Тежест, тромавост и непобедим глад въпреки яки кондиционни тренировки - къде бъркам?

09.07.15
10:09

Здравейте!
От три години тренирам по следната програма -  кондиционни кросфит тренировки три пъти седмично, като лятото са изцяло на открито, без тежести, а зимата – в зала, с пудовки, медицински топки, ластици и тн. Тренировките не са силови, наблягат на кардиото, което в началото се отрази благоприятно на тялото ми – за една година свалих един размер дрехи, стегнах се, чувствах се лека, енергична и секси  С напредването на времето и трупането на стаж в този вид тренировки подобрих резултатите си, увеличих килограмите на пудовката (от 8 на 10кг и последната зима – на 12кг.) Това много ме радваше и ми доставяше онзи приятен „гъдел“ на Егото, че прогресирам, мога да правя същите урпажнения с по-големи тежести, да издържам на планк много повче от преди, да се раздавам на макс на тренировките и да съм „машина“ (поне в моите очи). А пък и това усещане реално съвпадаше с целите на тренировките – да се развиваме и да подобряваме личните си постижения. Последваха и 7 boot camp-a, от които се връщах все по-яка и по-яка, с добре развит гръб, бедра, задник ... (аз съм 170см висока и тежа 60кг). Оттам и усещането за лекота се изгуби, започнах да се чувствам натежала,  подпухнала, и сега съм така – краката са ми като олово, когато качвам стълби, не мога да си взлезна в дрехите, в които се чувствах свободно миналото лято. Тук е и моментът да отбележа, че от две години  съм вегетарианка, не ям месо и млечни, само риба ям.
Хранителният ми режим включва ежедневно пресни салати, риба тон, сьомга (по-рядко), ориз и картофи – 1,2 пъти седмично, тахан и фрешове – за закуска, много вода. Похапвам и шоколад, когато има бонбони в офиса. А да – работя седнала по 8 часа на ден. След тренировки изпитвам зверски глад. Избягвам да ям манджи, пържено и мазно, защото не ми понасят на корема. Но проблемът си остава – тежка съм, не се харесвам така, не се чувсвтвам нежна и лека, а мощна и здрава, дори зимата бях ситгнала до габарити, които ме плашеха, гледайки се в огледалото. Като хранителни добавки визмам единствено магнезий, Омега-3,6,9 мазнини и чиа семена сутрин.
Въпросът ми е следния: Къде бъркам? Защо лекотата и енергията, които имах, се превърнаха в тежест, подпухналост и умора? Как да контролирам зверския глад в деня след тренировка?
Целта ми е да съм стегната, но фина и мускулите ми да не са тежки, както са сега. Харесва ми да съм здрава и силна, но не и в името на женствеността и естетиката.
Ще съм ви благодарна ако ме насочите с какво да реша така описания от мен пробелм!

09.07.15
10:24

Правиш грешки в толкова насоки, че не знам откъде да започна.
Първо вегетарианството може да бъде здравословно и да доставя всички необходими на тялото ти макронутриенти, витамини и микроелементи, но това е трудно и изисква внимателно планиране на диетата и добро познаване на храните. От това, което си написала, съдя, че в храната ти не достигат белтъчини и незаменими аминокиселини, също както и наситени мазнини. За микроелементи не смея да гадая изобщо.
Второ кросфитът (ако това, което правиш, наистина е кросфит, защото без тежест ми звучи като някакво ОФП на лостове, а не като кросфит) е натоварващо занимание, дори когато човек се храни пълноценно и достатъчно. Този тип тренировки в дългосрочен план водят до стрес. При мъжете механизмите за справяне с постоянния стрес и за адаптация работят сравнително добре, така че при тях последствията са по-малко, но при жените нещата с екстремните натоварвания за дълъг период от време стоят различно чисто физиологически. Омазняването е едно от последствията от този стрес. Когато добавиш този стрес към едно напрегнато ежедневие и затруднено възстановяване заради непълноценно хранене, нещата придобиват точно описания от теб вид.

Според скромното ми мнение на човек, който не е вегетарианец и не се занимава с кросфит, поотделно двете биха могли да се вместят в ежедневието ти, но двете заедно са много лоша комбинация. Сега ще дойдат привържениците на кросфита и ще започнат да спорят, че дългосрочно високите нива на кротизол при жените не водят до  до адренална умора и омазняване, а после ще се намесят вегетарианците и ще кажат, че всички незаменими аминокиселини се съдръжат в растителни белтъци (което не е вярно, разбира се), така че ще се заформи лют спор, който обаче аз лично ще избегна. Искам само да ти дам храна за размисъл - помисли дали избраният от теб път е подходящ за теб и начина ти на живот. Има и други спортове, освен кросфита, както и други здравословни начини на хранене, освен вегетарианството.

Ако трябва да ти отговоря с едно изречение на заглавието,  то ще е тежест, тромавост и непобедим глад не въпреки, а заради яки кондиционни тренировки.

Мнението беше редактирано от Boby_ на 09.07.15 10:39.

09.07.15
10:57

Благодаря ти, Boby,  за изчерпателния отговор! Съгласна съм с мнението ти, че нещо куца в тези тренировки, за да може резултатите да са омазняване (което е видимо при мен), тежест и тн.
От гледна точка на социалните контакти тези тренировки са супер - групата е огромна и се рзаширява посотянно. Затова трудно бих намерила алтернатива, с която да ги заменя...а може би не съм добре информирана, което ще гледам да променя. А месото - има ли смисъл да се насилвам да го ям, след като не ми е вкусно, тежи ми в корема с дни и от дете го избягвам?
Много си прав и са още нещо - като погледна, 90% от момичеата от групата са с тежки крака, с видим целулит и мазни, въпреки, че са силни. Явно факторът “стрес”, за който говориш, докарва тези завидни резултати.
Каква е алтернативата на този вид спорт в такъв случай? Лека атлетика? Аеробни занимания? Плуване? Как се излиза от този омагьосан кръг? Или просто да се сложа на много строг хранителен режим, но това ще помогне ли?

09.07.15
11:12

казано от Anita_D на 09.07.15, 10:57:

А месото - има ли смисъл да се насилвам да го ям, след като не ми е вкусно, тежи ми в корема с дни и от дете го избягвам?

Не съм вегетарианец, но няма да започна да защитавам задължителното ядене на месо, особено щом ти докарва неприятни усещания и не ти се услажда. Хубавото е, че не си веган - там нещата вече стават сложни, даже невъзможни. В твоя случай е достатъчно да ядеш повечко риба, особено мазна морска - скумрия, сьомга и други, яйца (ако ядеш такива), нерафинирани растителни мазнини, ако ядеш масло, то пък е добър източник на наситени мазнини, ядки, пълнозърнести тестени изделия и много пресни зеленчуци - има откъде да си набавиш всичко необходимо. Отделно от това не е лошо да избягваш захарта, бялото брашно, рафинираните растителни мазнини - от тях полза нямаш, независимо дали ядеш месо или не. Както казах, вегетарианството може да бъде здравословно, стига да е добре обмислено.

казано от Anita_D на 09.07.15, 10:57:

Каква е алтернативата на този вид спорт в такъв случай? Лека атлетика? Аеробни занимания? Плуване? Как се излиза от този омагьосан кръг? Или просто да се сложа на много строг хранителен режим, но това ще помогне ли?

Строгият хранителен режим само ще влоши нещата на този етап - ще ти докара допълнителен стрес, а тялото ти ще започне да реагира със задържане на вода, с хронична преумора, депресия и т. н.
Алетрнатива на кросфита е... самият кросфит, само че по-умерено. :) Знам, че в този спорт умереността не се цени, но понякога човек трябва да направи крачка назад.
Има и други варианти. Аз лично съм привърженик на чисто силовото трениране в комбинация с някакво кардио-натоварване - силов бодибилдинг в залата, съчетан с плуване, каране на колело, бягане или каквото друго ти доставя удоволствие.
Според мен непрофесионалният спорт трябва да ти носи вътрешно удовлетворение и психическо разтоварване в допълнение към физическите ползи.
Просто трябва да намериш баланса за себе си - трудно някой отвън може да ти даде готов отговор.

Мнението беше редактирано от Boby_ на 09.07.15 11:17.

09.07.15
11:27

Така е - вътрешният барометър е най-точен! Винаги, когато съм се захващала с нов спорт (аз съм физически активна от дете), винаги първата година е супер яко - тялото ти ликува от новите движения, които учи и психически чувстваш прилив на адреналин и удовлетвореност.
Е, в момента се усещам психически зациклила в рутината от вече много добре познати и заучени движения и тази радост от тренирането я няма.
Иначе аз си плувам 1-2 пъти в месеца, освен това тичам всяка неделя по 6 км на стадиона, имам активност и извън групата за тренировки, но уви - резултатите не са налице.

09.07.15
12:49

Щом такива тренировки не ти се отразяват вече добре, то редувай вида на натоварванията. Не тренирай всеки ден или ако е всеки ден го прави така, че натрупаната умора да е минимална, а натоварванията да са възможно най-разнородни в 3-4 последователни дни.
Отделно има една много малка тънкост за един компонент на храната, която е фундамент за възстановяването при такива интензивни натоварвания независимо дали си веган, вегетарианец, дали ядеш и нещо животинско или ядеш всякакво месо...

09.07.15
13:01

казано от James Hinks на 09.07.15, 12:49:

Отделно има една много малка тънкост за един компонент на храната...

Кой е този компонент, бирата ли?

09.07.15
13:11

Хахха, не, не е бирата :)
Не смятам да го споделям публично кое и какво е.

09.07.15
13:13

казано от Anita_D на 09.07.15, 11:27:

Е, в момента се усещам психически зациклила в рутината от вече много добре познати и заучени движения и тази радост от тренирането я няма.

Еми, ти сама си отговорила на питането си. Щом си психически зациклила, как очакваш да прогресираш физически?
Очевидно е че знаеш и причината за зациклянето.

А заглавието на темета ти може да се промени: ...”непобедим глад в следствие на яки кондиционни тренировки.”
Прави ми впечатление, че хората приемат тренировките си за пълноценни, когато от тях се лее пот, кръв и сополи...ама какви качества се изграждат така? Освен, както Боби по-горе ти писа - висок кортизол.

Моят съвет към теб е:  сменяй мъжа, сменяй тренировките и сменяй добавките :)

23.07.15
15:04

Рядко глупаво изказване.

Вземи здравето си в свои ръце. Ето как:

Научи повече
back-arrowbb-hexcalendarcheckoutfacebook-iconforumgoogle+instagramlinkedinlogo-smallmailmessagesmy-bbprofileprogressreadingsearchseparator-carrotseparator-dumbbellseparator-shoeservicestoresubmit-arrowtop-arrowtwitteryoutube1 forum-blockforum-deleteforum-editforum-favorite-postforum-flagforum-followforum-lockforum-mergeforum-moveforum-new-postforum-quoteforum-recommendforum-subscribeforum-unlock1