Диета за качване с минимално покачване на мазнини.

08.05.15
00:05

Здравейте,

първо да споделя, че тренирам от малко повече от година и половина, като цял живот съм бил дебел, първия цикъл на отслабване ме върна в първи клас, като по някаква причина си позволих да си вярвам, че щом съм отслабнал съм станал като онези момчета, които никога не дебелеят (е не е така) и година и половина по-късно, след още един цикъл на чистене, реших, че е време да се стегна и да ям като хората, когато качвам. Като цяло въпросите ми не засягат конкретно храната, като е ясно основните храни за пълноценно хранене какви са. Въпросите ми повече засягат еднообразието. Ще покажа един примерен ден, за да стане ясно за какво точно говоря.

Първо хранене: Гейнър MEX Size Max (25гр. протеин 50гр. въглехидрат) Нямам много време сутринта за ядене.
Второ хранене е около час по-късно като ям кисело мляко с 80гр. овесени ядки, малко стафиди за вкус и 40гр. ядки (често е слънчоглед обелен, тъй като е бая по-евтин)
Трето ядене преди тренировка пилешко 100гр. с ориз 200гр. (сварен) или в някои случаи пия телешки изолат
Четвърто еранене след тренировка е отново от гейнъра + един банан
Петото хранене отново час-час и половина по-късно пилешко 100гр. с ориз 200гр.
Шесто хранене (вечеря) 5 цели яйца
Седмо и последно извара 100гр. + 200мл. мляко+ 40гр. ядки (често е кашу, тъй като забелязах, че има най-малко въглехидрати), или пак ям 5 яйца

Та както виждате, общо взето ям 3 яденета по 2 пъти и за жалост това е през по-голямата част от дните. Говеждо месо съм пробвал, но така и не успях да го изям, евентуално свинско ям, но просто през деня не ям пилешко, а ям свинско. Нямам време да готвя 2 различни меса, тъй като си приготвям храната в кутийки сутринта и тръгвам по задачи. За това ми е бая по-лесно да разпределя няколко вида храна в няколко порции.

Някакви коментари?

П.С. - Забелязах, че бая хора не са фенове на гейнъра и не мога да разбера защо, аз лично смятам, че е перфектен, тъй като разликата между протеина и гейнъра е 20лв. и ако сметките ми са правилни това са по 30 стотинки на доза (50гр.)

Темата беше редактирана от Sounder на 08.05.15 01:29.

08.05.15
07:38

Когато единственото хубаво нещо за гейнъра което можеш да кажеш, че е е евтин, познай защо хората са против него ;)

08.05.15
07:45

Определено не е единственото нещо, което мога да кажа за гейнъра. Аз лично съм му голям фен,а тези, които не са, много бих се радвал да разбера защо.

Здравей!

Бих могла да се включа по въпроса за еднообразието, но може би трябва да ми уточниш кое точно те затруднява да имаш по-разнообразна храна?
Какво ти пречи всеки ден да имаш различен източник на белтъчини, мазнини, въглехидрати, фибри (зеленчуци)? :)
А ако искаш в един ден да имаш 2 вида месо, може спокойно да ги сготвиш на едно място.

Моето мнение съм го давал често, не ми се пише пак...
За мен 7 хранения дневно не са нито ефективни, нито здравословни.
В тази храна почти няма мазнини - груба грешка.
Да се ползва гейнър - намирам това за неразумно, особено при меню, съдържащо почти само въглехидрати.

08.05.15
10:37

Здравейте, първо гейнъра го ползвам тъй като 3 хранения на ден въглехидрат изобщо не мисля, че са достатъчни. Второ за мазнините, при положение, че в 3 хранения имам мазнини? Като искам да добавя, че не споря, а приемам чужди мнения( винаги може да се научи нещо ново)? 

Не съм си правил труда да смятам макросите, може би там е грешката, тъй като малко тежко ми се струва да съм с кантарчето и елката всяка сутрин, да си смятам макронутроните.

казано от Sounder на 08.05.15, 10:37:

...гейнъра го ползвам тъй като 3 хранения на ден въглехидрат изобщо не мисля, че са достатъчни.

За първи път срещам някой, който си преценява количеството въглехидрати по броя на храненията... Прекалено лесно можеш да си осигуриш много повече от нужните въглехидрати чрез храна, за да е оправдана инвестицията в гейнър.

казано от Sounder на 08.05.15, 10:37:

Второ за мазнините, при положение, че в 3 хранения имам мазнини?

Присъствието на мазнини все още не значи, че храната ти е балансирана разумно. Мазнини имаш, вярно е... въпросът е колко.

казано от Sounder на 08.05.15, 10:37:

Не съм си правил труда да смятам макросите, може би там е грешката, тъй като малко тежко ми се струва да съм с кантарчето и елката всяка сутрин, да си смятам макронутроните.

Няма нужда да го правиш всеки ден. Най-малкото можеш да направиш калкулацията за разписаната от теб храна и да я сравниш с това, от което имаш нужда. Така ще се види къде и какво може да се коригира. Достатъчно е като ориентир, няма нужда да се занимаваш с калкулатор и везна всеки ден.

Мнението беше редактирано от Кольо Пияндето на 08.05.15 10:55.

08.05.15
19:54

Относно въпроса с въглехидрата, с тренировките вече започна да става по-лесно да броя храненията отколкото енергията от тях. Хранене въглехидрат за мен се равнява на приблизително 60гр. въглехидрат, тъй като за моите скромни килограми толкова е максимума, който бих могъл да усвоя.

Благодаря за съвета и ще го запомня и променя. Ще увелича със сигурност мазнините. (Обаче да призная не съм сигурен с колко на порция). Гледам яденето ми да е малко под 3000 калории (2700-2800). Като не съм вярвал, че 280гр. въглехидрат са много (даже повечето ми познати и приятели във фитнеса ядат по 400+) Това е и причината да наблегна на гейнъра вместо протеин в самостоятелна форма.

Оставам отворен за допълнителни коментари, ако има такива.

3000 kcal се осигуряват като на шега и с 4 хранения дневно. ;)
За мен 270-280 g въглехидрати са разумно и напълно достатъчно количество за човек, който е около 90 kg и иска да качва мускулатура. Какво те затруднява да си ги осигуриш от храна? Нещата спокойно стават и с по-малко въглехидрати, но тогава сблъсъкът ми с митологията ще е още по-тежък. :)

08.05.15
21:07

Тука пък тотално ме обърка. Бих се радвал да чуя и твоето мнение за увеличаване на мускулатурата. Най-честото, което съм чувал е 2.5/кг протеин 6/кг въглехидрат, останалото мазнини. Но пък ти използваш друга стратегия явно, като казваш, че за 90 килограмов човек, 280 са достатъчни. А аз тежа под 70кг (даже сега след изчистването съм 65), обаче съм висок 165см (бивш борец :) ).  Та ти твърдиш, че аналогично, 190гр въглехидрат стигат за човек на мойте килограми? Някакви обяснения защо?

Темата започна за едно, пък сега питам друго. Просто в течение на обстоятелствата така се получи.

Carbohydrate

08.05.15
21:23

С малко въглехидрат ще се сгънеш)), силовите ще паднат))), но ко ти пука...ще си манекен))

Мнението беше редактирано от Carbohydrate на 08.05.15 21:30.

Мускулна маса се качва успешно и чрез нисковъглехидратен тип хранене, т.е. при 1 g/kg въглехидрати. Хранителни режими с по 6 g/kg въглехидрати са всичко друго, само не и разумно балансирани. Дай да направим една уговорка - промяна в теглото ще има при промяна на енергийния прием (нали правиш разлика между понятията ‘много храна’ и ‘много енергия’?). Ще качваш когато си в енергиен излишък - това е, не защото приемаш определено количество въглехидрати... затова става и с по-малко въглехидрати, затова става и с много малко въглехидрати. Мазнините са компактен и изгоден източник на енергия, не знам защо митологията твърди, че за да качваш са ти нужни непременно колосални количества въглехидрати и перманентно висок инсулин. Ако не си определиш правилно енергийните нужди - няма да качваш и при 10 g/kg въглехидрати. Реално - да, точно това твърдя - ще качваш без никакъв проблем при 160-170 g белтъчини и 190-200 g въглехидрати дневно (всичката останала енергия - от мазнини). Определи си адекватно нуждата от енергия и този баланс е напълно подходящ, а ще ти позволи да се храниш лесно, вкусно и здравословно (без да ти липсва нищо).

Припомням, че покачването на мускулна маса се определя от 3 основни фактора - стимул (натоварване), градивен материал + енергиен източник (хранене) и почивка (възстановяване). Тук коментираме само един от тези три фактора. За постигането на твоята цел енергията от храната ти трябва да е повече от енергията, която изразходваш. Толкоз. Въпрос на физика (термодинамика по-специално). :)

Мнението беше редактирано от Кольо Пияндето на 08.05.15 21:40.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1