26-20=6 деца не обичат филми
26-18=8 деца не обичат книга
26-16=10 деца не обичат музика
6+8+10=24 общо 24 не обичат да правят нещо от трите
26-24=2 обичат и трите
Иначе да, с кръговете се решават такива задачи, но по мое време не си спомням да сме учили такива начини...а може и да съм забравила.
07.01.11
18:50
#82
казано от Boby_ на 07.01.11, 18:45:
Я да ви дам и аз една много приятна залъгалка:
Имате две лъжици - едната събира точно 3 милилитра, а другата - точно 5 милилитра. За дадена МНОГО специална рецепта за забъркване на страшно потентен анаболен разтвор по тайна рецепта са ви нужни ТОЧНО (ама точно) 4 милилитра вода. Операцията протича в кухнята, тоест имате чешма с неограничен запас вода. Не разполагате с никакви други начини за измерване на течности, освен с тези две лъжици. Как ще нагласите така нещата, че в по-голямата да ви останат точно 4 милилитра вода?
Пълня малката и я пресипвам в голямата - имам 3 мл. Пак пълня малката и досипвам голямата - в нея има 5 мл, в малката 1мл. Изсипвам голямата, пресипвам малката в нея и пълня отново малката. За последен път я изсипвам в голямата и се получават 4мл.
казано от Boby_ на 07.01.11, 18:45:
Я да ви дам и аз една много приятна залъгалка:
Имате две лъжици - едната събира точно 3 милилитра, а другата - точно 5 милилитра. За дадена МНОГО специална рецепта за забъркване на страшно потентен анаболен разтвор по тайна рецепта са ви нужни ТОЧНО (ама точно) 4 милилитра вода. Операцията протича в кухнята, тоест имате чешма с неограничен запас вода. Не разполагате с никакви други начини за измерване на течности, освен с тези две лъжици. Как ще нагласите така нещата, че в по-голямата да ви останат точно 4 милилитра вода?
Пълня тази от 3 и я изсипвам в тази от 5. Повтавям операцията - пълня тази от 3 и я изсипвам в тази от 5, където вече има 3мл. и в тази от ми остава 1мл. Изсипвам вече пълната лъжица от 5мл. и слагам в нея 1мл., останал в другата лъжица. Пълня празната лъжица от 3мл. и я добавям към 3-те мл. в лъжицата от 5мл. :)
07.01.11
18:54
#84
казано от Anelia на 07.01.11, 18:47:
26-20=6 деца не обичат филми
26-18=8 деца не обичат книга
26-16=10 деца не обичат музика
6+8+10=24 общо 24 не обичат да правят нещо от трите
26-24=2 обичат и трите
Иначе да, с кръговете се решават такива задачи, но по мое време не си спомням да сме учили такива начини...а може и да съм забравила.
Аз съм ги решавал по разни кръжоци и т.н. Явно сега децата са по-умни и ги учат в общия курс на обучение :)
пълним голямата и пресипваме в малката, так остават 2мл в първата. махаме съдържанието от 3мл на малката и пълним със съдържанието от голямата 5мл лъжица, в която има вече само 2мл. Пълним голямата лъжица и пресипваме в малката докато се напълни, тъй като в нея има 2мл тя може да побере само още 1мл, което автоматично означаве, че в първата лъжица от 5 ще останат 4мл...
ПП Малко оплетено го написах...
07.01.11
18:55
#86
Много кандидат успешни химици сме тука явно :D
Мнението беше редактирано от Мартин Томов на 07.01.11 18:56.
6+8+10=24 общо 24 не обичат да правят нещо от трите
Тук издиша логиката - не можеш да ги събереш току така. Може някои от тези 6 да са сред 8-те и съответно сред 10-те, които не обичат другите две неща, т. е. да събираш по два или три пъти едни и същи деца. :) Точно затова не може да се даде точен отговор.
казано от valerious на 07.01.11, 16:58:
Още една логическа:
На пристанище Варна спрял кораб. От него спуснали във водата въжена стълба, която има 24 стъпала. Разстоянието между стъпалата е 25 см. Най-долното стъпало опира до водата. При настъпване на прилива водата всеки час се покачва с 20 см.След колко часа водата ще покрие 3 стъпала от въжената стълба?
Верен отговор от Боби_ :)
казано от Boby_ на 07.01.11, 18:56:
6+8+10=24 общо 24 не обичат да правят нещо от трите
Тук издиша логиката - не можеш да ги събереш току така. Може някои от тези 6 да са сред 8-те и съответно сред 10-те, които не обичат другите две неща, т. е. да събираш по два или три пъти едни и същи деца. :) Точно затова не може да се даде точен отговор.
Мда, прав си. Потърсих решението на авторите:
Общо учениците гледащи анимационни филми, четящи книги и слушащи музика са 54. Класът е от 26 ученика. Ако всеки върши по 2 неща, броят им ще е 52, т.е. 2 ученика обичат и трите занимания
07.01.11
19:15
#90
То това пак е минималният брой.
В загадката за лъжичките не е опоменато дали има съд за събиране на течността.Ако има съд, слагаме в него 5мл вода, след което с лъжичката от 3 мл отнемаме течност, т.е. са ни останали 2 мл в съда(5-3=2).След това пак доливаме 5 мл вода и имаме вече 7 мл (5+2=7). Остана само с лъчжичката от 3мл да отнемем течност и да останат 4мл (7-3=4).
казано от Boby_ на 07.01.11, 18:21:
казано от petarr_85 на 07.01.11, 18:15:
22. Коя от следните пет думи най-малко прилича на останалите четри?
а) чаша;б) шапка;
в) пакет;
г) кана;
д) кофа;
Пакет - единственото, което няма отвор и дъно.
Аз тук си мисля,че самите думи трябва да се разглеждат а не значението им.
14. Ако разместите буквите в „ИЛКОБА” ще получите името на:
а) държава;
б) океан;
в) щат;
г) град;
д) животно;
24. Ако разместите буквите в „ТАЛКАТИН” ще получите името на:
а) държава;
б) океан;
в) река;
г) град;
д) животно;
казано от petarr_85 на 08.01.11, 14:11:
14. Ако разместите буквите в „ИЛКОБА” ще получите името на:
а) държава;
б) океан;
в) щат;
г) град;
д) животно;
Д) Кобила
казано от petarr_85 на 08.01.11, 14:13:
24. Ако разместите буквите в „ТАЛКАТИН” ще получите името на:
а) държава;б) океан;
в) река;
г) град;
д) животно;
Б) Атлантик
казано от petarr_85 на 08.01.11, 14:07:
казано от Boby_ на 07.01.11, 18:21:
казано от petarr_85 на 07.01.11, 18:15:
22. Коя от следните пет думи най-малко прилича на останалите четри?
а) чаша;б) шапка;
в) пакет;
г) кана;
д) кофа;
Пакет - единственото, което няма отвор и дъно.
Аз тук си мисля,че самите думи трябва да се разглеждат а не значението им.
?
17. Коя от следните пет думи прилича най-малко на останалите четри:
а) висшита;
б) даллас;
в) кантон;
г) бангор;
д) фресно;
Шапката е дреха, другите са предназначени за слагане на храни/течности и т.н.
08.01.11
17:10
#102
Петър, сигурен ли, че ще се паднат същите въпрои на теста? За този изпит трябва просто да се отпуснеш и да мислиш логически.Никой не може реши теста изцяло за времето, което са дали на изпита, а ако някой го направи се води, че е не е нормално.Съсредоточаваш се и пак се стремиш да отговориш на макс. и да събереш макс точки.И да питаш цяла България е все тая, най- много да се объркаш и пренавиеш повече.
казано от Boby_ на 07.01.11, 18:45:
Я да ви дам и аз една много приятна залъгалка:
Имате две лъжици - едната събира точно 3 милилитра, а другата - точно 5 милилитра. За дадена МНОГО специална рецепта за забъркване на страшно потентен таен анаболен разтвор са ви нужни ТОЧНО (ама точно) 4 милилитра вода. Операцията протича в кухнята, тоест имате чешма с неограничен запас вода. Не разполагате с никакви други начини за измерване на течности, освен с тези две лъжици. Как ще нагласите така нещата, че в по-голямата да ви останат точно 4 милилитра вода?
Слагам две лъжици от 5млл. в съда и после с другата лъжичка отгребвам два пъти (тоест махам 6млл. с двете загребвания с три-милилитровата лъжичка и остават четири милилитра в съда).
Мнението беше редактирано от ~ DN на 08.01.11 17:41.
казано от maximilian на 08.01.11, 17:10:
Петър, сигурен ли, че ще се паднат същите въпрои на теста? За този изпит трябва просто да се отпуснеш и да мислиш логически.Никой не може реши теста изцяло за времето, което са дали на изпита, а ако някой го направи се води, че е не е нормално.Съсредоточаваш се и пак се стремиш да отговориш на макс. и да събереш макс точки.И да питаш цяла България е все тая, най- много да се объркаш и пренавиеш повече.
Изпуснал съм въздуха и съм го дал по-спокойно,не мисля че ще се паднат тези въпроси.
казано от Boby_ на 07.01.11, 18:45:
Я да ви дам и аз една много приятна залъгалка:
Имате две лъжици - едната събира точно 3 милилитра, а другата - точно 5 милилитра. За дадена МНОГО специална рецепта за забъркване на страшно потентен таен анаболен разтвор са ви нужни ТОЧНО (ама точно) 4 милилитра вода. Операцията протича в кухнята, тоест имате чешма с неограничен запас вода. Не разполагате с никакви други начини за измерване на течности, освен с тези две лъжици. Как ще нагласите така нещата, че в по-голямата да ви останат точно 4 милилитра вода?
Ако не се лъжа седми клас имаше такава задача,самоче с епруветки 3л. и 5л.!!!!
09.01.11
00:04
#106
Имаше го и в Умирай Трудно 3. Беше въпрос на живот и смърт Брус Уилис да отговори правилно :D
Само не знам как решихте, че има и някакъв съд за пресипване, няколко пъти вече беше отговорено.
казано от Martin Tomov на 09.01.11, 00:04:
Само не знам как решихте, че има и някакъв съд за пресипване, няколко пъти вече беше отговорено.
В кухнята съм, все пак. В станиол от кутия цигари ще го пресипвам ако трябва.
09.01.11
00:25
#108
WTF ?! Никакви въпроси за интелигентност не са това. Колко му е да напълниш лъжицата от 5мл,да пресипеш 3 в лъжицата от 3 мл,остават ти 2,слагаш тия 2 милилитра и повтаряш процеса!
Ама аз разсъждавам като програмист,хаха. :)
Мнението беше редактирано от BusyMan на 09.01.11 00:26.
Стига уе, ти програмист ли ще ставаш...
И аз...в дойчланд
Че да не стане спам, и на мене ми дойде същото решение
09.01.11
00:33
#110
казано от Maynard на 09.01.11, 00:09:
казано от Martin Tomov на 09.01.11, 00:04:
Само не знам как решихте, че има и някакъв съд за пресипване, няколко пъти вече беше отговорено.
В кухнята съм, все пак. В станиол от кутия цигари ще го пресипвам ако трябва.
Задачата си има условие все пак. Иначе в моята кухня може да има и 4 милилитрова лъжица и да си спестя цялото пресипване.
Като има условие, ти прочете ли някъде да се казва, че не разполагам със съд? Тоя разтвор директно в устата ли си го правя, или трябва в нещо (ампула, епроветка) да го направя?
09.01.11
00:58
#112
Като ми се прииска да си губя времето в 1 сутринта с деца без друга работа, освен да ми разтягат локуми в опит да се правят на интересни, ще си продължим дискусията.
09.01.11
12:56
#115
Дай още някой въпрос. Даже и да не са само тези, които те затрудняват, на мен лично би ми било интересно.
Един по-лесен!
5. Иван е на 12 г. И е три пъти по-голям от брат си. На колко години ще бъде иван, когато стане 2 пъти по-голям от брат си?
а) 15;
б) 16;
в) 18;
г) 20;
д) 21
8. Иван е по-висок от Петър, а Никола е по-нисък от Иван. Кое от следните твърдения е най-точно?
а) Никола е по-висок от Петър;
б) Никола е по-нисък от Петър;
в) Никола и Петър са еднакво високи;
г) Петър е по-нисък от Никола;
д) Невъзможно е да се каже, кой е по-висок – Никола или Петър
09.01.11
14:22
#118
Невъзможно е да се каже, кой е по-висок - Никола или Петър.
16 на предния
Мнението беше редактирано от Георги Гайдов на 09.01.11 14:28.
На първата задача отговорът е б) - 16 години.
На втората задача отговорът е д) - не може да се определи кой от двамата е по-висок.
11. Цената на един продукт била намалена с 20% за продажба. С какъв процент трябва да се увеличи отново намаления продукт за да се продава пак на първоначалната цена?
а) 15%;
б) 25%;
в) 20%;
г) 30%;
д) 40%;