Съвет за правилно хранене и тренировка

05.07.15
02:10

Здравеите искам да поискам съвет как да се справя с един проблем които имам от години.
Преди време ходех на фитнес и бях много сериозен в продължение на две години и постигнах
доста добри резултати но с течение на времето ми се наложи да оставя фитнеса и поради лошия
ми начин на живот които водех надебелях доста от 70 килограма за няколко месеца станах 90
и пуснах корем.После отново отслабнах рязко тъи като работата ми беше такава и нон стоп бях
под напрежение и нерви и не се хранех особенно качествено също започнах и да пуша по кутия
и половина цигари на ден но въпреки всичко единственото с което съм бил сериозен през годините и
не съм оставял никога това са лицевите опори,правя ги всеки ден от години и гърдите са ми добре
оформени и като цяло и тялото с единствена разлика че имам малко корем.Както и да е преди един месец си поставих за цел да променя начина си на живот и спрях цигарите
изцяло вече не пуша от месец,промених и начина на хранене тъи като се хранех нездравословно в смисъл такъв
че слагах в устата си каквото ми попадне и с времето пуснах това коремче което много искам да изчистя тъи като вече се дразня като го гледам.Изчетох доста теми във вашия форум от различни потрбители
и започнах да правя всеки ден кардио (тичане) по 15 минути всеки ден без Събота и Неделя.Начина ми на хранене е следния:
Сутрин - Овесена каша с малка лъжичка мед и стафиди + банан или ябълка
Обяд - Пилешко или пуешко месо със зеленчуци и ориз по някои път без ориз,по някои път сменям пилешкото с риба и зеленчуци.
Междинно ядене - едно кисело мляко със някакъв плод и 8-9 бадема
Вечеря - Салата с риба или с пилешко месо,по някои път ям нарязани домати и краставица и с нискомаслена пуешка шунка
с три варени яица-жълтъка го махам и ям само белтъка и една бучка обезмаслено сирене.
Нещата които напълно съм спрял да консумирам: Всичко което е от тесто,хляб,сладко,пържено,паста,газирано.От месата ям само
пилешко,пуешко и риба,свинско не ям,от време на време ям картофи на фурна или варени но в малко количество пържени не ям.
Понеже рязко промених начина си на хранене и на живот започнах и кардио всеки ден както и коремни преси всеки ден
за да мога да стягам корема.Кардио правя по 15 минути защото доскоро бях пушач и ми идва трудно да правя повече въпреки че преди си тичах без проблем 45 минути.Започнах да стягам тялото и да свалям килограми но целта ми е
да изчистя подкожните мазнини които имам по корема а не да свалям толко килограми защото като цяло не съм дебел.На 27 години съм
и вмомента съм 62 килограма а преди месец бях 65.Знам че без правилно хранене и кардио няма да постигна ефект но пък
като се храня здравословно и същевременно правя и кардио отслабвам още повече.Нека направо задам въпроса че много взех
да се обяснявам.Някои може ли да ме посъветва как точно да процедирам за да мога да изчистя подкожните мазнини но
същевременно и да не отслабвам толкова,как точно трябва да се храня и по колко пъти в седмицата трябва да тичам и по колко
време,като цяло имам нужда от една добра програма която да следвам както за храненето сутрин обед и вечер така и за кардио.
Вмомента нямам никакво време тъи като съм зает по цял ден и винаги се прибирам вечер и тогава ходя да тичам но скоро
ще имам повече свободно време за себе си и съм решил да се запиша отново на фитнес.Моля за вашите съвети.Благодаря !

Здравей!

Храната ти като вид изглежда добре, но имам забележка относно яйцата - яж ги цели, както и сиренето - използвай пълно маслено. Може да ядеш и свинско, и картофи.
Като количество вече само ти си знаеш. Надявам се, че не е оскъдно.
От колко време се храниш така и какво забелязваш като разлика - все пак по думите ти си личи, че преди си имал доста нездравословен начин на живот.
Колко си висок?

Можеш да постигнеш ефект без кардио и дори е препоръчително да наблягаш не толкова на бягането, колкото на тренировки със съпротивление. Ето защо идеята ти за фитнес е чудесна и може да наблягаш на тренировки за цялото тяло със свободни тежести там, а да намалиш бягането.

Имай търпение просто!

Би било добре, ако пишеш с повече запетайки, защото се чете трудно, а и знаеш, че често се получават смислови грешки по този начин. :)

05.07.15
16:15

Здравеи и благодаря за отговора :).По принцип количеството което ям не е голямо,винаги гледам да е умерено и да не се тъпча.
Храня се така от един месец и разликата която забелязвам е че се чувствам много добре и винаги зареден с енергия.
Преди това доста време водех нездравословен начин на живот,горе долу в продължение на 3 години.Висок съм 1.78

Относно картофите имам един въпрос,спрях ги защото много ги обичам и прекалявам когато ги ям :)
По принцип как е по добре да се хапват,варени или на фурна или може и по двата начина?

И също така ме интересува кардиото мисля да го намаля и да не го правя всеки ден защото явно прекалявам като тичам всеки ден.
Какъв съвет би ми дала,по колко пъти в седмицата е наи добре да го правя и по колко време?Питам защото все пак мисля
че не е лошо да се прави от време на време за да стягам тялото.А относно фитнеса твърдо съм решил да започна отново :)

Щом се чувстваш добре (енергичността е добър показател), значи не гладуваш (което не бива да правиш в твоя случай).

62 кг на 1.78 не са никак много - не знам до колко искаш да сваляш. Все пак е важно от какво идват тези кг и може би, ако работиш в посока покачване на АКТИВНО тегло, това ще допринесе повече в постигането на целите ти.

Започни да тренираш във фитнеса - 3-4 тренировки седмично с многоставни движения, свободни тежести, цяло тяло в една тренировка.
Кардиото - да не е всеки ден, няма смисъл. Щом толкова държиш да го правиш - опитай с 2 пъти седмично (след силова тренировка или в отделен ден).

05.07.15
19:44

Не в никакъв случаи не си позволявам да гладувам знам че това е грешно особенно за килограмите които имам.
По принцип не искам да свалям килограми защото не съм дебел единственото което ме тормози е корема които ми се е образувал,не е голям но просто ме дразни и не искам да го имам :).Като съм изправен изобщо не си личи но като съм в седнало положение изкача и по това си личи че имам мазнини за чистене.Относно фитнеса задължително ще започна,яденето няма да го променям поне за момента защото така се чувствам много добре,но ще започна да хапвам и картофи от време на време както и няма да махам жълтъците на яицата както ми препоръча :) и ще включа в менюто и нормалното сирене.

Единствено имам съмнения относно кардиото колко минути е хубаво да го правя,по принцип тичам без почивка и спокоино правя 20 минути,да намаля ли малко или така е добре един два пъти в седмицата?

Дали би могъл да приложиш снимка на себе си? Може да не показваш лицето си, ако не желаеш.
По описанието ти, ми се струва, че може би не преценяваш реално ситуацията.
В седнало положение е нормално коремът ти да изглежда по съвсем друг начин, особено ако се прегърбваш.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1