натрупване на подкожни мазнини - кога?

Animal

08.05.06
12:28

Едно нещо не ми е съвсем ясно. До скоро си мислех, че излишните въглехидрати се отлагат като резерв под формата на подкожни мазнини. Вярно ли е това? А какво се случва с излишните мазнини?

08.05.06
12:38

Е какво искаш да се случва - и те могат да се отлагат.

08.05.06
13:00

Както и излишните белтъчини.

08.05.06
13:35

[quote author=“red”]Както и излишните белтъчини.

всичко което е в излишък се отлага като мазнини

08.05.06
18:40

Един по-скоро тъп въпрос: възможно ли е с отрицателен калориен баланс да има излишни вещества? Сега като се замисля не звучи много логично, но не ми се рови пак по учебниците, така че за по лесно ви питам вас (съжалявам, че се намесвам в чуждата тема, но мисля че не си струва да правя нова)

08.05.06
18:50

[quote author=“red”]Както и излишните белтъчини.

Сигурен ли си? Навсякъде където съм чел, пише че излишният белтък се изхвърля от организма.

09.05.06
10:16

[quote author=“d1sc0_c1t1z3n”][quote author=“red”]Както и излишните белтъчини.

Сигурен ли си? Навсякъде където съм чел, пише че излишният белтък се изхвърля от организма.

Излишния в смисъл неусвоен.....  , но ако го усвоиш , но не го използваш за изграждане на мускули мисля , че също се отлага под формата на мазнини.

09.05.06
12:55

Натрупването на мазнини винаги съм го свързвал с приемането на излишна енергия, а протеина макар и да е калоричен не дава енергия. Това става само когато аминокиселини се разпаднат до глюкоза, но това става предимно от мускулен белтък, а и когато се случи е при силна нужда от енергия, т.е. едва ли тази глюкоза ще те омазни ;). А и ако както казваш ти се омазняваш само от излишен усвоен.. като имаш нужда отделяш повече ензими за смилане на белтък.

11.06.06
20:58

[quote author=“red”]Както и излишните белтъчини.

ДА бе и кат свърши протеина си черпиш белтъци от подкожните мазнини :wink:

[quote author=“3230”][quote author=“red”]Както и излишните белтъчини.

ДА бе и кат свърши протеина си черпиш белтъци от подкожните мазнини :wink:

Основната функция на белтъка не е да дава енергия, както ти си мислиш  :wink:

dickhead

11.06.06
21:35

[quote author=“d1sc0_c1t1z3n”]Натрупването на мазнини винаги съм го свързвал с приемането на излишна енергия, а протеина макар и да е калоричен не дава енергия. .

Приятелю това изказване е доста глупаво. Протеина аз доколкото знам не се натрупва като мазнини. Плюс това се съмнявам, че някой яде толкова много протеин, че да се омазни от него. Дори ако от белтъците наистина се тлъстее, един човек ако приемем че яде 250 г протеин и изпозва 170 примерно, от 30г по 4 ккал няма да се омазниш .

12.06.06
15:30

[quote author=“manson”][quote author=“3230”][quote author=“red”]Както и излишните белтъчини.

ДА бе и кат свърши протеина си черпиш белтъци от подкожните мазнини :wink:

Основната функция на белтъка не е да дава енергия, както ти си мислиш  :wink:

Да бе знам че не дава е-я просто исках да кажа че не се натрупва като мазнини

12.06.06
16:09

излишния белтък ( незнам кой множе да си позволи тоя лукс  :wink: ) направо би отишъл в тоалетната  :D е ако тялото на определен човек е заприличало на “такава” то неминуемо ще се натрупа под кожата и при недостиг ще превръщаме въглехидратите в белтъчини и най точно в аминокиселини и току виж някой ден някой измисли как да прави злато  :D

[quote author=“d1sc0_c1t1z3n”]Натрупването на мазнини винаги съм го свързвал с приемането на излишна енергия, а протеина макар и да е калоричен не дава енергия. Това става само когато аминокиселини се разпаднат до глюкоза, но това става предимно от мускулен белтък, а и когато се случи е при силна нужда от енергия, т.е. едва ли тази глюкоза ще те омазни ;). А и ако както казваш ти се омазняваш само от излишен усвоен.. като имаш нужда отделяш повече ензими за смилане на белтък.

1гр белтък е 4 ккал. ако изядеш 5 кила- къде ше се дянат излишните калории.

12.06.06
19:27

а как ще ги изядеш тези 5 кила?  :lol: убеден съм, че има праг на усвояване, все пак ензимите не извират. 5 кила въглехидрати да изядеш, пак няма да ги смелиш сичките

12.06.06
21:47

Излишните белтъци могат да стават на глюкоза и съответно да се отлагат като мазнини. На практика обаче е трудно да омазниш от протеини.

[quote author=“d1sc0_c1t1z3n”]а как ще ги изядеш тези 5 кила?  :lol: убеден съм, че има праг на усвояване, все пак ензимите не извират. 5 кила въглехидрати да изядеш, пак няма да ги смелиш сичките

казах го образно! а като ще се пънем, това са ти по 5-6 белтъка на всеки 2 часа, дори мисля ,че ще можеш и още. а що се отнася до усвояването... естествено че няма да ги усвоиш като аминокиселини за мускулите, но като енергия бъди сигърен!

13.06.06
10:53

интересно с образователна цел - каква е разликата между подкожни мазнини и въглехидратни депа ? щото тук май сички говорим за въглехидратни мазнини  :)

[quote author=“cleaner”]интересно с образователна цел - каква е разликата между подкожни мазнини и въглехидратни депа ? щото тук май сички говорим за въглехидратни мазнини  :)

не разбирам точно какво искаш да кажеш, но ако можем да наречем черния дроб, и мускулите “въглехидратни депа”- защото те съхраняват, известно количество енергия, гликоген... примерно в нетрениран човек в черния му дроб се “складира” енергия за около 45 минути работа, ако тя не се изразходи чак тогава се преобразува в мазнини. а тези депа се запълват- първо от въглехидратите. но ако няма друга енергия и протеина може да се разгради и да влезе в енергийния обмен, но веднъж станал на гликоген, не може да се върне никога в аминокиселини.

13.06.06
12:23

имам предвид подкожно - има научно установено отлагане на въглехидрати под кожата което изглежда като мастно отлагане както и задържането на вода подкожно

ако сте забелязали хората които ядат повече мазнини(свинско сланина и тн.) имат твърда кожа- пример някои селянин от родопите  :) , а тези които си хапват повечко въглехидрати (картофи ориз царевица итн.)имат мека и пухкава кожа)

и при двата индивида има излишно количество подкожна тъкан - но тя не е от еднакъв тип!
а за белтъчини които се отлагат подкожно не съм чувал нито чел - поскоро остатъка от неусвоения- от мускулите остава в черния дроб като амино, а този който дойде в повечко отива в канализацията

13.06.06
12:51

[quote author=“bgtrener”]
казах го образно! а като ще се пънем, това са ти по 5-6 белтъка на всеки 2 часа, дори мисля ,че ще можеш и още. а що се отнася до усвояването... естествено че няма да ги усвоиш като аминокиселини за мускулите, но като енергия бъди сигърен!

Пак ще го кажа - ако нямаш нужда от белтък няма да отделяш много ензими, пт храната ще усвоиш белтъка който са разградили ензимите, останалия без ензими простто си заминава по каналния ред, а този усвоения - като имаш нужда от него защо зе се превръща в глюкоза?


[quote author=“bgtrener”]
а за белтъчини които се отлагат подкожно не съм чувал нито чел - поскоро остатъка от неусвоения- от мускулите остава в черния дроб като амино, а този който дойде в повечко отива в канализацияташ

в черния дроб наистина има аминокиселинно депо ако не се лъжа, но подробности не мога да ти кажа...

Пак ще го кажа - ако нямаш нужда от белтък няма да отделяш много ензими, пт храната ще усвоиш белтъка който са разградили ензимите (СЕ “НАКЪСВА” НА АМИНОКИСЕЛИНИ И ЗАМИНАВА ДА РЕГЕНЕРИРА МУСКУЛИТЕ) , останалия без ензими простто си заминава по каналния ред (ДЕМЕК- ПРЕВРЪЩА СЕ В ГЛИКОГЕН (ЕНЕРГИЯ)  И СЕ СКЛАДИРА ВЪВ ВРЕМЕНИ ЗАПАСИ, СЛЕД КОЕТО, АКО НЕ СЕ ИЗРАЗХОДИ, СЕ СКЛАДИРА В ТРАЙНИ ЗАПАСИ -МАСТНА -ТЪКАН), а този усвоения - като имаш нужда от него защо зе се превръща в глюкоза?

И ТАКА! В КРАЙНА СМЕТКА И ОТ БЕЛТЪК ПАК СЕ ДЕБЕЛЕЕ!!!!

13.06.06
15:38

искаш да ми кажеш, че ако изядеш 2-3 пилешки пържоли една след друга няма да изхвърлиш  в тоалетната нито грам от белтъка? точно тук в сайта пишеше че над 2-3 грама белтък на килограм тегло се изхвърля като “кафява гниеща маса”. да приемем че както ти го казваш неусвоения ще стане на глюкоза. за да стане на глюкоза трябва да се отдели белтъка от храната, да се разгради на аминокиселини и чак тогава стига глюкоза. сам каза, че ензимите го разграждат до аминокиселини, т.е. несмеления няма как да стане на глюкоза. и още нещо - при нвд или ако щеш кетодиета, как постигаш кетоза като този всичкия поет белтък може лесно да стане на глюкоза? ако пак си прав, значи за да поемем глюкоза от белтък, трябва да поемем 4-5 гр. белтък на килограм тегло че и повече, т.е. сигурно на всеки час да пия протеинов шейк... от това което съм чел съм на мнение че само мускулният белтък се разгражда до глюкоза - в случай на нужда тялото разгражда мускула именно за да превърне в глюкоза отделените аминокиселини - а не белтъка който поемаш с храната.

[quote author=“d1sc0_c1t1z3n”]искаш да ми кажеш, че ако изядеш 2-3 пилешки пържоли една след друга няма да изхвърлиш  в тоалетната нито грам от белтъка? (В ПИЛЕШКАТА ПЪРЖОЛА 22- 25 % СА БЕЛТЪЦИТЕ) точно тук в сайта пишеше че над 2-3 грама белтък на килограм тегло се изхвърля като “кафява гниеща маса”. да приемем че както ти го казваш неусвоения ще стане на глюкоза. за да стане на глюкоза трябва да се отдели белтъка от храната, да се разгради на аминокиселини и чак тогава стига глюкоза. сам каза, че ензимите го разграждат до аминокиселини, т.е. несмеления няма как да стане на глюкоза (МИСЛЯ ЧЕ ИМА ОГРОМНА РАЗЛИКА, ТОВА КОЕТО НЕ СЕ ВЗЕМЕ ЗА СТРОИТЕЛЕН МАТЕРИАЛ, ПРОДЪЛЖАВА ДА СЕ УСВОЯВА С ОСТАНАЛИТЕ ХРАНИТЕЛНИ ВЕЩЕСТВА,ЗА ДА СЕ ИЗВЛЕЧЕ ЕНЕРГИЯ) . и още нещо - при нвд или ако щеш кетодиета, как постигаш кетоза като този всичкия поет белтък може лесно да стане на глюкоза? шОТРИЦАТЕЛЕН КАЛОРИЕН БАЛАНС- МОГА ЛИ ДА ПОЛУЧА КЕТОЗА АКО НА ВСЕКИ 2 ЧАСА ВЗЕМАМ 90% ПРОТЕИН ПО 60ГР, ?) ако пак си прав, значи за да поемем глюкоза от белтък, трябва да поемем 4-5 гр. белтък на килограм тегло че и повече, т.е. сигурно на всеки час да пия протеинов шейк... от това което съм чел съм на мнение че само мускулният белтък се разгражда до глюкоза - в случай на нужда тялото разгражда мускула именно за да превърне в глюкоза отделените аминокиселини - а не белтъка който поемаш с храната.(ТАКОВА Е ДЕЙСТВИЕТО НА КОРТИКОСТЕРОИДИТЕ, КОИТО СЕ ОТДЕЛЯТ ПРИ СТРЕС)

13.06.06
18:04

[quote author=“bgtrener”](В ПИЛЕШКАТА ПЪРЖОЛА 22- 25 % СА БЕЛТЪЦИТЕ)

пържолата е около 200гр х 3 = 600 х 0.22 = 132гр
за максимума усвоим белтък споровете са за 30 и 40гр на едно ядене
дали наистина смиламе абсолютно цялата храна дори и да не я усвояваме?


[quote author=“bgtrener”]
(МИСЛЯ ЧЕ ИМА ОГРОМНА РАЗЛИКА, ТОВА КОЕТО НЕ СЕ ВЗЕМЕ ЗА СТРОИТЕЛЕН МАТЕРИАЛ, ПРОДЪЛЖАВА ДА СЕ УСВОЯВА С ОСТАНАЛИТЕ ХРАНИТЕЛНИ ВЕЩЕСТВА,ЗА ДА СЕ ИЗВЛЕЧЕ ЕНЕРГИЯ)

от тук следва, че калорията си е калория откъдето и да я приемем. тогава защо се прави баланс? защо не поемаме еднакво количество калории всеки ден без значение от какво? това е доста подробно обяснено в статията за нвд на сайта. и още нещо - чисто въглехидратните храни са нискокалорични, дали диета базирана на тях би била ефективна за отслабване? баланса пак ще е отрицателен


[quote author=“bgtrener”]
(ОТРИЦАТЕЛЕН КАЛОРИЕН БАЛАНС- МОГА ЛИ ДА ПОЛУЧА КЕТОЗА АКО НА ВСЕКИ 2 ЧАСА ВЗЕМАМ 90% ПРОТЕИН ПО 60ГР, ?)
ТАКОВА Е ДЕЙСТВИЕТО НА КОРТИКОСТЕРОИДИТЕ, КОИТО СЕ ОТДЕЛЯТ ПРИ СТРЕС)

усвояемоста както казах е 30-40гр на едно ядене. и дори да не е 60гр на всеки 2 часа, белтъка е 4ккал на грам, 400гр. да кажем са 1600 килокалории, да кажем 1800 защото концентратите не са 100% чист белтък. това е 4гр. на килограм тегло за 100кг. билдер. по груби сметки баланса му за нвд би бил около 2500-2600 ккал, остават ни 700-800ккал, 400 от тях за 100гр въглехидрати, 300-400 са остатък, като по принцип мазнините при нвд не са фиксирани, а просто запълват остатъка от калории. ето ти нвд при 4гр белтък на килограм тегло

искам и също да добава, че при смесено хранене, които голяма част от хората практикуват независимо дали са на диета или не, белтъците и въглехидратите образуват несмилаеми съединения, които просто се изхвърлят от организма така че остават и несмилаеми въглехидрати. т.е. никога нямаме 100% усвояемост

леле от къде тръгнахме, че докъде стигнахме!

гледай сега! с казаното дотук обяснявах, че макарда са от белтък, калориите са си калории. ако са в повече от това което изгаряш, те ще се отложат като мазнини! а що се отнася до споровете за прословутите 30-40 гр, те са за усвояването им, а не за разграждането им.

разбира се ,че ако се направи балансирано хранене с въглехидратни храни с нисък гликемичен индек ще се получава понижаване на теглото. при условие -калорийния баланс да е отрицателен.

а що се отнася, за сложните съединения ,които се образуват, те не са чк толкова много. мисля че им трябва кислород ,за да се образуват.  но както и да е...

искаш да кажеш ,че ако си хапвам по 5-6 кила пилешки гърди на ден няма да качвам мазнини, това ли да разбирам? щото вътре няма въглехидрати.

13.06.06
20:49

ако почнеш да ядеш по толкова свирни ми ;)
аз все още съм на мнение, че калориите не е без значение от какво са получени. освен ако да кажем белтъка стига до глюкоза от естественото си гниене, без помоща на ензими, но тук ще трябва да се намеси някой биолог или химик.

13.06.06
20:59

Може би тук ще намерите отговорите на въпросите си. Ако не, тогава ми пишете да потърся в един сканиран от мен учебник, където би трябвало да пише.

http://www3.interscience.wiley.com/cgi-bin/jhome/36176?CRETRY=1&SRETRY=0

13.06.06
21:10

смятате ли че ако накой яде само месо(Чисто) ще качи мазно -на мен не ми се вярва.
А за растителния белтък може и да е възможно


Свръх приемът на белтък пък би натоварил бъбреците Ви, а освен това има голяма вероятност да не бъде усвоен. Избягвайте прием на повече от 40 - 50 гр. белтък в ястие! - Това е от сайта :twisted:

ами това беше моето мнения. спора стана малко безмислен. до определено количество наистина, от белтъка е трудно да се извлече енергия, но ако той е в изобилие, примерно глупавия ми пример за пилешките гърди, мисля че тялото ще извлече енергията... преди имаше някакви статии ,където се казваше ,че тялото харчи 3-4 калории, за да разгради 1 гр. белтък, което дава отговор на нашия спор, макар ,че не е в моя полза. но отдавна не съм срещал това твърдение. ако някой го е чувал, чел или знае къде мога да го препрочета... ДА СВИРКА!
:)

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1