Дневникът на една лелка

Темата е заключена.

13.01.10
07:42

Здравейте !
Аз съм на 38 години, 156 висока и 56 килограма. Другаде не съм се мерила ( нямам толкова голям сантиметър) :) Никога през живота си не съм тренирала нищо, но не искам да съм такава, каквато съм сега - дебела и отпусната. Отдавна се каня да започна някаква диета и да тръгна на фитнес, но все не намирах време... работа, семейство, деца... извинения мога да си измислям до утре. Вчера случайно попаднах на този сайт и колкото повече чета, толкова повече се убеждавам, че време за губене няма. Посъветваха ме да си направя този дневник. Не знам какво да пиша в него. Моля ви, помогнете ми. Твърдо съм решила да променя начина си на живот и тялото си. Ще приема всякакви критики и съвети.
Предварително благодаря на всички !

13.01.10
07:49

Още една Сливналийка  :) . Добре дошла!!!! Никога не е късно за промяна. Тренировки нямаш, значи трябва да започнеш с храната, тоест напиши какво ядеш защото там е дяволчето. Тренировките също са важни и незаменимо допълнение: дават тонус, самочувствие, удовлетворение, гонят стреса и оформят тялото. Друго не знам какво да кажа към момента. Ако наистина си решила да се вземеш в ръце - нищо и никой няма да те спре  :) !!!!!!! Начини много, фатката е да намериш своя!!!!!!

Мнението беше редактирано от maria на 13.01.10 07:50.

13.01.10
07:59

Благодаря за посрещането :)
Какво ям :
кафе с цигара ( които от днес спирам)
брускети
кис. мляко
няколко мандарини

Това е през деня, а вечер.. каквото съм наготвила ( със сигурност е нещо мазно )

Мнението беше редактирано от MANISTA на 13.01.10 08:00.

13.01.10
08:21

казано от MANISTA на 13.01.10, 07:59:

Благодаря за посрещането :)
Какво ям :
кафе с цигара ( които от днес спирам)
брускети
кис. мляко
няколко мандарини

Това е през деня, а вечер.. каквото съм наготвила ( със сигурност е нещо мазно )

Здрасти, :)
нищо чудно, че стоиш на същите кг. Менюто ти хич не е добро. Но затова си тук, ще помагаме. Разгледай раздела за хранителните режими, за да имаш някаква база, и особено темата за НВД. Ще ти трябва по - качествена храна. И закуска. И месо, и сирене, и яйца. И зеленчуци.
Зависи от теб, ако наистина имаш желание, към средата на годината няма да се познаеш.

Човек на 38 не е “лелка”, а е индивид в разцвета на силите си.

13.01.10
08:55

Твърдо съм решила тази година като отида на море да не ме е срам да се съблека, затова ще слушам съветите ви и ще действам. Няма отказване !
Разгледах темата за НВД, както ме посъветвахте. Не знам дали правилно съм я разбрала, но ако е така.. ще ми трябват по 1652 калории на ден. Така ли е ? Това не е ли много ? Ох, нещо много се обърквам с тея диети... :(

Мнението беше редактирано от MANISTA на 13.01.10 09:06.

Etcetera.

13.01.10
09:18

казано от MANISTA на 13.01.10, 08:55:

Твърдо съм решила тази година като отида на море да не ме е срам да се съблека, затова ще слушам съветите ви и ще действам. Няма отказване !
Разгледах темата за НВД, както ме посъветвахте. Не знам дали правилно съм я разбрала, но ако е така.. ще ми трябват по 1652 калории на ден. Така ли е ? Това не е ли много ? Ох, нещо много се обърквам с тея диети... :(

тези сметки са ориентировъчни,трябва сама да си прецениш според тялото,но мисля ,че е препоръчително да са над 1400,защото иначе тялото ти привиква с по-нисък калорииен прием и бързо ще стигнеш до период на застой.
Успех с новото начинание и за съжаление  Брускетите не са хич препоръчителни,особено ако си на НВД : )))

13.01.10
09:29

Първо да ти пожелая успех :)
Предполагам и другите ще ти го кажат... В началото изчисти храната си. Т.е. почни да ядеш основно смислени храни (надали ще стане от раз). Едва като свикнеш с това, има смисъл да се броят калории (макар че според мен и тогава няма смисъл, но тук има различни мнения :))
Смислени храни - месо, яйца, сирена, зеленчуци, плодове... Брускети, вафли и т.н. не са смислена храна. Кафето също няма как да мине за хранене :)

13.01.10
09:35

И още един съвет към горните. Ако тръгваш с нагласата че си лелка, ще бъдеш лелка. Промени си нагласата и действай...Успех

13.01.10
18:03

Аз също искам да ти пожелая постоянство с този дневник, не е важно на колко си години, а на колко се чувставаш, макар и банално да звучи. Важно е, че си решила да направиш нещо хубаво и здравословно за себе си! Ако бъдеш постоянна, резултатите няма да закъснеят. Въпрос на време и търпение е, няма да се отказваш бързо, ако се забавят, не можа да очакваш чудеса! :) Ние ще помагаме с каквото можем, момичетата по горе са ти казали как да подходиш като за начало. :)

14.01.10
05:28

Да се включа и аз :)
Аз се присъединявам към Адичка :)
Забрави за нВД и всякакви други режими. Забрави и за смятане на калории.
Старай се да имаш поне 3-4 смислени яденета на ден - закуска, обяд и следобедна закуска и вечеря.
Махни всички купени пакетирани храни - ако ти се ядат брускети, направи си ги сама (черен хляб натънко с масло и подправки на слаб огън във фурната и си готова). Ако ти се яде нещо сладичко, пак си го направи сама - или с мед, или с кафява захар. Яж храни, които обичаш и които те засищат, а не само такива, които си чула, че са полезни. Хранат аможе да бъде и вкусна, и полезна.
Гледай във всяко хранене да имаш някакъв белтък (млечни продукти, меса, яйца)
Щом вечер готвиш мазни неща, тогава гледай на обяд да имаш по-немазна храна + въглехидрат (пиле с ориз/ картофи, омлет, спагети с доматен сос и месо)
Следобяд - плод, малко сурови ядки или кисело мляко (ако си гладна). Ако не си, няма смисъл да се храниш.
Вечеря - какво там готвиш за всики, по възможност без много много въглехидрати (мазно месо/ яйца/ сирене/ кашкавал + салата)

Готви с масло/ мас - те остават полезни след термична обработка; на студените ястия - зехтин. Олио и маргарин - къш!

Вода!!! - поне 2 л./ ден. Може и във формата на билкови чайчета. За всяко кафе добавяш още една чаша вода.

Ние сме това, което се храним. Освен това, другите ни възприемат по начина, по който ние се възприемаме. Така че, по-добре да се виждаме готини и здрави :)

П.П. Тренировките?

Мнението беше редактирано от Limka на 14.01.10 05:29.

14.01.10
06:59

Благодаря на всички за подкрепата ! Чудесни момичета сте !

Сутринта изядох едно кисело мляко с мюсли и едно кафе. Все още не съм си купила кафява захар, затова го изпих със захарин. Знам, че не трябва да е със захарин, но горчиво не мога да го пия. А без кафе не мога...
Снощи се чух с един приятел, който през ден е във фитнеса и се разбрахме другата седмица да ходим заедно (все още ме е срам да отида сама ). Сложила съм си едно шише вода на бюрото, за да ме подсеща, че трябва да пия ;)
Това е за сега. :)

14.01.10
08:00

Здрасти,това че не си тренирала досега и не си спазвала режими е + понеже тялото ще реагира по лесно и по бързо на тренировката и режима.А за кафето не се притеснявай да го пиеш и с бяла захар,но да е с по 1 пакетче или една малка лъжица(2 гр).И 4-5 да изпиеш така за деня това са ти макс. 10 гр захар разделени на 5 които по никакъв начин няма да спрат напредъка ти.

14.01.10
08:57

Уф, така е, отначало няма нужда от сметки, а от изчистване на храната. И познаване на съдържанието на храните.
Лимка е написала важните неща. Но аз бих отрязала картофите,ориза и спагетите. Мисля, че е добре все пак въглехидратите да се намалят.

Следващия път когато купуваш мюсли, се огледай за овесени ядки. Те са по - добрият вариант, а и сама можеш да си направиш мюсли, смесвайки овеса с ядки и плодове. В купешките обикновено има захар.
Браво за фитнеса.

14.01.10
13:21

Имам няколко въпроса :

1. На няколко места срещнах... “цели яйца” . Какво ще рече това ? Нали не искате да ги гълтам цели ? ;)
2. Днес ми казаха, че ще е добре да си купя ластичен колан - клин и да съм с него през деня... Вие какво мислите по въпроса ?
3. Сиренето - с животински мазнини ли да е и обезсолено ли ?
4. Колко плод на ден е препоръчително да се яде, защото много обичам плодове, особенно мандарини
5. Пушено пуешко филе - ДА или НЕ ?
6. Какво мислите за “Активията” ? Да се доверя ли на рекламите ?

Мнението беше редактирано от MANISTA на 14.01.10 13:25.

14.01.10
13:27

За яйцата значи да са цели - жълтъка и белтъка понеже някои отделят жълтъка ;) Успех .

14.01.10
13:29

казано от MANISTA на 14.01.10, 13:21:

Имам няколко въпроса :

1. На няколко места срещнах... “цели яйца” . Какво ще рече това ? Нали не искате да ги гълтам цели ? ;)
2. Днес ми казаха, че ще е добре да си купя ластичен колан - клин и да съм с него през деня... Вие какво мислите по въпроса ?
3. Сиренето - с животински мазнини ли да е и обезсолено ли ?
4. Колко плод на ден е препоръчително да се яде, защото много обичам плодове, особенно мандарини
5. Пушено пуешко филе - ДА или НЕ ?

Здрасти, MANISTA!

1. Цели яйца - не отделяй белтъка от жълтъка.
2. Ластичен колан - според мен няма смисъл от него.
3. Сиренето - без растителни мазнини (палмово масло и т.н.), т.е. естествената масленост на млякото. Не мисля, че обезсоленото е по-добро, освен, че е по-безвкусно  ;-) .
4. Плод - колкото ти се яде.
5. Пушени меса - не са пушени, а обработени с химикали, които докарват “пушен” вкус. Не е добър избор.

14.01.10
13:29

казано от MANISTA на 14.01.10, 13:21:

Имам няколко въпроса :

1. На няколко места срещнах... “цели яйца” . Какво ще рече това ? Нали не искате да ги гълтам цели ? ;)
2. Днес ми казаха, че ще е добре да си купя ластичен колан - клин и да съм с него през деня... Вие какво мислите по въпроса ?
3. Сиренето - с животински мазнини ли да е и обезсолено ли ?
4. Колко плод на ден е препоръчително да се яде, защото много обичам плодове, особенно мандарини
5. Пушено пуешко филе - ДА или НЕ ?

Под цели яйца вероятно имат предвид и жълтък, и белтък. Много масово при някои хранителни режими се яде само белтъка ;)

Мен ми стана интересно - каква ще е ползата според този, който ти го е препоръчал да си сложиш такъв колан?

По мое лично мнение: колкото по-малко сол, толкова по-добре :) Иначе да си е с естествените мазнини - а не някакви растителни или не знам какви си..

Ииииии.. На въпроса за плода - няма точен отговор. Въпрос на режим е. Аз лично гледам да не прекалявам с тях - по един на ден след тренировка и то не всеки ден.

Мнението беше редактирано от Грахче на 14.01.10 13:30.

14.01.10
13:45

казано от Vic на 14.01.10, 13:29:

Здрасти, MANISTA!

1. Цели яйца - не отделяй белтъка от жълтъка.
2. Ластичен колан - според мен няма смисъл от него.
3. Сиренето - без растителни мазнини (палмово масло и т.н.), т.е. естествената масленост на млякото. Не мисля, че обезсоленото е по-добро, освен, че е по-безвкусно  ;-) .
4. Плод - колкото ти се яде.
5. Пушени меса - не са пушени, а обработени с химикали, които докарват “пушен” вкус. Не е добър избор.

х2 :)

За Активия дори и не си помисляй. Няма нищо общо с рекламата и е бъкана със захар.

Можеш ти да си направиш “активия” - кисело мляко /ако си намериш домашно ще е страхотно/, в което да сложиш някоя друга ядка или сушен плод /аз слагам примерно 2-3 фурми/ за вкус + лъжичка мед ако ти се хапва сладко. Определено е страхотно и доста по-полезно :)

18.01.10
08:33

Два дена бях на гости в друг град - ставахме късно и пропусках закуските.. само кафе :(
За обед и за вечеря ядах - мусака, печено пиле, кисело мляко, 3-4 сушени кайсии ...
На фитнес не съм ходила. Тази седмица ще е деня ;)

27.04.10
06:22

Отново съм тук... Имах малко семейни проблеми и малко си отложих така желаните тренировки, но вече ги започнах. Много се гордея с това. Най-сетне се престраших да вляза във фитнеса :) Вече три пъти ходих. Има там един, който се пише инструктор и ми каза какво да правя и как да го правя, но имам някакво странно усещане, че не всички упражнения, които правя са за мене  :-S
За съжаление все още не знам имената на уредите, за да ви кажа какви точно упражнения правя :( Като цяло... имам нужда от корекция от кръста надолу, а прекалено много ме натоварва с упражнения за ръцете, раменете, гърба... За сега не мога да си позволя да сменя фитнес залата, защото този е най-евтин в града, а нямам финансовата възможност да давам повече ( поне на този етап). Ако може вие да ми кажете някаки упражнения.. Само ако може.. давайте ми и някакъв линк към уреда, за който ми говорите, за да знам за кой става въпрос. Ще съм благодарна на всеки, който ми помогне. Не искам да се отказвам, искам да се променя и да живея здравословно !

27.04.10
10:07

браво лелче, успя да запалиш и мен за промяна. и аз съм на твоите години и реших да се стегам, спрях цигарите преди 3 седмици, ти успя ли в крайна сметка? нямам какво да те съветвам, защото съм голема мърда, по скоро да обменяме опит ти пиша. почвам с 1 час блъскане по боксова круша, това ми е кардио тренировката както тук викат на аеробните движения, не ми се тича-болят ме кокалите. на другия ден правя по 600 лицеви опори, това ми е силовата тренировка. друго важно- храната, предимно, месо, яйца, зеленчуци, риба, сутрин преди другото 3 лъжици овесени трици с малко кисело мляко. когато ми се прияде сладко пия кола лайт. за сега това правя/ евентуално мисля да си купя дъмбели да вдигам по нататък, нещо не ми се ходи по фитнеси /, ще те информирам след месец дали има некакви резултати :)) успех на теб. :)

27.04.10
10:25

Проблема ми е че все още не мога да свикна да ям по 5 пъти на ден... просто не съм гладна, какво да направя, да се тъпча зорлян ли . А ако някой иска , може да ми пише и в skype : manista_work

28.04.10
17:02

Днес не закусвах, не бях гладна. На обед ядох мусака и таратор. После на фитнес, а след него 1 кисело мляко с 1 разбит банан вътре.
На фитнеса : 15 мин. степер, 10 + 15 коремни преси на някакъв уред, на който ми е много трудно да ги правя, 2 х 12 на скрипец, но ги направих много трудно, оня ден правих 3 х 12 и нямах проблем, не знам защо днес така..., после 2 х 12 обратни коремни преси и накрая пак 10 мин. на степера. Ако някое упражнение съм го написала неправилно, не се сърдете. Все още уча кой уред как се казва и какво точно правя. Но след тренировката ми беше много лошо и ми се повръщаше. В понеделник след фитнеса пак така ми стана. Не мога да разбера от какво ми става така. Казвайте какво не правя както трябва.

29.04.10
02:57

Здрасти,
виж ТУК постовете на inis9. Доста добри съвети, приложими за всеки начинаещ.

01.05.10
05:00

Вчера:
8.00 - 1 кисело мляко с 2 банана вътре (разбити) + зелен чай
10.30 - ябълка и портокал
12.00 - пиле с ориз и таратор
15.00 - банан
17.00 - фитнес
19.00 - кюфтета от лапад с кисело мляко

Все още не мога да оправя тренировката да е както трябва. Няма инструктор, който да  ми каже какво да правя и аз на своя глава правя каквото ми дойде.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1