06.02.14
10:44
Искам да изразя възмущението си от високите цени на хранителните добавки на българския пазар. Цените са почти 3-4 пъти по високи от тези в САЩ, което е абсурдно като вземем предвид и разликата в стандарта на живот между двете страни. Доставката на продукти от някои онлайн магазини в САЩ до БГ излиза точно 4 долара. С развитието на глобализацията и транспортните услуги скоро много магазини ще предлагат евтина доставка до ЕС и просто на нашите магазини на хранителни добавки, им е спукана работата, ако не си намалят надутите цени.
Аз лично купувам продукти на Now Foods директно от онлайн магазини в САЩ. Излиза ми двойно по-евтино, дори и от Healthstore, които са им официален представител.
Като заключение и като икономист мога да кажа, че тая работа няма да продължи дълго и нашите компании сериозно трябва да преосмислят ценовата си политика.
Поздрави.
Темата беше редактирана от Imam Ime на 06.02.14 10:46.
06.02.14
10:51
#2
А задължени ли сме да купуваме само и единствено от България?
Не мрънкам, когато една цена не ми е приятна... просто не купувам.
Точно като икономист, би трябвало да знаеш какво е пазарно равновесие. БГ магазините, не са от вчера, което значи че имат клиенти въпреки цените.
06.02.14
11:02
#4
Новото мото на автора трябва да е “Като се знам какъв икономист съм, ме е страх да отида на лекар” :D :D :D
казано от Sarfaa на 06.02.14, 10:57:
Точно като икономист, би трябвало да знаеш какво е пазарно равновесие. БГ магазините, не са от вчера, което значи че имат клиенти въпреки цените.
Имат клиенти, защото имаме ценова нееластичност и информационна асиметрия, ако ме разбираш какво ти говоря. Точно и поради тая причина има и пазарно равновесие, което обаче ще се запази единствено краткосрочно или средносрочно. В дългосрочен план клиентите ще търсят по-изгодни решения за осъществяне на покупки.
казано от CarnalK на 06.02.14, 10:46:
Ако беше кадърен икономист щеше да знаеш защо цените са такива.
Може и да съм некадърен икономист, но със сигурност пазарувам по-евтино от теб.
казано от Imam Ime на 06.02.14, 11:28:
казано от CarnalK на 06.02.14, 10:46:
Ако беше кадърен икономист щеше да знаеш защо цените са такива.
Може и да съм некадърен икономист, но със сигурност пазарувам по-евтино от теб.
На твое място не бих бил толкова сигурен :D
казано от Imam Ime на 06.02.14, 11:28:
казано от CarnalK на 06.02.14, 10:46:
Ако беше кадърен икономист щеше да знаеш защо цените са такива.
Може и да съм некадърен икономист, но със сигурност пазарувам по-евтино от теб.
Твоята “сигурност” се базира на няколко неизвестни. Наука не се прави така. Особено наука, която борави с математика, каквато е икономиката.
Не ми трябва трион, за да си нарежа доматите за салата ;)
А ти като един икономист, защо не започнеш да предлагаш добавки на по-ниски цени?
Имаш знания, намерил си пазарна ниша, имаш несъкрушим аргумент за покупка - ниска цена на същия продукт...
Давай! Прави пари!
Мнението беше редактирано от CarnalK на 06.02.14 14:08.
казано от CarnalK на 06.02.14, 13:36:
казано от Imam Ime на 06.02.14, 11:28:
казано от CarnalK на 06.02.14, 10:46:
Ако беше кадърен икономист щеше да знаеш защо цените са такива.
Може и да съм некадърен икономист, но със сигурност пазарувам по-евтино от теб.
Твоята “сигурност” се базира на няколко неизвестни. Наука не се прави така. Особено наука, която борави с математика, каквато е икономиката.
Не ми трябва трион, за да си нарежа доматите за салата ;)А ти като един икономист, защо не започнеш да предлагаш добавки на по-ниски цени?
Имаш знания, намерил си пазарна ниша, имаш несъкрушим аргумент за покупка - ниска цена на същия продукт...
Давай! Прави пари!
Няма нужда. Пазарът след време ще го направи това вместо мен. ;)
Мнението беше редактирано от Imam Ime на 06.02.14 15:37.
Ето една картинка от букварчето за първо отделение икономика. Няма нужда от повече обяснения.
П. П. Адам Смит сега се върти в гроба като вентилатор!
П. П. П. Тя пък икономиката щото е една точна наука, та чак се е разточила!
П. П. П. П. В тази връзка и аз съм икономист по образование, така че мога да си се бъзикам, колкото си искам!
06.02.14
17:04
#12
казано от Imam Ime на 06.02.14, 11:19:
...защото имаме ценова нееластичност и информационна асиметрия...
Напротив цените са си еластични - има разлики до 30-40%. Асиметрията си я има и при други продуктови категории - облекло например и пак от десет години насам промяна няма. Причината по-скоро е, че сме малък пазар и търгуваните обеми са под минималната стойност за да се промени структурата на предлагането.
казано от Solomon Kane на 06.02.14, 17:04:
казано от Imam Ime на 06.02.14, 11:19:
...защото имаме ценова нееластичност и информационна асиметрия...
Напротив цените са си еластични - има разлики до 30-40%. Асиметрията си я има и при други продуктови категории - облекло например и пак от десет години насам промяна няма. Причината по-скоро е, че сме малък пазар и търгуваните обеми са под минималната стойност за да се промени структурата на предлагането.
На практика това се отнася за всяка област на търговията. Просто сме малка държава и пазар. Необходимо е да бъдем по “конкретизирани” и “изобретателни” - като Швейцария, Япония, Дубай и т.н. - mission impossible!
казано от Solomon Kane на 06.02.14, 17:04:
Напротив цените са си еластични - има разлики до 30-40%.
Всички цени, на каквито и да са стоки, са еластични спрямо търсенето. Аз ти говоря за “ценова нееластичност на търсенето”. Прави разлика.
Асиметрията си я има и при други продуктови категории - облекло например и пак от десет години насам промяна няма. Причината по-скоро е, че сме малък пазар и търгуваните обеми са под минималната стойност за да се промени структурата на предлагането.
Напълно съм съгласен. Нашите фирми са прекалено малки, какъвто е и пазарът, в сравнение с чуждестранните и не могат да реализират т.нар “икономия от мащаба”, което би им позволило да оптимизират разходите си и съответно да намалят цените. Само че в началото на темата отбелязах, че с развитието на глобализацията и с намаляване на цените на транспортните услуги, конкуренцията постоянно ще се засилва. Това ще доведе неизбежно до промяна в структурата на предлагането на местния пазар, въпреки че той е малък. Ще навлезнат нови и по-големи играчи. Пример за такава чуждестранна фирма акула - е iHerb. Други по-слаби на международния пазар - Vitacost, Swanson, въпреки че последните имат и търговски представители. Не исках да им правя реклама, но хайде...