Относно растителните протеини

27.07.09
20:41

Имам следния въпрос: когато се смятат протеиновите изисквания за качване на маса - броят ли се протеините, които не са от животински продукти (месо, яйца и т.н.)? Също така има ли значение каква част от протеините са от растителен произход (примерно 30% много ли е?). Питам защото може да се събере значително количество протеини от неща като хляб, грах, леща и т.н.

Виждал съм следните продукти примерно:

Хляб - 12 гр протеини на 100 гр.
Грах - 25 гр протеини в 1 консверва (400 гр).
Леща - 25 гр протеини в 1 консверва (400 гр).

Тези неща могат да се ядат и с месо, разбира се, но само от подобни може да се съберат 100гр протеини на ден, което ще е немалка част от цялата доза. Питам понеже съм чувал, че растителните протеини не са пълни, само животинските съдържат цели протеини, само такива ли са нужни за качване на маса?

27.07.09
20:52

Смятай само животинския протеин. 400гр грах и 400гр леща къде ги побираш?

27.07.09
21:08

Всъщност сухото тегло е по-малко, 260 гр. е, другото е вода (протеините са си 25 за цялото съдържание). Може и да няма къде да го побираш, ама тея 260 гр. грах съдържат 300 ккал, все пак отнякъде трябва и калории от въглехидрати (и като цяло) да се събират.

27.07.09
21:17

Броят се разбира се. Иначе досега вегетарианците да са измрели.

moonclub sсигурен съм, че не познаваш много спортисти вегетарианци. То и баничката има протеин колкто да не умреш, не съм чул някой да е умрял от липса на протеин, но ако искаш сериозни резултати, като качване на маса трудно ще минеш с грах и леща

28.07.09
06:08

Така е, но това според мен не е причина да не се броят. Протеинът все си е протеин, макар растителният да се усвоява по-зле. Аз лично съм на протеинова диета в момента, като съм ограничил и мазнините и въглехидратите до разумния минимум. Всеки ден ям разни храни от животински произход - месо, яйца, риба и извара, като от време на време разнообразявам храненето със соев протеин (не щото е растителен, а по финансови причини).

Мнението беше редактирано от moonclub на 28.07.09 06:10.

_ZOB_DOG_

28.07.09
12:35

Лещата и боба са с 25 гр протеина на 100гр, но не трябва да се разчита само на тях. Имат и към 50% въглехидрат, но в период за качване стават.
Яж 100-200 гр ядки преди лягане - фъстъци, бъдеми, лещници, орехи.

29.05.15
23:40

Хора, можете ли да ми препоръчате добра марка протеин за шейкове, който да е растителен(било то соев, пшеничен и тн)? И като цяло това добра идея ли е, замества ли напълно животинския протеин? Четох някъде, че е по-скоро загуба на пари. Вие на това мнение ли сте?

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1