Трениране по сплит или кръгова за сваляне ?

10.06.15
20:12

Един мой приятел е с наднормено кило и тренира от около 6-7 месеца по сплит система.
Какво смятате че е по-подходящо за него - сплит или кръгова тренировка с тежки базови упражнения (5х5 например) ?
Според мен той прави голяма грешка като пренебрегва базовите упражнения.. От тях прави само лег и от време на време клекове, но много рядко...
Е, какво е вашето мнение, кое е по-правилно за него?

10.06.15
20:36

Ако иска да сваля килограми има нужда от кардио и тежести. Всъщност най-много калории се горят от вдигането на тежести. Според мен, тъй като и аз съм бил доста дебел преди и съм свалял мн мн кила, най-добрият начин да свали е да тренира по-интензивно. Например ако прави гърди и гръб прави 1 серия за гърди и възможно най-бързо гърба и така. Интензивоността гори калории и разбира се трябва да се стегне за диета. Другото важно е да не прави едно и също нещо за повече от месец, тялото свиква и мусколното развиване се забавя и калориите се горят по-бавно. Може да пробва p90X, тая програма с добро хранене има мн мн добри ефекти, ако се прави правилно наистина нацепва за 3 месеца. Дано да бях полезен.
И да, имаш право, определено е голяма грешка. Фитнеса винаги има най-добри ефекти като тренираш във всички зони и особенно върхо слабите си места.

Мнението беше редактирано от Bio Zelink на 10.06.15 20:38.

11.06.15
23:26

казано от Bio Zelink на 10.06.15, 20:36:

Ако иска да сваля килограми има нужда от кардио и тежести. Всъщност най-много калории се горят от вдигането на тежести. Според мен, тъй като и аз съм бил доста дебел преди и съм свалял мн мн кила, най-добрият начин да свали е да тренира по-интензивно. Например ако прави гърди и гръб прави 1 серия за гърди и възможно най-бързо гърба и така. Интензивоността гори калории и разбира се трябва да се стегне за диета. Другото важно е да не прави едно и също нещо за повече от месец, тялото свиква и мусколното развиване се забавя и калориите се горят по-бавно. Може да пробва p90X, тая програма с добро хранене има мн мн добри ефекти, ако се прави правилно наистина нацепва за 3 месеца. Дано да бях полезен.
И да, имаш право, определено е голяма грешка. Фитнеса винаги има най-добри ефекти като тренираш във всички зони и особенно върхо слабите си места.

А 5х5? Мислиш ли че ще му се отрази добре?

Свалянето на килограми не става само с тренировка. Важен е калорийния баланс, ако приема повече, отколкото изразходва, няма как да стане.

12.06.15
14:59

казано от Иван Благов на 12.06.15, 10:50:

Свалянето на килограми не става само с тренировка. Важен е калорийния баланс, ако приема повече, отколкото изразходва, няма как да стане.

не бих казал че яде много, дори напротив

12.06.15
21:44

Няма как да знаеш, ако не си по цял ден с него, не му мериш грамажите и не му броиш калориите. 99% от хората с наднормено тегло си мислят, че не ядат много, както и 99% от слабите, дето не могат да качват, се заблуждават, че преяждат, но в действителност първите ядат много, а другите малко и това е реалната причина за състоянието им.

Мнението беше редактирано от Петко К на 12.06.15 21:44.

Напълно съм съгласен с Петко. Твоя приятел да си изчисли калорийния баланс и да извади от него около 20%. Количеството на храната няма значение, а качеството.

казано от Любомир Найденов на 10.06.15, 20:12:

Какво смятате че е по-подходящо за него - сплит или кръгова тренировка с тежки базови упражнения (5х5 например) ?

5х5 не е кръгова програма.

15.06.15
00:00

Както и да е. Че диетата е най-важна при сваляне - най-важна е.
Тук обаче питам за тренирането, а не получих отговор...

15.06.15
00:43

5х5 сигурно ще му е по-полезна и ефективна от програмата, която прави в момента, но не е единствения вариант. Не е зле поне да кажеш как точно тренира и на какво ниво е.

16.06.15
17:19

казано от Петко К на 15.06.15, 00:43:

5х5 сигурно ще му е по-полезна и ефективна от програмата, която прави в момента, но не е единствения вариант. Не е зле поне да кажеш как точно тренира и на какво ниво е.

Тренира от 6-7 месеца, както казах. Тренировката му е в 3 дневен сплит и е нещо такова -

Понеделник:
Гърди - 4 упр.
Рамо - 3 упр.
Сряда:
Гръб - 4 упр.
Трицепс - 3 упр.
Петък:
Крака (2 упражнения за прасец, но не иска да кляка :O)
Бицепс - 3 упр.

Мнението беше редактирано от Deads&OHP на 16.06.15 17:23.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1