Болки в корема при стоене прав

Аз съм момче на 19 години и имам един доста сериозен проблем. Много често независимо дали стоя прав, тичам, седя на стола ме заболява корема или по-точно коремните мускули. Днес например речих, че ще потичам и малко след като започнах да тичам коремните мускули ме заболяха. Чувството е, че все едно мускулите бутат стомаха ми напред(отвратително е, а и много болезнено). Направо ми се скапва всичко от това. Не е херния, защото съвсем на скоро ме преглеждаха и ми казаха, че не знаят от какво е, но не е херния. Аз започвам да си мисля, че може да се дължи на неправилната ми стойка породена от многото часове прекарани пред компютъра. Самата болка е навсякъде около корема и е еднотипна. Започва да ме боли от едната страна, премества се в другата, отива и в средата на корема..... Какво трябва да правя? Не живея близо до София и нямам възможност да отидя при спецалист, затова ще трябва сам да предприема нещо. Какво трябва да правя според вас? Трябва ли да правя стречинг или пък упраажнения от сорта на хиперекстензии? Когато тренирам коремните мускули болките стават още по-голями затова и реших, че не е в това проблема. Мерси предварително на всеки, които отдели от времето си за да ми помогне :).

02.05.15
15:00

Оправи си стойката и си стегни и тонизирай цялата мускулатура на торса, таза и краката.

Мерси за съвета James. Йога би ли ми била от полза и би ли ми помогнала с тези неща? Гледам в тубата повечето от упражненията в йогата са свързани точно с оправяне на стойката и заздравяване на торса, таза и краката.

Мнението беше редактирано от Димитър Димитров на 02.05.15 15:26.

02.05.15
19:51

Мисля, че колегата имаше предвид силови тренировки за подобряване на мускулния тонус :) По-точно такива със свободни тежести. На снимката се вижда една много лоша стойка, която напряга гръбначния стълб и притиска диафрагмата при седене. Предполагам, че докато тичаш, не дишаш съвсем правилно-дишането е много важно ;) Виждам слаб коремен пояс, което е свързано с нарушената стабилност на гръбнака. Трябва да работиш върху това, защото с времето само ще се влошава.
Вижда се и леко затлъстяване, което също не допринася за доброто ти самочувствие.
Помисли върху диетата си.
Младо момче си, вземи се в ръце  и влез в добра физическа форма. :)

Мерси за уточнението Queen Cobra. Напълно си прав за всичко, особено за това с диафрагмата. Като цяло аз изобщо не дишам правилно и, когато тичам се задъхвам много бързо и често спирам за почивки. Като цяло в момента се оказва, че имам много неща за оправяне по тялото ми. От 4 дена съм на диета, която намерих от Elliot Hulse. Не следя калории, просто се храня само с зеленчуци, плодове, месо и ядки. Но съм наясно, че диетата не е решението на всичките тези неща. Мотивиран съм до краен предел да се взема в ръце и наистина да влезна в една добра форма и като цяло да съм здрав :). Можеш ли да ме ориентираш към какви точно упражнения трябва да се насочя с свободни тежести? Смятам да започна да ходя на фитнес, да си намеря треньор или приятел, който да може да ме наблюдава дали изпълнявам упражненията правилно..

Мнението беше редактирано от Димитър Димитров на 02.05.15 21:08.

02.05.15
22:38

Смятам да започна да ходя на фитнес, да си намеря треньор или приятел, който да може да ме наблюдава дали изпълнявам упражненията правилно..

Много добро решение.
Самообразоването също ще ти помогне- отдели време да прочетеш повечко статии в сайта и важните теми - маркирани са в червено в раздел тренировки и режими във форума. Направи си дневник тук- мотивиращо е и ще получиш добри съвети. Поне повечето :)
Изобщо по-добре навреме човек да си обърне внимание. Тренировката е само 1/24 част от деня ти, дори не всеки ден, а ще се чувстваш съвсем различно. Доста е трудно за човек, който няма изградени двигателни навици да започне да тренира и то силово, но съм убедена, че ще се чувстваш много по-добре, по-енергичен, по-силен и по-здрав след известно време.

Диетата на Елиът Хълс или както се чете- е т. нар. палео диета. Не че не е добра - има си доста привърженици, но е доста особена и мисля, че ще е трудно да се придържаш стриктно към нея за постоянно. Изисква храната да е пресен улов на дивеч или риба (което едва ли ще може да си осигуриш),със сигурност не включва кланично свинско и бройлери,  както и диворастящи плодове и зеленчуци, до които  най- много се приближават био продуктите и органик продуктите.
Трудно е и да си сигурен, че с тази храна си набавяш всички необходими витамини, минерали и микроелементи (калции, магнезии, цинк, селен). Изисква и добро балансиране на макронутриенти, тя е високомазнинна, високобелтъчна и нисковъглехидратна в основата си.
Изказвания като това малко ме объркват относно познанията на автора по биохмия:

Primal man knew that meat was much more nutrient dense than grains and greens so he ate the animals who condensed all of the plant nutrition into tasty little bites.

Освен това е лишена от голяма част от хубави сложни въглехидрати, като зърнени и  бобови култури, от хилядолетни източници на хранителни вещества като млечните продукти.

Хубавите неща не стават от днес за утре и ефекта се губи, щом спреш.
По-добре разгледай цялостната си идея за храненето, за постоянно. Разгледай какво означава РБД-  равномерно балансирана диета, НВД -нисковъглехидратна диета и пр. основни хранителни планове.
Желая ти успех.
Започни да работиш върху себе си. Тази стойка никак не ми харесва. :)

Упражненията в изометрия биха засили доста постуралните мускули, което обикновено “държат” стойката. Йогата също би помогнала, но там се съветвай с Маргарита Манева (Тя е мастъра ).

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1