Имам четири странни проблема

22.05.06
16:46

Здравейте! Имам няколко, надявам се, малки проблемчета (ходя на фитнес от 1 месец по 3 пъти в седмицата, като тренировките са САМО кардио по 50-55 минути)

1) Наблюдавам странно явление като съм на пътечката. Около минута-две след като съм почнала да тичам областта около корема почва да ме боли (средно силно). Понякога трае малко, а понякога повече (до 5-тата минута вече не се усеща). Не ми е ясно от къде идва тази болка (храня се добре) и защо е така непостоянна (варира във времетраене много)

2) Понякога имам резки боцвания в областта на гърдите (отдолу, към долния край на гръдния кош). След първото боцване следващите 1-2 минути почти не мога да дишам, защото ме боли много от по-дълбоки вдишвания (тези боцвания се случват през случайни моменти от деня дори и да не съм на фитнес)

3) И аз (като явно доста други хора тук) имам боцвания във сърцето от време на време.

4) Като след 40 минути общо на пътечка и кростренажор се кача на велоаргуметъра, усещам страшно напрежение в коленете. Все едно краката ми ще се разпаднат колкото и внимателно да карам.

Не се притеснявам особено, но ми е много чудно от къде се появяват тия проблемчета.

Темата беше редактирана от Тихомир Велев на 19.04.11 10:38.

22.05.06
19:42

Най-общо казано е защото тялото ти още не е свикнало за темпото,сигурно си почнала отведнъж по много да въртиш,с голямо темпо и преди въртене не се движиш интензивно,това не е стращно обаче,след известно време минава.За колената ми е необяснимо,наистина ли те болят или си го внушаваш от разликата в движенията?

22.05.06
20:32

Напрежението в колената при мен се появява, ако не съм загрял добре.Загряването преди сякакъв вид тренировка е много важно.А за боцванията и на мен ми се случваше, когато бях начинаещ.Ще премине с времето спокойно.Имало е случаи ,в които не съм можел да си взимам въздух и да се задъхвам и бодежи в гърдите, но всичко минава с времето и трупания опит. ;)Няма повод да се тревожиш.Загрявай преди трен.

22.05.06
20:34

Ами значи аз казах вече че преди велоаргуметъра имам 40 минути ДОСТА интензивна тренировка (20 пътечка и 20 кростренажор). И съм 100% сигурна че не си “внушавам”. То е не чак толкова болка колкото напрежение все едно ставата ще се раздели. А някаква идея за корема и дишането? Те са ми най-голям проблем (с велоаргуметъра се справих - просто вече не го приближавам!)

22.05.06
20:47

Ако дишаш равномерно,не много дълбоко и бавно,нито пък къси и бързи вдишвания могат и да не се появят,трябва да се стремиш да контролираш дишането и пулса,така че тялото да работи на еднакви обороти през цялото време.Това е решението,поне при мен.

22.05.06
22:48

Само аз да добавя, че първо 2-3 минути ходя бързо на пътеката и после почвам да тичам, за да не ми скочи пулса от 90-100 на 140-150 веднага, а по-плавно.

23.05.06
00:13

[quote author=“Authority”]Ами значи аз казах вече че преди велоаргуметъра имам 40 минути ДОСТА интензивна тренировка (20 пътечка и 20 кростренажор). И съм 100% сигурна че не си “внушавам”. То е не чак толкова болка колкото напрежение все едно ставата ще се раздели. А някаква идея за корема и дишането? Те са ми най-голям проблем (с велоаргуметъра се справих - просто вече не го приближавам!)

Абе чесно да ти каже, аз преди време за първи път се опитах да тренирам на велоергометър и просто го зарязах от тогава...

Незнам защо но ми даваше некомфорт в колената и глевението. Не болка ама просто усещаш, че има някаква гадно натоварване. Опитах се да го регулирам доста пъти ... ама просто ме дразнеше.

Имам един съвет към теб, щом правиш аеробни, защо не опиташ на открито, някой стадион... По-полезно ще е от залевите истории.

За поцванията и аз съм имал. Доста време вече не, но преди ми се е скучвало. Даже малко кофти и с дишането ми е ставало.
Съветвам те да направиш малко паузи и да намалит темпото малко... явно тялото ти се ядяптира/освен ако нямаш някакъв дебел проблем, което не може да ти кажем по никой начин и се надявам дяма такова нещо./

И помисли за по-цялостни тренировки като мускулни групи

Успех

23.05.06
18:42

Беше писала,че няма възможност да тича.На въпроса е общо взето отговорено.Аз със велото нямам проблеми,от 1 месец въртя и ми стана доста лесно единствено и се налага да повишавам трудността,не знам откъде се получават тези болки при вас,аз в началото като почнах краката и катерейки стълби,ми прескачаше капачката(не държеше и аха,да падна на някое стъпало),но сега се оправи.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1