08.02.06
21:17
Аз съм начинаещ и понеже има хиляди неща, които не знам реших че е излишно за всяко въпросче да отварям нова тема. Затова в тази тема ще питам за всякакви дреболийки, които ме интересуват. Може и други не само начинаещи да питат, но моля да отговарят само опитни за да не стават обърквания. Мисля си, че и когато информацията е не едно място по-лесно се намира от нуждаещите се от нея.
Ето въпросите, които в момента ми идват на ум:
1Какво е чийтинг и как да не го правя?
2Колко пъти да се храня в период за покачване на маса?
3 с колко широк хват да правя раменните преси?
Като се сетя още пак ще питам.
08.02.06
21:23
1. “Читинг” - названието му произлиза от английското “cheating” - “хитруване, мамене”. Читингът представлява нарушаване на техниката на изпълнение с цел повдигане на тежестта. С други думи - използват се “нечисти” движения за тази цел. Такива движения са маховете на тялото (клатенето напред-назад при сгъването за бицепс, “засилката” на ръцете при разтваряне за рамене и др). Читингът способства за “довършването” на мускула в края на серията. Прилага се само когато вече нямате сила да правите чисти повторения. Но заради нарушаването на техниката на изпълнение този метод предизвиква доста разногласия. Още повече, че той може да бъде опасен за ставите и сухожилията. Някои просто отричат читинга за начинаещи, а други се обявяват за редовното му използване. Е, както се оказва в такива случаи, истината е някъде по средата. Последните изследвания сочат, че читингът може да бъде полезен и за начинаещи, но само в следните случаи:
> Да се използва след най-малко 2 месеца тренировъчен стаж
> Да се използва само отвреме навреме
> Да се използва само в края на последната серия от дадено упражнение
> Да се използва само тогава, когато вече нямате сила за чисто повторение
> С негова помощ да се правят най-много 2-3 повторения