Относно официалните вносители в България

03.03.09
13:24

Много ми е интересно каква е процедурата да речем примерно както си има официални вносители на много марки примерно Scivation,Optimum,Universal и много други.Правата са дадени на 1 фирма за цялата страна,а  когато други търговци внасят паралелно продукти от тези марки и ги продават на цени по-ниски или даже на същите - какво става тогава? носят ли те някаква наказателна отговорност за паралелният внос? И как официалните вносители са спокойни за марките които представляват.Ще се радвам на отговор ;)

03.03.09
19:25

От официален до ексклузивен представител има огромна разлика.
Ако един дистрибутор е ексклузивен представител и има договр за това със съответната фирма може да има претенции към други вносители или разпространители на същия продукт. Ако няма такъв договор - нищо не пречи на други фирми да продават съответния продукт. Стига да си е платил мито (ако е извън ЕС), ДДС - ако не е платен във страната от която се внася. А вече ако се разпространяват с комерсиална цел е нужно да се плати данък печалба (или съответно патент)

Ако нещо съм пропуснал, моля да ме коригирате

Да, фитбой ти го каза.
Обикновенно “изключителността при внос” (т.е. да ти дадат определен регион или държава само на тебе) е удоволствие, което се дава трудно и което е свързано с определени изисквания за продажбите, корпоративната идентичност, видът на търговските обекти и пр. много по - сериозни от тези на обикновен дилър. Там е по - скоро на принципа на франчайзинга и нерядко се иска вносителят да внесе едри суми ежегодно само заради тези права.

Така че табелките “официален вносител”, “основен вносител” “оторизиран вносител” са си по - скоро зарибявка.
Значение и смисъл по - различно от останалите биха имали само - както fitboy каза - ексклузивен или изключителен вносител.

Поздрави!

04.03.09
10:25

Благодаря и на 2ма ви за отговорите,но все пак остава въпросът какви са процедурите когато се прави паралелен внос и как един официален или ексклузивен вносител си защитава правата на пазара ?

По съдебен път. Бидейки изключителен представител имаш съответните документи за това. Завеждаш дело срещу този който внася паралелно и спечелването му би трябвало да е формалност. Но тук в България не знам дали е съвсем така.

Значи, ако съществува “ексклузивен вносител”, това означава, че производителят Е СКЛЮЧИЛ ДОГОВОР С ВНОСИТЕЛЯ САМО НА НЕГО ДА ПРЕДОСТАВЯ ПОДУКЦИЯ ЗА ПРОДАЖБА В РЕГИОНА.
Това означава, че нарушението всъщност би могло да дойде и от производителя и всъщност най - често идва оттам.

Дали производителят е в правото си, зависи от договора за представителство.
Той най - често:
1. Е срочен и ако срокът му е изтекъл само подновяване спасява представителя. Няма ли подновен договор, няма изключителен представител.
2. Съдържа ясни клаузи за изпълнение - продажби, корпоративна идентичност, оборот, цени, надценки, комисионни,процедури и др. Неизпълнението на някоя от тях от страна на вносителя също е в състояние да прекрати договора моменталически.

В случай, че никой НЯМА ДОГОВОР за изключителност на представителството просто понятието вносител е празно понятие.
Всеки клиент, който може да си купи продукти, да ги донесе и да ги продаде в България, на практика Е ВНОСИТЕЛ.
Единствено корпорацията може да сложи някакви изисквания в кои градове да оперира вносителят, колко вносителя да има за страната и прочие.
Но повечето фирми за добавки ми се струва че не сме им приоритетен регион и просто не са се занимавали да ни “парцелират” чак толкова подробно, оставили са си нещата на самотек.

Дано това отговаря на въпроса ти. Макар че не виждам защо всъщност питаш.

04.03.09
13:04

Много благодаря за отговора.Има причина да питам,защото ми се струва парлама малко работата с нашите родни “официални и ексклузивни” вносители,които според мен ценообразуват ИЗЦЯЛО по тяхна преценка.Имам интерес към някои марки,които все още ги няма на бг пазара и мога да получа точно ЕКСКЛУЗИВНИ права за страната.затова проверявам предварително работите.Също така разбира се ще трябва и да говоря с адвокат,за доуточняване.

04.03.09
14:16

Когато се сблъскаш с всички процедури и детайли около вноса ще разбереш защо ситуацията не може да бъде по различна. И тогава ще видиш, че не е чак толкова лесно и че цените се формират от обстоятелствата на пазара, а не от това на кой какво му харесва :)

То и при изключително представителство вносителят пак участва в ценообразуването. Нема как съвсем да го елиминират. Водят се преговори обикновенно на какви цени да се продава. А не е изключено и производителят да остави на дилъра решението за крайната цена - стига да прави оборот.

Значи, виж сега. Цената на стоката, на която една фирма, която реално функционира е съвкупност от следните две неща:
1. Доходът от нея надхвърля разходите на фирмата(принцип на покриване на разходите).
2. Потребителите биха я платили достатъчно брой пъти, за да се акумулира доход(пазарно равновесие на цената).

Тук вече идва момента за оптимален доход.
Наистина, възможно е сваляйки цената една фирма да направи голям пазарен дял, който да й позволи да печели повече, въпреки ниската цена.
Друга пък може да печели още повече от много малък брой продажби, но с голяма надценка - т.е. с минимум усилия.

Вече ти ще преценяваш. Коя стратегия е добра за теб и коя - вървежна.
Моят съвет към теб обаче е: в един бизнес, не залагай само и единствено на цената. Да, цената е конкурентно предимство. Но едно от многото. Може и да успееш с цената, може и не. Защо не?
Ами например клиентите не са чували за теб. Нямаш достатъчно налични количества да покриеш търсенето. Нямаш склад, а следователно и голям наличен асортимент - продаваш само няколко от много продукти. Нямаш транспортни канали да си стигнеш до потребителите...
А всичките тея пречки са пари.
И каот изхарчиш тея пари, цената ти вече ще е друга.
Така че обмисли внимателно. Ниската доставна цена е много добро начало, но все още само начало.

Поздрави и успех.

ПП. Ексклузивните права ги отстоявай пред производителя. Искай ясно записано в договора, че само ти представляваш марката за страната. Това вече ти развързва ръцете.
Макар че в тоя бизнес това не означва кой знае какво и на практика не можеш да спреш хората, дето си поръчват по Интернет и препродават... Но поне можеш да искаш по - сериозна отстъпка, която да постави конкурентите в неблагоприятна позиция.

Мнението беше редактирано от Стефан Симеонов на 04.03.09 15:56.

04.03.09
18:42

Ето това беше информацията която исках да намеря! Благодаря ти за изчерпателнят отговор! Ще информирам повече като се раздвижат нещата!

Моля вече за постове само по темата.
Последният личен коментар на FitCity беше изтрит.

За:
1. Заяждане с модератор.
2. Излишен спам.
3. Никаква връзка с темата, само подклаждане на евтини интрижки.

Мнението беше редактирано от Стефан Симеонов на 05.03.09 19:04.

back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1