Не е много по вашия спор, но да споделя. Вчера си кисна в задръстване около 5-те кюфтета (кьошета) и паралелно се движехме с една А8-ца (старите), на която прозорецът и бе спуснат наполовина. Обърнах й внимание, защото нещо ми дразнеше периферното зрение, а именно треперенето на стъклото от вибрациите - дизел. Започнах да се заглеждам и на следващото кръстовище БМВ 3-ка със същите вибрации по стъклото. И само този факт е достатъчен да ме подразни :). Както и да е, аз самият съм пред покупка на нов автомобил и с интерес следя спора ви, защото имам някакви колебания дали да не е дизел.
Е вибрирането зависи от много фактори, я тампони ДВГ, я демферна шайба и т.н.
Ако всичко е наред няма да има такива проблеми.А една чисто нова кола била тя и дизел ......мърка та мърка :D
17.04.09
13:12
#243
Тя и бензин да е пак може да има тази вибрация,
ако е на ниски обороти, но определено е имало проблем в колата.
17.04.09
13:13
#244
Дизелът е много по шумен и тресящ. Факт.
И няма как да е друго яче, при условие, че примерно буталата и чарковете му са двойно по - тежки. И запалването му е самовъзпламеняване от налягане, а не изчислен от компютъра момент на изпреварване на впръскването от дюзите.
Разните тампони и кори на двигателите са палиативно лечение за новите автомобили. Дизелът винаги свършва с тракане и тропане.
Въобще, идеята на дизела е в годините, когато Германия е изолирана и няма внос на бензин, да се използват странни съставки, като гориво от въглища, фъстъчено масло и олио. Идеята е ефективен и евтин заменител на бензиновият двигател, а не откриване на топлата вода, другари :) Основното предимство и това, коеот е наложило дизела е, че за него ен е непременно необходимо петролно находище. Въртящият момент, ниските обороти и намаленият разход пък са го наложили в товарното.
Поздрави!
ДЗВЕР, приятелю, ти определено не си седял/стоял до НОВ дизелов автомобил, особено японски !
С това мисля да приключа спора бензин VS дизел.
С болшинството сме на едно мнение и това ми е достатъчно.
17.04.09
13:23
#246
казано от emzo на 17.04.09, 13:20:
ДЗВЕР, приятелю, ти определено не си седял/стоял до НОВ дизелов автомобил, особено японски !
С това мисля да приключа спора бензин VS дизел.
С болшинството сме на едно мнение и това ми е достатъчно.
И аз съм на това мнения. Не съм кой знае какъв фен на дизела,
но определено колегата не е стоял/карал нов дизел.
Да отиде да се качи на едно А4 2.0TDI и ако разбере отвътре,
че е запалено, го черпя една доза Syntha 6 ; )
17.04.09
13:25
#247
казано от emzo на 17.04.09, 13:20:
ДЗВЕР, приятелю, ти определено не си седял/стоял до НОВ дизелов автомобил, особено японски !
С това мисля да приключа спора бензин VS дизел.
Щом казваш.
Всъщност тука може би колегата Франко(съдя по брат му) бих признал за по - навътре с новите коли... Повечето от останалите, включително ти - предполагам сте ги виждали на улицата :) Не споря, може да има и още някой от професията...
Освен нас... Нали, аз не съм техничар, но си имам груба предства за какво ти говоря приятелю.
Новият дизелов автомобил естествено има амнайсе броя тампони, шумоизолация на купето и кора на двигателя... Ама...
Това не го прави нито по - безшумен, нито по - издържлив от бензиновия двигател.
А, тея екстри за съжаление не са вечни. Ех, да бяха...
И най често баш дизелите пълнят сервизите. Дори и нови.
Мнението беше редактирано от Стефан Симеонов на 17.04.09 13:26.
казано от emzo на 17.04.09, 13:20:
ДЗВЕР, приятелю, ти определено не си седял/стоял до НОВ дизелов автомобил, особено японски !..
Не знам за Стефчо, но много от вас явно не са и виждали НОВ бензинов автомобил, особено японски!
казано от Александър Кацарски на 14.04.09, 16:42:
... по-бързо ускорение и какво ли още не. ...
:lol: Не е истина сектантството до какви висоти е стигнало.
Може би е време някои да се запитатат защо товарните и селскостопанските машини са дизели, а истиските състезателни коли и мотори - бензини. Преди някой за пореден път да е посочил Льо Ман за пример, по-добре да погледне правилника и регламента преди това, за да разбере защото дизелите са наравно, че и даже бият последните години ;) .
А с цената на пропан-бутана у нас на дизелът му се изчерпват предимствата при леките коли ;) .
Мнението беше редактирано от Чукундур на 17.04.09 14:14.
17.04.09
14:47
#250
казано от D3BEP на 17.04.09, 10:54:
казано от Траян Атанасов на 17.04.09, 09:01:
Еми незнам,казах 5.5/100 като максимум за пасата.Не мисля,че за 2т кола гори много.
Абе баш максимум.
Всяка кола харчи на първо място толкова колкото я настъпваш. Да ти покажа ли как ше я кача над 10 или нема нужда :)
Килата на пасат 1,9 мисля, че са 1800.Ок, спирам спора. Щом искате, нека дизела е по - добър. Ние станахме по - зле и от автофорум.
Просто ми се иска все пак да помогнем на колегата който пита за кола реално, и темата да се върне в нормалното обсъждане.
1980кг пише в талона :) Ако става въпрос разхода може и 14 да стигне.Според твоята логика, в мобиле не трябва да пишат колко гори колата,защото има разлика с колко я караш.
17.04.09
14:49
#251
казано от Finish First на 17.04.09, 13:23:
казано от emzo на 17.04.09, 13:20:
ДЗВЕР, приятелю, ти определено не си седял/стоял до НОВ дизелов автомобил, особено японски !
С това мисля да приключа спора бензин VS дизел.
С болшинството сме на едно мнение и това ми е достатъчно.И аз съм на това мнения. Не съм кой знае какъв фен на дизела,
но определено колегата не е стоял/карал нов дизел.
Да отиде да се качи на едно А4 2.0TDI и ако разбере отвътре,
че е запалено, го черпя една доза Syntha 6 ; )
Да дойде да види моето ;)
Тука след време да не се появи женски пост “А ти защо ме излъ`га, че Cayenne-а е твой” :D
17.04.09
16:59
#253
Не,ще се получи “С мазерати или със голф единичка” :D
Мнението беше редактирано от Траян Атанасов на 17.04.09 16:59.
казано от QcK на 17.04.09, 14:33:
А за био дизела какво ще кажете?
Причинява повече вреда на околното среда, отколкото полза...изисква големи площи за отглеждане, съхранява се трудно и скапва двигателите...Иначе, като идея, добре...Скоро ще го месят с нормалната нафта 1:10…Някаква европейска директива.
17.04.09
18:59
#255
казано от Траян Атанасов на 17.04.09, 14:49:
казано от Finish First на 17.04.09, 13:23:
казано от emzo на 17.04.09, 13:20:
ДЗВЕР, приятелю, ти определено не си седял/стоял до НОВ дизелов автомобил, особено японски !
С това мисля да приключа спора бензин VS дизел.
С болшинството сме на едно мнение и това ми е достатъчно.И аз съм на това мнения. Не съм кой знае какъв фен на дизела,
но определено колегата не е стоял/карал нов дизел.
Да отиде да се качи на едно А4 2.0TDI и ако разбере отвътре,
че е запалено, го черпя една доза Syntha 6 ; )Да дойде да види моето ;)
Нема де да съм виждал такава кола, сериозен съм.
Паля колата и тръгвам да видя твоята, че тва ми се случва веднъж в живота. Да видя и аз кола като хората.
На яйцето новия модел. В7 ли си, В6 ли... де да те знам.
Достатъчно нов, за да се среща вече и по дизелите куатро, че преди немаше.
Много мощни са дизелите за куатро понеже и иима опасност от големата тяга предната и задната ос да се разделят и да скършат колата.
Обаче тоя проблем е преодолен с АБС плюса на по - новите модели!
Както и да е пичове.
Да живее дизела!
Дизела е по - велик от бензина!
Дизела е най- великия въобще, по - голем от бензина, по - добър от керосина!
Сега доволни ли сте?
Мнението беше редактирано от Стефан Симеонов на 17.04.09 19:02.
Докато не подмениш бензиновата баварка с дизелова Дачия, въобще не се прави, че си разбрал за дизелите! :-P
17.04.09
19:34
#257
казано от С7АЛК3Р на 17.04.09, 19:25:
Докато не подмениш бензиновата баварка с дизелова Дачия, въобще не се прави, че си разбрал за дизелите! :-P
Разменям БМВ 318 към 130 коня за дача логан, употребявана 1,5 dci 65 коня!
Доплащане от моя страна!
Знам, че обявате не е за тука и се извинявам!
Моля само за сериозни оферти....
ПП. Мисля, че тая тема върви към бастисване.
Можем да спрем да спорим :P
А който не е писал в темата - да пише, но да се съобразява със заглавието.
17.04.09
21:20
#262
казано от D3BEP на 17.04.09, 18:59:
казано от Траян Атанасов на 17.04.09, 14:49:
казано от Finish First на 17.04.09, 13:23:
казано от emzo на 17.04.09, 13:20:
ДЗВЕР, приятелю, ти определено не си седял/стоял до НОВ дизелов автомобил, особено японски !
С това мисля да приключа спора бензин VS дизел.
С болшинството сме на едно мнение и това ми е достатъчно.И аз съм на това мнения. Не съм кой знае какъв фен на дизела,
но определено колегата не е стоял/карал нов дизел.
Да отиде да се качи на едно А4 2.0TDI и ако разбере отвътре,
че е запалено, го черпя една доза Syntha 6 ; )Да дойде да види моето ;)
Нема де да съм виждал такава кола, сериозен съм.
Паля колата и тръгвам да видя твоята, че тва ми се случва веднъж в живота. Да видя и аз кола като хората.
На яйцето новия модел. В7 ли си, В6 ли... де да те знам.Достатъчно нов, за да се среща вече и по дизелите куатро, че преди немаше.
Много мощни са дизелите за куатро понеже и иима опасност от големата тяга предната и задната ос да се разделят и да скършат колата.
Обаче тоя проблем е преодолен с АБС плюса на по - новите модели!Както и да е пичове.
Да живее дизела!
Дизела е по - велик от бензина!
Дизела е най- великия въобще, по - голем от бензина, по - добър от керосина!Сега доволни ли сте?
Усещам ирония.Защо тия нерви? И какви Яйца,какви кокосови орехи?
17.04.09
22:12
#263
казано от Стоянчо на 17.04.09, 20:29:
Фред Флинстоун гориво, ще направя е*ати краката! :lol:
Купи си колело, в Холандия отдавна са разбрали, че това е най-бързия превоз. Или пък скутерче - цяла Италия е залята с некви костюмирани на скутери, пък и ще ти харчи 2/100 ;)
казано от Стоянчо на 17.04.09, 20:20:
Добре де, последно дизел ли да избера или бензин? :lol:
Към каква марка си се ориентирал? Ако е настаро, бензин + газов инжекцион, освен ако офертата не е мноооого добра за дизела. Спорът тук е за новите дизели. Старите си имат недостатъци...Макар, че ако старата ми дизелова Джета имаже климатик и възд. възглавници, бих я карал до откат. Шумна, вибрираща, икономична, непретенциозна и ужасяващо здрава. Преди това карах Голф бензин, същата работа, но газта го скапа горкия!
18.04.09
05:00
#265
Незнам като цяло темата е “Каква кола карате?” а тя прерастна в спор между дизел и бензин чудя се как не са се намесили феновете на голф с Пернишка регистрация и АГУ :). (това в кръга на шегата). Аз карах едно Рено Меганче харесваше ми чисто дизелче (избрах дизел по причина далеч от тези които сте описали :) ), само че в една жестока катастрофа при която трябваше да съм мъртъв колата стана на консерва и вече го нямам. Прибрах застраховката взех си една Лагуна с CDI мотор 2000 година ....ама нещо не ми хареса колата не заради двигателя разбира се аз съм обречен да карам дизели до края на дните си ( с изключение на служебните ни коли) . Сега се отървам от нея но ...по най неподходящия начин. Следващото което ще си купя ще е или Ауди или Мерцедес макар и сто годишни ..Като служебни коли карам няколко вида Форд Диеста, Ситроен Саксо, Рено Канго, Рено Меган, Товарен Форд и дори Автовишка Хюндай Бонго :). Всъшност тук до няколко месеца ще се сблъскам с този проблем каква кола да си взема дизел, за малко парички и бих се радвал да ми помогнете с избора.
(моля някой да не счете мнението ми за спам, то си е по темата обяснявам какви коли съм карал карам и ще карам)
18.04.09
05:39
#266
казано от Иван Шишманов на 18.04.09, 05:00:
Всъшност тук до няколко месеца ще се сблъскам с този проблем каква кола да си взема дизел, за малко парички и бих се радвал да ми помогнете с избора.
(моля някой да не счете мнението ми за спам, то си е по темата обяснявам какви коли съм карал карам и ще карам)
Иване,
И на тебе ше задам същия въпрос, който задавах досега.
1. Колко горе долу малки парички?
2. Как ще я ползваш - в смисъл ще я товариш ли, семеен ли , с гадже ли, с приятели ли.
3. Как ще я караш - градско, извънградско и какви километри смяташ да въртиш.
4. Вече некви предпочитания ако имаш... Марка, цвят, фасон - дали купе, дали хечбек, дали комби или джип...
Тва са ти ключовите въпроси :)
Само с дизела много малко ни помагаш, дизел имат всички производители :)
Кажи и ще ти кажем, всъщност според мен ти трябва да си отговориш на тея въпроси преди да си купиш кола.
Като ти гледам моделите досега, бих те сложил некъде между 190Д и С180 - не знам къде ще се класираш според парите, но по - добре ти кажи, ние да ти кажем.
Ако някой (пак) ти отговаря просто така, все едно не ти отговаря.
Мнението беше редактирано от Стефан Симеонов на 18.04.09 05:40.
18.04.09
06:02
#267
1. 5500-6000 лева
2. Семейство нямам няма и да имам скоро, по скоро ми трябва да пъркам напред назад както сам, така и с приятели пък защо не и с гадже, возя се с който се качи.За товарене най много ако ходя на почивка с багажи разни или с компоти от село хих :)
3.На предните им навъртах като за лично ползване на година между 15 000 и 20 000 . През седмицата градско на работа по заведения, събота и неделя извънградско, и дори извън държавно.
4. Държа да не е комби по скоро ще е някоя двувратка отколкото комби, тотално се отказах от Рена Пежа и тем подобни боклуци искам кола сериозна изработка, а не сякаш правена от разни дечица с час по трудово. Като цвят модел незнам може би тези изброени от теб, или Б4 то и за тези пари не е голям избора. Имам много приятели голфаджии с разни дизелови мотори къде с помпа дюза къде с ТДИ, не са лоши.
Мнението беше редактирано от Иван Шишманов на 18.04.09 06:04.
казано от biggggy на 17.04.09, 22:37:
казано от Стоянчо на 17.04.09, 20:20:
Добре де, последно дизел ли да избера или бензин? :lol:
Към каква марка си се ориентирал? Ако е настаро, бензин + газов инжекцион, освен ако офертата не е мноооого добра за дизела. Спорът тук е за новите дизели. Старите си имат недостатъци...Макар, че ако старата ми дизелова Джета имаже климатик и възд. възглавници, бих я карал до откат. Шумна, вибрираща, икономична, непретенциозна и ужасяващо здрава. Преди това карах Голф бензин, същата работа, но газта го скапа горкия!
Принципно се избазиках с този въпрос след целия спор.
Но реално се оглеждам за кола. Колебая се дали да енова или на старо. Патил съм си от кола на старо, за съжаление съм си патил и от нова кола. Ако е на старо ще дам 20-25хил. Ако е нова максимум 50. Цените на колите падат, а и ще падат още, така, че все още дебна. Модели, които ми допадат:
1.Ситроен Ц5 (нов)
2.Октавия 4х4 (нов)
3.Ауди А4 след 2001г. (стар) - тук 100% ще заложа на бензин
4.Субару импреза (нов)
5.Тойота Авенсис (нов или стар)
5.Сузуки Витара (нов)
Мнението беше редактирано от Стоянчо на 18.04.09 07:37.
18.04.09
07:53
#269
Само за Витара-та ще те предупредя, че градско не пада под 12, а извънградско минеш ли 120км/ч не ти харчи по-малко от 10 ... За 20-25хил от Англия (да,точно така, десен волан) можеш да се върнеш с адски добър автомобил - бмв 3та серия след 2004та, мерцедес clk или Е класа пак към 2005та и а6-ца горе-долу същата година и още много, за които дори не се сещам. Жалко единствено, че лирата скочи с над 10 стотинки за последните 20 дена а при 12 000 лири (примерно) сам си прави сметката.. От тия, на които си се спрял Ситроена само искам да спомена, че е адски красив, прилича страшно много на бмв-тата особено отзад ако го погледнеш.
18.04.09
07:59
#270
Аз каква Алфа да си купя ? :) 156 2.0 TS или 2.4 TDI
18.04.09
09:59
#272
казано от emzo на 18.04.09, 09:52:
Ах ти, провокатор гаден :)
btw Алфа нямат TDI двигател ....
Грешка JTD :)
Та..?
казано от Александър Кацарски на 18.04.09, 07:53:
От тия, на които си се спрял Ситроена само искам да спомена, че е адски красив, прилича страшно много на бмв-тата особено отзад ако го погледнеш.
Да, краднали са леко дизайна. Калниците също са раздути по подобие на БМВ :)
Новия С5 не е със сфери нали ?
Грешка според мен, страхотна возия имаха по-старите С5ици.
18.04.09
11:18
#276
казано от Иван Шишманов на 18.04.09, 06:02:
1. 5500-6000 лева
2. Семейство нямам няма и да имам скоро, по скоро ми трябва да пъркам напред назад както сам, така и с приятели пък защо не и с гадже, возя се с който се качи.За товарене най много ако ходя на почивка с багажи разни или с компоти от село хих :)
3.На предните им навъртах като за лично ползване на година между 15 000 и 20 000 . През седмицата градско на работа по заведения, събота и неделя извънградско, и дори извън държавно.
4. Държа да не е комби по скоро ще е някоя двувратка отколкото комби, тотално се отказах от Рена Пежа и тем подобни боклуци искам кола сериозна изработка, а не сякаш правена от разни дечица с час по трудово. Като цвят модел незнам може би тези изброени от теб, или Б4 то и за тези пари не е голям избора. Имам много приятели голфаджии с разни дизелови мотори къде с помпа дюза къде с ТДИ, не са лоши.
Дам... Щом нямаш семейство и изгледи бате, за ефект пред гаджорите може да вземеш една цедка - купе, по - новичка, или дори една W124 - ка купе - майката на Е класата... И двете не са толкоз малки отвътре. Купето просто си е друга фаца братле...
Само дето при купетата от тея години не знам де ще търсиш дизели...
Като човек, който много уважава мерцовете, ще ти кажа, че Мерц вече никога няма да сбъркат да направят 124-ка... Трябват им чудесни, а не перфектни коли, а тази беше именно такава. Просто им събаря и по - нови модели, а такъв канибализъм е недопустим....
Но тръгнеш ли за 124, трябва и много да внимаваш. Много са стари вече, пълно е с коптори и измамници, които злоупотребяват със славата й за да ти продадат проблемна кола за пари за нормална... А истинските 124-ки, те са на хора, които са истински фенове, те ще си ги държат, боядисват, тунинговат и ремонтират до последно...
Имам много близки впечатления от въпросната Б4-ка.... Ужасно надценена кола, знам 10, но една не знам, която да не е дала сериозни проблеми. И то моята се кара колкото 3-4 от тея, които знам заедно, и пак не биват.... Ауди е реален конкурент на мерцедес от 2-3 години, и то конкурент е силно казано, по - скоро са двигателни напъни+решетки, не се лъжи братче. Нема нищо, по което яйцето да доближава тройката или цедката.... Яйцето вече не бива, по - скоро си вземи едно бмв 318 тдс(или 325) Е36, ем ше е върволяк, ем още не е съвсем демоде, жените го харесват - моето жена ми го избра, а не се поддържа много скъпо.
Голфа(предполагам си говорим за тройка) не е лоша бюджетна количка и оди междуградско... Ама не е за тебе бате. Ти си голям човек, а в нея няма нищо тежко, нито в състава й, нито на вид... Не си те представям в такава кола. Мерца е далеч по - добра идея, дори и с две години по - стар. Имам приятел със 190 Д на 500 000 км + след основен. Верно, то си зависи от основния, ама колата е пушка, не харчи масло, не грее, върви си... Де такъв голф.
Тоя пробег дето ми го даваш означава, че поне на една - две седмици имаш и междуградско. И аз съм на 20 хилки годишно некъде. И мерца, и бмв-то харчат малко на междуградско и на магистралата не обичат да ги изпреварват, но на градско работата е съвсем друга. Тежки автомобили са, и харчат, особено докато загреят.
Но пък усещането е невероятно. И в мерц и в бмв като влезеш усещането е че нещо масивно и тежко се движи. В Ауди 80 и голф 3… Хич не е така.
Ако търсиш удоволствие от шофирането, Мерц или БМВ са твоята кола!
И все пак се издържат да ти кажа, не е невъзможно за издръжка. Освен това хубавото на това ,че вече са много е че лесно и евтино им се намират всякакви части и аксесоари.
18.04.09
11:45
#277
http://www.mobilen.bg/pcgi/main.cgi?topmenu=2&leftmenu=1&act=11239806218690968&f1=details
Горката тя :)
18.04.09
14:18
#278
казано от DiscoveryCold на 18.04.09, 11:45:
http://www.mobilen.bg/pcgi/main.cgi?topmenu=2&leftmenu=1&act=11239806218690968&f1=details
Горката тя :)
Не знам какво имаш предвид, ама страшно натокана госпожица, мен ако питаш. Сигурно само дажнтетата й могат да стъпят на хилядарка - не познавам много джантите по марка, ма тея като ги гледам... Леко дерната отпред вляво и май отзаде вдясно, ама това е елементарно. Иначе е супер класика в много добър вид... Гърнета, фарове, стопове, мигачи, затъмнени прозорци, хромирани лайсни, кожен салон, халогени, климатроник... Какво още искаш... Ел, че и газ с компютър и излъгана ламбда...
Подир жени не се обръщам, ама подир такава колица бих :) Даже новите Е и Ес класи не ме впечатляват толкова колкото едно бабе на тия години в такова състояние. Ако е здрава де. Кола, гледана с любов.
Иване, ко имаш парите.... Аз бих се замислил, още повече че може да свалиш някой лев заради драскотините и кризата....
Мнението беше редактирано от Стефан Симеонов на 18.04.09 14:20.
18.04.09
15:06
#279
казано от D3BEP на 18.04.09, 14:18:
казано от DiscoveryCold на 18.04.09, 11:45:
http://www.mobilen.bg/pcgi/main.cgi?topmenu=2&leftmenu=1&act=11239806218690968&f1=details
Горката тя :)Не знам какво имаш предвид, ама страшно натокана госпожица, мен ако питаш. Сигурно само дажнтетата й могат да стъпят на хилядарка - не познавам много джантите по марка, ма тея като ги гледам... Леко дерната отпред вляво и май отзаде вдясно, ама това е елементарно. Иначе е супер класика в много добър вид... Гърнета, фарове, стопове, мигачи, затъмнени прозорци, хромирани лайсни, кожен салон, халогени, климатроник... Какво още искаш... Ел, че и газ с компютър и излъгана ламбда...
Подир жени не се обръщам, ама подир такава колица бих :) Даже новите Е и Ес класи не ме впечатляват толкова колкото едно бабе на тия години в такова състояние. Ако е здрава де. Кола, гледана с любов.
Иване, ко имаш парите.... Аз бих се замислил, още повече че може да свалиш някой лев заради драскотините и кризата....
Горката тя, защото я продават :)
Личи си, че е на някой “ричи” който я е карал постоянно по сервизи и автомивки :P Много запазена ми се струва.
Според мен външния вид на автомобила малко или много показва и как са се грижили за него “inside” :)
Та... за тия пари, ако работех и можех да я изхраня... щеше да е моя!
Човека е направил 10-11 снимки това показва,че си я обича от което следва,че е пазил.