Протеин (за начинаещи)

Прескочи до:

27.09.07
07:28

Тъй като всяка трета тема в този раздел се случва да е “вреден ли е протеина, какво може да ми стане ако го пия?!”, може би е добра идея да се даде кратко обяснение във “ВАЖНА ТЕМА”, така че начинаещите, на които не им се търси в гугъл, във форума или където и да било, вместо да се засилят да пуснат поредната тема, да видят тази...

Протеина на прах е млечен, яйчен, растителен или друг белтък (протеин идва от английското protein, чиито еквивалент на български е белтък, белтъчини). С ДРУГИ ДУМИ ТОВА Е ПРОСТО ХРАНА НА ПРАХ

В млякото има два вида белтъчини - суроватка и казеин. Казеинът е дълговерижен белтък, който се усвоява бавно, тъй като на черния дроб му трябва повече време да раздгради съединението. Съответно има например натриев, калиев и други видове казеинат, като  калият тъй като е с по-дълга верига се усвоява още по-бавно.

Има методи за отделянето на белтъка от мазнините и лактозата в млякото и така се получава сравнително чист млечен белтък. От друга страна има методи за отделяне и сушене на суроватката от млякото, същото важи и за казеина. Така получавате:


- СУРОВАТЪЧЕН ПРОТЕИН НА ПРАХ

Неговото предимство е, че е бързоусвоим (тъй като е водноразтворим и преминава през стомаха за минути и няма какво в него да забави черния ви дроб). Има страхотен аминокиселинен състав и е богат на BCAA. Подходящ за след тренировка в комбинация с бързоусвоими въглехидрати като глюкозата и нейните полимери (малтодекстрин, декстроза и тн). В големи количества без да имате нужда от него, черния дроб не може да се справи и го метаболизира като глюкоза, за това ако го пиете по цял ден общо взето го хабите.

- КАЗЕИН НА ПРАХ
Както вече писах - бавноусвоим, подходящ за преди лягане, така по-голямата част от нощта когато спите бихте получавали аминокиселини. Подходящ и за през деня.


Има и други пудри - яйчен протеин, млечен протеин от смесен тип (казеин и суроватка). Те са подходящи да заместят хранене през деня, когато бързате на някъде или сте на училище, работа, etc.

Има и растителни изолирани протеини, най-популярен соевия. Растителните протеини имат лош и често непълноценен аминокиселинен състав, усвояват се частично и са подходящи само като добавка към друга храна или ДРУГ ВИД протеин на пудра. Най-популярен от тях е СОЕВИЯТ, КОЙТО СЪДЪРЖА ФИТОЕСТРОГЕНИ, ВОДЕЩИ ДО ХОРМОНАЛЕН ДИСБАЛАНС, ПРЕКОМЕРНАТА МУ УПОТРЕБА ВОДИ ДО ПОДТИСКАНЕ НА ТЕСТОСТЕРОНА, НАМАЛЯНЕ НА СИЛАТА, ПРЕДРАЗПОЛОЖЕНИЕ КЪМ ПО-ЛЕСНО КАЧВАНЕ НА МАЗНИНИ И ДРУГИ

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Белтъците на прах (ПРОТЕИНА) са просто силнорафинирана храна. Не могат  да заместят обикновената ви храна и не е това целта им. Могат да донесат положителен ефект при добре изградена диета, тъй като ще ви помогнат в определени моменти, в които храната не е подходяща (като шоковото за тялото състояние по време на и след тренировка). НЕ МОГАТ ДА БЪДАТ ВРЕДНИ ОСВЕН В СЛУЧАЙ НА ТЕЖКО ЧЕРНОДРОБНО ЗАБОЛЯВАНЕ. При чернодробни проблеми като цяло не се препоръчват високобелтъчни диети (такива богати на месо, белтъчни пудри и тн), но ако сте болен от нещо такова, то лекарят ви вече ви е уведомил да ограничите белтъчините в диетата си.

Като цяло очакванията към хранителните добавки са, че те са някаква мана небесна, някаква магия, която превръща всеки третокласник в камара, изглеждаща като професионален атлет/културист. Това са глупости, НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ, ЧЕ ХРАНИТЕЛНИЯТ ВИ РЕЖИМ (ДИЕТА ИЛИ КАКТО ГО НАРИЧАТЕ) Е ОСНОВНОТО, ПОНЕ 90% ОТ ЦЯЛОСТНОТО ВИ ХРАНЕНЕ. ПРИ ПРАВИЛЕН ХРАНИТЕЛЕН РЕЖИМ ДОБАВКИТЕ (ПРОТЕИНИ, ВИТАМИНИ, КРЕАТИН и ПРОЧЕЕ) ЩЕ БЪДАТ СЛЕДВАЩИТЕ 10%, НО НИКОГА НЯМА ДА ИМАТЕ ДОБРИ РЕЗУЛТАТИ ПРЕДИ ЦЯЛОСТНОТО ВИ ХРАНЕНЕ ДА Е НА ЛИЦЕ.

Това е, ако някой се сети нещо да допълни. Може и някои неща да отпаднат, идеята да е стегнато и ясно. Би било добре ако в един момент се направи Важна тема, за да може всеки да я види преди да пуска нещо в раздела.

Темата беше редактирана от Димитър Михайлов на 24.06.11 17:11.

27.09.07
08:22

Начинаещите да не си мислят че като си купят протеин и го взимат може да ядат всякакви боклуци - банички, кифли, вафли и др. през целия ден и да имат резултати.Протеина е просто малка добавка към храненето примерно да си го добавиш към млякото което ще пиеш или към овесените ядки за да има определено ядене повече протеин в него ако имаш напълно балансирано хранене на практика нямаш нужда от него ти си взимаш протеина от храната.

Правя темата важна. Дано има кой да я чете. Преместих я при добавките също така.

“протеин” не идва от английски, а от гръцки и значи много важен, от първостепенна важност.

Хубаво си го синтезирал, като за начинаещи е добре - стегнато и ясно.

Според мен храна/добавки са по-скоро 70/30, а ти си писал 90/10 - въпрос на лично мнение, но в точното време, точните добавки са незаменими (най-вече след трен). :)

28.09.07
07:00

Съгласен съм с теб, но добавките започват да дават видимите бонуси от тях, когато през останалото време се храниш добре, не се правят големи постижения от протеиновъглехидратния шейк след тренировка, а от цялата диета. Шейкът има голямо значение само ако всичко друго е на лице.


Не може да ядеш по 3 парчета  пица на ден, да се напиваш като прасе на купон през вечер, да спиш средно по 4 часа и накрая да си вземеш суроватъчен протеин за много пари като Optimum и после да пускаш теми от сорта на “защо ръката ми от 6 месеца си седи 34, помогнете”... Точно това е проблема - тенденцията при много от новаците тук е да разберат “кой протеин е хубав” и “нали не е вреден”, преди още да имат елементарни познания по видовете белтъци, въглехидрати, мазнини, как да ги комбинират или пък хормони като инсулин, естроген и тестостерон, каква е ролята им и как да ги управляват.

ИВ

13.10.07
08:05

СОЕВИЯТ, КОЙТО СЪДЪРЖА ФИТОЕСТРОГЕНИ, ВОДЕЩИ ДО ХОРМОНАЛЕН ДИСБАЛАНС, ПРЕКОМЕРНАТА МУ УПОТРЕБА ВОДИ ДО ПОДТИСКАНЕ НА ТЕСТОСТЕРОНА, НАМАЛЯНЕ НА СИЛАТА, ПРЕДРАЗПОЛОЖЕНИЕ КЪМ ПО-ЛЕСНО КАЧВАНЕ НА МАЗНИНИ И ДРУГИ

Грешка. Нито едно от твърденията ти не е вярно,  освен за фитоестрогените. В началото се е смятало така, но вече има много изследвания, които потвърждават безопастността на приема му.

10.12.07
11:33

@Nosferatu

Напротив. Просто аз не твърдя, че соевият протеин директно води до “ПОДТИСКАНЕ НА ТЕСТОСТЕРОНА, НАМАЛЯНЕ НА СИЛАТА, ПРЕДРАЗПОЛОЖЕНИЕ КЪМ ПО-ЛЕСНО КАЧВАНЕ НА МАЗНИНИ И ДРУГИ”, а твърдя, че фитоестрогените се обръщат в естроген в тялото. Естрогена сам по себе си води до гореизброените неща!

Знаеш ли, че заради “вегетарианството” - тази набираща популярност простотия в Щатите, в много вегетариански семейства майките се опитват да си набавят достатъчно количество пълноценни белтъчини като мешат соя с фъстъци, боб и прочее по време на бременността, кърменето, а после хранят с тези боклуци невръстните си деца. Крайният резултат при няколко наблюдения е, че заради естрогените в тези храни (най-вече соята, но във фъстъците също има фитоестрогени) на момиченцата в семействата им е дошъл  мензиса на 7-9 годшина възръст, а момчетата влизат в пубертет между 17-тата и 19-тата си годишнина.

SA

10.12.07
15:53

А как трябва да се съхранява? На опаковката нищо не пише. Става въпрос за Whey на Now, ама сигурно за всеки протеин на прах е същото.

казано от Sane на 10.12.07, 15:53:

А как трябва да се съхранява? На опаковката нищо не пише. Става въпрос за Whey на Now, ама сигурно за всеки протеин на прах е същото.

На сухо и проветриво място. Нищо по - специално.

ИВ

12.01.08
21:05

:)

Мнението беше редактирано от Иван В. Станков на 16.03.08 00:51.

21.02.08
20:49

Извинявам се за офтопика. Този сайт е супер. Винаги ще го препоръчвам.

ИВ

03.03.08
12:04

Да, наистина е супер сайтче :). И не става въпрос за горичка.бг, както се бях объркал, а и моля да не се изказва Мр. Озо така директно, че се пропагандира нещо. Въобще нямам намерение да го правя, а и най-малкото нямам полза от тази дейност!

Мнението беше редактирано от Иван В. Станков на 03.03.08 17:26.

bb-team.org бих казал..............

03.03.08
17:02

казано от Георги Гайдов на 03.03.08, 16:04:

bb-team.org бих казал..............

Те тва беше скрита реклама бе, не се ли усети :P
Прави се на разсеян а ПРОПАГАНДИРА горички морички ;]

EDIT: Nosferatu - базик бате, NO OFFENCE.

Мнението беше редактирано от ozo на 03.03.08 17:42.

Горичката също е много хубав и полезен сайт, както и самата организация.

Mothefucker

16.04.08
10:54

Разбира ес че нямат това са аминокиселини...... второто е най-добро,останалите са български.

16.04.08
17:24

А може ли да ми препоръчате некакъв протеин да излиза към 50-60-70 лева на месец при нормална употреба?

казано от Mothefucker на 16.04.08, 10:54:

Разбира ес че нямат това са аминокиселини...... второто е най-добро,останалите са български.

Всичко българско и родно, любя тача и милея  :-) . Само че то и креатина е аминокиселина, но едва ли е хубаво да го пият “подрастващи” :-)

Мнението беше редактирано от Vasko на 16.04.08 17:29.

22.04.08
14:44

Един въпрос silabg.com/bg/product/detail/cid/11/bid/47/id/1152 или silabg.com/bg/product/detail/cid/11/bid/47/id/1149 Може ли да ми кажете разликите, ако има такива?

22.04.08
19:06

American Whey е изолат, а Bargain Whey е концентрат.

СБ

26.06.08
13:27

Когато си купувате протеин трябва да си направите така,сметката,че за да ви действа ефективно е желателно първо да се взима абсолютно всеки ден,да си изберете такъв протеин според възможностите ви, който ви позволява да го употребявате всеки ден без да го пестите. Масовата грешка, която правят начинаещите е да си купят протеин с последните си пари и да не го пият както трябва и после защо не ми действа. Протеина е може би най-важната хранителна добавка,но все пак не може да не ти е стабилно яденето и да очакваш чудеса само защото взимаш протеим. именно затова се нарича добавка - нещо, което добавяш към вече изградения ти резим, а не нещо което ще ти е от първостепенно значение и да се съобразяваш с това. ИЗБИРАЙТЕ СИ ПРОТЕИН ТАКА, ЧЕ ДА СИ ПОЗВОЛИТЕ ДА ГО ПИЕТЕ БЕЗ ДА ГО ПЕСТИТЕ - ТОВА ОЗНАЧАВА 2-3 ДОЗИ В ТРЕНИРОВЪЧЕН ДЕН И 1-2 В ПОЧИВЕН. АКО МОЖЕ ДА СИ ПОЗВОЛИТЕ И ПОВЕЧЕ, ОЩЕ ПО-ДОБРЕ.

llmm

10.08.08
22:51

Power Whey PRO на Power food не е лош като бюджетно решение.Лично съм го пробвал.Излиза 80 лева мисля за месец ако не и 40 дни.Може да се намери в фитнеса на зала Хр.Ботев в ст.Град от там съм си го купувал.Но все пак това е краен вариант , ако няма пари за нещо по-добро.А протейни от Bio Game i Nutrim просто не си заслужават.

14.08.08
20:14

Начи на 19 години съм. 1.76 някъде, 54 КГ съм, Искъм малко да надебелея и малко килограми да кача  За съжаление още нищо не тренирам. Шичъм и карам колело.


PIC на „Р&В Labs”

Взех си хранителни добавки на тази фирма на заглавието.
Нали пише след закуска 75 грама разтворени в 375 грама прясно мляко , сок или вода и след тринировка 75 грама на 300 гр вода. Та аз като не тринирам, как да ги пия, само сутрин ли. Ходя да карам колело и тичам септември месец си взимам гирички???

Фирмата добра ли е. И да питам като не тринирам само сутрин ли да ги взимам?? Чат пат ходя да тичам и да карам колело по 20 км на ден.
Септември месец си взимам гирички

14.08.08
20:22

Вместо да си вземеш гирички си вземи карта за фитнес! На мене лостче с 2Х2,5 и 2Х1,25 преди време ми излезе 40 лева и още един лост с 4Х2,5 и 2Х1,25 ми излезе 70 лева още!
И доста странен ник имаш...

14.08.08
20:35

казано от Vasko на 14.08.08, 20:22:

Вместо да си вземеш гирички си вземи карта за фитнес! На мене лостче с 2Х2,5 и 2Х1,25 преди време ми излезе 40 лева и още един лост с 4Х2,5 и 2Х1,25 ми излезе 70 лева още!
И доста странен ник имаш...

Наще са ми обещали за рождения ден. Не за друго. Аз мога пак да си ходя на фитнес. :) Макар че искам в нас да си тренирам :) кат заякна малко тогава фитнеса :)

Името нещо при регистрирането го обарках. Ако може да го променят на s1m3on няма да се сърдя :)

llmm

15.08.08
15:48

От какво се притесняваш да ходиш на фитнес и сега ? Никой не се е родил с ръка 50см. И тяло на културист.Все някога всички са били слаби като тебе но са започнали да ходят на фитнес а не да си тренират с гирички в ръка :)Относно карането на колелото няма абсолиутно никакав смисъл от това при положение че си 60тина кг.Само да отслабнеш оште може.За добавките ефекта е нулев като ги пиеш без да тренираш във фитнеса , или може да качиш няколко кг мазно което е по лошия вариант.Ходи си на фитнес и да не ти пука пич.Успех с тренировките!

15.08.08
17:35

Ако си трнеираш у вас отначало ще имаш мускулна треска и ще позаякнеш малко, после като отидеш на фитнес няма да го има силния начален тласък. Съвет-вместо гири, да ти купят 3 месечна карта за фитнес :) Гарантирам по-голям ефект на по-ниска цена!

16.08.08
17:56

казано от Vasko на 15.08.08, 17:35:

Ако си трнеираш у вас отначало ще имаш мускулна треска и ще позаякнеш малко, после като отидеш на фитнес няма да го има силния начален тласък. Съвет-вместо гири, да ти купят 3 месечна карта за фитнес :) Гарантирам по-голям ефект на по-ниска цена!

Виж са като сам на морето как да ходя на фитнес. А иначе ще исползвам да плувам повече нали се натоварват всички мускили :)

16.08.08
17:58

Да и се смъква мускулна маса :)

16.08.08
18:26

казано от Vasko на 16.08.08, 17:58:

Да и се смъква мускулна маса :)

И като пия хранителните добавки, не нарастват ли и като плувам. :(

16.08.08
19:51

Прото не очаквай ефекти само ще си дадеш парите ;) По-добре намери фитнес по морето!

17.08.08
18:25

казано от Vasko на 16.08.08, 19:51:

Прото не очаквай ефекти само ще си дадеш парите ;) По-добре намери фитнес по морето!

Всеки различно ми говори.

21.08.08
21:27

Преди да почна с добавките бях 54 килограма, сега съм 58 килограма. Нали бях ослабнал и малко в рацете, струва ми се че и ръцете наддават :)

29.08.08
12:50

И за колко време ги качи тези 4 килограма ? Щото и аз качвам по 2 на ден но след като посетя тоалета и заминават :)

31.08.08
21:57

Ами вече два килограма заминаха. :( А иначе започвнах с лицеви опори и набирания на лост. Вече правя по 7 лицеви опори чисто до земята се опирам :)

DiscoveryCold

01.09.08
08:40

аз едно искам да кажа... не си похабявай първите шокови и най-продуктивни тренировки у вас! Отиваш с някой приятел записвате се и си тренирате... няма нищо страшно не си мисли че някой ще ти се смее или... дори обратното в повечето случай по напредналите са отзивчиви и помагат на начинаещите било то със съвети или демострации :)

14.09.08
13:11

Ходи на фитнес , изгради си програмка , яш много , пий протейна си !!! Това е верният път :)

СБ

14.09.08
14:22

казано от Bezgreshniat на 14.09.08, 13:11:

Ходи на фитнес , изгради си програмка , яш много , пий протейна си !!! Това е верният път :)

x2

16.09.08
13:12

казано от s1m3on на 17.08.08, 18:25:

казано от Vasko на 16.08.08, 19:51:

Прото не очаквай ефекти само ще си дадеш парите ;) По-добре намери фитнес по морето!

Всеки различно ми говори.

Колкото искаш добавки си вземи , но не забравяй , това не е магическа пръчка , ти трябва сам да се погрижеш за себе си :) !

Един приятел ме попита преди време дали може да си вземе добавки и само да пие ;) ! Аз му казах ‘НЕ’ , Той пак ми повтаряше , че ще направи така , даде си парите и нищо не направи , само дето си похаби протейна , идваше от време на време в нас да дига малко от лежанката ....

Това не е магическа добавка !!!

Мнението беше редактирано от gogata2427 на 16.09.08 13:13.

03.10.08
15:09

Темата и сайта са много хубави.Искам да попитам понеже мисля да зимам протеин  с глутамин и креатин в него , дали ако спра да тренирам или да го пия ще има някакво последствие примерно да ми спаднат мускулите или нещо такова , защото един приятел ми каза че не бил полезен глутамина , не знам дали е вярно затова питам.На 16 години съм.

15.12.08
20:13

Dizaster това което е казал твоя приятел са пълни глупости ! Ето сам може да се увериш в това “Глутамина е най-разпространената аминокиселина в човешкото тяло. Представлява повече от 60 процента от аминокиселините, съдържащи се в скелетната мускулатура. Играе ключова роля в протеиновия синтез. При нормални условия тялото синтезира достатъчно количество глутамин, но когато е подложено на метаболитен стрес – интензивни натоварвания, умора или органични заболявания, нивото му значително спада. При допълнителен прием на Глутамин в организма протичат редица реакции , които водят до многократно повишаване на нивото на растежния хормон и се счита, че Глутамина предпазва мускулната маса от атрофия.”

Другото което е,ако спреш да тренираш няма смисъл да продължаваш да пиеш тези добавки, защото няма да има полза от това ! :)

22.03.09
20:20

Здравейте на всички :) Не знам дали трябва да напиша нова тема за това , което ще попитам , но затова пиша и първо тук . Та въпроса ми е следния : ходя на фитнес от 2 месеца , на 17 години съм , не съм вземал никакви добавки и мисля да вземам засега само протеин. Може ли някой да ми препоръча някоя хубава марка или просто някакъв протеин , който мога да си поръчам/закупя от нета :) Ако съм пропуснал нещо , моля кажете да се допълня ако има нужда ;)

Прескочи до:

Имаме план за твоята по-добра спортна форма!

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1