18.09.11
21:04
Здравейте, 8 клас съм и поенеже след 7-ми нямах достатъчно добър успех за да кандидатствам, и искам след 8 клас да се запиша в гимназия където да изучавам биология и медицина, за да може като я завърша да ида в такъв уневерситет и да имам бъдеще като лекар, но в каква гимназия трябва да вляза сега ?
18.09.11
21:18
#1
имам приятели които от езиковата гимназия отидоха да учат медицина, както и такива от биологическата паралелка на ПМГ не успяха. не мисля че има много общо. това което ти трябва за да учиш медицина е:
- силно желание
- от рано да почнеш да се подготвяш за изпитите(минимум 2 години)
- много пари за самото кандидатстване и още повече за самото учене.
Така е Цецо, но шанса да ти е по-лесно с подготовката е много по-добър ако си в биологична ( и химия ofc ) паралелка. Четенето няма да ти се размине, но ще те улесни значително ако профила ти е такъв. Друг е въпроса какъв акъл ще ти дойде след няколко години, но..от това никой не е застрахован. Аз завърших биология и химия и повечето ми съученици в момента са лекари и зъболекари.
Информирай се за добри гимназии с биологични паралелки и стягай цвичките за голямо зубрене. :)
Мнението беше редактирано от Moonray на 18.09.11 21:30.
18.09.11
22:16
#3
Научих че искало много учене за да станеш лекар, и се чудя за търговската гимназия със специалност бизнес и администрация, и после уневерситет, но какъв мога да стана по професия ?
19.09.11
02:52
#6
Ми, бях в биологична паралелка и в същото време езикова :] Ебати боклука... Една подготвителна година френски, после няма учител нито по френски, нито по английски... Учителите по биология и химия бяха много добри, но за нещастие, т.е. радвам се за нея, но не и за мен, че излезе по майчинство и така и не и се намери адекватен заместник... И все пак няколко от съучениците ми успяха да станат кой зъболекар, кой лекар, кой ветеринар, но те щяха да станат такива където и да бяха учили... Т.е. не учи в 40-то :]
Ако не друго стеснявам ти избора с една гимназия по-малко. Аз лично бях трети по успех в страната на приемния изпит по биология, там с няколко стотни по малко от единствените 2 шестици, намалено ми беше понеже пиша адски грозно, е да но по математика няма как да ми намалят за това и с 6 по математика, можех да вляза където си искам, но тогава бяха времена когато родителите решаваха... Та ако избора е само твой, когато намериш всички възможни варианти, защо просто не поразпиташ максимално много учещи и учили там, запознай се и с учителите предварително, помисли си дали искаш да учиш там. Например просто влез на няколко урока :]
П.П. Учителката ми по математика беше най-зле, е няма по комплексирана кучка от тази... Какво толкова че на някакво лапе му се отдава повече математиката от нея, вместо да се гордее, тя ми правеше проблеми че не ходех на училище преди 9 сутринта... Така и не можа да преживее че се налага да ми пише 6, не само без да ходя на уроци, а и без да си купувам учебници дори :] И аз какво да стана после освен прост хамалин, но ми писна и сега съм Приложна математика, после може и молекулярна биология, но докато запиша второ висше, то ти ще си завършил средното, така че чакам отзиви за биологията :]
Мнението беше редактирано от 110 на 19.09.11 02:53.
19.09.11
10:10
#7
Ми всички ми казаха, че ако уча биология и после много трудно ще стана лекар, математиката не ми върви, не че им трябва много но... ако искам да стана програмист на компютри на къде трябва да се насоча в кое у-ще/гимназия ?
19.09.11
10:21
#8
Приятелю, преди да се насочиш към каквато и да е гимназия, трябва да установиш сам за себе си какво ти е интересно. Да се лашкаш от медицина до програмиране е меко казано несериозно. Прецени какво ти е интересно, лично на теб... след което тръгни в тази посока.
19.09.11
14:07
#9
Братле ти не знаеш какво да правиш и къде да идеш пък медицина тръгваш да учиш.По принцип за твое улеснение се влиза в ПМГ по възможност профил Химия,защото Биологията е нищо друго освен сядане на задните ти части и четене на уроци,а докато при химията не е така.Но в ПМГ се влиза след 7 клас 8 клас имаш подготвителен само Английски математика български и тем подобни предмети.И ако искаш да влезеш след 8 клас ще трябва да държиш изпит по английски или зависи от езика на самата паралелка,което ти усложнява мисията.Истината е 9,10 и 11 клас.Просто през тези години ще трябва да си в ПМГ :) И помисли много добре дали го искаш,за да не стане така че след 2-3 химични уравнения и изясняване на генетичните процеси по биология да се чудиш изобщо за какво става въпрос.Един от колегите каза МНОГО ВОЛЯ И ЖЕЛАНИЕ :) И естествено попадане на добри учители :) Успех!
П.С. А и не забравяй факта,че 6+4 евентуално години не трябва да има много волности.Медицината е най-трудна за учене.Както Кольо каза,прецени сам за себе си :)
Мнението беше редактирано от Denis22 на 19.09.11 14:10.
19.09.11
16:30
#10
Е ти и след подготвителната държиш изпит за езика :]
19.09.11
17:35
#11
Е да де имено за този изпит става въпрос :)
19.09.11
20:42
#12
Разбрах че е трудно, и се заслушах в това, че ми казахте да правя това което ми харесва, от тази логика сега ще ви кажа какво искам и дали ще стане, значи:
След 8 клас да ида в английската гимназия или в мойто обикновенно СОУ да остана в специална паралелка дето ще изучавам по 18 часа английски на седмица, и да го науча добре, след като завърша 12 клас, да ида в МЕИ - техническия университет в софия и да изучавам информационни технологии и да стана компютърен специалист, защото ако реша да стана програмист, иска повече математика а тя ми куца, и по здраво учене, все пак си е цяла наука, вярно е че им плащат по 10 бона на месец, но на компютърния спец. поне по 5-6 бона сигурно ще взима ( говоря за такива където разбират от работата си, СЕРИОЗНИ !) как мислите ?
19.09.11
21:00
#13
Много напред мислиш :) Аз мисля,че и барман ще ти стои,но ти няма да искаш така,че този въпроса КАК МИСЛИТЕ? Изобщо не трябваше да го задаваш ;)
20.09.11
00:40
#14
Аз пък мисля че да се мисли за това сега е точният момент, понеже в 9-ти клас вече може да е късно, а след това съвсем :] Та според последния пост, следва: Английският със сигурност трябва да го научиш перфектно или колкото можеш, но знанието му може да ти отвори всички врати, така както незнанието му да ти ги затвори, независимо с какво ще се занимаваш! Много внимавай с успеха последните години, в гимназия с подготвителен това са 9, 10 и 11 клас. Щом ще влизаш в МЕИ, а и който и да е ВУЗ предлагащ ти обучение в компютърна специалност, следва да имаш пълно 6 по физика и математика, евентуално и по информатика или там каквото има като предмет от този сорт. Съответно ако си промениш жалението и отидеш пак към биологията, ще е добре и биология и химия да са ти пълно 6 и т.н. Другите предмети които не са ти балоубразуващи и няма как да станат такива, спокойно можеш и с 3 да ги взимаш. Но да не забравяме че в чужбина масово приемат по общ успех от дипломата, така че ако може 6 по всичко :]
Математиката в училище е много под входното ниво на сериозните университети и това си е голям проблем, помисли и за допълнителни уроци, за изпитите които ще държиш за ВУЗ. Правилно си разбрал, че колкото повече математика знаеш, толкова повече пари ще взимаш, т.е. математиците взимат най-много, но и близките професии не са зле. Или поне в световен мащаб е така, в България разбира се не е точно така, но нали затова ще учиш и английски :]
П.П. Всичко е математика!!! Знам че ти се струва че голяма част от математиката, която ще те карат да учиш, просто не ти е необходима и до голяма степен си напълно прав. Но остава утехата, че дори да не е в работата точно, все някой ден ще ти е полезна, защото всичко е Математика!!! Иначе вузовете ни са си на ниско ниво, макар и малко по-добро от средното, навсякъде 50-80% е крап, в която и да е специалност... Иначе има частни училища и там в много по-голяма степен учиш точно каквото искаш. Особено ако имаш 5-6 цифрени суми на година да даваш само за обучение... Или ако хванеш пълна стипендия за там, може и без пари :] Така че както и да го гледаш, сега те интересува дипломка пълно 6 от средното.
20.09.11
15:51
#15
todor ivanov, няма как да знаеш какви възможности ще имаш след 5 или 10 години, за да прецениш точно какво да учиш от сега. Абсурдно е да предвидиш и заплащането в съответния сектор. Затова най-приятелски те съветвам да учиш тази материя, която ти е интересна и ти доставя удоволствие. Ако искаш да станеш добър в дадена професия, ученето за теб няма да бъде събитие, а процес, при това - постоянен. Ако нямаш интерес към дадена наука, то ще те затруднява до безкрайност. Всъщност за да бъдеш значим в дадена област, наложително е да учиш непрекъснато... Средното и висшето образование ще ти дадат основата, върху която ще стъпиш, за да се развиваш. За да се усъвършенстваш, ще трябва да следиш дадената наука и да се развиваш заедно с нея. Ако материята не те влече - обречен си на посредственост.
казано от todor ivanov на 19.09.11, 20:42:
След 8 клас да ида в английската гимназия или в мойто обикновенно СОУ да остана в специална паралелка дето ще изучавам по 18 часа английски на седмица, и да го науча добре, след като завърша 12 клас, да ида в МЕИ - техническия университет в софия и да изучавам информационни технологии и да стана компютърен специалист, защото ако реша да стана програмист, иска повече математика а тя ми куца, и по здраво учене, все пак си е цяла наука, вярно е че им плащат по 10 бона на месец, но на компютърния спец. поне по 5-6 бона сигурно ще взима ( говоря за такива където разбират от работата си, СЕРИОЗНИ !) как мислите ?
Я кажи къде в България дават по 5-6 бона на месец на компютърни специалисти (каквито и да са) и по 10 бона на програмисти? Че да ходя и аз там, знаеш ли от кога търся такова заплащане :D Може и да има такива, ама се единици. Реално средната заплата в ИТ сектора в момента е 3-4 пъти по-ниска.
А и докато завършиш след 10 години нищо не се знае.
Затова, прави каквото ти харесва и каквото те влече. Пък винаги можеш да се преориентираш в друга област, ако нещо не ти хареса.
Мнението беше редактирано от Петко К на 20.09.11 23:04.
казано от Кольо Пияндето на 19.09.11, 10:21:
Приятелю, преди да се насочиш към каквато и да е гимназия, трябва да установиш сам за себе си какво ти е интересно. Да се лашкаш от медицина до програмиране е меко казано несериозно. Прецени какво ти е интересно, лично на теб... след което тръгни в тази посока.
Аз се съмнявам някой, писал в тази тема, а и въобще от форума да е бил напълно ориентиран на 14 години какво иска/ще работи след като завърши гимназия. Много рано се дава този избор на учениците, за което обаче притеснения няма, защото БГ образователната система не специализира. Иначе по въпроса с гимназиите изборът е ясен, отваряш наръчника за кандидат-гимназист или там каквото има и гледаш първите топ 5 съответно гимназии и колежи след като си преценил дали искаш хуманитарен профил или нещо с точни науки. Но ще е малко трудно при теб, защото те приемат обикновено след 7ми, а не 8 клас.
21.09.11
08:36
#18
казано от Калоян Я. на 21.09.11, 00:12:
Аз се съмнявам някой, писал в тази тема, а и въобще от форума да е бил напълно ориентиран на 14 години какво иска/ще работи след като завърши гимназия. Много рано се дава този избор на учениците, за което обаче притеснения няма, защото БГ образователната система не специализира.
Ми... значи аз съм малко изключение от това обобщение. От дете се увличам от Природата и науките, пряко свързани с нея. Една от детските ми мечти беше да стана професор по зоология, но това е друга тема... :) На споменатата възраст определено ми беше ясно към кои науки ще се насоча, другите просто не ми бяха интересни. С други думи - бях напълно ориентиран. Смених гимназията също след 8-ми клас и се записах в уважавана такава, в паралелка с разширено изучаване на биология, химия и латински език. Предназначението на тази паралелка е ясно - поглед към медицинските науки. Смея да твърдя, че там ми дадоха солидна основа по споменатите предмети (нещо, което практически доказах по време на висшето си образование). Вярно е, че след това не учих медицинска специалност във ВУЗ, но образованието ми е пряко свързано с Природата и точно трите предмета, които споменах, че съм учил разширено през последните 4 години от средното си образование. Та и за специализацията малко не съм съгласен... има профилирани учебни програми, където се дава превес на дадена група науки (хуманитарни, биологически, математически) и би било полезно, ако човек се насочи към съответната област. Разбира се - говорим за обща посока, не тясна специализация.
Въпрос на човек, според мен. Колебанието между биологически и математически науки показва само неориентираност, но тя е лична, не общовалидна. Този момент (7-8-ми клас) е идеален за определяне на посока в науките, тъй като с течение на времето и напредване на образователния процес човек взима още много решения относно своята специализация. При това всяко следващо от тези решения е все по-конкретно насочено към все по-ясно дефинирана материя. Неориентираните хора, без идеи, интереси и амбиции за развитие си намират извинение в неизвестността, която ги чака в живота. Останалите намират своя път.
21.09.11
15:45
#19
Значи и аз съм изключение. Даже преди 8-ми клас много добре знаех какво искам и още по-добре знаех че няма да стане... Понеже тогава го нямаше, а сега е малко ново за света и съответно много далече от България. Разбира се аз никога няма да се откажа. А колкото до моето колебание между биология и математика, то е само кое да е първо и кое след това :] Макар че и там не съм се колебал кой знае колко, просто математиката ми е много по-лесна и много по-добра основа за моите цели, а зверското зубрене което ме чака при биологията, нека е за десерт :] И понеже математиката винаги е по-добрата основа за каквото и да е. продължавам да препоръчвам нея, щом има колебание.
21.09.11
16:36
#20
казано от 110 на 21.09.11, 15:45:
И понеже математиката винаги е по-добрата основа за каквото и да е. продължавам да препоръчвам нея, щом има колебание.
Математиката винаги е по-добрата основа, освен във всички случаи, когато на даден човек тя не се отдава лесно. Нали така? Индуктивната логика е крайно неподходяща в случая, заради субективното възприемане на различните науки.
21.09.11
19:58
#21
казано от Кольо Пияндето на 21.09.11, 16:36:
казано от 110 на 21.09.11, 15:45:
И понеже математиката винаги е по-добрата основа за каквото и да е. продължавам да препоръчвам нея, щом има колебание.
Математиката винаги е по-добрата основа, освен във всички случаи, когато на даден човек тя не се отдава лесно. Нали така? Индуктивната логика е крайно неподходяща в случая, заради субективното възприемане на различните науки.
Е да, също и за филологиите не ти трябва, а може би не е точно така :] Отдава ли ти се или не, това не променя факта че е добра основа наистина за всичко. Това че има много хора на които математиката не им се отдава е и същинската причина да има доста не добри “специалисти”. Но това наистина е много дълга и спорна тема...
В конкретния случай, човека се колебае между математика и математика и пак математика. Някак следва поне малко да му се отдава в този случай?
Мнението беше редактирано от 110 на 21.09.11 19:58.
Неориентираност на тази възраст не е толкова трагично, колкото го правиш. Много хора установяват, че са щастливи с различни занимания просто като пробват. На 20+ години съм склонен да говориме за посредственост, но на 14 е времето да експериментираш. БГ еду системата е достатъчно добра да ти даде основите на газилион науки и езици и затва бг децата излизат с най-добра обща култура от всички други. Не е нужно да си целенасочен и тесноглед тийн. Да не говориме, че всичко си зависи от човека. Аз завърших 1ва испанска в софия, но винаги съм бил много по-напред с английския и продължих образование в Англия.. и с професия с компютри, нищо общо с хуманитарния профил на испанската. Да не говоря сега колко много хора има, завършили технически профили, като им кажеш премести мишката и я слагат от единия край на бюрото в другия. Или пичове от английската, дето не могат да те поздравят на английски. Така че нека да не превръщаме гимназията в толкова важно за насоката ти на развитие място. Всичко е до това как си го направиш сам и в каква компания се движиш. Топ гимназиите предлагат добра среда от хора и преподаватели, което е най-важното за възпитанието там.