Kолоездене за новаци

28.06.14
21:48

планирам да ходя с велосипед на работа
съвсем начинаеща съм, в смисъл бъдеща колоездачка, още не съм започнала
трябва ми съвет
живея извън града, до офиса ми са 23 км шосе, 5-6 км терен баири в това число
какъв  велосипед да си взема и колко време ще ми отнема ?
реално ли е за час - час и половина да взимам разстоянието ?

Carbohydrate

28.06.14
22:27

И аз почнах да карам от скоро. До сега съм минал 500 км. Карам по 50 км веднъж седмично. И забелязах, че на равен и хоризонтален път можеш да поддържаш прилична скорост от 34 км/ч, но има ли малко нагорнище, скороста пада до 20 км/ч някъде. Трябва да покараш, за да разбереш, как ще е. Според мен е трудно всеки ден да отиваш и да се връщащ. Това са доста километри и може и да ти е много уморително, а те чака и работа. Можеш да ходиш не всеки ден с колелото обаче ;), а когато имаш желание. Що се касае до избор на велосипед, то зависи от терена. Ако е само шосе, то е хубаво да е шосеен бегач. Той е с тънки гуми. Ако имаш и пресечена местност, но хубав и утъпкан път, пак става за него. Гадното е, че гумите могат да се пукат по-често от другите, които са по-дебели. Аз не съм спец и не мога да ти дам съвет за велосипеда. Успех с начинанието!
П.П. С колело много добре се свалят килограми и то мазнини(изчистване). По-хубаво е от бягането и по-полезно!

Мнението беше редактирано от Carbohydrate на 28.06.14 22:33.

29.06.14
13:42

По-вероятно ще ти трябват между час и половина-два. Според мен за начинаещ 60 км/ден е убийствено много за ежедневно каране и за разстояние, което да се вземе на два пъти в разстояние на няколко часа.

Теди Илиева

29.06.14
15:10

И аз мисля, че за начинаещ е доста разстоянието от 2х23км всеки ден. На твое място бих си взела едно планинско втора употреба за проба. Има предложения за под 200лв.

За да добиеш представа - на мен отиване и връщане до работата с колелото ми е към 16км. В едната посока го взимам за 40 мин, защото се налага тук там спиране по светофари, пешеходци и т.н.  Пресичам центъра - от ж.к.Сухата река до ж.к.Сердика. Въпреки, че съм електрифицирана се уморявам доста от самото движение и постоянното внимаване по пътя. Д-то също се натъртва неприятно. Най-висока скорост развивам като минавам подлеза на Подуяне по нанадолнището - 32км/ч. Това ми се струва доста висока скорост за колело, опасно си е. Най-често движа с около 20-22км/ч на прави асфалтирани отсечки, като все още разчитам на допълнителната тяга от двигателя. Като стигна в работата се налага преобличане, защото си има сериозно усилие и се изпотявам. Без батерията не бих се навила да взимам тези 16км ежедневно, 5 пъти седмично.

За извънградско ще трябва да си облечена със светлоотразителна жилетка. Трябват ти предна и задна светлина, други светлоотразяващи също няма да навредят, както и тромба вместо звънец. Доста полезна информация има тук: http://velobg.org/

Мнението беше редактирано от Теди Илиева на 29.06.14 15:12.

29.06.14
16:40

Щерката е  5 годишна, кара колело от няколко месеца, без проблеми минаваме разстояние от 18 км. когато излизаме да караме през уикендите. Навремето, аз без проблем съм правил пробези от близо 200км. за един ден, изцяло по пресечен терен из родопите. Така че за едни много, за други малко, въпрос на усещане и физическа подготовка. Още имам висящ бас, че в рамките на 24 часа ще взема разстоянието Бургас-Смолян, от който не съм се отказал.

казано от ina-ina на 28.06.14, 21:48:

реално ли е за час - час и половина да взимам разстоянието ?

Два часа вероятно ще ти отнеме в едната посока. Ще ти е необходимо доста време за адаптация и ако тръгнеш без подготовка, гарантирам че връщането няма да е със велосипеда. :D

Мнението беше редактирано от Valdis на 29.06.14 16:46.

29.06.14
17:05

Проблема не е във взимането на разстоянието, ами в това, че въпросното лице възнамерява да ходи на работа всеки ден до там.
- Ще трябва време и адаптация придружени с малко упоритост първия месец
- Ще трябва да се съобразяваш с това ,че едни 3 часа ще преминават във въпросното мероприятие за отиване и връщане. Мен лично това ми е проблем, тъй като съм несериозник, който редовно закъснява за работа, забравя ключове, не знае кой ден е и etc. фактори.
- Би било добре да имаш душ на работа, тъй като предвид сезона и обвързаността с физическа активност няма как да не се поизпотиш и това да не направи впечатление на колегите ти
- Ще ти трябва хубава седалка, тъй като системното триене върху дупето и бедрата ти може и да не ти се отрази добре.

Няма нищо лошо в това да си купиш качествен велосипед, който някой да ти приведе в изправност и да е втора употреба. Ако питаш мен просто превид това, че си дама гледай да е лек...толкоз. Ако успееш ти стискам ръката. Аз от години ходя на работа с велосипед (от време на време и с мотор, когато много се успя) и също мога да се похваля с завидни пробези, като валдис от 230 км(след които съм леш), ала те далеч не са тема на разговор, тъй като ти възнамеряваш да го правиш почти всеки ден ...предполагам.

Желая успех !

Мнението беше редактирано от Strelok91 на 29.06.14 17:06.

AG

29.06.14
18:38

Това си е доста каране. Получи редица добри съвети. Но не си купувай някакво колело за 200 лева, защото е доста трудно да си намериш читаво евтино колело на старо. Виж за 350 можеш да си купиш нов маунтин байк, който е приличен. Ако аз щях да го карам това разстояние щях да взема шосейка.

29.06.14
19:24

благодаря на всички за съветите :) точно това е, което ми трябваше да знам на първо време :)
правя сметка първо да покарам седмица - 10тина дни да посвикна и после да се пусна да ходя на работа
аз така или иначе прекарвам по над час в едната посока в драгаскане по маршрутки и автобуси, много по-добре е същото време да го използвам да тренирам :)

Теди Илиева

03.05.15
00:01

Събуждам темата, защото добих малко повече опит при пътуване с колело на работа в града. Миналата година карах цяло лято и есен. От април 2015 г. пак съм на колела. Надявам се, който попадне тук да му е от полза, или който иска също да сподели нещо полезно от своя опит за начинаещите.

Адаптацията чисто силово при мен се преодолява след седмица-две упорство. При по-добре физически подготвени може и по-малко. Въпреки това не препоръчвам каране на колело след тренировка за крака :). След адаптацията започва да се отделя внимание на истински важните неща, а те са: маршрута, тежестта на раницата и това да си видим за шофьорите.

За маршрута: поради липса на велоалеи по моя маршрут, избирам паркове и асфалтирани пътища, на които обичайно шофьорите не развиват висока скорост, дори това да ми удължава малко пробега. Където мога се качвам и на тротоари - обикновено в ранните часове преди да се разщъкат пешеходците. Първоначално бях твърдо против, но си промених мнението и загърбвам закона, защото живота ми е мил. На пешеходна пътека винаги слизам от колелото. Често се възползвам от предимствата за пешеходците и се превръщам в такъв, особено при пресичане на тежки кръстовища.

За видимостта:  може като мен да си облечете раницата в светлоотразителна жилетка. Също така, като карате по улицата не минавайте плътно до паркиралите автомобили, а винаги на една отворена врата разстояние. Всъщност най-добре си припомнете малко закона за движение по пътищата от гледна точка на велосипедистите и прегледайте, макар и набързо този доста изчерпателен материал..

За тежестта на раницата: ограничете до най-необходимото. Аз нося дрехи за преобличане, приготвена храна от вкъщи, а когато нося вода тя е не повече от 0,5л. Винаги можете да си купите повече вода на път, във фитнеса или на работа. Колкото е по-лек товара, толкова по-добре за гърба и за приятното кормуване. Аз в офиса държа сако, обувки и малко козметика, другото облекло нося. И помнете, че най-добрия приятел на офис служителя след кормуване са мокрите кърпички :).
Сега се оглеждам за раници с проветрение за гърба, че миналия велосезон загинах. Ако пък ви се наложи да мъкнете повечко багаж обмислете варианта за дисаги.

За извънредните ситуации:
1. Пукане на гума: да чукна на дърво не ми се е случвало до сега. Случи ли се, има измъкване- колелото ми се сгъва и става като ръчен багаж за градския транспорт. Ако пък бързам - събира се в багажник на такси. При стандартни велосипеди ще трябва да носите резервна гума/лепенка и инструменти, което отново предполага да внимавате с товаренето и с маршрута.
2. Атмосферни условия: понеже много ми харесва да карам колело не ме е страх да покарам и при слаб дъжд. Проблем е единствено ако навява в очите, иначе не е драма, защото нося дъждобран.
3. Падане: мокра кърпичка със спирт и лепенка
4. При всичко останало: носете си малко пари в брой и зареден телефон :)

Добрата подготовка е гаранция за по-безопасното придвижване и за истински доброто прекарване, защото велосипедът в крайна сметка си е удоволствие!

Мнението беше редактирано от Теди Илиева на 03.05.15 01:15.

03.05.15
19:25

Теди, хубаво обобщение!

Искам да обърна внимание на нещо. Аз лично като шофьор с доста стаж в София много се дразня на велосипедисти, които си мислят, че съм длъжен да им давам предимство на пешеходна пътека, ако не са слезли от колелото. Е, не съм!

Теди Илиева

03.05.15
19:30

Боби, аз като шофирах мразех велосипедистите. Сега като карам колело мразя шофьорите..... Като водата и олиото са двете категории. Няма угодия!

back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1