Дневникът на Мей

19.01.21
15:09

Здравейте, усетих нуждата от място където да записвам храненето и активността си през деня. Накратко за мен - на 30 години съм, живея в София, имам дете на 3 години и половина и в момента съм бременна в 6ти месец. От март месец миналата година преминахме на работа от вкъщи и май няма да ни връщат скоро по офисите, така че ходенето не ми е толкова много вече.
Не спазвам някакъв определен режим в храненето, гледам все пак да не наблягам на въглехидратите. За активността си - в момента по-скоро се раздвижвам, от колкото да тренирам, опитвам се това да е ежедневно.
Висока съм 176см и преди да забременея бях около 80кг. В момента вече съм 91кг. Надявам се дневникът да ми помогне с това да съм редовна в раздвижванията и да не прекаляам с храната, тъй като вече съм качила доста килограми. Приемам всякакви насоки и съвети :)

Темата беше редактирана от May на 20.01.21 16:50.

19.01.21
18:24

Започвам с вчера докато все още имам спомени.

18.01.2021

Раздвижване: Тренировка 1 от 3ти триместър - 40 минути

Храна:
З: Ябълка
О: Пилешка супа + зелена салата с 3 пъдпъдъчи яйца
СЗ: 100гр печени ядки миск - бразилски орех, пекан, бадем, кашу
В: Пиле по мексикански - пиле, дoмати, чушки, сметана, боб, царевица, лук и чили + зелена салата с чери домати и авокадово олио

Уточнявам за тренировките - тренирам по програма за бременни, коята включва 3 пъти в седмицата 40 минути упажнения с ластици, гири, степер и собствено тегло, а останалите дни - 30 минути разтягания. Програмата е разделена на триместъри, аз вече правя тези от 3ти триместър, защото тези за 2ри са ми прекалено динамични и много ми е трудно вече да ги правя.
Още едно уточнение - по принцип не закусвам, освен ако наистина не съм много гладна, не го правя умишлено, просто не ми се яде сутрин и нямам този навик.

Мнението беше редактирано от May на 21.01.21 10:45.

19.01.21
18:33

19.01.2021

Раздвижване: Разтягания - 30 минути

Храна:
З: 70гр сурово кашу
О: Крем супа от тиква + кашкавал на плоча с гарнитура домати
СЗ: 1 ябълка + купа ягоди
В: Руло Стефани с доматен сос + 2 малки филии многозърнест хляб + айрян

Добавки: 3 х NOW Foods Prenatal Gels with DHA, 2 х NOW Foods Omega-3 Mini Gels

Започнах да добавям и разтяганията, които са за 9тия месец от програмата, които наблягат на тазобедрените стави и таза.
Утре сутрин ще се претегля, че днес забравих и май ще започна да вписвам всеки ден теглото.

Мнението беше редактирано от May на 21.01.21 10:44.

19.01.21
19:02

Успех с раздвижванията, Мей!
Не ти е лесно с малко детенце и бременност.

20.01.21
14:06

Благодаря, Ради :) За лесното - не ми е много трудно, ако трябва да съм честна, родителите ми се пенсионираха и гледат малкия през деня, тъй като за момента сме го спрели от детска, а ние с баща му работим в отделно помещение, което се намира на долния етаж в блока, в който живеем. Екшънът ще започне като се появи новото човече, живот и здраве.

Note: Раздвижването ще е довечера, решила съм да го правя вече след работа, защото малкият ме гледа и много се забавлява, имитира ме и се надявам по този начин уж да давам добър пример.
П.С. Оказа се че съм била 91кг, а не 93 и едитнах първоначлания пост. Утре ще кача и снимка с големия тумбак.

Мнението беше редактирано от May на 21.01.21 10:54.

21.01.21
10:54

20.01.2021 - 91.4кг

Раздвижване: Тренировка 2 от 3ти триместър - 40 минути

Храна:
О: Фреш киви и ябълка, после Мусака от патладжани + салата - айсберг, авокадо, чери домати и прошуто
СЗ: 1 портокал + 1 ябълка
В: Телешко с грах + салата - лилаво зеле, моркови, дресинг от авокадо, заквасена сметана и горчица

Добавки: 3 х NOW Foods Prenatal Gels with DHA, 2 х NOW Foods Omega-3 Mini Gels

22.01.21
12:31

21.01.2021

Раздвижване: няма

Храна:
О: Пикантни наденички с малко чеснови картофи соте + гарнитура - домати, краставици и маслини
СЗ: Йогурт Danone YoPRO Протеинов боровинка + шепа истински боровинки
В: Миш-маш + 1 парче домашна пица (блат: смлени сусамено и ленено семе + яйца, плънка: прошуто, кашкавал, сирене, зелени маслини, доматено пюре)

Добавки: 3 х NOW Foods Prenatal Gels with DHA, 2 х NOW Foods Omega-3 Mini Gels, 20ml билкова кръв

Бележка: готвя само вечер, на обяд поръчваме храна от един ресторант до нас.
Изписаха ми тази билкова кръв, защото ми е малко по-нисък хемоглобина, но е ок като за бременни жени (110). Ще си поръчам направо желязо вместо този сироп като свърши.
Време за раздвижване не намерих, защото приключих работа много късно и бях суупер гладна, а след вечеря вече ми беше много тежко за раздвижване.

22.01.2021

Раздвижване: Тренировка 3 от 3ти семестър

Храна:
З: 1 ябълка
О: Пилешка супа + 2 картофени кюфтета с млечен сос + гарнитура зеле и моркови
СЗ: 1 портокал, 1 ябълка
В: Пиле с броколи сметана + салата от кисело зеле + салата от цвекло, моркови и мини моцарела

Добавки 3 х NOW Foods Prenatal Gels with DHA, 2 х NOW Foods Omega-3 Mini Gels, 20ml билкова кръв

Мнението беше редактирано от May на 26.01.21 10:39.

26.01.21
10:39

23.01 - 24.01.2021
Храна:
Уикендът се изложих от към храна, имаше гирос, бургер, но и редовните манджи и салати.
Раздвижване:
Не съм правила разтяганията, направихме само кратък и приятен преход от с.Боснек до изовор Живата вода (през цялото време вървяхме в големи калчища, та със сигурност не уцелихме подходящия момент за разходка до там, но пък беше много приятно, макар и студено).

Иначе като цяло беше много хубав уикенд, бяхме на театър, разхождахме се и успях и да наваксам с един курс, който “посещавам” онлайн, че изпитът наближава.
Батерията на кантара падна и трябва да отскоча до железарията за нова.

Мнението беше редактирано от May на 26.01.21 10:40.

26.01.21
10:47

25.01.2021

Раздвижване: Разтягания - 30 минути

Храна:
О: Свински ребра с лют сос (много) + половин печена царевица
СЗ: 1 ябълка + купа ягоди
В: Доматена крем супа с овче сирене + 2 филии многозърнест хляб

Добавки: 3 х NOW Foods Prenatal Gels with DHA, 2 х NOW Foods Omega-3 Mini Gels

Нещо ме боли стомахът май от билковата кръв и няма да я пия засега, чакам си желязото на NOW Foods.

26.01.21
15:16

Докато си чакаш желязото, пий чай от мащерка. Резултатът може и да е по-добър.

27.01.21
15:10

26.01.2021

Раздвижване: Тренировка 1 от 3ти триместър

Храна:
О: Пилешка супа + 1 филия домашно проготвен хляб
СЗ: 2 ябълки
В: Пуешко със зелен фасул + печени картофи

Добавки: 3 х NOW Foods Prenatal Gels with DHA, 2 х NOW Foods Omega-3 Mini Gels

Започвам да усещам вече доста качените килограми и се чувствам много тромава и изморена от обездвижване. Мисля да въртя велоергометъра когато няма време за дълги разходки. Вчера излизахме с малкия да се нарадва на снега, но не беше кой знае какво движение.
Хем се притеснявам, че трябва да съм добре разтегната и горе-долу в добра физическа форма за раждането, хем едва се наканвам да правя упражненията. Предишния път раждах секцио, сега искам да родя естествено и навсякъде чета, че за успешно раждане трябва да съм в добра форма, това ми е най-голямата мотивация в момента. Надявам се да продължавам с раздвижванията, защото имам чувството, че с всеки ден се чувствам все по-изморена или по-скоро мързелива.

27.01.21
17:39

Това да си в добра форма за естествено раждане е страшно относително, не е ясно какво значи “добра форма”. Така че прави каквото можеш, за да се чувстваш добре, а не с цел да си в добра форма за раждане. Мога да ти посоча поне четирима човека във форума, които се занимават с крайно различни неща, родили естествено, без каквито и да било проблеми, в относително различна “добра форма”. Аз лично с втората си бременност не можах да тренирам, освен да ходя на пътека в някакъв момент, забременях в чудесна, да не кажа перфектна, за моите критерии, форма, която относително загубих, и си родих като пич с три напъна 😂 така че...не я мисли формата за раждането, а как да се чувстваш добре сега 😉

27.01.21
18:14

На 100% подкрепям казаното горе относно формите. 🙂
Имам познати, които не са тренирали и ден през живота си и родиха с два напъна. Аз цял живот съм тренирала и съм се движила, не мога да кажа точно каква ми е формата, но си беше тегаво раждане, с разрези и др. помощни методи.

Това да си “разтегната”, не го разбирам твърде. Масовата йога за бременни е в най-добрия случай безполезна, а често и опасна...особено когато преподавателя реши да дава тазоотварящи пози на жени в 4-5-6 месец.

Тренировките по време на бременност би трябвало да целят съхраняване на здравето на майката. Не са подготовка за раждане.
За подготовка за раждане, акушерка или дула би помогнала.

27.01.21
19:02

Благодаря много за мненията, нямам опит с естественото раждане и затова гледам повече да чета. Избрала съм акушерка за раждането, засега с нея говорим по-скоро чисто от психологическа гледна точка. Знам, че има много дами, на които дори не им е нужна подкрепа или подготовка, но на мен ми трябва. Просто искам да съм подготвена възможно най-много, за да не се откажа поради някаква причина. За щастие намерих екип, който подкрепя естественото раждане след секцио и мога да разчитам на тях. Не ми е фикс идея, но иска да съм дала каквото мога от себе си и аз и затова правя и разтяганията. Програмата за бременни я намерих в интернет, жената която я води доколото успях да ресърчна ми изглежда като добър специалист, има голям опит с бременни (казва се Ваня Висарионова), упражненията са леки и разтягат всички мускули.
Много благодаря пак за мненията, нямам близки около мен, родили естествено и всеки споделен опит ми е полезен.

27.01.21
19:18

Моят дневник, дневникът на Вероника, дневникът на Марги, дневникът на Мая, всички сме раждали естествено, аз два пъти. Могат да са ти полезни. Ако имаш нужда от някакъв личен опит, само личен опит, подчертавам, не съвет, мисля, че ще го получиш. Но всичко е индивидуално. След второто ми раждане, знам, че ключово е да знаеш как да дишаш, определено това знание даде разлика в двете ми раждания.

Мнението беше редактирано от karfi4ka на 27.01.21 19:25.

На мен ми помогна (поне така ме посъветва приятелка от личен опит) много ходене месеците преди раждането, по час и повече на ден (само внимателно в леда, че с големия корем е нестабилно).  Добрата форма винаги е от полза. За дишането и самите напъни, акушерките много помагат. Твърдо съм ЗА естественото след 2 такива, второто беше по-леко като раждане.

Мнението беше редактирано от Пенка Александрова на 27.01.21 22:44.

Имаме план за твоята по-добра спортна форма!

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1