Кардио на гладно / закуска

13.05.15
21:08

Здрасти !
По този въпрос търсих и питах, но отговорите са все противоречиви и затова реших да пусна 1 тема и да се допитам до вас.
Навсякъде се тръби за ползите от сутрешното кардио на гладно, но въпросът ми е ; къде остава закуската като най-важно хранене за деня? Не е ли тя основна за добър метаболизъм ?
Преди каквото и да е сутрешно занимание , аз лично имам нужда от поне 1 час - да се измия, да изпия 1 кафе, да разгрея.
После започва същинската тренировка, която да кажем най-общо отнема още 1 час.
След нея трябва да мине поне още час за солидна закуска.
И какво се получава - от ставането до първото хранене са минали 3 часа, в които вече съм толкова озверяла от глад и (в зависимост от тренировката) супер изтощена, а денят ми тепърва започва.
Обобщено : липсата на закуска при кардио на гладно бъгва ли метаболизма или обратното ?
Забавят ли се резултатите от тренировките ако се яде 1ч. , 1,5 ч. преди кардио трен, ако целта е чистене ?
И в този случай кои са по-подходящите храни за да не обезсмислям целия си труд?
Плюс това, човек като стане от леглото е зомби , преди да е пил кафе (поне аз). А кафе + 1 сутрешен хиит не е ли супер зле за сърцето ?

13.05.15
21:22

А защо закуската да е най-важното ядене за деня?

13.05.15
21:27

Баба ми така ме е учила ;)

E питай баба си тогава тия въпроси :D

13.05.15
21:31

казано от fenix на 13.05.15, 21:27:

Баба ми така ме е учила ;)

Закуската е хранене като всяко друго. Някои хора закусват, други не. Аз не съм закусвал в последните 15 години - хапна ли преди обяд, ми е сънливо и тежко цяло ден.
Има режими на хранене, които дори твърдят, че закуската е “вредно” хранене - например някои по-крайни варианти на цикличното хранене (потърси на сайта нещо за него).
Аз лично съм с по-умерени разбирания, но все пак смятам закуската за излишно хранене в общия случай.

13.05.15
21:37

Ама откъде имаш енергия ?
Аз като тренирам на гладно (за кардио, монотонно и хиит, за силова тренировка и дума не може да става) се изморявам бързо, не мога да се концентрирам и общо взето нямам търпение да приключа за да се наям. Седя си гладна и накрая се наплюсквам, което, смятам, е повече от вредно. Оттук ми последва и въпроса с кафето.
Не знам за някаква доказана връзка между метаболизма и първото хранене за деня, но със сигурност има много преимущества.

13.05.15
21:38

казано от Кристиянчо на 13.05.15, 21:28:

E питай баба си тогава тия въпроси :D

Бях повече от сигурна , че ще получа този .. забавен .... отговор ;)

13.05.15
21:45

Метаболизмът се влияе от много фактори, не само от разпределението на храненията.
А това дали ще можеш да тренираш на гладно е въпрос най-вече на адаптация. 15 минути след ставането и едно кафе без захар са достатъчни, за да ти осигурят здравословна тренировка, която да не товари излишно сърцето. Всичко друго е въпрос на адаптация.

14.05.15
08:04

Благодаря, Боби!
Ще опитам максимално бързо след ставането да започна и след известно време ще споделя резултати.

14.05.15
12:24

Аз от година си тренирам рано сутрин на гладно и нямам никакви проблеми с тренировките или метаболизма.
Аз съм от този тип хора, които след хранене стават доста сънливи, което пречи на самата тренировка.
По- горе беше споменато за цикличното хранене, еми аз съм на такъв режим вече година. Първото ми ядене е в 12 часа на обяд. Нямам никакви проблеми със стомаха, метаболизма, хормоните и тн.
Така че както споменаха, закуската не е най- важното и задължително хранене.
Всичко си е до адаптация, направи няколкото тренировки на гладно и ще видиш как ще се адаптираш.

15.05.15
06:27

казано от fenix на 13.05.15, 21:08:


След нея трябва да мине поне още час за солидна закуска.

Не мисля, че трябва да се чака час след кардиото, за да се закусва. Но също така можеш да пробваш добра хидратация + протеинов шейк. Те ще ти убият глада за следващите 30-на мин и след това си хапни повече от другото.
Има нещо друго: ако съм правила наистина натоварващо кардио с бягане, чак не ми се яде след това няколко часа. Но ако съм се подрусвала в свински тръс, имам огромен апетит.

15.05.15
10:32

Благодаря, хора.
Баси, много мразя интервално бягане, но май ще е добре да му дам втори шанс.

Мнението беше редактирано от Кольо Пияндето на 15.05.15 10:45.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1