Как си набавяте мазнините при НВД?

21.04.06
06:53

Въглехидратите и протеините лесно се набавят и измерват, но как си набавяте мазнините? В млякото, месото, жълтъците и т.н. има мазнини но май не са достатъчни. Нека всеки сподели по колко грама приема дневно, от какви източници и евентуално в какво съотношение наситени/ненаситени, растителни/животински. Също така главно в белтъчните хранения ли ги приемате? Ако го има и при вълехидратните добре ли се отразява понижаването на гликемичния индекс?

21.04.06
06:57

И аз в момента съм на диета, мазнините си ги набавям изключително от три неща - ядки, зехтин и скумрия.
Останалата част от въпроса ти, нещо не можах да я разбера.

21.04.06
07:04

Става въпроса как ги включваш в менюто ;). При теб например ядките на закуска ли ги ядеш, между храненията, следобед и т.н. Също така навсякъде гледам препоръчват по-мазните ястия да се ядат отделно от въглехидратните, защото така ще забавят усвояването на вторите. Само че на мен ми се струва, че едно понижаване на гликемичния индекс на хляба да кажем при НВД не би било зле ;)

21.04.06
07:15

Ами целта е да приемаш с всяко хранене. В закуската ми е от жълтъците (това май го пропуснах преди), след това в салатите - зехтин и така. Обикновено имам по джобовете си малко сурови орехи, или бадеми и хапвам няколко, ако преценя, че в храната ми е нямало достатъчно мазнини. Просто са много важни при НВД. Въглехидратни хранения нямам - събират ми се 100-150 гр за шест хранения.

21.04.06
09:43

На въглехидратните хранения изключи мазнините, ако това питаш. Гликемичния индекс се намалява като смесиш въглехидратите с белтъчини - така се забавя усвояването им.
А високогликемичните въглехидрати така или иначе не трябва да имаш в диетата. Освен евентуално след тренировка, за запълване на гликогена.

21.04.06
14:39

Добре, а защо тогава защо се препоръчва мазнините да са отделно от въглехидратите. Кое е противопоказното?

24.04.06
12:21

[quote author=“d1sc0_c1t1z3n”]Добре, а защо тогава защо се препоръчва мазнините да са отделно от въглехидратите. Кое е противопоказното?

защото въглехидратите ти вдигат инсулина и когато има мазнини той ги “складира” за черни дни ;-)

по темата - аз лично ям пушена сьомга (тука е сравнително евтина) - 100 грама от нея в една купа със салата, малко обезмаслено сирене и понякога добавям зехтин. това за вечеря.

25.04.06
12:42

Лъжица зехтин тук, лъжица леново олио там... маслини, сьомга (но не пушена), пълнозърнест хляб от по-мазничките (едни немски такива, им един дето е с доста ленено семе, перфектен), други тлъсти риби и естествено ядки (ама с тях трябва да се внимава, че се хрупат като чипс, а са еб*си калориите :) И бтв. - мазнините не са важни само при НВД, а изобщо при всеки пълноценен и здравословен начин на хранене. При НВД просто с мазнини може да се компенсират калориите, изчезващи при намаляване приема на въглехидрати. Но по 20% от общия брой приемани калории за деня, полезните мазнини не бива да падат. Иначе започват проблемите...
Иначе аз винаги ям задължително и трите неща на едно ядене (протеини, въглехидрати, мазнии) в съотношението, което съм си определил за деня (т.е. дали съм на ниско въглехидратен ден и правя 50:30:20 Прот/ВГ/Маз или съм на по-високо-въглехидратен (25:55:20).

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1