Белтъчините -вредни?

30.12.05
12:32

“Месото, белтъчините и спорта

Може би някои от вас са активни спортисти и ще възразят: “Но аз се нуждая от повече белтъчини, защото тренирам.” Ето какъв интересен коментар се появи през 1978 г. в един брой на списание “Джърнал ъф дъ Америкън Медикъл Асосиейшън”: “Активно спортуващите, които се хранят умерено и балансирано, не се нуждаят от допълнителни белтъчини за подсилване на мускулатурата си. Те трябва да приемат същото количество, както и неспортуващите. Белтъчините не увеличават силата. В действителност излишъкът от тях нерядко изисква повече енергия за храносмилането и обмяната на веществата. Освен това свръхдозата протеин може да доведе при спортистите до обезводняване, загуба на апетит и стомашно разстройство.” 39 И така, въпреки че излишъкът от белтъчините се превръща в енергия, те по-скоро я изразходват, отколкото създават! Един лъв например, който се храни изключително с месо, спи двадесет часа на ден. А орангутанът, който се прехранва само с растения, спи шест часа.
Ето какво казва по въпроса нуждаят ли се спортистите от повече протеини Ед Блонц, популярен американски журналист и специалист по въпросите на храненето: “Независимо от това, че имаше време, когато се смяташе, че единствената храна, от която се нуждае атлетът, е дебела пържола, храненето на спортистите се разви в сложен клон на науката заедно с научни списания и спортни лаборатории по целия свят. Сега се счита, че за интензивното изграждане или укрепване на мускулите е необходимо удвояване на необходимото количество протеини. Но тъй като обикновената диета съдържа два пъти повече протеини от необходимите за организма, не е нужно да се прибавят повече.

Както и всеки друг индивид, атлетите приемат повече протеини от необходимото, излишъкът им се превръща в енергия, което обикновено означава мазнини. Този процес може да създаде проблеми на атлета при трениране. Превръщането на протеините в енергия натоварва бъбреците – органите, които са свързани с екскретирането на неусвоените от организма протеинови остатъци. Излишното количество протеини може да доведе до загуба на калций от храната. Независимо от това добавките от протеин на прах, които обещават изключителни резултати и впечатляващи мускули, продължават да се продават в гимнастическите салони и специализираните магазини. Запомнете, че не допълнителните протеини, а упражненията изграждат мускулите.” “

Как ще го коментирате това? Ето и линка http://duh-i-istina.net/hranata_greha.php#z13

30.12.05
12:42

Общи приказки. Никъде не видях числа.
Да беше казал доктора колко грама на тегло се препоръчва на нетрениращите, колко на трениращите и какви(в цифри) са резултатите от изследванията им.
Ама аз сега като гледам - това не е изследване, а коментар на някакъв журналист в някакво списание....
По-добре въобще не обръщай внимание на тази статия.
Принципно за нетрениращи хора приемът на белтъчини е - 0,8 - 1 г на тегло.
А за трениращи - 1,7 - 2,2 гр. Като пак тези цифри зависят от различни фактори.

diecast

30.12.05
13:38

Cyborski, Cathy Kapica. “Protein Supplements and Body Building Programs”. Journal of the Amertican Medical Association. 240 (1978) 481

Това са го писли по времето, когато дядовците ни са тренирали, не ние ... Вече не е актуално, а тези приказки от тогава са оспорени по хиляди начини...

30.12.05
15:26

еми възможно е що да не е.Това че информацията е стара не значи че е грешна.Всъшност никой не може да даде точен и конкретен отговор на въпроса дали белтъчините в по-голямо количество не са вредни.Аз лично съм питал няколко спортни лекари и те са ми казвали че протеина е важен но повечкото е вече излишно.Това че пише в сайтовете “Бухайте се с протеин за да пораснете големи” не смятам че  важи за всеки.Ама нали знаете всеки си има собствено мнение-аз съм за нормалното консумиране.Дори в учебниците по биология хората препоръчват дневен прием на белтъчини между 80-100 гр. макс. 120 гр при тежка физическа работа,така чеее мнения хиляди верен отговор няма.АйДе.

30.12.05
15:44

[quote author=“s1ck_boy”]еми възможно е що да не е.Това че информацията е стара не значи че е грешна.Всъшност никой не може да даде точен и конкретен отговор на въпроса дали белтъчините в по-голямо количество не са вредни.Аз лично съм питал няколко спортни лекари и те са ми казвали че протеина е важен но повечкото е вече излишно.Това че пише в сайтовете “Бухайте се с протеин за да пораснете големи” не смятам че  важи за всеки.Ама нали знаете всеки си има собствено мнение-аз съм за нормалното консумиране.Дори в учебниците по биология хората препоръчват дневен прием на белтъчини между 80-100 гр. макс. 120 гр при тежка физическа работа,така чеее мнения хиляди верен отговор няма.АйДе.

Ок. съгласен съм с това. Но ти видя ли някъде в статията някакви цифри? Видя ли някъде специфична информация, която си струва? Само общи глупости.  :?

x_man

30.12.05
19:28

Палпатин
в по-стари книги съм срещал следните цифри/цитирам по спомен/за активно спортуващи 0,8 до 1г белтъчини на кг. телесно тегло,което днес изглежда смешно.Но ако изчислиш дневният прием на белтъчини на един неспортуващ и неспазващ диета човек,ще се убедиш,че той приема половината от това количество.Да не забравяме обаче ,че културисти като Стив Рийвс са излизали на състезания с 44см обиколка на ръката и са побеждавали...прави си извода :wink:

30.12.05
22:37

[quote author=“red”] Независимо от това добавките от протеин на прах, които обещават изключителни резултати и впечатляващи мускули,

  Само е това изречение като прочета имам чуството че това го е писъл  някои които халхабер си няма от тренировки !!!
  По принцип за да е достоверна такава информация трябва да бъде  проведено изследване със две групи  хора ,едните които приемат повече протеин и едните които приемат нормалното количество, като групите да с доста повече от 1 човек.  :lol:  и резултатите да бъдат оповестени...  Хвърлих едно око на саита но никаде не можах да намеря информация за подобно изследване

01.01.06
22:19

[quote author=“x_man”]Палпатин
в по-стари книги съм срещал следните цифри/цитирам по спомен/за активно спортуващи 0,8 до 1г белтъчини на кг. телесно тегло,което днес изглежда смешно.Но ако изчислиш дневният прием на белтъчини на един неспортуващ и неспазващ диета човек,ще се убедиш,че той приема половината от това количество.Да не забравяме обаче ,че културисти като Стив Рийвс са излизали на състезания с 44см обиколка на ръката и са побеждавали...прави си извода :wink:

:)  И аз съм чел подобни книги. В “Зоната” на д-р Бари Спиърс също ги има тези цифри(и не е особено стара книгата ;)) Теории бол - едни казват 0,8 е достатъчно, други казват 2,8 са малко.... А и с времето се променят вижданията на хората, науката се развива и т.н. Аз гледам винаги да се държа някъде по средата. ;)

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1