Висок холестерол

12.10.09
14:25

Та днес бях да ми направят изследвания на кръвта и се оказа, че холестерола ми е доста по-висок от нормалното.
Като начало мисля да променя начина си на хранене,като консумирам повече плодове и зеленчуци, които до сега с всичкия си акъл съм отбягвал, повече ядки, и по малко животински мазнини.Яйцата за определен период дори ще спра.
А относно тренировките - crossfit.
И все пак очаквам съвети от хора, имащи информация и опит по въпроса.

12.10.09
14:35
#1

Колко ти е холестеролът? Кажи стойности за HDL, LDL, V-LDL, триглицериди - надявам се така си го изследвал, а не просто общ (който не е кой знае колко съществена информация).

12.10.09
14:39
#2

Глюкоза - 5,54 (референтни граници 3 - 6,2)
Холестерол - 6,45 ( - 5,2)
HDL-холестерол - 1,1 (0,9 - 1,29)
Триглицериди - 1,13 (0,68 - 1,9)

20.10.09
15:04
#3

казано от Никола на 12.10.09, 14:39:

Глюкоза - 5,54 (референтни граници 3 - 6,2)
Холестерол - 6,45 ( - 5,2)
HDL-холестерол - 1,1 (0,9 - 1,29)
Триглицериди - 1,13 (0,68 - 1,9)

Никола,оказва се че това зависи от обмяната на веществата.Пробвах да не се храня със наситени мазнини но нямаше ефект.80% от холестерола се образува от организма ти ,останалите 20% постъпва с храната.Това означава че в нашия случай грам холестерол не трабва да постапва с храната,за да влезем в норма.С хапчетата за холестерол за един месец падна на 3,8 но пречат на желанието за секс.И сега съм решил да пия ленено масло за по дълго време да видим кво ще стане.

20.10.09
15:18
#4

Вместо да се опитвате да понижите общия хол.,подобрете “добрия”холестерол...
Добави Омега-3 мастни киселини.

казано от Никола на 12.10.09, 14:39:

Глюкоза - 5,54 (референтни граници 3 - 6,2)
Холестерол - 6,45 ( - 5,2)
HDL-холестерол - 1,1 (0,9 - 1,29)
Триглицериди - 1,13 (0,68 - 1,9)

триглицеридите май са ти в повечко... и кръвната захар май не е малко.

впрочем един сладолед преди лягане може да промени доста показанията на сутринта.


едно време на такива като теб им казвах да намалят въглехидратите или поне да ги поразпределят през деня и преди-след тренировка. мазнините да присъстват. обикновенно даваше резултат, ама сега не съм толкова убеден дали така става и защо се е получавало.

21.10.09
04:36
#6

казано от Финдо на 20.10.09, 15:18:

Вместо да се опитвате да понижите общия хол.,подобрете “добрия”холестерол...
Добави Омега-3 мастни киселини.

Нали това ти казвам,че ще вземам ленено масло.

21.10.09
05:57
#7

Еми зимайте си...Само,че без режим няма да стане,съвети да не се приема НИКАКВИ мазнини са несъстоятелни.
За глюкозата е относително,би трябвало да е изследвана сутрин на гладно?
И все пак е в норма...

Мнението беше редактирано от Финдо на 21.10.09 06:03.

21.10.09
06:13
#8

Три седмици курс с ябълков пектин и си в долната граница на холестерола.
Изпробвано.

a колко вода пиеш ако мога да попитам?

21.10.09
08:42
#10

казано от mitaka101 на 21.10.09, 06:13:

Три седмици курс с ябълков пектин и си в долната граница на холестерола.
Изпробвано.

Какво представлява този курс,дай малко повече инфо?

21.10.09
11:25
#11

Да, това за ябълките го знам, но просто мисля да ги добавя в менюто си, а не да правя ябълков ударен режим :)
Вода... не съм сигурен, но понякога мисля че не е достатъчно.

@Цветан Василев - всичко друго си е в нормата от страни даже съм написал границите.

21.10.09
12:01
#12

казано от Никола на 21.10.09, 11:25:

@Цветан Василев - всичко друго си е в нормата от страни даже съм написал границите.

Заеби ги границите, според мен триглицеридите ти са дори по-сериозният проблем от общия холестерол. Референтните стойности са такива, защото в днешно време се консумират адски много въглехидрати (и то не особено читави, голяма част от тях) и затова тази стойност по принцип е нормална..но ако можеш да ги свалиш по-близо до 0,5 примерно (на референтните ти стойности най-ниското им е 0,68, пък моите никога не са били толкова високи  :gulp: ) само ще ти е от полза. Това, което Цецо ти казва, е и което и аз щях да ти пиша, със сигурност съм виждал да помага.
Също така, hdl ти е сравнително нисък, може би трябват малко повече мазнини в менюто.
И повече вода, това също е много важно. Почти съм сигурен, че не пиеш достатъчно.
Рибено масло по 4-5 грама дневно също е добре да се взима, независимо от холестерола.

Мнението беше редактирано от G33K на 21.10.09 12:02.

казано от Никола на 21.10.09, 11:25:

Да, това за ябълките го знам, но просто мисля да ги добавя в менюто си, а не да правя ябълков ударен режим :)
Вода... не съм сигурен, но понякога мисля че не е достатъчно.

@Цветан Василев - всичко друго си е в нормата от страни даже съм написал границите.

Гледай да докарваш водата до 2,5-3 л/ден. Нивото на триглицеридите се вдига при повишена консумация на бързи въглехидрати и недостатъчно вода.

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2003/10/25/carbs-triglycerides.aspx

ето малко четиво
http://www.westonaprice.org/knowyourfats/fats_phony.html
http://www.westonaprice.org/moderndiseases/benefits_cholest.html

21.10.09
23:34
#14

Стойностите аз ги виждъм така:
за мъже:
холестерол до 8,
триглицериди под 1.0
захарта под 4,5 ..
Според мен се дължи на храненето ако си вкл. сладко, и/или по-сладки плодове.
Вземи си рибено масло - ultra omega 3, now foods. 2 дражета на ден, стигат за 45дни, след което повтори изследванията. До тогава намали въглехидратите увеличи мазнините.
А и изпускаш друго, по принцип холестерола е нещо изкл.важно за организма и за правилното му функциониране както добре знаеш е градивен материал на клетките, т.е. ако си активно спортуващ - а ти си, е нормално да ти е завишен по параметри от тези на не спортуващите. Стойностите посочени за “нормални” не са актуални.
това е моето мнение, разбира се не си длъжен да се съобразяваш с него :)

Мнението беше редактирано от tonu на 21.10.09 23:35.

29.01.10
18:56
#15

Моите изследвания днес:
Холестерол 7,55
Кр. захар: 5,69
Знам си холестеролът, че е висок и не съм яла скоро яйца и черен дроб.
Обаче тази кръвна захар... Въглехидрати ям само за закуска овесени ядки, а останалите са ми от зеленчуците. Дори ориз, боб и картофи не ям. И ето, кръвната захар ми е висока. Вода и чай пия в големи количества, но и на кафето не му прощавам.
През уикенда ще заредя въглехидрати от макарони и овесени ядки и пак ще пусна кръвна захар в понеделник.
Спорт много ясно, че има доста, щом съм регистрирана в този форум  :-)

29.01.10
22:27
#16

Давам си сметка какво ям и по колко и съм сигурен, че излизам от нормите с много :) В крайна сметка от това, което прочетох, всички съвети се ограничват до :
1) повечко вода -2.5-3л
2) въглехидратите по възможност преди и след тренировка (преобладаващата част)
За трето дори не се сещам.. гледах за л-карнитина, че пише, че намалява нивото на триглицеридите - това рекламен трик ли е или си е съвсем вярно?
Кардиото ще намали нивото на холестерола, нали? Или пък не.. кажете, че по тая тема въобще не съм се интересувал..ама хич..
Ами зелен чай?

Мнението беше редактирано от Alexander Katzarski на 29.01.10 22:59.

29.01.10
23:14
#17

А защо всъщност искате да го намалявате? Пречи ли ви нещо?

30.01.10
05:12
#18

По-скоро мисля да обърна внимание на кръвната си захар, отколкото на холестерола.

Иначе съвети за намаляне на холестерола: доста зеленчуци, канела като подправка и ябълков пектин (не съм взимала, но гледам, че това се препоръчва).

1

Мнението беше редактирано от Мирослав Исикийски на 23.12.10 23:07.

30.01.10
13:40
#20

казано от Петко К на 29.01.10, 23:14:

А защо всъщност искате да го намалявате? Пречи ли ви нещо?

Петко, съмнява ме да ти кажа нещо, което не знаеш, но холестерола се отлага по стените на кръвоносните съдове, което води до запушването им а от там и до по-лоши неща.Ако знаеш нещо, което аз не знам, сподели тук моля.

30.01.10
17:03
#21

казано от Никола на 30.01.10, 13:40:

  холестерола се отлага по стените на кръвоносните съдове, което води до запушването им а от там и до по-лоши неща.Ако знаеш нещо, което аз не знам, сподели тук моля.

Да, има различни статии из нета, които трърдят противното. Тук например се казва, че високият холестерол е опасен само ако се окисли.
Можеш и в гугъл да потърсиш за митовете за холестерола.
Материали за четене колкото искаш, както и теории.

23.12.10
22:40
#22

Здравейте, активно спортуваща съм, основно кардио ( 3-4 пъти седмично крос 8 км), умерен прием на мазнини и  въглехидрати, дори минимален  и в следствие  холестерол общ 5.7, Триглицериди 1,57 ( мкс, 1,7) HDL 2.11( жени >1.2) . Не че е кой знае колко много, но почвам да мисля, че собственият организъм почва да се презапасява с холестерол, никой от семейството ми не е със завишен холестерол, а и аз като се хранех по хаотично нямах проблеми с него. Това се случва и с мои приятелки със сходен режим. Забелязал ли е някой нещо подобно със себе си?

apple-placeholderarrowback-arrowbb-hexbb-lettersbeginner-wizardbodyweight-wizardbookmarkGroupcartcheckoutclosecrossdiarydocumentdumbbell-wizardexpert-wizardfacebook-iconfacebookfemale-wizardfemalefootnotesforum-blockforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-new-postforum-recommendforum-subscribeforumgains-wizardgoogle+gym-wizardhabitinstagramleft-arrowlogo-smallloss-wizardmailmaintain-wizardmale-wizardmaleman-placeholdermeasurementsmedium-wizardmessagesmy-bbnewsletterphotosplaceholderpollprofileread-laterreadingright-arrowsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestarstoresubmit-arrowticktop-arrowtwitterTwitterwoman-placeholder1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1