09.07.21
12:34
Здравейте, виждам че има доста колоездачи във форума и бих се радвал да споделят опит .
Купих нови колелета на двамата си сина. Големия до скоро караше BMX със спирачки с челюсти, а сега е с дискови. Новото на малкия също е с челюсти. И двете спират доста по- добре от дисковите и той не е щастлив ?
За да реша какво да правя имам няколко въпроса:
1. Има ли дискови спирачки с жило, които да спират като тези с челюстите? Ако има, препоръчайте ми. Идеята ми е да сменя на задната само машинката и диска.
2. Ако няма, кои хидравлични дискови спирачки спират добре и не струват колкото половината колело ?
Имам, чисто нова челюстна спирачка, която веднага мога да сложа отзад, но не ни устройва този вариант. Ако няма друг ще купя скъпа хидравлична.
Благодаря предварително !
Искаш ли да постигнеш мечтаната форма и трайно по-добро здраве?
Методът на BB-Team е модерният начин да изградиш здравословни навици, трайни резултати, увереност и контрол над здравето си с лична подкрепа и отчетност.
Научи как работим09.07.21
12:48
#1
Да, има дискови с жило, но ако колелото е ново може да изчакаш накладките да се напаснат добре на дисковете или да смениш накладките. Излишно е да казвам, че може да регулираш позицията на дръжката на спирачката. Аз карам с оригиналните хидравлични спирачки на моя GEANT, които вече са доста ретро, но спират добре и от време на време ги обезвъздушавам.
казано от Brown Bomber на 09.07.21, 12:48:
Да, има дискови с жило, но ако колелото е ново може да изчакаш накладките да се напаснат добре на дисковете или да смениш накладките. Излишно е да казвам, че може да регулираш позицията на дръжката на спирачката. Аз карам с оригиналните хидравлични спирачки на моя GEANT, които вече са доста ретро, но спират добре и от време на време ги обезвъздушавам.
Това е първото което направих. Натегнах и от жилото и врътката на машинката на диска. Колелото вече е на 10 дена и не вярвам, че напасването на накладките ще помогне вече. Според мен проблема е защото са китайски боклуци ?
09.07.21
13:30
#4
10 дни детско каране е малко, фабричните накладки на масовите велосипеди са твърди, изчакай месец и ще има разлика.
GEANT също е китайска марка, естествено има различни класове спирачки, но за детски велосипед е безсмислено да слагаш нещо скъпо, освен ако не искаш да си направиш кефа.
казано от Brown Bomber на 09.07.21, 13:30:
10 дни детско каране е малко, фабричните накладки на масовите велосипеди са твърди, изчакай месец и ще има разлика.
GEANT също е китайска марка, естествено има различни класове спирачки, но за детски велосипед е безсмислено да слагаш нещо скъпо, освен ако не искаш да си направиш кефа.
Да разбирам ли, че ако купя меки/скъпи накладки може да се оправи ?
09.07.21
13:40
#6
Да разбирам ли, че нещата при теб трябва да се случат на момента? ? Изчакай още малко.
казано от Nev на 09.07.21, 13:11:
Колелото вече е на 10 дена и не вярвам, че напасването на накладките ще помогне вече.
Еми то зависи колко е спирано с него по-скоро, само от стареене няма да се оправи, но трябва да е карано (и спирано) много активно за 10 дни да да се изтъркат калодките до толкова че да улегнат ако не са били ОК още като са ги поставяли.
казано от Nev на 09.07.21, 13:11:
Според мен проблема е защото са китайски боклуци ?
Уви, това е и моето подозрение. Принципно, хирдавличните спират много по-добре от тези с жило, а тези с жило вече зависи от няколко фактора дали ще спират по-добре или по-зле от нормални Ви-брейкс (предполагам че на тях им викаш “с челюсти”). Ако тези с челюстите са среден или нагоре клас, а дисковите с жило са нисък, най-нормалното нещо е първите да спират по-добре от вторите. Какво можеш да направиш ли? Да закараш колелото на сервиз и да се оплачеш че не спират и да поискаш да ти ги регулират, или да ти сменят калодките, или в краен случай - да сменят целите спирачки, евентуално дискове и т.н. сложна и скъпа операция.
казано от Димо на 09.07.21, 14:35:
казано от Nev на 09.07.21, 13:11:
Колелото вече е на 10 дена и не вярвам, че напасването на накладките ще помогне вече.
Еми то зависи колко е спирано с него по-скоро, само от стареене няма да се оправи, но трябва да е карано (и спирано) много активно за 10 дни да да се изтъркат калодките до толкова че да улегнат ако не са били ОК още като са ги поставяли.
казано от Nev на 09.07.21, 13:11:
Според мен проблема е защото са китайски боклуци ?
Уви, това е и моето подозрение. Принципно, хирдавличните спират много по-добре от тези с жило, а тези с жило вече зависи от няколко фактора дали ще спират по-добре или по-зле от нормални Ви-брейкс (предполагам че на тях им викаш “с челюсти”). Ако тези с челюстите са среден или нагоре клас, а дисковите с жило са нисък, най-нормалното нещо е първите да спират по-добре от вторите. Какво можеш да направиш ли? Да закараш колелото на сервиз и да се оплачеш че не спират и да поискаш да ти ги регулират, или да ти сменят калодките, или в краен случай - да сменят целите спирачки, евентуално дискове и т.н. сложна и скъпа операция.
Моето колело, е марково, но го купих втора ръка като дойдох в Англия и още нямах кола ? Спирачките бяха дискови- хидравлични, но задната беше развалена и аз я смених с някаква от Амазон с жило ? Виждам разликата между предната и задната и затова подозирам, че никакви настройки няма да я оправят тази на детето.
То колелото има година гаранция ама “спира” е много разтегливо понятие ? Според магазинера ще спира и за себе си той ще е прав, защото то си спира ама за 10 метра вместо за 5 ?
И тук идва въпроса кой е ниския и високия клас дискови, че да взема нещо по средата примерно. Моята задната беше с много хубави ревюта в Амазон, ама явно те са имали други критерии за “спира” ? Колелото е на 6 години и още чакам да улегнат калотките, че да почне да спира ?
Мнението беше редактирано от Nev на 09.07.21 14:54.
Аз затова казах да отидеш на сервиз, щото ще те консултират. Хубавите хидравлични струват колкото едно нормално колело, което не е оферта за на детето колелото дето ще си джитка до училище и в парка с него.
Вече за тея с жилото, ако държиш ти да купиш и смениш - ориентирай се по цената може би. Конкретен модел не мога да кажа. Виж най-евтините и най-скъпите, махаш първите и последните 5 и взимаш медиан или среда и купуваш.
Както казах, има и други фактори дали ще спира добре дисковата с жило. Огледай дали не прави някъде много остър завой жилото по пътя до спирачката. Или дали някъде има “хлабава” отсечка от цялото жило - да не е фиксирано добре за рамката външния кожух и ти като дърпаш с лоста за спирачката, той да придърпва кожуха и да не предава това дърпане на калодките. Всяко от тези много рязко влошава спирането на всички спирачки с жило - били те дискови или с челюсти.
Виж също дали не е омаслен самият диск или калодките също. И това се е случвало, макар и по-често на хидравличните (щото там си има масло, което лесно да се разлива).
Ако имаш опция, подсигури задните спирачки да спират, в реалния свят те са отговорни за 3/4 от спирането на колелото.
казано от Димо на 09.07.21, 14:57:
Ако имаш опция, подсигури задните спирачки да спират, в реалния свят те са отговорни за 3/4 от спирането на колелото.
Аз мисля, че е точно обратното.
Навремето (ех одъртях :D) като карах по-активно (горско, но все пак), практиката беше по-мощната спирачка да се слага отпред, и до ден днешен колелото седи с по-хубавата спирачка с по-големия диск отпред. Ако по-силната спирачка е отзад, реално само блокира гумата и си се носи, докато предната по-трудно поднася (my 2 cents)
Също така, това е моята по-хубава спирачка, може да свърши работа на Нев, накладки са сменяни веднъж, механична е и още си кове (вече 10 години сигурно станаха)
Мнението беше редактирано от Ivan на 09.07.21 15:07.
казано от Ivan на 09.07.21, 15:04:
казано от Димо на 09.07.21, 14:57:
Ако имаш опция, подсигури задните спирачки да спират, в реалния свят те са отговорни за 3/4 от спирането на колелото.
Аз мисля, че е точно обратното.
Навремето (ех одъртях :D) като карах по-активно (горско, но все пак), практиката беше по-мощната спирачка да се слага отпред, и до ден днешен колелото седи с по-хубавата спирачка с по-големия диск отпред. Ако по-силната спирачка е отзад, реално само блокира гумата и си се носи, докато предната по-трудно поднася (my 2 cents)
За мтб, даунхил и изобщо каране в пресечен терен - да, точно така е, (тя и физиката така казва, щото тежестта отива основно върху предната гума и прави много п-добро сцепление) но в града на право и с по-висока скорост основно намаляш и спираш със задната, щото ще направиш кълбо пред кормилото иначе ако много ти зацепи предната. Пак натискаш и двата лоста, но задната повече.
казано от Ivan на 09.07.21, 15:04:
Също така, това е моята по-хубава спирачка, може да свърши работа на Нев, накладки са сменяни веднъж, механична е и още си кове (вече 10 години сигурно станаха)
Точно това ми трябваше ? Някой да сподели мнение от негова спирачка, която спира. Цената също е съвсем прилична. Благодаря!
Все пак, днес имам час в сервиза да го погледнат първо.
В планината незнам как е, но моите и двамата са се пребивали от предна спирачка. Сега и двамата ги е страх дори да я докоснат. Опитвам се да им обясня, че и тя е важна, но се ползва внимателно, но на този етап не я ползват.
Мнението беше редактирано от Nev на 09.07.21 15:25.
09.07.21
15:44
#14
Дъщеря ми е на 5 и кара без помощни отскоро. Има малко 16 цолово колело с в-брейк и я уча да спира с двете спирачки, защото придоби смелост и започна да се засилва. Понякога отлепва задната гума при спиране, но все още не е имало драми. И с мотор и колело винаги спирам с предната и само балансирам със задната.
09.07.21
15:58
#16
Стискам я дотолкова, че да не ми потъва твърде много и да не ми блокира предницата.
Аха, аз пък правя обратното - натискам до долу задната и вече с предната спирам дотолкова, че да не направя салто напред.
казано от Brown Bomber на 09.07.21, 15:44:
Дъщеря ми е на 5 и кара без помощни отскоро. Има малко 16 цолово колело с в-брейк и я уча да спира с двете спирачки, защото придоби смелост и започна да се засилва. Понякога отлепва задната гума при спиране, но все още не е имало драми. И с мотор и колело винаги спирам с предната и само балансирам със задната.
Зависи с какъв тип мотор си ! За чопър държи задна за пистов държи предна .
09.07.21
16:10
#19
Карал съм само пистови и шосейни мотори.
Тогава защо и на чопърите слагат голяма дискова спирачка отпред и малка отзад?
09.07.21
16:10
#20
Мен ме е страх като видя някое по-дълго спускане с Магурите, вие тук за какви неща спорите :D
казано от Димо на 09.07.21, 16:05:
Аха, аз пък правя обратното - натискам до долу задната и вече с предната спирам дотолкова, че да не направя салто напред.
И аз така. Задната до край, предната по- леко и ако вече зора е голям и предната до край и се кръстиш ?
09.07.21
16:20
#22
Сигурно се кръстиш наум ?, че ако пускаш едната ръка пак ще спираш само с едната спирачка.
казано от Brown Bomber на 09.07.21, 16:10:
Тогава защо и на чопърите слагат голяма дискова спирачка отпред и малка отзад?
Както казах, от чисто физична гледна точка, предната гума спира много повече от задната, защото много повече тегло или де да знам как да го кажа участва там и съответно триенето е повече. Ако си направиш един експеримент - караш със 100 и натиснеш само задната и видиш за колко метра ще спреш до нула и после само с предната го повториш експеримента, съотношението сигурно ще е 2:1 в полза на предната. Но в реалния свят, особено за неопитни байкъри или деца, ако си се насвяткал и приложиш повече от необходимото усилие с предната спирачка ще направиш салто. Също и ако трябва да намалиш завивайки, по-добре е да намалиш със задната спирачка за да не се сурнеш по земята ако предната гума ти е почти блокирала опитвайки се да завие.
казано от Nev на 09.07.21, 16:15:
казано от Димо на 09.07.21, 16:05:
Аха, аз пък правя обратното - натискам до долу задната и вече с предната спирам дотолкова, че да не направя салто напред.
И аз така. Задната до край, предната по- леко и ако вече зора е голям и предната до край и се кръстиш ?
Може да си помогнеш да не излетиш над кормилото ако ти се наложи да спреш наистина много рязко и се налага да ползваш цялата спирачна сила на предната спирачка, като леко отпуснеш тялото - съответно и центъра не тежестта - назад и надолу на седалката, снишиш се колкото можеш с тялото, изпънеш ръцете напред максимално и да ги стегнеш - да се опиташ да направиш корав диагонал и да отдалечиш точката на завъртане от предната ос на колелото.
09.07.21
16:27
#25
Значи тук освен опитни пиячи и опитни ебачи се намира и по някой неопитен карач.
09.07.21
16:28
#26
казано от Димо на 09.07.21, 16:22:
Както казах, от чисто физична гледна точка, предната гума спира много повече от задната, защото много повече тегло или де да знам как да го кажа участва там и съответно триенето е повече.
Така е, по същата причина коня е пред каруцата, не зад нея.
А Бомбър, изобщо възможно ли е да направиш салто с мотора? Там пак зависи къв ти е мотора, но съотношението между човека и превозното средство и центъра на тежестта са доста по-различни. При моето колело имаме 20 кила колело и на него качен 5-6 пъти по-тежък ездач. Докато зависи от мотора, но може да е и 2 и 5 пъти по-тежък мотора от ездача и това приближава центъра на тежестта до земята и съответно центростремителни или квито са там сили много по-трудно могат да преобърнат комплекта.
От друга страна пък там и скоростите са много по-големи, та не знам.
Аз никога не съм карал мотор и само мога да си представям.
Димо,най-близкия ми приятел има нова Апреля....твърди ,че е много лесно с този мотор да направиш предно салто...даже ходи на някакви карания,където от фирмата ги учили,как да не го постигат тоя ефект.
Вие сте карали с по-хубави спирачки, аз с най-обикновени на колело и да ви кажа, там въпроса е че трудно може да се прибиеш напред, понеже не зацепват така мощно. Аз също натискам по навик задната повече без да мисля , а предната по-контролирано. Обаче със задна на лек страничен наклон и мокро директно излиташ и това съм пробвал, както и вие де, за асфалт говоря. Едно време като карахме балканчетата, имаше и предна спирачка, но тя се късаше бързо и никога не се ремонтираше, затова че само на контра и си спомням тогава каква пързалка беше само с контрата :)
09.07.21
18:49
#30
Като ти потъне предницата ти олеква задницата и мотора губи сцепление и падаш. Като ти блокира предната гума става същото каквото и ако ти блокира задната гума - мотора става неуправляем и падаш.
Имам една по-тежка катастрофа с мотора. На кръстовище с неработеща светофарна уредба и движейки се на главен път се врязах в автомобил. Като видях, че ударът е неизбежен стиснах предна и задна спирачка докрай и в последния момент блокираха и започнах да се пързалям настрани и го ударих под ъгъл във вратите.
Направи първата стъпка към твоята цел.
Попълни анкетата и наш консултант ще се свърже с теб, за да научиш и обсъдите как нашият метод ще е от полза за теб и целите ти.
Научи повече