в който 2 атлета с еднакви технически умения и тегло,  но с различна сила, при който по-силния атлет да се представя по-зле.

Това не е вярно, Адаш. Има спортове, в които не силата, а скоростта са важни. Бързия спортист, например в Леката атлетика, винаги е и силен, но силния не винаги е и бърз.

Ето част от тренировката на  Дидие Кюш https://www.youtube.com/watch?v=QaVQfCMdRjw.
Сега споредн е въпроса какво е ски нивото на автора на дневника и дали тези упражнения му трябват , но не всичко е черно и бяло.  Свиндал също кляка тежко 200 кела за повторения.

01.08.19
16:07

То не е много ясно дали и на кюш му трябват тези упражнения, ама нали трябва да се изкарват пари 🙂

Така е забравих, че в тоя форум са най-големите скиори , тренъори , трибойци щангисти и т.н,
а да и спамери.

01.08.19
16:32

казано от Георги Иванов на 01.08.19, 16:11:

Така е забравих, че в тоя форум са най-големите скиори , тренъори , трибойци щангисти и т.н,
а да и спамери.

Не мога да повярвам 😄

01.08.19
18:15

Леко започвам да набирам - дневника ми се превърна в спам зона за знайни, незнайни и току що регистрирани всезнайковци.

Благодаря за градивните коментари/критики на двамата Алекс и на Калоян.

Взех решение как да си реша проблема преди около 20 поста.

На тези които се съмняват в ски възможностите ми: Ски техниката ми е точно толкова съмнителна в сравнение с Дидие Кюш, колкото clean & jerk техниката на всеки един в този форум в сравнение с Дмитри Клоков.

02.08.19
11:16

01/08

сутрин - ски

следобед - 40 стриктни набирания

Carbohydrate

02.08.19
13:48

казано от ND1452 на 31.07.19, 14:07:

Относно тренировките извън ските - целите са ми повишаване на силата в долната част + подобряване на баланс и подобряване на реакции.

За ските целите са специфични, но като натоварване идват като за 20-30 минути интензивно кардио.

еми то въпросът ти е неопределен ии отговорите ти са такива, какво искаш?!)))
Скиорите, също като бегачите, колоездачите и други видове цикличен спорт, биват: спринтьори, стаери и маратонци.
За това, когато питаш за сила в краката, трябва да уточняваш:
-Аз съм спринтьор и искам да увелича силата на краката си, за да бъда по бърз. Как да стане това?
ето ти въпрос, например.
Сега прочети ти какво си задал, като въпрос)))

Прескочи до:
Препоръчани продукти
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1