Изгаряне на мазнините и запазване на възмножно най-много М.М. и сила

25.03.15
14:28

Здравейте, лятото наближава все повече и повече и идва време да започваме да сваляме мазнини. Та миналото лято си бях задал една двойна цел, която не бях успял да завърша до край. Едната част от нея беше да смъкна коремчето, но не до плочки и успях, но втората част, която беше да не свалям мускулна маса - не успях. Спаднах в ръце доста и сега съм започнал от ноември да качвам сила и М.М.
Та това, което искам да постигна е да махна едни досадни мазнини по долната част на гърдите, корема и паласките. Особено долната част на гърдите ми е мазна а тях  ги тренирам, дори те са ми най-силната мускулна група в цялото тяло (след краката). Имам слабост от това да правя лег с колкото се може повече, дори съм имал моменти, в които клека ми е бил с по 5/10 кг по-слаб от лега, но сега вече, клека ми го води с почто 60кг. Като на клек правя с 170 и лег максимум 110кг х1 и 100кг х5-6.

Допълнителна информация:
На почти 18г. висок 181/182см тежа 85кг. ходя на фитнес 5/6 пъти в седмицата. За момента единствения хранителен режим, който спазвам е възмножно най-голямо количество протеин да си набавям с храненията и достатъчно въглехидрати за да мога да качвам М.М.

Давайте идеи, критики и каквото и да е друго, което мислите, че може да ми помогне.
(По време на чистене има ли смисъл да си купя креатин и аминокиселини за да не загубя М.М. и сила?)

Здравей!

Поставил си си трудна цел (и почти невъзможна).

Няма локално горене на мазнини и не може да кажеш на тялото от къде точно да чисти. Това си е цялостен процес.
Ако искаш да качваш тегло, усвоените калории трябва да са повече от изразходваните.
Ако искаш да сваляш тегло, усвоените калории да са по-малко от изразходваните.

Щом искаш да качваш активно тегло, то трябва да си на положителен калориен баланс. Щом не искаш да омазняваш допълнително, трябва да уцелиш с колко точно да са тези допълнителни калории и най-вече - да балансираш макронутриентите, за да качваш възможно по-чисто. В този случаи повече не значи по-добре.

На твое място бих сложила като приоритет качването на активно тегло, а това ще помогне за другата цел.

Как точно тренираш?
Как точно се храниш - опиши 1-2 дни с точни менюта (и ако може - приблизителен грамаж), защото това “За момента единствения хранителен режим, който спазвам е възмножно най-голямо количество протеин да си набавям с храненията и достатъчно въглехидрати за да мога да качвам М.М.” е малко неясно.

25.03.15
16:21

Аз лично подхождам така:
1.Тежки базови упражнения с тежест с която мога да изпълня 3 до 5 повторения. Наблягане най- вече на базовите упражнения, ако има изолиращи, то те да са със свободна тежест. Тоест програмата не се различава по нищо с тази с която си работя за покачване на маса и сила. Единствената разлика е, че скъсявам малко почивките между сериите и упражненията.
2.Не орязвам прекалено много калориите, тоест не изпадам в много голям калориен дефицит.
3.Не стигам да отказ и не правя форсирани повторения. Гледам да си щадя нервната система.
4.Не правя много кардио- признавам, че е от мързел. Но и да правя, то е максимум 25- 30 минути.
Иначе по време на сваляне си пия креатин без проблем. Не виждам по някакъв начин да пречи на изчистването.
——-
И да допълня. Мускулна маса можеби винаги се губи малко или много по време на сваляне. Поне аз не съм виждал натурален, който да не изгуби поне малко ММ след сваляне (освен ако не е начинаещ). Но иначе според мен запазването на силата след отслабване си е напълно възможно.

Мнението беше редактирано от avitohol на 25.03.15 16:25.

казано от Kristian LoLz на 25.03.15, 14:28:

Спаднах в ръце доста и сега съм започнал от ноември да качвам сила и М.М.
Та това, което искам да постигна е да махна едни досадни мазнини по долната част на гърдите, корема и паласките.

За момента единствения хранителен режим, който спазвам е възмножно най-голямо количество протеин да си набавям с храненията и достатъчно въглехидрати за да мога да качвам М.М.

Съветите на avitohol са хубави (подкрепям частта с тежките базови + много лек калориен дефицит), обаче аз съвсем се обърках от целите на автора. :D

25.03.15
17:48

Да се изясня целта ми е след като кача масата, да изчистя мазнините с най-голям акцент гърдите, паласките и корема (там където са най-много).
А втората част от “За момента—до—да качвам М.М.” е за това какво правя в момента за да кача маса и питам какво трябва да променя за да сваля мазнини без загуба на сила и мускулни влакна.

25.03.15
19:23

По отношение на чистенето на мазнини, не може да се акцентира, тялото си взима откъдето му е генетично зададено.

В такъв случай - качвай масата плавно и се стреми да е възможно по-чиста.
Не прекалявай с калорийния излишък и въглехидратите.

За чистенето - вече дадоха добри съвети, подкрепям да е лек калориен дефицит и добре преценени тренировки.

Вече коментирахме, че няма как да чистиш локално (за съжаление.. :) )

26.03.15
23:07

Окей, благодаря за бързите отговори. :)

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1