Как да оптимизираме съня

02.03.15
19:27

Искам да направя съня си максимално ефективен. Тоест с 8 часа сън да мога да се възтановявам от три седмичен сплит, работа и т.н. Искам да се науча да ставам сутрин веднага, а не да се въртя.

Нещатата които ми хрумват на първо време и ще направя са следните:
1. Нов маткрак
2. Ортопедична възглавница.
3. Лягам задължително преди 24:00. Като поне един час перди това ще гледам да не стоя пред компютър или телевизор.
4. Като хранителна добавка ZMA, ако има други подходящи кажете. Пак казвам проблеми със съня нямам, просто искам да се наспивам по добре и да ставам по рано. Ако има подходящи споделете.
5. Спане по гръб. Така тялото може би се възтановява най добре.

Ако си легнеш прекалено рано, обаче има друг момент че се събуждаш също по рано и има вероятност да заспиш отново. Какво друго бихте препоръчали

Опитай се да лягаш в 22 - 22.30 ч. :)
В тихо и хладно помещение, без силни аромати (цветя, ароматизатори и т.н).
Добро решение е да не се взираш в екраните, добре е да ограничиш и изкуствената светлина. Тоест - лягаш си и гасиш лампата.

Ето още идеи:
Сън и позите за спане
Сън (хигиена на съня)
Кои растения помагат за по-здрав сън
Мелатонин
Спахте ли добре? (в статията има много съвети и препратки към други статии)

Предварително се извинявам, ако си прочел всичко това.

avirex, сам ли живееш или с някого? Както и кога свършваш работа и кога тренираш? Това, според мен, са основните определящи условията за сън неща, с които да се съобразиш.

Всичко друго, на теория, е полезно и добре дошло, а и при мнозина е повече от ефективно. Но, дали ще е така с теб, зависи колко (а)социален (ще) си и с какво се занимаваш.

Аз съм си лягал рано, лягал съм си късно, лягал съм си и когато другите обикновено стават. Спал съм средно по 4, 6 и 8 часа, с или без екран пред мен преди това. Във всички състояния съм се наспивал и не съм имал казуси със съня. Даже толкова дълбоко спя, че се е случвало да ме проверяват, дали не съм умрял. :)

От добавките - магнезий ми е помагал доста, особено в случаите, когато тренировката ми е била късна и съм си лягал 2-3 часа след нея.

Но това е просто поредният частен случай. За да направим и твоя работещ (или по-работещ, след като нямаш проблем сега), отговори си на първите 3 въпроса от поста ми.

Мнението беше редактирано от Димитър Михайлов на 02.03.15 20:15.

02.03.15
20:37

казано от avirex на 02.03.15, 19:27:

4. Като хранителна добавка ZMA, ако има други подходящи кажете. Пак казвам проблеми със съня нямам, просто искам да се наспивам по добре и да ставам по рано. Ако има подходящи споделете.

Щом нямаш проблеми, недей да взимаш добавки за това. Към някои от тях се привиква, производителите имат интерес да ги направят така
edit: сега загрях че зма е цинк+магнезий; аз имах предвид ония които ги рекламират по тв

На мене други неща които ми вляят:
- Кафе - след 14ч гледам да не пия, ако почна да имам проблеми със съня го намалявам до 1 сутрин или въобще на 0
- Прекалено късна тренировка - кортизол ли, какво ли е, не знам, ама ми се е случвало да зяпам тавана до 3-4ч през нощта.

Мнението беше редактирано от Pavel D на 02.03.15 22:57.

03.03.15
17:43

И аз имам един съвет, надявам се да не бъде прочетен негативно или помислен за надсмешка или нещо от тоя сорт.
Избягвай секса непосредствено преди лягане. Като си свършиш работата, задрямваш на леглото и има/ няма след час се събуждаш защото ти се ходи зверски по малка нужда.

05.03.15
14:06

казано от avitohol на 03.03.15, 17:43:

Избягвай секса непосредствено преди лягане. Като си свършиш работата, задрямваш на леглото и има/ няма след час се събуждаш защото ти се ходи зверски по малка нужда.

Пълни глупости!  Точно обратното. Окситоцинът отделен в следствие на оргазма, спомага за превръщането на серотонина в мелатонин, без  четирите часа тъмнина, които обикновено са нужни за това. Поради тази причина оргазмът те приспива.

Мнението беше редактирано от adutev на 05.03.15 14:06.

05.03.15
15:04

казано от Anton Dutev на 05.03.15, 14:06:

казано от avitohol на 03.03.15, 17:43:

Избягвай секса непосредствено преди лягане. Като си свършиш работата, задрямваш на леглото и има/ няма след час се събуждаш защото ти се ходи зверски по малка нужда.

Пълни глупости!  Точно обратното. Окситоцинът отделен в следствие на оргазма, спомага за превръщането на серотонина в мелатонин, без  четирите часа тъмнина, които обикновено са нужни за това. Поради тази причина оргазмът те приспива.

То е ясно, че те приспива, ама после нали ти се допикава заради половият акт, което прави ставането от леглото още по тегаво.

06.03.15
00:13

2 малки ракии (гроздова) на екс и ще спиш като къпан ; )

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1