Подобряване техниката при мъртва тяга?

13.10.12
09:33

Привет , от 2 седмици практикувам 5х5 и както знаете базовите упражнения са в основата на системата. Мъртва тяга не бях правил преди и се чудя дали я изпълнявам правилно. Гледах много , четах много , но знаете че е различно когато дойде време сам да го направиш. Ще кача клипче , за да ви покажа начина ми на изпълнени. Още нещо искам да добавя , чувал съм че има няколко вида мъртва тяга ( за крака , кръст и т.н ) , та с това упражнение аз целя натоварване в горната част на гърба. Мерси предварително , а ето го и клипчето :

Темата беше редактирана от Димитър Михайлов на 13.10.12 11:40.

13.10.12
10:07

Тва дето го правиш е частична мъртва тяга,a 5x5 залага на мъртва тяга,първородния вариант на упражнението,започващ от земята.Така погледнато,не не я изпълняваш правилно мъртвата тяга.При твоя вариант,предполагам дори не стигаш до земята с тежеста и така основно се акцентира на  горна част и трапец.Частичната тяга също така предразполага ползването на по-сериозни тежести,въпреки че ако бях на твоето място с нулева мускулна маса,бих се насочил към трибойски вариант на тягата,сега няма на какво толкова да акцентираш.

13.10.12
10:11

Положителната част на упражнението започва отдолу на горе, не отгоре надолу. Оставяй лоста на земята и тогава започни да дърпаш, не от стойките.
По същият начин я оставяш на пода, като приключиш серията.
Плъзгай лоста по бедрата, бяга ти много напред.
Гледай право напред, да няма чак такова изкривяване във вратът като дърпаш.

Казаха ти какви са ти грешките вече, аз само да спомена като пускаш до долу само докосвай пода с щангата, а не я трескай.

13.10.12
11:36

и дърпай рамената назаде в горно положение

Мнението беше редактирано от rory на 13.10.12 11:36.

13.10.12
12:44

казано от any0ne на 13.10.12, 11:36:

и дърпай рамената назаде в горно положение

Не съм съгласен с теб. Правилната техника на изпълнение съвсем не е да дърпаш раменете назад .

Ако искаш да правиш истинска тяга вдигни глвата и изправи гърба още преди да си хванал щангата, която трябва да е на земята. Разкрачът на краката трябва да и леко под ширината на раменете ти. Хващай лоста като едната ръка е с дланта навътре, а другата с дланта навън. Така ще заздравиш хвата си. Сменяй позицията на ръцете при всяка серия.

Приклекни с изправен гръб и вдигагни щангата, плъзгайки я по краката си и така се изправи. Когато се изправиш напълно свали тежестта бавно по същия път, отново с изправен гръб докато леко допре пода - това ти е едно повторение.

Най-важното е да не се прегърбваш при изпълнението. Намали тежестта, ако трябва, но винаги дръж гърба изправен. Когато усвоиш техниката, ще започнеш да прогресираш. Винаги ползвай колан.

Мнението беше редактирано от Мариан Гяурски на 13.10.12 14:00.

13.10.12
14:09

казано от Мариан Гяурски на 13.10.12, 13:58:

Хващай лоста като едната ръка е с дланта навътре, а другата с дланта навън. Така ще заздравиш хвата си. Сменяй позицията на ръцете при всяка серия.

Винаги ползвай колан.

Две неверни твърдения .
Така хвата не заздравява  повече, просто лоста не ти се върти в ръцете и можеш да държиш повече кг.
Няма смисъл ВИНАГИ да ползва колан, дори може да се окаже вредно.
Като отиде да си сменя гумата на колата 1 ден и там ли да ползва колан :)

Мнението беше редактирано от Madboy на 13.10.12 14:33.

Първо: Имах предвид да заздрави хвата на щангата в случая, когато прави тяга.

Второ: Когато прави тяга, особено с тежка щанга е задължително да ползва колан, казвам го от личен опит. При други упражнения, освен клек и чукове (тежки), естествено че няма смисъл от колан.
А гума съм сменял няколко пъти и не ми е било проблем, че съм без колан.

13.10.12
21:20

казано от Madboy на 13.10.12, 14:09:

казано от Мариан Гяурски на 13.10.12, 13:58:

Хващай лоста като едната ръка е с дланта навътре, а другата с дланта навън. Така ще заздравиш хвата си. Сменяй позицията на ръцете при всяка серия.

Винаги ползвай колан.

Две неверни твърдения .
Така хвата не заздравява  повече, просто лоста не ти се върти в ръцете и можеш да държиш повече кг.
Няма смисъл ВИНАГИ да ползва колан, дори може да се окаже вредно.
Като отиде да си сменя гумата на колата 1 ден и там ли да ползва колан :)

Аз специално си заздравих ядрото,за да махна колана, че ми пречи остатъкът от шкембето и се гърбех с него /колана/. Да си оправя силуета и пак може да пробвам дали ми тича коланчето :Д

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1