Хранене през време на пости

07.11.06
15:52

Здравейте всички! Скоро започват коледните пости и съм сигурна, че освен мен има и други хора, които се съобразяват с тях. Бих искала да ме посъветвате как да ги съвместявам с понижаващ теглото режим или поне със задържащ теглото такъв. Тренирам 3-4 пъти седмично и се храня балансирано. Постите изключват месо, млечни продукти и мазнини. С какви продукти да се храня? Мисля, че въпросът е сериозен и очаквам компетентни съвети, които ще са полезни и за други хора. Благодаря!

FI

07.11.06
17:46

[quote author=“Jina”]Здравейте всички! Скоро започват коледните пости и съм сигурна, че освен мен има и други хора, които се съобразяват с тях. Бих искала да ме посъветвате как да ги съвместявам с понижаващ теглото режим или поне със задържащ теглото такъв. Тренирам 3-4 пъти седмично и се храня балансирано. Постите изключват месо, млечни продукти и мазнини. С какви продукти да се храня? Мисля, че въпросът е сериозен и очаквам компетентни съвети, които ще са полезни и за други хора. Благодаря!

То май не останаха много неща, които можеш да ядеш - зеленчуци, плодове, овесени ядки, риба евентуално(незнам ти дали я изключваш), в по - ограничени количеста пълнозърнест ориз.

07.11.06
18:36

яж си постно, но вземай и протеин през това време за да набавяш белтъчини

JD

07.11.06
20:07

Ами виж, сами по себе си практиката на постите като религиозен обичай имат две значения, който са в абсолютно противоречие с спортна диета и като цяло, безспорно е хубаво, не толкова религиозно колкото очистващо, в същото време изпитание за духа  :?  . При теб няма да е проблем голям, защото като жена се предполага по-ниско лично тегло, т.е. по-малка нужда от протеин, придържай се както прецениш, протеин набавяй от риба, бобови храни, соево мляко по някой път, но с рибата внимавай да не прекалиш.

07.11.06
23:32

Доколкото съм наясно рибата също не може да се яде по време на пости. Ако искаш да постиш истински си вземи соев протеин, защото другите са направени от животински продукти. Яж предимно зеленчуци на салатка, и такива леки неща. Искам да питам само какво е пълнозърнест ориз?

08.11.06
07:52

Абе то при пости могат да се ядат млечни продукти май...
Значи суроватъчен протеин ще е перфеткно...

08.11.06
10:17

Благодаря на всички, които се включиха. За разлика от Великденските пости, Коледните са по-леки и наистина в повече дни се допуска риба. Сиренето и млечните продукти са напълно изключени. А бихте ли ми казали защо соята се изключва от спортното меню и изобщо соевите продукти не се препоръчват при различните хранителни режими. Аз поне останах с такова впечатление и това ме обезпокои, защото през време на пости хапвам доста соеви продукти. Знам, че постите и спортната диета не се съвместяват, но мисля, че смисълът е много общ - здраве, постоянство, силен дух и желанието да бъдеш по-добър и да работиш над себе си.

08.11.06
12:14

[quote author=“Jina”]Благодаря на всички, които се включиха. За разлика от Великденските пости, Коледните са по-леки и наистина в повече дни се допуска риба. Сиренето и млечните продукти са напълно изключени. А бихте ли ми казали защо соята се изключва от спортното меню и изобщо соевите продукти не се препоръчват при различните хранителни режими. Аз поне останах с такова впечатление и това ме обезпокои, защото през време на пости хапвам доста соеви продукти. Знам, че постите и спортната диета не се съвместяват, но мисля, че смисълът е много общ - здраве, постоянство, силен дух и желанието да бъдеш по-добър и да работиш над себе си.

Много сме коментирали за соята...но накратко
1.Влошава синтеза на белтъчините.
2.Лош источник на протеин(белтък)[непълен аминокиселинен запас]
3.Предизвиква стомашни проблеми.
4.Предизвиква газове.
5.Съдържа нехраносмилаеми въглехидрати,които се отделят като газове.
6.Забавя усвояването на белтъка.
И т.н.

08.11.06
12:54

О, жалко, че соевите продукти не са за препоръчване :( . Аз намерих нещо много интересно по този въпрос: Вариант с преход:

11(14) дни ниско калориен прием на храна - тренировки за маса
11(14) дни високо калориен прием на храна - тренировки за маса
11(14) дни поддържащ калориен прием на храна - тренировки за маса
11(14) дни ниско калориен прием на храна - тренировки за маса
11(14) дни високо калориен прием на храна - тренировки за маса

Вариант без преход:

11(14) дни ниско калориен прием на храна - тренировки за маса
11(14) дни високо калориен прием на храна - тренировки за маса
11(14) дни ниско калориен прием на храна - тренировки за маса
11(14) дни високо калориен прием на храна - тренировки за маса

Е, приятели! И това ако не е режим за постещи - с прибавени към него Заговезни и след това коледни трапези!
Препоръчвам на всички, които постят, носе тревожат, че по време на пости напълняват или губят форма ето тази статия: www.bb-team.org/nutrition/000313.php

Според вас наистина ли съм намерила добро решение или само се залъгвам?!? :roll:

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1