Много въпроси за суплементите от един много начинаещ.

22.01.06
21:43

Здравейте,

Първо да ви поздравя за МНОГО ХУБАВИЯТ и полезен форум (зная че не е скорошен) който се надявам и ви желая да се развива още и да се пълни все повече и повече и да помага на все повече и повече хора.

Имам изключително много въпроси, като начинаещ пълен лаик.

Малко предистория. Тренирам “усърдно” от половин година. В началото преди да започна четох 2 седмици почти непрестанно теми от този форум, статии, препоръки и тн. Имам някаква начинаеща представа от нещата като цяло (хранене, добавки, начин на тренировка и тн.) но както казах е бегла.
За сега искам да ви попитам няколко (доста) въпроси относно хранителните добавки и малко за храненето (да обощя за себе си, не да пускам още теми, че да спамя).


Първият ми въпрос е, какви хранителни добавки е добре да се приемат ? Аз зная за протеини, креатин, глутамин и л-карнитин (последния не ми е ясно какво му е действието и защо трябва да се взима, а на глутамина знам че върви ръка за ръка с креатина, не повече). Също така зная приблизително кои са МАРКИТЕ продукти, но уви не мога да си позволя 200-300+ лева на месец за добавки.
Друг въпрос е, кои от по-достъпните марки суплементи мога да използвам. Лично аз от това което съм си взимал за проба, най-много харесвам Нутридин, има приятен вкус и не ми е гадно след като го пия. Докато когато опитвах биосмас (май така беше, някъв български разбрах че е) след като го пиех ми се повръщаше, за това и го изхвърлих още след първата проба.
Та според вас тази марка нутридин става ли за нещо или е като елит в техниката ?
Също така ме интересува имайки предвид че в момента пия само протеин, кога е най-добре да се пие ? Чел съм че е най-добре преди и след тренировка, аз го пия по време на тренировка. Също така когато си набавя всички суплементи (креатин, глутамин, протеин) кога е най-добре да ги пия и едновременно ли, по кое време, на какви интервали. Зная че се пие по 70-тина грама протеин, 5 грама креатин и 2-5 глутамин (т.е. четох че се пие 5, но подочух от един от “батковците” дето тренират в кварталния фитнес, че препоръчва да се пие по 1 преди и 1г. след тренировка.
Също така ме интересува, приблизително колко често трябва да се храня. Когато съм във форма и тренирам (т.е спортувам активно) обикновено огладнявам на 2 часа и нещо (под 3). Това нормален интервал за хранене ли е или е прекалено разтеглено/често ?
Също така искам да ми кажете дали тези суплементи се взимат всеки ден или само в деня на тренировката или пък преди/след/повреме на тренировката ? Аз лично протеина не го пия сериозно, а докато тренирам, просто за вид засищане, защото обикновено огладнявам зверски докато тренирам.
Има ли някаква специфика в тези добавки (протеин, глутамин, креатин) т.е. примерно взима се креатина еди колко си време, после се почива, протеина се пие винаги, глутамина .... ?
Също така бих искал да знам, какво точно вие бихте ми препоръчали да ям ? т.е. аз си ям не според някаква хранителна диета, до колкото спазвам това да ям 6-7 пъти.
Какви храни е добре да бъдат в менюто ми и какви не трябва да биват там ? (ясно мазнини че са направо забранени, месце, яйца и тн. е добре, банани, плодове и зеленчуци са добре, има ли такива които не са полезни ?)
Също така като се казва че е добре да се пие 2+ литра вода на ден, то тя задължително ли е да е разделена на определено време или не пречи това че примерно, аз “лоча” вода главно през учебно време (изпивам за 4-5 часа 2 шишета по 1.5 лита горна баня) ?

23.01.06
01:31

Първо за добавките: най-много си вземи само протеин - суроватъчен - марката е по-твой избор. Намери си мед. Яж стабилно два/три часа след тренировка. По време на тренировката пии само чиста вода(нищо, което има хранителни вещества в него). 15 мин след тренировка хапни 3 лъжици мед, 20 мин след меда около 30-40 гр суроватъчен протеин - час и половина/два след това яж обилно.
На марките тотално си им объркал имената.


Добре е, че се храниш често. Мазнините не ги отбягвай - въобще не ги следи. Не се притеснявай за тях. Яж си доста и белтъчини - 2-3 часа преди лягане само - ограничи въглехидратите.

Водата, колкото можеш на по-равни интервали през деня я разпредели. Но ако не можеш няма проблем. Само гледай да не пиеш много след хранене.

23.01.06
15:49

Само гледай да не пиеш много след хранене.

Защо?Наистина не съм наясно и затова питам,не се заяждам :)

23.01.06
16:06

[quote author=“husdis”]

Само гледай да не пиеш много след хранене.

Защо?Наистина не съм наясно и затова питам,не се заяждам :)

Забавяш усвояването на храната и си разширяваш стомаха.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1