Аеробна и анаеробна активност

04.11.06
00:52

Единствено пулсовата честота ли определя делението на физическата активност на аеробна и анаеробна? Ако е така, не може ли да се постигне аеробна активност (аналогична пулсова честота) по време на силова тренировка с по-голяма интензивност? Защо въобще се смята, че силовата тренировка е априори анаеробна, съответно другия вид - априори аеробна? :o

04.11.06
01:04

Трябва да се отчете продължителността на натоварването, не само пулса. По време на тежка серия пулсът може да се качи до стойност, която е над тая за “кардио”, но за сметка на това времетраенето е кратко.
Провери из сайта, имаше ги тези неща обяснени далеч по-подробно и по-кадърно отколкото аз мога да ти ги обясня

04.11.06
13:17

[quote author=“Lumina”]Единствено пулсовата честота ли определя делението на физическата активност на аеробна и анаеробна? Ако е така, не може ли да се постигне аеробна активност (аналогична пулсова честота) по време на силова тренировка с по-голяма интензивност? Защо въобще се смята, че силовата тренировка е априори анаеробна, съответно другия вид - априори аеробна? :o

Зависи от продължителността на натоварване - защото се натоварват по този начин различни типове мускулни влакна (бели или червени), които имат различни изисквания за работа. Едните са анаеробни (белите) и те работят при големи тежести и за кратко и аеробните (червените), които са по-слаби и работят по продължитело време.

Съответно, когато правиш 6-8 повторения, работят белите МВл., а те не се нуждаят от кислород за да работят и съответно сърцето няма такава нужда да работи усилено и да изтласква кръв (и кислород) към тях.

Обратно, когато правиш 12-15 повторения и малки почивки, тренировката става аеробна, защото се включват червените МВл., а те изискват за своята работа кислород.

Надявам се да ти го обясних разбираемо! :wink:

04.11.06
15:12

[quote author=“nikolaBULL”] Надявам се да ти го обясних разбираемо! :wink:

Защо, тъпичка ли ти изглеждам? 8)

Колко продължителни трябва да са почивките, за да можем да кажем, че серии с много повторения (и малки тежести съответно) са вече аеробни?

Какъв е случаят, когато някой тренира с намаляващи тежести, започвайки от 8 повторения с максимална тежест и без почивка (няколко секунди), при 3-4 последователни серии? Това правя аз. Това аеробна или анаеробна тренировка е?

06.11.06
21:38

Разгледай тази тема - http://daobg.com/forum/index.php?showtopic=9655
Има коментари и в този форум. Възможно е да намериш неща които да ти харесат. Ако не те “грабнат” няма страшно , ще намериш и друг начин да съчетаеш аеробното с анаеробното натоварване. Това, струва ми се, те влече.

06.11.06
22:45

Мерси, сега ще погледна линка. Какво ме влече, не си уточнил, а на мен ми стана интересно... :)
Между другото, страхотен антикварен аватар имаш, от коя година е? :D

07.11.06
10:33

[quote author=“Lumina”]Колко продължителни трябва да са почивките, за да можем да кажем, че серии с много повторения (и малки тежести съответно) са вече аеробни?

Серии с много повторения са винаги аеробни - защото натоварват такъв тип МВл. (червените), а малките почивки м/у сериите имат отношение към аеробния ефект за цялото тяло - повишаване на пулса, потене... Значи практически, това са почивки от порядъка на 30-60 сек.

[quote author=“Lumina”]Какъв е случаят, когато някой тренира с намаляващи тежести, започвайки от 8 повторения с максимална тежест и без почивка (няколко секунди), при 3-4 последователни серии? Това правя аз. Това аеробна или анаеробна тренировка е?

Това са т. нар.”дроп-серии” или “разтоварващите серии” на наш роден български... За мен има 2 вида  - за маса и за релеф. Няма да го срещнеш това твърдение тук, но... :wink:
За маса:
Значи, ако сложиш такава тежест, с която да направиш 5-6 повт. и след това я намалиш самотолкова, че да можеш да направиш само 2-3 и така общо 3 (началната и 2 разтоварвания) това е за маса, натоварват се белите МВл. и е сравнително с кратка продължителност. И естествено почиваш и повече.
За релеф:
С тежест, с която правиш 10-12 повт., намаляш с толкова, че да можеш още 6-8, и след това пак намаляш тежеста за още толкова повт. Тук някои правят повече и повторения и разтоварвания... И почивките са по-малки между сериите.

[quote author=“Lumina”]Защо, тъпичка ли ти изглеждам? 8)


А ти защо мислиш, че създаваш такова впечатление... защото си руса на аватара си ли? :wink:  :lol:

07.11.06
12:56

[quote author=“nikolaBULL”] Това са т. нар.”дроп-серии” или “разтоварващите серии” на наш роден български... За мен има 2 вида  - за маса и за релеф. Няма да го срещнеш това твърдение тук, но... :wink:
За маса:
Значи, ако сложиш такава тежест, с която да направиш 5-6 повт. и след това я намалиш самотолкова, че да можеш да направиш само 2-3 и така общо 3 (началната и 2 разтоварвания) това е за маса, натоварват се белите МВл. и е сравнително с кратка продължителност. И естествено почиваш и повече.
За релеф:
С тежест, с която правиш 10-12 повт., намаляш с толкова, че да можеш още 6-8, и след това пак намаляш тежеста за още толкова повт. Тук някои правят повече и повторения и разтоварвания... И почивките са по-малки между сериите.
А ти защо мислиш, че създаваш такова впечатление... защото си руса на аватара си ли? :wink:  :lol:

 

:wink: На аватара ми е Мадона от последния си клип, не съм аз. Пък и аз имам значително по-едра телесна структура от нея, тъй че дори като се дефинирам добре, няма да приличам на нея.  Но аз наистина съм руса също - имам много немски вид и с този фитнес - направо ще превъплътя арийския идеал след някое и друго килце минус... :lol:

Значи, като чета какво си ми обяснил (което си е много разбираемо :) ), аз правя нещо средно - хем почвам от големи тежести (до 8 повторения), хем правя малко повторения, хем не почивам между сериите. С две думи, много се пъна (даже ми се случвало да ми идва да се разплача с глас на някои уреди), обаче на мен така ми харесва. Не че ще стана фенка на Табата, защото чак да повръщам не искам, пък и най-вече - аз обичам както големи натоварвания, така и голяма продължителност, което Табата изключва. Аз ако не направя час и 50 мин. (заедно с аеробната) в залата, не е тренировка. :lol:

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1