Oвесени ядки - термична обработка?

От няколко дена всяка сутрин си правя палачинки от овесени ядки, яйца и мляко, защото вече ми се повръща от овес+мляко (да не говориме с вода), а вчера си направих и пица от овесени ядки и стана фантастично. Та въпроса ми е променя ли се нещо (най-вече ГИ) след термична обработка или няма разлика дали са сурови/печени.

30.05.10
03:25

Според мен това трябва да не те притеснява

Други мнения??

01.06.10
14:13

пица? сподели подробности ;)

01.06.10
14:58

Здравей.Гликемичния индекс на продуктите се променя в зависимост от това дали са подложени на допълнителна обработка с цел оформяне на по-фини(и/или съдържащи по-голяма влажност) фрагменти. Най-просто казано, ако смелим овесените ядки на брашно за палачинки, тогава вече търсим в съответната табличка гликемичния индекс за овесено брашно :) ,който е значително по-висок. Важи принципа, че колкото е по-рафиниран един продукт, толкова е по-висок гликемичният му индекс. Подобна е и ситуацията с прибавяне на течности, но там вече няма как да се избегне :) ,сурови овесени ядки си е истинско предизвикателство за вкусовите рецептори :-) . В заключение-колкото по-фино обработени(смляни) са конкретните въглехидратни продукти, толкова по-бързо се разграждат до глюкоза в организма, толкова по-високо е нивото на кръвната захар и съответно отделения инсулин(оттам и високия гликемичен индекс).Поздрави!

Мнението беше редактирано от малкия113 на 01.06.10 16:34.

Благодаря за изчерпателния отговор. И още един въпрос - в такъв случай с какво е по-добре да си правя палачинки/пица - с овесени ядки(смляни, тоест брашно) или пълнозърнесто брашно?

02.06.10
16:14

Въпрос на вкус :-) ...шегувам се, ако имаш предвид гликемичния индекс по-добрия вариант е пълнозърнестото брашно(40). Брашното от овесени ядки е с по-висок ГИ (64 ) .

04.11.16
10:34

Здравейте. Темата е много стара, но реших да питам тук, а не да отварям нова. Интересува ме дали при термична обработка намалят стойностите на хранителните вещества в овеса и с колко? Примерно за овесените трици пише - белтъчини 17 гр, мазнини - 7 гр, въглехидрати - 66 гр. При други зърнени култури съдържанието намаля по 5 пъти и повече....

04.11.16
10:40

Нищо не намаля, увеличава се теглото на сготвения продукт, защото обикновено се вари и поема вода. 100 грама несготвен ориз като се сготви става 300-400 грама от поетата вода, водата няма хранителна стойност, затова хранителната стойност за 100 грама спада.

04.11.16
12:13

казано от Димо на 04.11.16, 10:40:

Нищо не намаля, увеличава се теглото на сготвения продукт, защото обикновено се вари и поема вода. 100 грама несготвен ориз като се сготви става 300-400 грама от поетата вода, водата няма хранителна стойност, затова хранителната стойност за 100 грама спада.

Е това не бях се замислял...Благодаря ти!

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1