Тренировки за лопатки и гръбначно изкривяване

18.03.15
19:41

Здравейте.

Продължителното стоене пред компютъра си е изиграло лоша роля върху начина, по който стоя и от вече няколко години забелязвам изкривяване. По едно време започна и да създава здравословни проблеми, ребрата ми затискаха белите дробове (или нещо подобно беше) и имах трудности с дишането. Сега това го няма, но изкривяването все си е налице.

Не тренирам и общо взето не съм тренирал. Ако 1 месец във фитнеса и колело през ден се считат за нещо, добре.

Изкривяването ми е вид “кифоза”, доколкото помня, че ми бяха казали. Сега потърсих снимки в интернет и мога да потвърдя, че при мен е същото. Когато се навеждам, се забелязва най-много. Вместо да ми е изправен, гръбнакът е под дъга, а когато съм прав, не се забелязва толкова, но в кръста има лека извивка навътре, гръбнакът е под формата на по-изявено S. Свикнал съм на всеки пет минути да си “проверявам” стойката и си раздвижвам ръце, рамене. :D Освен това, самите лопатки не са навън, а са някак си навътре и почти не се очертават.

Ако знаете някакъв вид упражнения, ще се радвам.

Друг е въпросът, че искам да започна да тренирам, но много от упражненията ще усложнят този проблем, да не говорим че други пък не мога да ги правя. Прикачвам снимка, за да видите.

Благодаря предварително за оказаната помощ.

Carbohydrate

19.03.15
06:06

Тренирай гърба и всичко ще се оправи. Разтягай мускулите на краката. Ето една тема за четене, защо става така и как да разтягаме  http://www.bb-team.org/forums/viewthread/73227

19.03.15
20:18

Една от причините да почна да тренирам беше свързана с проблеми в гърба (поради продължително застояване пред екрана, и някой други персонални причини). Имах т.нар. “head forward posture”, болежки и доста асиметрии по гърба, много стегнати рамене и т.н. Та с започването на тренировки, гръбните мускули укрепнаха, подобри се стойката, разните имбаланси и там вече другите проблеми, които не помня. Лично мисля, че упраженията, които ми помогнаха най-много бяха набирания и тяга. Но имай предвид, че това е моя опит, не е някакво медицинско заключение, гледам че си писал, че упражненията ще усложнят проблема, какво точно имаш предвид? Успех!

19.03.15
20:32

Ми например упражнения с тежести, повдигане на щанга от земя, общо взето всяко упражнение с навеждане, е логично да направи проблем. Вертикалното повдигане на краката от стенд също не би се получило нормално, защото при изпъване\свиване на краката, самият гръбнак се разполага по различен начин, не е целия облегнат върху стенда, а хлътва в кръста (примерно). Кикбекът също не мога да го правя, тъй като просто не мога да застана правилно. :D

Ще трябва да прочета повече и да търся упражнения за гръб, които да фиксират този проблем. Благодаря. :)

Carbohydrate

19.03.15
20:35

казано от Христо Коев на 19.03.15, 20:32:

Ми например упражнения с тежести, повдигане на щанга от земя, общо взето всяко упражнение с навеждане, е логично да направи проблем. Вертикалното повдигане на краката от стенд също не би се получило нормално, защото при изпъване\свиване на краката, самият гръбнак се разполага по различен начин, не е целия облегнат върху стенда, а хлътва в кръста (примерно). Кикбекът също не мога да го правя, тъй като просто не мога да застана правилно. :D

Ще трябва да прочета повече и да търся упражнения за гръб, които да фиксират този проблем. Благодаря. :)

Пишеш глупости и си вярваш. Просто вземи и тренирай. Набирай се, дърпай горен и хоризонтален скрипец и т.н. Нищо ти няма ;)

22.03.15
07:26

Аз лично преди 4 години бях диагностициран с лека форма на сколиоза. С години трениране на лостове проблема постепенно се оправи , но останах с постоянни проблеми в дясната ръка и дясната част на гърба. Колкото по-рано се подходи към този проблем , толкова по-голям шанс имаш да се възстановиш на 80-90% .
Отначало ще ти е трудно и малко некомфортно , понеже има дисбаланс на мускулите на гърба. Препоръчвам ти да си намериш специален треньор , който да ти направи специална програма и да следи за прогрес (нещо което съжалявам , че така и не направих преди години).
Също така да добавя , че при неправилно трениране с тежести има голяма вероятност да стане обратния ефект - усложняване на изкривяването.

22.03.15
07:30

Чак сега прочетох целия ти пост ( голяма съм шматка ). Гръбначното ти изкривяване не е кифоза , а сколиоза - точно като моето. Интересно ми е имаш ли проблеми с една от двете ръце ( болки , слабост , изтръпване , усещане за безсилие ) ?

Мнението беше редактирано от Kris на 22.03.15 07:33.

22.03.15
20:32

Не е сколиоза, кифоза е. При сколиозата виж, че гръбначният стълб е изкривен наляво или надясно, докато при мен се получава изгърбване и се образува по-дъговидна форма на гръбнака, като при котките. На снимката това не се вижда, защото не съм наведен. Ако считаш по лопатките, че имам сколиоза, мисля, че те са друг случай, защото те са издадени напред и нямат връзка със сколиозата. Иначе нямам проблеми с ръцете – такива, каквито описа. Чупил съм си лявата ръка преди време и единствения проблем, ако мога да го нарека, е, че предмишниците ми не са въобще развити и китките ми са доста слаби (мога да си хвана китката с другата ръка и пръстите застават един над друг, не знам дали е фактор). :D

Мнението беше редактирано от Христо Коев на 22.03.15 20:32.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1