24.02.12
10:13
Аааа, писна ми вече. От един месец комп-а вади някакъв бъг - на третата минута след стартиране сутрин зависва. Като го рестартираш - работи.
Гениалните съвети, които получих бяха:
1. не си изгасяй компютъра (мно’о си умен, Саше, като съм в командировка да си мъкна куфарите с батериите, нали?)
2. след първо пускане да не работя 20 мин за да може да се освести (н’яа проблеми, и без това по цял ден си бъркам в носа и си скубя веждите)
3. преди да зависне да слушам изчегърква ли нещо и какви са звуците от вентилатора (а аудио запис да правя ли или само да имитирам звука - ще трябва да ходя на вокален педагог за да мога да възпроизведа точно)
И последното гениално решение - внимание! тук трябва звук на барабани, чинели и други ударни инструменти докато стигнат кресчендо - та последното гениално решение е: преинсталация. Браво, ръкопляскания, аплодисменти, абе що не си.....!(devil)
Щом чегърта, вероятно се касае за умиращ хард, спасение-моментален архив на цялата информация и подмяна с нов. Другите варианти са блокиране на вентилатор на видео или процесор, но тях ги изключвам, защото ако те бяха причината щеше да зависва постоянно а не само в началото, въпреки това не е лошо да се проверят. Някаква грешка вади ли?
Няма грешка, няма чегъркане, няма вой на вентилатор (или аз съм глуха и не чувам). Даже и в лог-а няма някой крашнат ивент.
За мен има конфликт при първо влизане в компютърната мрежа или дъното си отива (примерно някой кондензатор да не може да се зареди за толковам алко време..).
Просто подхода “да преинсталираме” ми се струва игра на тото точно като да се надявам, че като стоя 10мин на планк ще изгоря някоя специфична клетка с мазнина.(giggle)
24.02.12
16:10
#3
Консултира ли се с администратор на мрежата дали по трасето има проблем?
Архив на информацията и преинсталация не е кой знае колко сложно и времеемко решение. Лошото е че така по интернет без инструменти малко трудно може да се открие. Проверете вентилаторите и самата температура на работа на отделните елементи.
24.02.12
18:51
#4
Лаптоп или десктоп? За кондензаторите се проверява лесно - отваряш и гледаш дали има надути или цъфнали. Пусни някоя програмка от рода на Еверест и виж температура на процесор, хард и т.н. Вече за бед сектори на харда си има друг софтуер. Ако е служебен - викаш поддръжката или админа, ако изобщо разполагате с такъв. Както се казва “той и тате може, но козата си сака пръч”.
Преинсталация също е решение ако са се омазали драйверите или ОС.
При конфликт в мрежата трябва да ти изпише, че има конфликт на IP адреса или се дублират имена или нещо от сорта - не зависва ей така по собствено усмотрение. Не ми прилича на мрежов проблем, защото след всяка заявка било към DHCP или някоя друга услуга, има тайм аут и заявката прекъсва, но винаги излиза съобщение, какъв е проблема.
Трудно е да се каже, но по симптомите ми прилича на хард или омазани драйвери.
Най безболезненото решение, ако е хард е да се направи един имидж на компа със всичко, както е на него, сменя се харда и се пльосв имиджа на новия хард.
Мнението беше редактирано от head_hunter на 24.02.12 18:52.