Здравейте,
какво да ви кажа... радвам се, че темата влезе в доста по-интересни граници и в момента цари интелигентният тон и конструктивната мисъл/критика. Сега дебатът е доста по-добър и на по-високо ниво.
Няма какво да добавя към вашите мнения, напълно съм съгласен и подкрепям. Абсолютно е, че в Бг има липса на корпоративна култура (по-скоро наблюдава се мислене на “дребно”, бизнес на дребно, печлбица на дребно, да избутаме месеца, няма план, стратегия). Следователно, ако ти си горе-долу, значи и бизнесът ти ще е горе-долу.
Джим, за стартиращите бизнеси и аз го знам: 9 от 10 се провалят в първите 5 години, а другите 9 от 10-те оцелели се провалят през втрите пет(това прави 1 на 100 май, не съм мн добре с математиката).... и това е в световен мащаб, не у нас.... у нас, какво да говорим, трудно е. Според мен друг, доста по-малък, но не маловажен проблем са тромавата администрация и бюрокращината, но нека не ни служат за оправдание
Поздрави
21.08.08
21:01
#82
Съмнява ме ,че тия неща ги знаете от часовете по икономика в училище :lol:
22.08.08
10:27
#83
колега ДЗВЕР,реголация=точни и ясни правила спазващи се от всички в бранша и разбира се държавен и дори браншови орган който да следи за това. Ако някой не спазва правилата да е аут от бизнеса!И така ако някой реши да инвестира в фитнес зала да е наясно със всичко!
Бро спазвайки добрия тон искам да ти кажа че ти просто хвърляш някакво общо инфо в пространството от което не виждам да има кой знае каква полза.
Да рабира се че има консултанти - по същество маркетолози, брандинг специалисти и др. и то съм убеден че са много добри(мисля че и ти си много добър в областа в която ратотиш) само че все още не са достатъчно(въобще) подготвени за нашия бранш и това е съвсем естествено и нормално и причината за това е че бранша ни до сега е нямал достатъчно голям DEMAND за такива специалисти и тяхната услуга и за това просто ги няма.
Относно DATA-та мога да кажа че БФКФ и НСИ( с малки изключения) не са местата от където човек може да ползва полезно инфо и това не се отнася само за БГ но и цял свят, причината е че не им е това работата!
Истинската ДАТА се събира от създадени, пряко свързани и работещи за бранша организации, като в нашия случай това се отнася за инфо което би било полезно на собстевниците на фитнес зали, най-общо казано за подобряването на фитнес услугата!Подобно инфо няма как да дойде от БФКФ и НСИ.
Такива организации в БГ все още няма защото бизнеса досега е бил на такова ниво че е нямал нужда от създаването на такива. навярно скоро ще има.....? Но дори и да няма скоро това няма да е чак толкова фатално, защото рано или късно IHRSA/FIA ще започне да анализира и нашата страна и ще излиза с ДАТА.
Такава организаци в света е IHRSA/FIA( за европа). Тази организация прави много задълбочени анализи на бизнеса както в US(от около 30години) така и в Европа и Азия. Всяка година излиза много интересно и полезно инфо за бранша.
Напълно съм съгласен с теб че ..Не се чака ДАТА.... Датата сама нема да доде....но категорично не мога да се съглася с това: Никъде по света нема изсипана и готова дата за пазарЯ, па фирмите само да цицат и да блажат
нека да ти дам един пример за инфо: в fitness club business-sa има едни такива основни нещица които се наричат:
PENETRATION RATE и да речем още едно като RETENTION RATE.
PENETRATION RATE - ( най-общо казано) означава колко процента от населението на дадена държава членува в фитнес клубове.
за US например е 14%....знаят се тези проценти и за всичките страни от ЕС + на Русия(3%).
RETENTION/ATTRITION RATE-а пък е (най-общо казано) колко дълго един мембър на твоя клуб остава член на клуба ти. Има формули с които се определят тези неща. Високият RETENTION RATE на даден клуб ни показва че клуба предлага добра услуга и успява за дълго да задържи членовете си, ниският RETENTION RATE обратно, лоша услуга мембъра отива в друг клуб!
нещата са много по-интересни когато се видят в цифри.
Това е един пример за ДАТА.........т.е ако си знаеш R RATE-та и виждаш че пада какво правиш......анализираш, пипаш тук и там оправяш нещата, вдигаш го и продължаваш на пред..................ако обаче не си знаеш R RATE-та какво става тогава......ами нищо....просто нищо не се случва, продължаваш до момента в който някой отвори зала близо до теб, дръпни ти мембърите и те остави out of business!
Някой случайно да знае PENETRATION RATE-на БГ? А някой собсвеник случайно да си знае годишния RETENTION/ATTRITION RATE?
А това е една много малка част от това което трябва да знаем.
Защото ако един чужд инвеститор( не ком. перач на кинти а истински про) реши един ден да инвестира в бранша първите две неща за което ще попита ще са: колко ви е PENETRATION RATE-а и как е организиран бизнеса (регулация, какви са правилата на играта)? ............БФКФ и НСИ.........NO WAY!
та затова написах че ДАТА и Регулацията са двете основни неща които много ни липсват за сега.
22.08.08
11:08
#84
Добре де, а има ли бранш, който да си има собствени законови правила и надзираващ орган?
Аз не мисля, че това е безспорният фактор за успеха на някой бранш. Напиример нещо, много характерно за любимата ти Америка: Транснационалните корпорации, особено финансовите успешно унищожиха всички регулиращи органи, вкл. тея към ООН и сега са мноо добре и не са оплакват :cheese: Нито от липса на регулация, макар че им липсва регулация, нито от липса на информация, макар че не всек изнае как стаа офшоркътъ нъ Бъхамити.
Вярвам намекът е ясен.
Ако не е: тая регулация, дето я гониш, е нож с две или повече остриета за бизнеса.
Хеле пък в България.
Даже другата , дето аз си я мислех, за мен е по - достоверна и приемлива като желание отколкото таз.
БТВ. понеже си фен на англосаксоноамериканската школа: какво т иговори понятието “бариери за навлизане в отрасъла”. Как го виждаш тоя отрасъл и колко мислиш че ще съществува, ако има орган с изпринтирани на джамовете му процедури, по които фирми от кол и въже могат да се лепнат и да се занимават със фитнес?
————————————————————
Пределно добре ми е ясно, че НСИ и БФКФ нема да ти сипят нектар и амброзия, но те са безспорната изходна точка.
Ти ако търсиш информация за пазара отде би започнал? Аз оттам. Не ми се вярва ти да тръгнеш тепърва да създаваш организация - информатор.
Ако някоя организация може да следи и води статистика за бранша, тя ще е БФКФ. Още много време. Ако чакаш европейската си незнам коя лига да основе централен клон в Каспичан, туй нема да се случи в близките години, а не се ли случи, големата юропеиън организейщън ако получава информация за пазара, ще е от някой.
Много... идеалистично си представяш нещата.
Информацията за индустрията в България се взима от индустриалната камара, но която всъщност това не й е основна задача.
Информация за търговията с автомобили се прави от съюза на вносителите на автомобили, койт овсъщност се занимава с внос на автомобили.
Смяташ ли че фитнесът е по - крупен бранш от тия двата та да му правят специален орган?
Или може би мислиш, че UMCA скоро ша регистрира клонове в Бг и нейни сътрудници ще укнат да броят посетителите по залите?
Аз мисля, че не. Мисля, че и при него тази функция няма да създаде специален орган, а ще се осъществява от съществуващият: БФКФ.
Ако БФКФ не го прави(тук имам малки съмнения, може да не го прави за всеки, че си гледат бизнеса ми е ясно, но определено не са тъпи), то ще почне да го прави.
Струва ми се, че проблемът е в това, че бъркаш пазара в Германия с българския пазар. И че въобще много бъркаш нашия пазар с чуждите пазари.
При 10 потребителя хлябът може да е 50 лв. При 10 милиона потребителя може и 20 стинки да им се виждат много. Силата на заинтересованите групи е друга, парите са други, даже и производствените разходи са други.
Същото е, само дето не говорим за хляб, а за информация.
И, както го нарече ти на няколко пъти, регулация.
—————————————————-
Сега, стреляш ме с некви ужасяващи понятия.
Например страхотният “степен на проникване на пазара”.
Елементарен груб статистически показател, който показва какъв е делът на клиентите на даден пазар и евентуално с предположение - какъв би могъл да бъде.
Това си е баш обща информация, ко ми кажеш, че някоя фирма крепи бизнеса си на това в Щатите... Нема да повярвам.
На, аз ше ти кажа примерно - В София процентът на проникване на пазара е 5%, действай.... :) 50% от трениращите остават такива поне една година. Хай да видим ся.
Кажи каква информация се търси и дай да видим как да се намери. Не ми се вярва общата статистическа информация да е тва на което крепиш бизнеса си. Това са общи приказки... Груби данни. Помагат да стряскаш персонала при нисък оборот. Кажи какво се търси и дай да го търсим. Хора има за всичко.
Поздрави!
Мнението беше редактирано от Стефан Симеонов на 22.08.08 11:14.
24.08.08
17:17
#85
Стефчо виж бате какво искам да те попитам. Понеже виждам че пишеш вещо по много и най-различни теми Моля те напиши ми областите/темите в които наистина си добре подготвен за полезни дискусии! Иначе само си губим времето в безсмислени спорове с което сваляме и нивото на форума!
24.08.08
17:40
#86
Ти контролен орган ли си или си се регистрирал тук за да вдигнеш нивото на форума?
Имаш повече изтрити, откокото приети постове в тоя форум поради нарушение на правилата, обиди и други подобни, важи и за себеподобните ти представители тук с пълна сила, даже последно от тебе разбрах, че мои колеги са ти трили постовете... Освен мен и Митко.
Не знам какво говориш и какво изискваш тогава. Какво сваляне, какво качване. Какви компетенции?
Много се надявах, че нещо си се променил или поне си решил да пишеш тук като нормален човек.
Защо се напъваш за безмислени дискусии да те питам тогава? Ти ако сам не можеш да се спреш да пишеш в такива теми, аз мога. Това ли трябва да направя?
24.08.08
18:57
#87
Стефчо в този форум съм писал много много преди теб, което лесно може да се докаже.
Аз не съм контролен орган но работя в тази индустрия, пука ми за тази индустрия и съм постигнал нещо в тази индустрия и смея да твърдя че има теми по които мога да пиша така че да бъда полезен на някой!
Та за това те помолих да ни кажеш кои са твоите силни области/теми ....силови тренировки ли, хранене ли, мениджмент на фитнес клубове ли, суплименти ли, пишеш за красотите на България ...може би туризма ....къде си?
Нека да го знаем за да знаем по коя тема може да се водят смислени дебати с теб.......а не безсмислени спорове и губене на време....ако пък няма така стой на страна, чети, ичи се, питай и тогава пиши.
25.08.08
05:01
#88
Ако пак същите ценни неща, каквито гледаме тук си писал, и ти да си го написал форума, файда няма.
И ... сигурно, като гледам новоназначеният ти ник и похвалното поведение, нищо чудно да си имал и стари никове, дето да са били наритани.
Що се отнася до мен, моят принос за форума е ясен много отдавна, добър, лош, но не си ти тоя дето ще го оценява.
Темата се изчерпа. Дотук.
Щом е безмислена, нека е безмислена.
Но няма постоянно да се наказват теми заради нечие поведение.